Délmagyar logó

2017. 05. 27. szombat - Hella 14°C | 24°C Még több cikk.

Buszjáratok szűnnek meg, március 3-ától jár a 2-es villamos

Szeged - Jövő hét szombattól az új 2-es villamosvonal köti össze Rókus városrészt az Indóház térrel. Emiatt lényegesen átszabják a rókusi busz- és trolijáratok forgalmi rendjét.
2-es kötbérper: márciusban ítélet

A 2-es villamosvonal kötbérperének ügyében a harmadik tárgyalási napot tartották csütörtökön a Csongrád Megyei Bíróságon. A bíróság által kirendelt szakértő átnyújtotta a szakvéleményét a bíróságnak, valamint az önkormányzat és a kivitelező jogi képviselőjének. Faludi Csaba, a város ügyvédje a tárgyalás elhalasztását kérte, hogy reagálhasson rá. A bíróság ezt elutasította, majd a jogi képviselők négy órán keresztül faggatták a szakértőt, aki háromféleképpen számolta ki, mennyi késedelmet szenvedett a kivitelezés. Ezek alapján 360–567 nap objektív, azaz igazolható késedelmet kalkulált. Az eljárás várhatóan március 8-án ítélethirdetéssel zárul. Megírtuk: maximális összegű, 417 millió forint kötbért követel az önkormányzat a 2-es villamos vonalát építő Szeged Villamos 2 Konzorciumtól a 2,1 milliárd forint értékű beruházás csúszása miatt. A beruházásnak a többször módosított határidő szerint 2010. szeptember 18-ára kellett volna elkészülnie. A vállalkozói szerződés szerint a beruházás indokolatlan csúszása esetén a megrendelőt napi 10 millió forint kötbér illeti meg, amelynek a plafonja a nettó vállalási ár 20 százaléka. A cseh–magyar cégtársulást vezető cseh OHL ZS. a. s., illetve a Középszolg Kft. és a Kelet-Út Kft. a kötbér tényét és összegét is vitatja.

Villamossal utazhatunk jövő héten szombat hajnaltól az új 2-es vonalon. Rókusi végállomása az Európa liget lesz, vagyis a Csongrádi sugárút–Rókusi körút sarkon, a hurokfordulóban áll meg. Onnan a Rókusi körúton megy tovább; öt új megállója lesz: a Vértói útnál, a Bálint Sándor utcai Rókusi II. számú Általános Iskolánál, a Körtöltés utcai Rókusi víztoronynál és a Szatymazi utcánál. A járat a rókusi csomópontnál csatlakozik az 1-es vonalára, és azon halad tovább a nagyállomásig.

Az új villamosjárat alapjában átírja a Rókust érintő buszok és trolik vonalát. Nagyon sokakat érint, hiszen a legforgalmasabb buszjáratok egyike, a 2-es szűnik meg, a 83-assal és a 83A-val együtt. Ezzel a makkosházi végállomás közvetlen újszegedi összeköttetése a 84-es marad. Az alsóvárosi kapcsolata megszűnik, a továbbiakban csak átszállással lehet átjutni a város másik végébe. Aki eddig Makkosház végállomáson vagy az Ipoly sornál szállt fel valamelyik buszra, annak át kell sétálnia a vértói kiserdőhöz, hogy felszállhasson a 2-es villamosra a Kossuth Lajos sugárút felé. A másik lehetőség, hogy a belváros irányában valamelyik trolit választják az utasok.

Újszegedre, az Erdélyi térre új 72-es buszjárat indul a Mars térről. A troliról és a villamosról is a Széchenyi térnél a legkönnyebb átszállni. Alsóvárosra úgy lesz a legegyszerűbb eljutni Makkosházról és Rókusról, hogy a 2-es villamossal végigutazunk a nagyállomásig, és ott átszállunk a meghosszabbított 20-asra, amely a Vadkerti térig visz a 83-as nyomvonalán. Azoknak, akik Makkosházról Alsóvárosra vagy az Erdélyi tér felé jeggyel utaznak, nemcsak bonyolultabbá válik a közlekedés, hanem az átszállás miatt duplájára is drágul. Az 1-es villamosnál annyi újdonság lesz, hogy ritkábban jár majd a Vásárhelyi Pál utca és a Szeged Plaza között. A vonal többi részén, a 2-essel sűrítve nem lesz érzékelhető a változás.

Nagyon kell majd figyelnie annak is, aki valamelyik trolira száll fel iskolából, munkahelyről hazafelé. Helyet cserélnek ugyanis a legnagyobb forgalmú trolivonalak végállomásai. A 8-as a Körtöltés utca helyett Makkosházon fog megállni. Makkosházról a 9-es átköltözik a Vértói útra. Onnan az 5-öst pedig átviszik a Körtöltés utcába, hogy a rókusiak közvetlen újszegedi csatlakozását megoldják. A Csongrádi sugárúttól mindhárom trolijárat a megszokott útvonalán közlekedik. A 19-es marad a helyén, és változatlanul Makkosház, valamint a tarjáni Víztorony tér között viszi az utasokat. Így az összes végállomásról elérhető a Mars tér és a Széchenyi tér.

Ezekről a menetrendi változásokról decemberben döntött a közgyűlés. Az áprilistól érvényes buszos módosításokról – amelyekről csütörtöki számunkban írtunk – a tervekkel ellentétben pénteken mégsem határozott a testület. Egy későbbi közgyűlésen tűzhetik újra napirendre a témát.

Olvasóink írták

  • 18. info 2012. február 25. 19:07
    „10. Zsoltee0716 2012.02.25. 09:59 -volt akit személyesen is tájékoztattak....úgyhogy nem állítom, de kétségbe sem vonom. Ez a történet nem tegnap és nem a közgyűlésen kezdődött, mármint a ´spórolásos. Járatsűrítés csatlakozás és a többi,........minden a ´nagyok zsebére megy.”
  • 17. Attis2 2012. február 25. 15:41
    „dBrown

    Ja,bocs,gondolom Petőfiteleptől nézve írtad a 90F-est,a 21-esr,és jövő hét szombattól a 20-ast a vasútállomás felé!
    Én már Tarjántól! Így Csillag térnek lesz egy plusz járata a vasútállomás felé!”
  • 16. Attis2 2012. február 25. 15:10
    „dBrown

    azért nem megy, mert ott van a 21-es, sőt, a 90F-es is, ami mindegyik a nagyállomásig megy.

    Ez igaz!

    Sőt a sima 90-es is,és a 11-es is! Még! :-D És jól tudom,hogy a 20A-s csak munkanapokon,csúcsidőben fog járni?”
  • 15. Alsóváros 2012. február 25. 14:59
    „Milliárdos fejlesztéssel sikerült elérni, hogy drágábban és lassabban utazhassunk. Köszönjük az illetékeseknek.”
  • 14. dBrown 2012. február 25. 14:12
    „"Amit nem értek,hogy a 20A-s gondolom a 83A-s helyettesitője lesz,akkor miért nem megy a vasútig a 20A-s?"
    Azért, mert nem a 83A helyettesítője, hanem a jelenlegi 20-asé. És azért nem megy, mert ott van a 21-es, sőt, a 90F-es is, ami mindegyik a nagyállomásig megy.”
  • 13. 751510 2012. február 25. 13:33
    „Örömmel látom, hogy a 2-es villamos üzembehelyezése a kiskundorozsmai buszközlekedésre is kihat... Már így is elég xar a dorozsmai menetrend, legyen még xarabb...”
  • 12. öregvegyész 2012. február 25. 12:51
    „De gyorsan eltűnt a cikk. Valahogy mindig így van ,ha valami célszerűtlen és ember ellenes. Agynuk ugyan van de gondolkodni nem tudunk, Ezt úgy mondják: demencia: Így kell egy valaha volt élhető várost tönkretenni, közben <moderálva> díszelegni.”
  • 11. Attis2 2012. február 25. 12:45
    „kissrol

    Megsporoltál nekem néhány sort,mert én is úgyanezeket írtam volna! :-) Annyit még hozzátennék,amiről a DM nem ír,hogy lesz 20A-s sűrités jelleggel Petőfitelep-Honvéd tér között,tehát a jelenlegi 20-as útvonalán! Amit nem értek,hogy a 20A-s gondolom a 83A-s helyettesitője lesz,akkor miért nem megy a vasútig a 20A-s?
    Ez nem kötözködés,csak logikus gondolkozás.

    Ellenzéki

    A tegnapi közgyülésen visszavont inditvány a járatritkitásról szólt volna szabad és munkaszüneti napokon,illetve iskolai napokon. Ami azt jelentené,hogy nyáron káosz lenne itt Szegeden.”
  • 10. Zsoltee0716 2012. február 25. 09:59
    „6. info 2012.02.25. 09:14

    Hány embert érint ez összeszámolás?”
  • 9. strangerrr 2012. február 25. 09:48
    „8. Oh:)) Hát a fórumokon általában állítások vannak, többségükben megalapozatlanok:) Máskor nem kérik egyesek ilyen szigorúan állításaik forrását:)
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/megszavaztak_a_tarifaemeleseket/2255043/
    http://www.szegedvaros.hu/koezgyles-uelesei/7333-koezmeghallgatas-es-koezgyles-2011-december-16.html
    2.4.1./ Sürgősségi indítvány: Szeged, helyi közforgalmú közösségi közlekedés vonalhálózat módosítási javaslat
    Előterjesztő: Kalmár Ferenc tanácsnok”
  • 8. Ellenzéki 2012. február 25. 09:27
    „5.!
    Állításod forrása?
    / Mikor szavazták meg, a szavazás miről szólt? /
    Mindaddig ameddig a forrás megjelölést - linket - nem közlöd, az egész állításod nem más mint egy fikció!
    Nem más mit egy hozzászóló nem megalapozott állítás.”
  • 7. zazie 2012. február 25. 09:17
    „Szegeden átszállással lehetetlen közlekedni!!!!!!!!
    A csatlakozások még véletlenül sincsenek optimalizálva, előbb azokon kellett volna elgondolkozni!
    Ha több busz/villamos/troli is megy több megállón keresztül azonos irányba, akkor is csúcsidőben minimum 10 percet kell várni, mert egymás fenekében mennek... Csúcsidőn kívül még kriminálisabb

    A volánnál már megkezdődtek a leépítések.

    a 2-es busz annak idején azért lett 2-es, mert oda trolivonalat szerveztek... (valamikor ment arra villamos)
    Ehelyett elkészült a 19-es troli, ami gyakorlatilag a 9-es trolival azonos (egy-két megállót kivéve)

    Gratulálok”
  • 6. info 2012. február 25. 09:14
    „1. Thomas_Anders 2012.02.25. 08:15 -az csak tévedés, hogy nem lesz leépítés, míg el nem csitulnak a kedélyek csak addig. Nem véletlenül lett kiszámoltatva a korosabb autóbusz-vezetők munkaviszonyban töltött ideje a nyugdíjintézetnél.”
  • 5. strangerrr 2012. február 25. 09:08
    „4. A Kalmár-TIT javaslat és a 2-es villamos (2es busz, 83-as busz) kérdésköre nem ugyanaz. Utóbbit már megszavazták, tehát a kettes egy hét múlva elindul.”
  • 4. Ellenzéki 2012. február 25. 08:58
    „Azért érdekes ez a hír.
    Mint ismeretes tegnap Kalmár tanácsnok és az SZ.K.T. igazgatója közösen visszavonta azt a csomagot, előterjesztést
    amelyben ez a kérdéscsoport is benne foglaltatott.
    A visszavonás indoklása: "További egyeztetés kívánt" volt.
    Eben volt benne - szerintem - a kettes menetrend szerinti közlekedésének megindítása, és a trolivonalak megváltoztatása is.
    Ami érdekes és talán e miatt is történhetett a napirendről levétel:
    Nem tudni, hogy a kettes villamos új pályájának mikor volt a műszaki átadása, az új pálya megkapta e használatbavételi engedélyt.
    Nem tudni, hogy a PESA SWING SZEGED villamos megkapta e típusengedélyt, és az alapján a 100, 101, 102 pályaszámozású járművek sikeres műszaki vizsgát tettek e és mindezek után megtörtént e a forgalomba helyezésük.
    Nem e ezek hiánya miatt csúszik a dolog?”
  • 3. kissrol 2012. február 25. 08:52
    „Minden változásnak van károsultja. Van akinek jobb, van akinek rosszabb ez az átszervezés. Rendszer szinten jobb lesz, mint volt. A trolik átszervezése jó, nagyobb területet fednek le. A villamos mindenképp jobb, mint a busz, de ahogy a cikk is írja, akik Makkosháza végállomásról utaznak, nekik ez rosszabb. De azon a környéken lakók közül is van akinek ez jobb.
    A 20-as 83-as összeolvasztása kifejezetten jó, pl Petőfi-telep lakosainak.

    De ami nagyon fontos, ahhoz, hogy ez igazán jó legyen, be kell vezetni az időalapú jegyrendszert. Az utasok jelentős hányada bérletes így anyagilag nem gond az átszállás. De aki jeggyel utazik? Tehát ez így csak félmegoldás. A járművek nagy része fel van szerelve pecsételős jegykezelővel, így nem lenne horribilis összeg az átállás és hozhatna új utasokat is. De enélkül nem az igazi.”
  • 2. Mil 2012. február 25. 08:33
    „Én azért még mindig szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban. hogyan fog a villamos megbírkózni a rókusi krt utasaival és a kossuth utasaival együtt.. Nagyobb befogadóképesség ide vagy oda. Továbbá hibának tartom, hogy nem hagytak meg, vagy csináltak új buszjáratot azoknak, akik makkosházáról mentek volna a Kossuthra, MArs térre. Pl a 78as átirányítása nem lenne hülyeség. Gondoljunk bele: aki a TEscoból jön felcccolva, annak biztos jólesik a 2 megállónyi gyaloglás hazáig, a kiserdőtől(villamosforduló).”
  • 1. Thomas_Anders 2012. február 25. 08:15
    „egyedül a Trolinak volt értelme.. de nem értem a buszos ritkítást.. biztos nőni fognak a bevételek.. csak ne legyen a ritkítás miatt leépítés a volánnál... :(”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy hét alatt 30 fokot változott a hőmérséklet

13-14 fokos nappali hőmérséklet, napsütés várható a hétvégén, a jövő héten tovább enyhül az idő. A gyors felmelegedésnek élettani hatásai is vannak. Tovább olvasom