Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 17°C | 33°C Még több cikk.

Cégek a Szolgáltatók Házáról

Nem vetik el a Szolgáltatók Háza ötletét a Szegeden működő cégek. Egyelőre egyik társaságnál sincsenek tisztában, mit is jelent pontosan a választási kampányban előkerült javaslat, de hajlandók az egyeztetésre. A legnagyobb feladat az informatikai rendszerek összehangolása lehet.
A Szolgáltatók Házához hasonló intézmény több európai városban is működik. Ott a fogyasztók egy épületben tudják a szolgáltatókkal kapcsolatos ügyeiket intézni. Az önkormányzati választási kampányban Dlusztus Imre vetette fel az ötletet, ami a polgármesternek is megtetszett, és amit a cégek is megfontolásra érdemesnek tartanak.
A hőszolgáltató informatikai rendszere már kialakult, ezen változtatni, más rendszerekkel összehangolni rendkívül összetett munka lenne.

Ráadásul a társaság ügyfélszolgálatán sokrétű feladatot látnak el: műszaki, számlafizetési, hátralékkezelési és segélyezési ügyintézés is történik – mondja Básthy Gábor igazgató, aki arra is felhívja a figyelmet, hogy a Szolgáltatók Házába nem lehetne a diszpécserszolgálatot telepíteni, tehát a saját ügyfélszolgálatot is mindenképpen fenn kellene tartaniuk. Ennél többet pedig csak akkor tud mondani, ha megismeri a konkrét tervet.

– A Dégáz partner az együttműködésben – jelenti ki Balla Eleonóra kommunikációs vezető –, de eddig megkeresés nem érkezett. A cél a fogyasztók minél jobb kiszolgálása, de ismerni kell az elképzelést, amiről lehetne egyeztetni – teszi hozzá.

Hasonló a Démász álláspontja is. Az áramszolgáltató is nyitott minden olyan ötletre, amivel növelni tudja a fogyasztók elégedettségét. Ám azt mindenképpen figyelembe kell venni, hogy a társaság ügyfélszolgálata most saját tulajdonú ingatlanban működik – mondja Kovács Krisztina kommunikációs igazgató. Ráadásul 2007 júliusában megtörténik a piacnyitás, vagyis mindenki szabadon vásárolhat áramot a különféle szolgáltatóktól. Ennek a jogi háttere azonban még nem alakult ki, így nem lehet tudni, hogy milyen előírások vonatkoznak majd például az ügyfélszolgálati munkára. Ettől függetlenül az áramszolgáltató kész a tárgyalásra.

Az ötlet Szegeden nem új, hasonló már évtizedekkel ezelőtt is felmerült – emlékeztet Fodor Lászlóné, a vízmű vezérigazgatója. Ám a javaslat mindig megbukott. A társaság első embere Prágában találkozott központosított ügyfélszolgálattal, de ennek átültetéséhez jelentős informatikai átalakításra, a cégek közötti egyeztetésre van szükség.

Könnyebben megvalósítható lenne, ha minden vállalat a saját rendszerén, a saját munkatársával dolgozna, ehhez egy-egy kihelyezett terminál is elegendő. Fodor Lászlóné azt mondja: ötletbörzére van szükség.
Korábban felmerült a közös leolvasás gondolata is. Ám míg a gáz- és áramleolvasás „aktatáskás munka", addig a vízmű szakembereinek sokszor a mélybe kell szállniuk, és szerelővassal dolgoznak. Ez pedig olyan különbség, ami meghiúsítja az együttműködést.

P. Á.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyar Anna a Fidesz-frakció megyei közgyűlési elnökjelöltje

Magyar Annát jelöli a Fidesz a Csongrád Megyei Közgyűlés elnöki posztjára. A frakció erről a tegnap… Tovább olvasom