Szeged - Az egészséges életmódra hívja fel
a figyelmet a Nincs de! kampány, amely szerint a kifogások helyett inkább változtatni kellene az életvitelünkön. Két ismert szegedit kérdeztünk arról, hogy ők mit választottak: a kifogásokat vagy a sportot?
a figyelmet a Nincs de! kampány, amely szerint a kifogások helyett inkább változtatni kellene az életvitelünkön. Két ismert szegedit kérdeztünk arról, hogy ők mit választottak: a kifogásokat vagy a sportot?
„De engem így is szeret a párom!", „De olyan fáradt vagyok!", „De nincs időm!", „De én így is jól érzem magam!" – ismerős kifogások, amiket nap mint nap hallunk, vagy mondunk, amikor a sportról, az egészséges táplálkozásról van szó, vagy arról, hogy leszokjunk a káros szenvedélyekről.
Megkérdeztünk két ismert szegedit, ők keresnek-e kifogásokat, vagy szakítanak időt és energiát az egészségükre. Mathias Péter mesterszakács a cukorbetegsége miatt odafigyel arra, mit eszik. Szereti a salátát is, de bármit főz, megkóstolja – az íze kedvéért.
– A sportra nincs időm, pedig szívesen eljárnék például kondizni vagy úszni. Tegnap és tegnapelőtt is 12 órát dolgoztam, a szabadnapomon meg inkább pihenek, nincs energiám sportolni – vallotta be Mathias Péter, aki, mint mondta, másokhoz hasonlóan lustaságból nem jár edzeni.
Piacon vásárol, rendszeresen mozog, és igyekszik minél egészségesebben élni Ványai Éva. A Szegedi Közgyűlés Egészségügyi és Szociális Bizottságának elnöke szerint elhatározás kérdése, hogy ki mikor változtat az életmódján.
– Az emberek általában addig nem foglalkoznak az egészségükkel, amíg nincs semmi bajuk. Pedig ha probléma van, már késő letenni a cigarettát vagy az alkoholt – mondta, majd bevallotta, hogy az esti sportolást sajnos ő is gyakran kihagyja, mert elfárad az egész napos munkában, és nincs ereje mozogni.
Elege lett a kifogásokból a hazai médiának. Összefogtak, és kampányba kezdtek. A tavaly megalakult Médiaunió egy olyan alapítvány, amely a társadalom gondolkodásmódjának a megváltoztatásán dolgozik. Elsőként az egyént vették célba, mert szerintük előbb saját magunknak kell cselekednünk. Ennek köszönhető a „Nincs de!" kampány elindítása: felhívják a figyelmet az olyan természetes emberi kifogásokra, mint például a lustaság.
– Ezt a kampányt nem egy-két hónapra, hanem ötven-száz évre terveztük. Az emberek gondolkodásmódját nem lehet megváltoztatni néhány mondattal, de egy-egy plakát vagy reklámspot elindíthat bennük egy folyamatot – magyarázta Novák Péter zenész, a Médiaunió kuratóriumi tagja.
– Nem várhatunk arra, hogy más oldja meg helyettünk a problémákat. A kampány folytatása nemcsak a hibákról, hanem a megoldásokról is szól majd – mondta az ismert előadóművész, hozzátéve: – Én sem vagyok egy angyal, de egyetértek a kampánnyal, és a lehetőségeimhez képest igyekszem egészségesen élni.
Megkérdeztünk két ismert szegedit, ők keresnek-e kifogásokat, vagy szakítanak időt és energiát az egészségükre. Mathias Péter mesterszakács a cukorbetegsége miatt odafigyel arra, mit eszik. Szereti a salátát is, de bármit főz, megkóstolja – az íze kedvéért.
– A sportra nincs időm, pedig szívesen eljárnék például kondizni vagy úszni. Tegnap és tegnapelőtt is 12 órát dolgoztam, a szabadnapomon meg inkább pihenek, nincs energiám sportolni – vallotta be Mathias Péter, aki, mint mondta, másokhoz hasonlóan lustaságból nem jár edzeni.
![]() |
Elég a kifogásokból! – kampány az egészségért Fotó: Segesvári Csaba |
Piacon vásárol, rendszeresen mozog, és igyekszik minél egészségesebben élni Ványai Éva. A Szegedi Közgyűlés Egészségügyi és Szociális Bizottságának elnöke szerint elhatározás kérdése, hogy ki mikor változtat az életmódján.
– Az emberek általában addig nem foglalkoznak az egészségükkel, amíg nincs semmi bajuk. Pedig ha probléma van, már késő letenni a cigarettát vagy az alkoholt – mondta, majd bevallotta, hogy az esti sportolást sajnos ő is gyakran kihagyja, mert elfárad az egész napos munkában, és nincs ereje mozogni.
Elege lett a kifogásokból a hazai médiának. Összefogtak, és kampányba kezdtek. A tavaly megalakult Médiaunió egy olyan alapítvány, amely a társadalom gondolkodásmódjának a megváltoztatásán dolgozik. Elsőként az egyént vették célba, mert szerintük előbb saját magunknak kell cselekednünk. Ennek köszönhető a „Nincs de!" kampány elindítása: felhívják a figyelmet az olyan természetes emberi kifogásokra, mint például a lustaság.
– Ezt a kampányt nem egy-két hónapra, hanem ötven-száz évre terveztük. Az emberek gondolkodásmódját nem lehet megváltoztatni néhány mondattal, de egy-egy plakát vagy reklámspot elindíthat bennük egy folyamatot – magyarázta Novák Péter zenész, a Médiaunió kuratóriumi tagja.
– Nem várhatunk arra, hogy más oldja meg helyettünk a problémákat. A kampány folytatása nemcsak a hibákról, hanem a megoldásokról is szól majd – mondta az ismert előadóművész, hozzátéve: – Én sem vagyok egy angyal, de egyetértek a kampánnyal, és a lehetőségeimhez képest igyekszem egészségesen élni.
Témák:
Szegedhirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták