Délmagyar logó

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 12°C | 17°C Még több cikk.

Csak a szokásos: megint a ˝horgosi körben˝ balesetezett a 4-es

Szeged – Újra az „elátkozott" kereszteződésben történt baleset: ezúttal teherautóval ütközött a 4-es villamos.
A forgalom közben helyreállt, befejezték a rendőrök a helyszínelést.


Korábban írtuk:
Az 5-ös főút, Horgosi úti körforgalomban történt újra a szokásos baleset: jön a 4-es villamos és jönnek az autók is, utóbbiakat azonban nem mindig érdekli a pirosra váltó fedezőjelző, behajtanak a kereszteződésbe, épp a Tatra elé. Egérút nincs, senkinek.

A rendőrség már helyszínel, a torlódás hatalmas. Ha Gyálarét felé menne, akkor inkább kerüljön Alsóváros felé. A Röszke felől érkezők, a szentmihályiak pedig inkább menjenek az elkerülő felé és egy másik sugárúton jöjjenek be Szegedre.

Olvasóink írták

  • 19. Suncityfamous 2013. szeptember 19. 17:15
    „18! Gondolom nagyon képben vagy a villamos vezetőkkel, hogy így savazod őket. Ha elmondásod szerint kecskés felől életveszélyes, akkor gondolom azt is mindig megnézed hogy a villamos bent áll-e még a végállomáson, vagy már kijárt onnan. Akkor fel kell készülni arra, hogy lassan közelítsd meg a körforgalmat, és ne úgy mint a birkák bevágódnak a villamos elé, az a baj hogy itt dobáljátok a sz*rt egymásra, meg okoskodtok, közben meg elfelejtitek a villamosnak mindig elsőbbsége van, akár direkt rá is gyorsít ( amit erősen kétlek ). Csak hogy jól móresre tanítsanak ! A 16. hozzászólóval pedig maximálisan egyetértek!”
  • 18. ValakiaSOKKözül 2013. szeptember 12. 22:34
    „16. Végre 2013.09.11. 21:20

    kisbarátom....és akik védik a villamosvezetőket....

    Napi szinten járok arra. Az egy elrontott lámpás kereszteződés. Kecskés felől jövet jobbra kanyarodva az a kereszteződés életveszélyes. A lámpa a hátad mögött van. A pirosra akkor vált, mikor a villamos 4-5m -re van a kereszteződéstől. A villamos vezetők előszeretettel mennek nagyobb sebességgel, hogy jól "móresre" tanítsák az autósokat....
    Az autómban kamera van. Több felvétellel rendelkezem, ahol látható a balesetveszélyes helyzet a villamos szemszögéből, mert a körforgalomban torlódás van....de ők mégis rágyorsítanak ott...
    Teherautóból szinte beláthatatlan a jobbra kisívű kanyarodásnál a villamos pályálya...

    szóval az okot a villamosvezetőknél kell első sorban keresni....kivétel a kivételeknek”
  • 17. exdeus 2013. szeptember 12. 06:55
    „16, hol van leírva, hogy merről jött a villamos? Én nem találom sehol.
    Nem tudom, mennyit jársz ebben a kereszteződésben, de biztosan megérne egy másik cikket, ha egy tudósító kimenne, és erősen figyelné, hogy az a bizonyos lámpa mikor vált pirosra. Látna érdekességeket.
    Nem is akkor van a baj, ha a villamos a Jégpályától jön, hanem akkor, amikor a Pick felől halad arra felé.”
  • 16. Végre 2013. szeptember 11. 21:20
    „13. Papamaci59 2013.09.11. 16:54

    Nem kéne elferdíteni a történetet. Ha Kecskés felől jön a villamos, akkor a lámpa teljesen időben vált be. Ráadásul még be is látható az egész, csak a vak nem látja, miközben fordul a körforgalomban, ha Kecskés felől jön a villamos. Pedig fordulás közben abba az irányba néz végig, sőt a fordulás miatt végig is pásztázza azt az irányt.

    "A villamos intenzíven gyorsított, pedig még sárgán villogott a lámpa."
    Nem lehetséges, hogy a villamos hamarabb ért oda, minthogy beváltott volna a lámpa akár már sárgára is, mert ahhoz már a váltón legalább 50-nel kellett volna áthaladnia... A lazavezeték, amely kapcsolja a lámpát, kellően messze van.

    "A lámpa a csattanás pillanatában váltott porosra."
    Ez sem igaz. Már rég piros volt, mire odaért.

    Idézet a szerb teherautóstól: "a sárga jelet figyeltem, ami a sín felett volt" Ez az a jel, ami akkor világít [és jelez vissza a villamosvezetőnek], ha a villamos fedezőjelző az autóknak tilosra váltott. Tehát itt bukik meg az állításod, amit az előbb idéztem. Továbbá, a teherautós irányjelző nélkül hirtelen akart irányt változtatni, ott, ahol már a gömbsüvegek vannak. Tehát eleve későn akart volna mégis kihajtani a körforgalomból...

    "Ettől függetlenül a villamos vezetőktől elvárható lenne a fokozottabb óvatosság"
    Hidd el megvan, azért van CSAK ENNYI baleset. Ha nem lenne, akkor napi szinten átlagban legalább 10 baleset lenne... És MIND az autósok számlájára írható.”
  • 15. CsImre 2013. szeptember 11. 20:06
    „Szálljon ki a villamos vezetője, és tolja át a villamost. Akkor sokkal kisebb az esélye egy balesetnek. Amúgy meg nyilván semmi köze a forgalmi rend kialakításának ahhoz, hogy itt több baleset van, mint máshol, biztos csak egyszerűen itt figyelmetlenebbek a járművezetők. Mágneses anomália, HAARP, föld alatti vízér, ki tudja, mennyi oka lehet. ;)”
  • 14. exdeus 2013. szeptember 11. 17:12
    „10, igen, úgy van, ahogy a 13. kommentelő írja. A lámpa szinte már az autós reakcióidején túl vált át, a kereszteződés sem épp jól belátható, ha a város felől jön a villamos.
    Szóval úgy rossz az egész, ahogy van.”
  • 13. Papamaci59 2013. szeptember 11. 16:54
    „Az ütköző szerb autó mögött érkeztem kamionnal. A lámpa a csattanás pillanatában váltott porosra. A villamos intenzíven gyorsított, pedig még sárgán villogott a lámpa. Ettől függetlenül a villamos vezetőktől elvárható lenne a fokozottabb óvatosság, mivel Ők naponta tapasztalják a fokozott balesetveszélyt, és mögöttük emberek is ülnek.”
  • 12. igazmondójános 2013. szeptember 11. 14:01
    „Villamos vezetői szemmel ha nézem: látom ő nem állt meg a pirosnál, nem megyek neki, csengetek megállok tőle fél méterre, ez egy életre megmarad az autósban, hidd el.
    Természetesen ez csak igen óvatos megközelítéssel lehetséges. :(”
  • 11. tatam 2013. szeptember 11. 13:48
    „Azóta történt még kettő villamos baleset!:-(”
  • 10. Végre 2013. szeptember 11. 13:05
    „5. igazmondójános 2013.09.11. 10:18

    "Nekem még most is az a véleményem, hogy ha a villamos vezetője MINDEN esetben (függetlenül attól, hogy elsőbbsége van) felkészülne erre a kritikus helyre (lépésben közelítené meg) akkor a balesetek elkerülhetőek lennének többségében"

    Nekem még most is az a véleményem, hogy ha a járművezetők MINDEN esetben betartanák a KRESZ szabályokat, és NEM hajtanának át RENDSZERESEN a piros jelzésen, akkor NEM lenne semmi probléma. Nem mentség, hogy nem jó a lámpa, mert mindhárom teljesen jól látható helyen van! És mielőtt pirosra váltana, előtte folyamatos sárga jelzést is ad, tehát van idő felkészülni a piros jelzésre. Csak épp ez nem érdekli azokat, akik simán átmennek a piroson. Fokozott rendőri és kamerás ellenőrzés kell oda, és a napi szinten behajtott több száz büntetés gyorsan megtenné hatását.

    Épp ideje volna felfogni, hogy a villamos fedezőjelző tilos jelzése EGYENÉRTÉKŰ a háromlámpás fényjelző készülék tilos jelzésével. De mivel túl sok a fogyatékos autóvezető, oda sorompó, vagy háromlámpás fényjelző készülék kellene.”
  • 9. K.T. 2013. szeptember 11. 12:15
    „Sorompót a birkáknak!”
  • 8. nyomdasz63 2013. szeptember 11. 12:07
    „Az a lámpa akár sín-,akár felsővezeték kapcsolású,nem igaz hogy már nem lehetett volna beletoldani a vezetékbe 20~30 métert,és arrébb rakni az érzékelőt!”
  • 7. macs 2013. szeptember 11. 12:02
    „Én a fedezőjelző helyett sorompót alkalmaznék, bár sokaknak az se jelentene akadályt. :-(”
  • 6. X_Y 2013. szeptember 11. 11:36
    „5. igazmondójános 2013.09.11. 10:18
    "Nekem még most is az a véleményem, hogy ha a villamos vezetője MINDEN esetben (függetlenül attól, hogy elsőbbsége van) felkészülne erre a kritikus helyre (lépésben közelítené meg)"

    Éppen erre céloztam: valami el lett ...va a tervezésekor Papíron teljesen jó, feltéve hogy a villamoson kívül senki nem jár arra...Jobb helyeken nem szoktak potenciális veszélyhelyzeteket beépíteni. Igaz ez így nagyon unortodox :)”
  • 5. igazmondójános 2013. szeptember 11. 10:18
    „Nekem még most is az a véleményem, hogy ha a villamos vezetője MINDEN esetben (függetlenül attól, hogy elsőbbsége van) felkészülne erre a kritikus helyre (lépésben közelítené meg) akkor a balesetek elkerülhetőek lennének többségében.
    Mindez kb. fél percet venne igénybe (amit belehetne hozni a vonalon, kényelmesen), ha baj van csengetne, pillanat törtrésze alatt megtudna állni, nincs csatt.
    Talán rosszul látom?”
  • 4. Linka11 2013. szeptember 11. 09:47
    „A régebbi időkben olyan villamos fedező lámpák voltak amik az egyenesen haladót tovább engedték zölddel, amelyik irány keresztezte a villamos vonalát annak meg tilost mutatott.Persze a figyelmetlenséget ez sem akadályozná meg !A villamos fedező lámpa az én útvonalamat nem érinti és mégis pirosat mutat, akkor azok akik rendszeresen járnak azon az úton, hajlamosak felül bírálni az általános értelmetlen pirosat.Bár azt hiszem, ezek a balesetek nem a lámpáról szólnak !”
  • 3. X_Y 2013. szeptember 11. 08:45
    „Ha egy kereszteződésben kirívóan sok a baleset, akkor ott valami el lett ba..ltázva. Lehet hogy papíron jól nézett ki...”
  • 2. Kaccat 2013. szeptember 11. 08:38
    „az nem merül fel senkiben, hogy ha ennyi baleset van ott, akkor a kereszteződéssel van gond?”
  • 1. szalmaszal 2013. szeptember 11. 07:49
    „Van KRESZ-vizsgája és forgalmija is, mégis balesetezik. Hát nem hihetetlen? (Szarkazmus vége)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Béremelést kérnek a bölcsődei dolgozók

Szegeden is aláírást gyűjtenek a bölcsődei dolgozók, hogy a kormányzat szóba álljon velük. Minimálbért kapnak a felelősségteljes, nehéz munkájukért. Tovább olvasom