Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Csongrád megye útjainak fele hivatalosan is rossz

Szeged - Csongrád megye 1330 kilométeres úthálózatából 761 kilométer rossz minőségű: ezt a Magyar Közút Zrt. nyilvántartásából tudjuk. A Közút több felújítást is tervez, ha kapnak központi forrást, nekilátnak a munkáknak.

A közutak minőségét is vizsgálta a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) napokban publikált összeállítása. Kiderült, az autópályákat nem számítva az országos közúthálózat 53 százalékán a burkolat állapota rossz minősítésű, a negatív sort Győr-Moson-Sopron megye vezeti.

Csongrád megyében a rossz utak aránya 57 százalékos, a baleseti szempontból kiemelten veszélyes nyomvályús szakaszokban is „gazdagok" vagyunk. A Magyar Közút Zrt. adatai szerint az 1330 kilométeres megyei úthálózatból közel 250 kilométeren másfél centinél mélyebb a nyomvályú.

Meg sem lepődik az autós, ha kocsija hangosan koppan egy-egy kátyúban, vagy éppen önkéntelen szlalomozásba kezd a nyomvályúkon. A megye 1330 kilométeres úthálózatát minden évben felmérik, a Magyar Közút Zrt. adatai szerint jónak mindössze 76 kilométert találtak: a teljes hálózat alig 6 százalékát. Megfelelő és tűrhető a megyei utak 26 százaléka, rossz minősítést 57 százalék kapott. A teljes úthálózatból 761 kilométer egyszerűen pocsék. Mivel a nyomvályús szakaszokat is nyilvántartják, megtudtuk, útjaink közel egynegyede nyomvályúmentes, viszont 234 kilométeren balesetveszélyes utakon autózhatunk. Örömteli, hogy rossz útjaink ellenére Csongrád megyében nincs egyetlen olyan település sem, amelyről valamelyik járásközpontot ne lehetne fél órán belül elérni.

250 kilométeren másfél centinél mélyebb a nyomvályú. A szerző felvétele
250 kilométeren másfél centinél mélyebb a nyomvályú.
A szerző felvétele

– A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az országos közutak fenntartására, karbantartására szerződött állami közhasznú társaság, és így az utak felújítása, valamint a keretek meghatározása nem társaságunk feladata. Felújítási javaslatokat készítünk, amelyeket jóváhagyás esetén lebonyolítunk, hazai vagy európai uniós források felhasználásával. Évről évre más költségkeret áll a Magyar Közút Nonprofit Zrt. rendelkezésére. 2012-ben összesen 1,53 milliárd forintot fordítottunk Csongrád megyében az útüzemeltetési és -fenntartási feladataink ellátására – tudtuk meg a megyei utakat kezelő Magyar Közút Zrt. szóvivőjétől. Pécsi Norbert Sándor elmondta, tavaly 343 millió forintból megújult a Csongrádot Szegeddel összekötő út 1,7 kilométeres szakasza, az M43-as autópálya és az Ipoly sori körforgalom között. A hódmezővásárhelyi Jókai utca 1,7 kilométeres szakaszára 453 millió forint jutott, míg a Tótkomlós–Hódmezővásárhely összekötő út 4,8 kilométeres szakasza 444,1 millió forintból újult meg. A közút szóvivője hozzátette, 2013-ban a teljes körű útfelújításokon és az ütemezetten végzett kátyúzási munkákon felül nagyfelületű burkolatjavítási munkákat is szeretnének elvégezni. – A beruházások tervezett költsége nettó 1 milliárd forint, a felújítás érintené többek között a 43-as főutat, a Makót Hódmezővásárhellyel összekötő, a sándorfalvi, valamint a Mórahalom–Zákányszék közötti szakaszt is – tette hozzá.

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. szöszmő 2013. augusztus 20. 13:57
    „11.queenmargareth1 2013.08.17. 10:05
    Tudod Margaret Dobó uram így szerese, mert bizony minden hozzászólása pontosan ilyen.”
  • 29. theseus 2013. augusztus 18. 15:40
    „Ez a Bohács-interjú felvezetője?”
  • 28. DobóI 2013. augusztus 18. 14:42
    „11. queenmargareth1 2013.08.17. 10:05

    De csak a Te sekélyes agyad szerint, kedves margareth...”
  • 27. bzoli-41 2013. augusztus 17. 22:29
    „Csak tudnám hová tűnt el az a temérdek pénz amit beszedtek adók formájában a benzinből, súly és teljesítményadóból az útalaphoz.”
  • 26. Skywalker911 2013. augusztus 17. 19:48
    „8. balihoho 2013.08.17. 09:37
    Régen Európában is ez volt a szabvány, kb. olyan 30 éve kezdtek el áttérni a mai megoldásra, mivel fogyasztás szempontjából (kevesebb kerék=kevesebb surlódás) kedvezőbb. Viszont azt még hozzáteném, hogy az amcsi kamionokon, magának a vontatónak is egyel több tengelye van általában, ráadásul az is dublakerekes, így jön ki a 18 kerék egy szerelvényen (18 wheeler) szemben az Európában általános 12 kerékkel, holott az ösztömeg sok tévhit ellenére közel azonos, kb. 40 tonna/kamion! Ezért az Európai kamionoknak valóban alacsonyabb a gördülési ellenállásuk, viszont jobban terhelik az utakat, gyorsabban kopnak a gumik, de a poén az egészben, hogy az USA-ban is elkezdtek agyalni azon hogyan lehetne spórolni a gumin, és mára már olyan kamionok is vannak, amiken a duplakereket kiváltották oldalanként egy-egy picit szélesebb kerékkel és valóban kevesebb lett így a fogyasztás, viszont valószínűleg az utakat jobban fogja majd terhelni így a jármű.”
  • 25. _csutak_ 2013. augusztus 17. 17:50
    „Felettem pár képet a netre, letölthetően, azok megtekintése megmagyarázza miért is olyan hitványak a mi útjaink.
    Az utolsó pár képet Köln mellett kaptam le, tessék megnézni ott mekkora alap van?
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0866_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0867_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0868_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0869_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0870_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0871_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0872_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0873_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0874_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0875_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0876_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0881_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0883_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/IMG_0884_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/deutsch_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/deutsch2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/deutsch3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130817/csutak_www.kepfeltoltes.hu_.jpg”
  • 24. CsImre 2013. augusztus 17. 17:39
    „Laza 50 milliárd forintból föl is lehetne újítani a balesetveszélyes szakaszokat, 154 milliárdból pedig a rossz minőségű utakat. Noh, persze, lehet olcsóbb is, ha csak annyiba kerül km-enként, mint a Hmv-Tótkomlós szakasz.De szerintem kár erőlködni, ha bármi baleset történik, az nem a közútkezelő felelőssége, lassan járj, tovább érsz, stb.”
  • 23. szatyi 2013. augusztus 17. 17:36
    „"21. lukrecia 2013.08.17. 17:16 "

    " 12-ben" nincs semmi provokáció! Tényeket írtam. Aki rendszeresen látogatja és olvassa az oldalt az már ismeri az említett kommentelő kirohanásait!
    Mint ahogy a tieidet is ismerjük!”
  • 22. _csutak_ 2013. augusztus 17. 17:30
    „@ balihoho:
    Rosszul számolsz!
    Nézd meg a tengelyterhelést és számold ki, hogy melyik tipus terheli jobban az utat?
    A Truck magazin az amiből én is tájékozódom (Mol kutaknál kapható, megrendelhető) tehát én is csak írott dolgot tudok, de aszerint az ottani szerelvények más szabályozás szerint közlekednek és másképpen megépített utakon.”
  • 21. lukrecia 2013. augusztus 17. 17:16
    „19: szatyi : olvasd vissza önmagad 12-ben és rájössz ki is provokál kit. Elvtárs a dugulásokat néha sósavval oldották meg anno. Még a holttestekkel sem kellett bajlódni. Rossz oldalon agitálsz.”
  • 20. ferle65 2013. augusztus 17. 16:47
    „"Csongrád megye útjainak fele hivatalosan is rossz Ez oké de hol a többi jó út.Dodo te meg szállj magadba mielőtt hülyeséget írsz.”
  • 19. szatyi 2013. augusztus 17. 15:16
    „"18. lukrecia 2013.08.17. 13:56 "

    Mondja ezt egy olyan, aki -saját bevallása szerint- nem is ebben az országban él!
    De nagyszerűen tudja osztani az észt, -amivel itthon sem tudott boldogulni!
    Viszont annyira elég, hogy a hazaiakat provokálni tudja!
    Eldugulhatnál már!”
  • 18. lukrecia 2013. augusztus 17. 13:56
    „11-12. Mondja ezt két másik szemellenzős:((
    Egyébként miért is kellett ránk eröltetni a Kossuth l SGt felújítást, a nagy-körforgalom megépítést az autópálya elkészülte előtt egy évvel???? Okoskáim akkor megmondtam (visszakereshető), hogy elhibázott volt az időpont. Ezért ment tönkre a szabadki út, a bajai út .”
  • 17. Ferrer 2013. augusztus 17. 13:49
    „Talán ha nem lenne kb. 30 éve minden útépítés elmuttyantva, kispórolva az anyag stb.. most nem ez lenne a helyzet.”
  • 16. honorus 2013. augusztus 17. 13:32
    „Nos hát ezért Dr Bohács nem de???”
  • 15. Linka11 2013. augusztus 17. 12:31
    „A bölcs illetékesek az utak javítására egy nagyon praktikus és olcsó megoldást találtak ki, sok helyen. Korlátozó táblákat
    tettek az ilyen szakaszok mentén. Így aztán nem kell drága pénzért utat javítani,sőt még büntetni is lehet, ha véletlenül nem 30-cal mész, 90 helyett. És persze mind ezt, csakis a mi érdekünkben és védelmünkért teszik. Egyedi ,praktikus, és persze pofátlan megoldás !!”
  • 14. Bikisunáj 2013. augusztus 17. 12:13
    „Akkor fele annyit is kell fizetni a benzinkúton ugye??? :P”
  • 13. furioso 2013. augusztus 17. 11:22
    „"Csongrád megye útjainak fele hivatalosan is rossz"

    Még milyen lesz az állapotuk, ha nem oldják meg az illetékesek, hogy a használatarányos útdíj bevezetése miatt a kamionok és az építőanyagot, követ hordó teherautók ne szivárogjanak vissza az "olcsóbb" főútvonalakra, pl. a 43-asra (de más főútvonalakra is), szegedi átmenő forgalommal. "Pártunk és kormányunk" bevételnövelési céllal (mert a nemzetközi forgalom emiatt csak minimális mértékben fog elkerülni bennünket, tehát a környezetterhelés minimálisan fog csökkenni) bevezette, a telepölések lakói meg dögöljenek meg, holott el is kerülhetnék ezek a járművek a lakott területeket megfelelő súlykorlátozó, stb. táblák kihelyezésével és hatékony ellenőrzéssel.”
  • 12. szatyi 2013. augusztus 17. 10:31
    „"11. queenmargareth1 2013.08.17. 10:05 "
    DobóI-t eddig sem az eszéért olvastuk!
    Aki látogatja az oldalt, az tudja, hogy csak szemellenzősen tud fröcsögni!”
  • 11. queenmargareth1 2013. augusztus 17. 10:05
    „5. DobóI 2013.08.17. 08:32 ez most rohadt nagy öngól volt:)”
30 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sándor Csikar-kút és sportpályák a Gulácsi parkban

Röplabda- és kosárlabdapályát adott át a környéken élő gyermekeknek az újszegedi Gulácsi parkban… Tovább olvasom