Délmagyar logó

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 13°C | 25°C Még több cikk.

Csongrád megyében több a baleset, mint máshol

A közúti balesetek száma az országon belül Csongrád megyében emelkedett a legnagyobb mértékben – a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint. A karambolok gyakori oka a gyorshajtás. E szabályszegés ellen a rendőrségnek nehéz harcolnia: az öt traffipaxból jelenleg három működik.
Csongrád megyében 2006-ban a balesetek száma 14 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. Az országos átlag: 1 százalék.
– A hetvenes évek elején ugyanannyi baleset történt, mint tavaly, pedig a gépjárművek száma akkor sokkal alacsonyabb volt – mondta Radics Róbert százados utalva arra, a számokból nem szabad messzemenő következtetést levonni. – Tendenciákat egyébként sem szabad két egymást követő év adataiból felállítani. Ma egész Csongrád megyében történik annyi baleset, mint amennyi a 90-es években csak Szegeden – folytatta a baleset-megelőzési bizottság elnöke.

Eljárások

A megye útjain idén, az év első harmadában bekövetkezett balesetek száma meghaladta a tavaly, ugyanebben az időszakban történtekét. Ez az enyhe időjárásnak is köszönhető. Amíg 2005–2006-ban a kemény telek, fagyos utak miatt sokan otthon hagyták autóikat, most ez nem történt meg. Sebességtúllépés miatt januártól márciusig 1310 sofőr ellen indítottak eljárást. 

Mégis miért került megyénk ilyen rossz pozícióba? – A járműszám az egész országban növekszik, ráadásul nálunk a két határ miatt az átmenő forgalom nagysága is folyamatos emelkedést mutat. Az úthálózat viszont a forgalomhoz képest nem bővült ilyen mértékben, bár a baleseteket nem lehet utóbbira fogni – beszélt a százados. A legtöbb szerencsétlenség oka hosszú évek óta a gyorshajtás. – A rendelkezésre álló eszközökkel próbáljuk megelőzni a baleseteket, de a gyorshajtók ellen csak sebességellenőrzővel tudunk harcolni. Ám az öt traffipaxból jelen pillanatban három működik. A technika mellett a rendőrök létszáma is véges, ezért a hét minden napján az összes útszakaszon nem tudunk jelen lenni – sorolta a nehézségeket Radics Róbert.

Kötelező sárga mellény

A kerékpárosoknak lakóterületen belül és kívül 2008. január 1-jétől sötétedés után kötelező lesz a sárga mellény használata. A gyalogosoknak ugyanezt lakóterületen kívül kell hordaniuk. Akik ezt elmulasztják, szabálysértést követnek el és megbüntethetik őket a rendőrök.

Mitől várható javulás? – Nem a bírságtól, a pontrendszer tervezett szigorításától, mert jelenleg 18 pont után veszik el valaki jogosítványát és maximum 3 büntetőpont adható alkalmanként – magyarázta a százados, aki szerint keményebb szankciókkal – akár a vezetői engedély azonnali bevonásával –, hatékonyabban előzhetnék meg a baleseteket.

Egyelőre azonban csak a megelőzésben bízhatnak: a tizenkettedik életévüket betöltött gyerekeknek – ettől a kortól mehetnek biciklivel a forgalomba – kerékpáros közlekedésre felkészítő tanfolyamot hirdettek. A fiatalok sikeres elméleti, és gyakorlati vizsga után kerékpárvezetői igazolványt kapnak. A program szükségességét Radics százados azzal magyarázta, hogy a legtöbb balesetet tavaly a személygépkocsik után a kerékpárosok okozták.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szemétmaffia érdeke lehet a gyújtogatás

Alig három óra alatt sikerült eloltani a tüzet a sándorfalvi úti központi hulladéklerakó telepen. A… Tovább olvasom