Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 35°C Még több cikk.

Csúcsra járnak a szervizek

Az autósok kétharmada nem használ téli abroncsot, miközben rendszeresen hidegben is közlekedik. Sokszor az sem cserél idejében, akinek van, pedig havazáskor már késő váltani. Szerencsére tegnap azt tapasztaltuk, nem az első szegedi hóesés miatt jutott az autósok eszébe a biztonság.
Húsz perc alatt végeznek a gumik kicserélésével. Fotó: Schmidt Andrea
A szegedi Kossuth Lajos sugárúti Török gumiszervizt már két-három hete csúcsra járatják az ügyfelek – mondta el ifj. Török Róbert, a tulajdonos fia. – Eddig, a hosszú ősznek köszönhető napsütésben csak az cserélte le a nyári gumit az autóján, aki kicsit előrelátóbb volt. A legtöbben „egyszerre" jönnek – tette hozzá –, emiatt napi 10-12 órát is dolgozunk az alkalmazottal együtt.

Amíg beszélgettünk, szinte meg sem állt a mester keze, egyik kereket a másik után dobta le a várakozó autókról, ha kellett, a kocsi mellé feküdt a hólétől nedves járdán. A fagypont körüli hidegben sem fázott: egy autóra ugyanis általában nem fordíthat 20 percnél többet, az ügyfelek szinte másodpercre pontosan a megadott időben érkeznek.

Fogas Péter építész tervező is az előre egyeztetett időpontban állt meg autójával a szerviz előtt, s azt mondta, téli gumiját a nyári hónapokban a műhelyben tárolták. Nem kellett a garázsban tartania. Ettől a kis hóeséstől még nem ijedt meg, általában minden télen ilyenkor jelentkezik be a szükséges művelet elvégzésére. Korábban érkezett viszont autójával Tanászi János, akinek ugyan régóta van kocsija, de csak most vette meg az első téli gumi garnitúráját: nemrégiben ült át egy új autóba. Egyrészt megijedt az előforduló csúnya balesetektől, másrészt az új Seat túl sok pénzbe került ahhoz, hogy kockáztasson akár egy kisebb törést is. Egy számítástechnikai cég alkalmazottjaként ráadásul havi 8-10 ezer kilométert autózik.

Szakemberek szerint átlagos fékezésnél száraz felületen, 50 kilométer per órás sebességnél téli abronccsal 39 méteres a fékút, a nyárival 42 méter. A differencia 3 méter, amely életet menthet. Azonos tempónál, hóban azonban már 35 méter a fékút különbsége.


35-40 ezer forint egy garnitúra

Nem olcsó a téligumi-garnitúra: Magyarországon a legelterjedtebb autókra a legolcsóbb gumiméretből is 35-40 ezer forintba kerül egy garnitúra felszerelése: a legolcsóbb gumi darabja 7-8 ezer forint, amit meg kell toldani a csere költségével, mintegy ezer forint körüli összeggel kerekenként. Érdemes azonban számolni: egy kisebb csúszás következtében megsérült karosszériaelem cseréje, fényezése vagy a kevésbé látványos sérült futómű javítása is többe kerül, mint négy téli gumi, a napokig hiányzó autó miatti kárról már nem is beszélve. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Képviselőjelölteket toboroznak

A jövő évi országgyűlési választások előtt alig fél évvel újsághirdetésekben kínál „megoldást"… Tovább olvasom