Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 8°C Még több cikk.

Csúszna az M43-as első szakasza, de nem csúszhat

Szeged - Rosszul állnak az épülő M43-as első szakaszán a kivitelezők, a beruházó NIF Zrt. azonban ragaszkodik a november végi átadási határidő betartásához. Az új Tisza-hídból viszont már egyre több látszik.
Az M43-as sztráda beruházója, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. ragaszkodik az első szakasz november végi átadásához. – A vállalkozó szóban jelezte társaságunknak a határidő-módosítási szándékát, de a szerződéses feltételek szerint ezt írásban kell megtennie, amit a mai napig nem kaptunk meg – mondta Fazakas Orsolya kommunikációs vezető. – Ennek hiányában a befejezési határidő módosításáról nem tudunk érdemben tárgyalni.

Pontosan egy hónappal ezelőtt írtuk, hogy veszélybe került az M43-as sztráda első szakaszának november végi befejezése. Akkor úgy tudtuk, az Északi városrész vízellátásáért felelős vezeték biztonságát féltette a kivitelező, ezért kért későbbi dátumot. A cső túl közel került a magas és nagy nyomással süllyedő töltéshez, a védelméhez szükséges „fal" építése pedig időigényes – állt a magyarázatban.

Más forrásból származó információink szerint azonban nem ez a legnagyobb probléma. A kivitelező, a 43 Szeged-Makó Konzorcium egyszerűen nem áll úgy a munkákkal, hogy a 6,7 kilométeres, az 5-ös úton lévő kettős körforgalom és a 47-es út közötti 6,7 kilométeres szakaszt három hónap múlva biztosan át lehessen adni. Bárki, aki arra jár, láthatja, hogy még csak a töltések építésénél tartanak.

Nagyüzem az M43-ason. Egyre impozánsabb látványt nyújtanak a Tisza-híd pillérei. Fotó: Schmidt Andrea
Nagyüzem az M43-ason. Egyre impozánsabb látványt nyújtanak a Tisza-híd pillérei.
Fotó: Schmidt Andrea

Látványosan hízik viszont az új Tisza-híd, amely az M43-as sztráda második szakaszával együtt épül, és amelyet csak jövő augusztusban kell átadni. Mátó Sándor, a Hídépítő Zrt. beosztott építésvezetője elmagyarázta, mit láthattunk a helyszínen. Építik a mederhíd „felszerkezetét", vagyis mindazokat a szerelvényeket, amelyek a pillérek felett helyezkednek el. Most még állványról, de hamarosan szerelőkocsiról haladnak majd mindkét irányból, egymással szembe a Tisza fölött.

Jól halad a tiszai sztrádahíd - KÉPGALÉRIA
Most a szárazföldön – Tiszán innen és túl – egy-egy hatalmas daru segít az elemek beépítésében. Amikor majd összeér a híd a Tisza felett, a folyóról, úszódaruról végzik a munkákat. Jelenleg 12 méter magasan dolgoznak a pilléreken, erre a szintre még 8 métert húznak rá.

Nyugati elkerülő: elkezdték

Nemrégiben elkezdték a nyugati elkerülő út harmadik, 1,3 kilométeres szakaszának építését is a dorozsmai körforgalomnál lévő Szilva utcánál. Közműveket váltanak ki, töltéseket alapoznak. Ez az útdarab hiába a legrövidebb, mégis a legdrágább lesz az összes közül, mivel felüljáróval halad át a vasút fölött, az 5-ös úthoz kétsávos körforgalommal csatlakozik, s egy kerékpárutat is tartalmaz. A 2010 harmadik negyedévére elkészülő beruházás költségvetése 1,4 milliárd forint.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. sellers 2009. szeptember 17. 06:31
    „A város vezetése legyen határozott, hogy a csúszást semmilyen körölmények között ne fogadja el!

    Ha vállalták a munkát, határidőt most dolgozzanak éjjel,nappal, hisz több hónapig alig dolgoztak az elkerülő szakaszon.

    Fontos,hogy az átépített belvárosra, csomópontokra a forgalmat ne engedjék rá!”
  • 35. Bénadoki 2009. szeptember 15. 09:32
    „Volt lehetőségem az elmúlt hónapokban,Prágában,Bécsben járni.Semmivel sem jobb a helyzet.Tele van útjavitással,terelő utakkal.A Károly hid,Vencel tér ki sem látszik az épitkezésekből.Ugyan ez a helyzet Bécsben is.Senki nem morog.Természetesnek veszik,hogy a városokat kinőtte a forgalom.”
  • 34. ocsi1 2009. augusztus 29. 09:41
    „Húzzatok bele mert már a szegediek <moderálva durva> tele van a forgalmi dugókkal.”
  • 33. Rozsdás 2009. augusztus 27. 21:55
    „Minden ilyen nagy beruházásnak van egy "független" szakértője aki kiadja a teljesítési igazolásokat!
    Talán itt kellene keresni azt a bizonyos "elásott békát" hátha töbet tudnak a találgatásnál!
    Mert ez igy csak ködösítés!!”
  • 32. benzol 2009. augusztus 27. 21:41
    „29.
    Úgy tudom más a kivitelezője a két szakasznak, de lehet hogy tévedek.
    Amúgy smucigok voltak azért tartanak ott ahol most tartanak.”
  • 31. Normann_Backs 2009. augusztus 27. 21:20
    „Kb. ilyen mód fog elkészülni az óriási körforgalom is. December hahaha, az Anna-kúti csomópontot csinálták majd 4 hónapig, majd ez az óriási körforgalom is elkészül 4 hónap alatt, hát persze, viccesek ezek a szegedi kivitelezési munkák.
    Az autópályához viszont tényleg azt kell hozzáfűzni, hogy inkább ne kapkodjanak mert csak a minősége romlana, de persze dolgozzanak rajta tisztességgel ne a lapátot támasszák.”
  • 30. Atipapa 2009. augusztus 27. 19:54
    „nem kell a rizsa! ne tereljetek, dolgozzatok! annyi a munkanélküli hát tessék szépen alkalmazni őket és haladjon már az a ki...ott autópálya, és takarodjon el az összes balkán ember innen, mielőt mégjobban szétkúrják a város útjait!”
  • 29. Rozsdás 2009. augusztus 27. 18:48
    „Ne legyünk már ennyire elnézőek,szerződésben rögzitett munkáról van szó!
    Szerintem kész lesz! Hamarossan elkészül a 47-es gondolom utána besegít a kivitelezője!
    Valószinű erre várnak nem a csodára!!”
  • 28. bo 2009. augusztus 27. 18:42
    „Tele a Csillag és Nagyfa! Olcsó munkaerő és lenne aki vigyázzon is rájuk! Ki kellene használni a lehetőséget, csak először el kell magyarázni a cigánynak, hogy mire jó a lapát!”
  • 27. Mathiasking 2009. augusztus 27. 18:18
    „A szindróma ismerős? Ime egy másik: "Tizenegy közbeszerzési eljárást szabálytalannak minősített az EU, ezért a várt 237 milliárd forint helyett 181 milliárd forint támogatást kap Budapest a 4-es metró első szakaszának megépítésére. A döntés végleges, bár hivatalosan csak jövő héten jelentik be. Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes szerint más uniós források átcsoportosításával oldják meg a problémát."

    Itt is mi fizetjük meg a lenyúlások árát.”
  • 26. szpalika 2009. augusztus 27. 18:17
    „Az a gond, hogy nem lesz több munkalehetőség, az M5 is meglett, egy pipa, mint manapság az érettségi, vagy akár a diploma egy ember munkakeresésében.

    A multi cégek pályától függetlenül nem mennek Bp-től 100 km-nél távolabbra. Így tényleg Győr, Székesfehérvár és Kecskemét lesz a jövő.

    Amíg Szeged pl. vasúti szempontból is csak egy zsák, nincs értelmes összeköttetése, az M5/M43 inkább visz, mint hoz az országnak.

    Idegenforgalom mennyi?

    Az egyetemre lehetne építeni esetleg, de ehhez nagy lobbi kellene. És ide vágyó cégek.

    Én is Bp-en végeztem és helyezkedtem el. Még informatikai területen is kb. a Siemenset ajánlották, mint lehetőséget Szegeden, de mások meg azt mondták, hogy a vidéki bérszínvonalhoz konvergáltatták a béreket.

    Tényleg nincs értelmes lehetőség. Minden tudást Bp-re visznek a cégek, centralizálnak, vidéken csak a minimális tudású helyeket hagyják meg.”
  • 25. efje 2009. augusztus 27. 18:02
    „A képgaleriára kattintva túl kicsik a képek, ráadásul a Tisza se latszik. :-(
    Egy építkezést nem kéne sürgetni. Az anyagoknak száradási, kötési idejük van. Inkább csússzon pár hónapot, de legyen minőségileg kifogástalan.”
  • 24. h65535 2009. augusztus 27. 16:29
    „ts: Ha annyira fejlődne Szeged, nem lenne ennyire kevés munkalehetőség.
    Másrészt ugorj csak egy kicsit el pl. Székesfehérvár környékére... egyből megváltozik a véleményed.
    Igaz szépül a város és lesznek új utak, de ez messze van attól, hogy fejlődik is.”
  • 23. Konrad 2009. augusztus 27. 16:22
    „ts: nem hiszem el. Én Bp-en élek (pontosabban Óbudán), és nem így látom.”
  • 22. ts 2009. augusztus 27. 16:04
    „Higyjétek el, a méretéhez képest sokkal jobban fejlődik Szeged, mint Bp.”
  • 21. antikos 2009. augusztus 27. 13:44
    „A homokkal van baj. Nincs jó minőségű... Egy haveromnak volna, de 250 Ft adnának m3-ért ami a tizede valódi értékének. Sőt még fenyegették is. Nagy szarkupac ez az egész...
    Másik logaritmus nem a fejlesztésekkel van a baj. Hanem a szervezéssel. Ilyen elmebeteg módon szerintem még demszky kollega sem dolgozik, pedig az már súrolta a maximális elmebajt.
    Gyönyörű volt látni a vízművek gépeit a Mars tér előtt éppen verik fel a betont a Londoni körúton:)))
    A román barátaink meg a nagy állomás előtt keresik a kivezető utat, bármerre csak innen el:)))
    Szerintem ebbe Botka bele fog bukni bármit tesz a városért, és még jön szeptember az iskola kezdés...”
  • 20. benzol 2009. augusztus 27. 13:14
    „Tudjátok miért nem haladnak? Azért mert olyan árakon akartak dolgoztatni, hogy annyiért nem érdemes elindítani a gépeket. Amikor benyögték a köbméterárat mosolyogva felálltunk és azt mondtunk, csinálja meg más ennyiért.Úgy látom másnak se éri meg. Na ezért nem halad. Meg az alvállalkozókat nem fizetik ki miután letelt a 60 napos fizetési határidő. Tudom, még most is tartoznak. Kívánom nekik, hogy jó nagy kötbért kelljen fizetniük!!”
  • 19. 620829 2009. augusztus 27. 13:13
    „NO 2 GYORS VÁLASZ!!!
    LÉNI4---remélem kék szemű szőke és nagycicis vagy...mert nőként imádnálak.....de a panelből kinézve, azért más az élet....láttam néhány cigos témával kapcsolatos hozzászólásod...és neked is írom, hogy jövőre mindent csökkentenek, de a segélyre szánt pénzt nem ...azt növelik!!!........

    Logaritmus...minden tisztelemtem a tiéd.....én mindennap vagy 50km-t megyek városon belül...sok-kevés?????és értelmetlen a számomra valóban, hogy miért az évkezdés-tanév--kor kell ezt is elkezdeni......habár itt egy cikk azt írja, hogy minden oké a forgalomban...én dupla kerülőket érzek és vezetek le...lehet, hogy bennem van a hiba---de én közlekedőként élvezem a nagyjaink balfaszságát.......a munkahely teremtésről külön a véleményem...mert itt senki nem akar dolgozni...de ez egy másik téma!!!!!!!!”
  • 18. Léni 2009. augusztus 27. 12:56
    „Látom itt sokan azt az időt sirják vissza, amikor attól volt hangos a város, hogy éppen mennyire
    italos az akkor aktuális polgármester! Ezeknek az embereknek fülsértő lehet a munkagépek zaja
    és az ezzel járó felfordulás. Ezek a munkák szerintem munkalehetőséget is biztositanak.
    Több helyen láttam hirdetéseket, a kérdés az, hogy vállalnak-e a munkanélküliek nehéz fizikai munkát?”
  • 17. mérges 2009. augusztus 27. 12:20
    „Bp irányában a régi 5-ös környékén még csak most építik a felüljárók pilléreit. A földmunkákkal se készültek még el. Hol van még a felüljárók, a szilárd útburkolat, a vadvédelmi kerítés, a védőkorlátok stb. stb. megépítése ill. felszerelése ??? Mindezt 2-3 hónap alatt ???”
36 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megfenyegették Janicsékat a Madonna-koncerten

Szóváltásba keveredett Janics és Kovács a Madonna-koncerten. Egy társaság beléjük kötött, megfenyegették őket. Tovább olvasom