Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Csütörtökön beindítják a 19-es trolibusz vonalat

Szeged - Az utazási igényekhez igazodva a Szegedi Közlekedési Kft. 2011. június 16-tól Makkosház Tarján, Víztorony tér között 19-es jelzéssel beindítja új trolibusz vonalát.
A trolibuszvonal a 9-es vonal mellett önálló vonalként fog üzemelni. A két vonal közös szakaszán a járművek a jelenlegi járatsűrűséget megtartva fognak közlekedni.

19-es trolibuszvonal. A nagyításhoz kattintson a képre!
19-es trolibuszvonal.
A nagyításhoz kattintson a képre!

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. kissrol 2011. június 15. 18:04
    „Kedves Agáta!
    Ebben egyetértek, de sajnos sose lesz olyan megoldás, ami mindenkinek jó. Én petőfitelepi vagyok, 800 méter a buszmegálló, Budapesten tanulok. De ha elindul a 2. számú villamos akkor szerintem a 83as nem fog addig kijárni, ami valóban kellemetlen, egy megállós átszállásra kényszeríthet. Ismétlem szerintem, nem tudom mik a tervek, de azért épül, hogy buszokat váltson ki. A 2-es busz járna pl csak Mars térig? Nem tudom.
    A legnagyobb baj az, hogy még mindig vonaljegyes rendszer van, nem pedig időalapú. Képtelenség mindenhonnan mindenhova közvetlen járatot biztosítani. Az átszállással nem lenne semmi baj, leszámítva ha csomagokkal van az ember, ha a vasút (nem máv) mintájára ITF szerű menetrend lenne, továbbá nem vonaljegy, mert az nem elvárható, hogy 2 átszállással 3 jegyet használjon az utas. Időalapú jeggyel, bérlettel nem gond.
    A 9-esről még annyit, hogy az nem azért van, hogy Tarjánból Makkosházára el lehessen jutni. Az említett két városrész és a központ közötti közlekedés a célja, nem sok értelme lenne körjáratot csinálni belőle, ha kell sűrítsék a 90F buszt.”
  • 40. kipe 2011. június 15. 17:39
    „Hát komáim ez baromság!!!!
    Miért nem hosszabbították meg a 9-est egy megállóval?”
  • 39. Agáta 2011. június 15. 16:39
    „kissrol-nak: Makkosházán a Lomnici utcában (pláne a közepétől) és környékén lakóknak jó messze van a 2-es villamos, ezért nem váltható ki a 83-as busz vele. A Nagyállomásra sűrűn megyünk bőrönddel (hála annak, hogy többen kénytelenek Pesten dolgozni a városvezetők munkahely teremtéssel kapcsolatos semmittevésének) és nem mindegy, hogy a végállomásig kell menni, vagy legalább még egyszer olyan távolságra a 2-es villamoshoz. A troliról átszállásnak a Csongrádi-Rókusi kereszteződésben semmi értelme, megint egy csomó gyaloglással jár, a magas lépcsőkön bőröndök le-fel emelgetéséről nem is beszélve (nőknek nem olyan könnyű ez, mint a férfiaknak). Átszállás esetén még mindig jobb megoldás a Széchenyi tér, legalább gyalogolni kevesebbet kell a csomagokkal (a gurulós bőröndöt sem könnyű húzni), de a legjobb megoldás a 83-as.”
  • 38. Normann_Backs 2011. június 15. 16:18
    „Nem lesz ez rossz járat, végre Tarján is becsatlakozhat a trolibusszal ellátott városrészek közé.
    Ami meg szerintem a legfontosabb, hogy Tarjánból ez a járat (19-es) fogja ellátni a Stefánia-Széchenyi tér (Posta)-Kárász utca utasforgalmát.
    Hidjétek el, hogy nagyon sokat számít az-az egy megálló, mert hacsak azt nézzük, hogy Tarján Víztorony tér vonzáskörzetében mennyi lakóépület van (Zápor kert-Sólyom utca-Szamos utca-Tarján széle, stb).
    Ami szerintem rossz lesz benne az-az, hogy elég ritkán fog közlekedni csúcson kívül, illetve hétvégén.
    Elég erős és nagyon gáz szerintem az a 20-30 perces követés és az utolsó járat időpontja (M:22:15-T:22:41), de szerintem nem csak én látom ezt így...”
  • 37. ghosty9 2011. június 15. 15:54
    „30. L0GARITMUS 2011.06.15. 04:19

    "olyan vilit vettek amelyiknek szélesebb a mérete a mostaninál !"

    Az hagyján, hogy egyet, de mindjárt nyolcat!

    ...amiből 5 már jár Szegeden egy ideje...”
  • 36. kissgabor 2011. június 15. 13:39
    „Semmi értelme, trolival a Víztorony tér Makkosháztól kb. 25-30 perc, gyalog 15-20 perc. Ami járat kellene, az Makkosház-Klinikák, mondjuk 8/A néven. Csomó makkosházi a Vértói úton száll le és át a 8-asra.”
  • 35. kissrol 2011. június 15. 11:59
    „Szemif, köszönöm.”
  • 34. Mil 2011. június 15. 11:40
    „Korábban írta Dózsag, hogy a 8-as egy részét "átvezényelték" volna tarjánba, mint1 10es troliként. Bennem pedig az a kérdés merült fel, hogy vajon honnan lett volna rá csuklós troli? Merthogy a 10es vonal iskolaidőben elég nagyrészt csuklós járműveket igényel, csuklós troli pedig csak a 9esen van jóformán. Talán az egy szem ARC köröz a 8ason(illetve egy ideje az sem..). Vagy szólóval gondolta volna? Na az elég érdekes lett volna. Talán ezért nem szavazta meg a városvezetés. VAgy hirtelen le tudtak volna akasztani 4-5-6 csuklós trolit(most csak mondtam egy számot, nem tudom mennyi kellett volna)?”
  • 33. Szemif 2011. június 15. 10:25
    „27. kissrol
    "Elárulná az SZKT jelenlegi járműparkjának összetételét, típusonkénti mennyiségét? "

    Én ugyan nem vagyok Dózsa Gábor, de azt hiszem a járműállományi listám pontos: (ha nem az szóljon, aki hibá vesz észre)
    Trolik:
    Skoda 14Tr: T-700, 701, 704,705,706,707,708,709,750= 9db

    Skoda 15Tr: T-600-618-ig= 19db (ezen kívül még ha jól tudom 7 darab 15Tr van az összeszerelés/átépítés valamelyik fázisában)

    Skoda 21Tr: T-800,801,802,803 és T-810= 5db (ezen kívül a T-811 összeszerelés alatt áll, elvileg idén még forgalomba kerül és szó van további Skoda 21Tr-ekről is)

    Skoda 22Tr: T-650= 1db

    Ikarus 280T: 502 és 505-ös pályaszámmal= 2db (505 vörös fényezésű jármű nosztalgia célokra, ennek ellenére napi szinten lehet vele találkozni a forgalomban)

    MB Citaro O-530 Tr12: T-860-865-ig= 6db (ezeket a járműveket általában csak Citaro troliként emlegetik

    Volvo B7 12Tr: T-850=1db (erre a járműre pedig általában "A Volvo troli" néven hivatkoznak.

    SZKT-ARC TR187: T-660 (házi troli vagy ARC troli néven emlegetik)

    Ziu-9: 9-153: 1db (elvileg ez a jármű is nosztalgia trolibusz)

    Ezen felül az SZKT tervezte 13db új trolibusz beszerzését EU-s támogatással a leendő 10-es vonalra, jelenleg az ügy a levegőben lóg és semmi sem biztos.

    Villamosok:

    Tatra T6A2: 900-912=13db (köznyelvben "kistátra")

    Tatra B6A2-D: 950-953: 4db (ezek önjáró motoros pótkocsik T6A2-es Tatra villamossal csatolva közlekednek.

    Tatra KT4D: 200-217= 18 darab lenne, de a 212 csak idén kerül forgalomba, tehát jelenleg 17.

    Ezen kívül még 8db FVV villamos (bengáli) áll az SZKT rendelkezésére (plusz két darab nosztalgiacélokra félretett példány a 609 és a Közlekedési Emléktár Alapítvány tulajdonában lévő 656.). A bengáliknak--bár idén nyáron a csonka 3-3F-4-es vonalakon láthatjuk még őket- valószínűleg számukra ez a hattyúdal, tehát komolyan senki se számoljon velük (már persze a nosztalgia villamosokat leszámítva).

    Ezen kívül nyári hétvégen közlekedik a 313-314-es pályaszámú nosztalgiavillamos.

    Tudomásom szerint ez az SZKT kötöttpályás járműparkja, ezen felül a cég egy kb.20 darabos autóbuszparkkal is rendelkezik a pótlási feladatok ellátására.”
  • 32. kissrol 2011. június 15. 10:25
    „A trolitenderen hirdettek győztest, de a városvezetés kormánypárti oldala megvétózta, azóta nem tudok róla semmit.
    2-es villamospótló? Felesleges, ott a 83as. A 83ast teljesen ki lehetne váltani a 2es villamossal, 83as meg közlekedhetne Kecskésről Indóház térre. Fel kell méri lenne-e rá igény. Ha elkészül a 2-es villamos, meglátjátok lesz annak forgalma. A közösségi közlekedésben a villamos a legjobb, nagy általánosságban.
    A a 9-es körjárat lenne akkor is menne a sírás, hogy a Lugas utcától el kell sétálni 350 métert a Csillag térig.”
  • 31. joy 2011. június 15. 07:37
    „Értelmetlenség.
    1 megállóért rontva a járatsűrűség.
    Aki eddig a Csillagtér-lugas utcánál szállt föl-le, most szaladgálhat a két megálló között.
    A 10-est kellene mihamarabb elindítani, nem sz.rakodni!

    Mi van az új trolik közbesz.rzési pályázatával?
    Vanna-e jelöltek, mennyibe fog kerülni darabjuk?
    Lesz-e olyan minőségük, mint amilyenre az új SzKT-ARC sikeredett?
    Kár, hogy az EU-s pályázat nemteszi lehetővé a saját építést, pedig annál olcsóbban senki nem fog trolit szállítani nekünk!

    30!
    Ezt a zöldséget hunnan vetted?
    Az1-2-es pályát úgy építették meg, hogy biztonsággal közlekedhessenek rajta a polkák.”
  • 30. L0GARITMUS 2011. június 15. 04:19
    „a célpontot nézve én nem sajnálnám a dózsa elvtárssat
    ...
    olyan vilit vettek amelyiknek szélesebb a mérete a mostaninál !
    magyarul: nem bir menni egy megallonyit se...
    gratu !”
  • 29. L0GARITMUS 2011. június 15. 04:13
    „2-es vilipotlot?haha kinek?
    üresen járna”
  • 28. L0GARITMUS 2011. június 15. 04:12
    „megint egy felesleegs 1 megallonyi hosszabitas..
    vicz kategoria
    önök nem kezdenek el épiteni egy sajat trolit 7 évig 40 %-osra?
    mint az ikvnál...
    nonszensz”
  • 27. kissrol 2011. június 15. 01:31
    „Ennyi sületlen marhát, már elnézést. Először is a 19 nem azért van, hogy Tarjánból Rókusra utazzon a kedves utas, hanem, hogy a két városrészből a belvárosba. Továbbá, ha jól emlékszem a 17. hozzászóló nem értette nagyon, miről van szó. A 10-es trolira egyszerűen nincs elég kocsi. Az lehetne alternatíva, hogy a Tisza Volánnal közösen kiadni, ha arra lenne elég troli. De lehet, hogy nincs, nem tudom miből mennyi van, de szeretném tudni. Továbbá itt nincs szó arról, hogy több kocsi áll forgalomba. A jelenlegi 9es kocsiparkja megmarad, de minden 2. 19 lesz, tehát annyi történik, hogy a keleti végállomások lesznek különbözőek, Rókusról a Csillag térig ugyanaz az útvonal, Csillag téren más a megálló és onnan 1-1 megálló a végállomás. A 9-est esetleg ki lehetne vinni Petőfitelep Fő térre, a 20-ast meg a Zágráb utcán ( már ha alkalmassá teszik erre) kerültetni. Esetleg, a jövőben, ha lesz rá igény. Aki meg a Lugas utca végállomáson szállna fel, és épp elmegy a 9, kényelmesen elsétál (ha megteheti) a Csillag térre és felszáll a következő 19-re, mert az igazán közel van. Ez egy teljesen jó ötlet. Amíg meg vonaljegy van, ne jöjjön senki azzal, hogy ott az átszállás. Be kéne vezetni az időalapú jegyeket.
    Tisztelt dr. Dózsa Gábor! Sajnálom, hogy elmozdították pozíciójából. Elárulná az SZKT jelenlegi járműparkjának összetételét, típusonkénti mennyiségét?
    Köszönettel:
    Kiss Roland”
  • 26. antikos 2011. június 14. 21:59
    „Épp tegnap néztem mennyi réz van a levegőben, a tesóknak meg csökkentik a segílyt... Ezt meg úgy sem használják. No most már mindegy. :)
    Ennyit a hülyeségről, de ez mekkora lúzerség amit kitalált valami szakember. Miért nem kötötték össze a Lugas utcát a Hont Ferenccel és körbe járhatna a járat???”
  • 25. bzoli-41 2011. június 14. 21:58
    „Arról volt szó 1 éve, hogy ami a Víztorony térről indul a Szilléri felé aztán a nagykörúton megy majd, és lekanyarodik a Szent István tér felé. Vagy valami ilyesmi. A 10-es busz helyett talán ha jól emlékszem... Ennek viszont semmi értelme. Makkosházáról a Víztorony térre 3 megálló a 90-essel, és pár perc. Minek körbemenni fél óra alatt a városon???”
  • 24. zoli363 2011. június 14. 21:56
    „Ez egy nagy baromság !!!!De addig nem is lesz rend a városban (tömegközlekedésileg) amig az egyik cég követési idöre a másik cég indulási időre indítja a járatait!
    Ma reggeli példa:a mars téren állva és a 11-es buszt várva 5 troli ment el szinte üresen és természetesen sok rohangászó nyugdíjast otthagyva!Ennyire gazdag város vagyunk???????
    Erre jön a 19-es troli!!!!No COMMENT!!”
  • 23. Borrower 2011. június 14. 21:24
    „"Ezt a javaslatot akkor a városi többség nem fogadta el."
    Persze, mert ez egy jó ötlet. Sosem fogadják el az egyszerű és ésszerű dolgokat.
    A hülyeség az megy...”
  • 22. drdozsag 2011. június 14. 20:30
    „2010 decemberében kollégáimmal kidolgoztunk egy javaslatot, melyben a most beinduló 19-es vonalat 9B-nek, a Tarján Víztoronytér, Csillagtér, Szilléri sgt., Nagykörűt, Szent István tér, Tisza Lajos krt. útvonalon közlekedő új járatot 8B-nek neveztük. Ebben a javaslatban, a most bevezetésre kerülő menetrenddel ellentétben, nem csökkent volna a 9-es (9B-vel együtt) járatsűrűsége, de felére csökkent volna a 10-es buszvonal járatszáma. Ezt a javaslatot akkor a városi többség nem fogadta el.
    Dózsa Gábor”
41 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

50 helyett 112 km/órával repesztett a BMW

Újabb száguldozó autóst fényképezett le a sebességmérő készülék Sándorfalva belterületén. Tovább olvasom