Délmagyar logó

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 12°C | 17°C Még több cikk.

Csütörtökön módosul az Indóház tér forgalmi rendje

Szeged – Szeptember 15-én, csütörtökön megkezdődik az 1-es villamosvonal Indóház téri felújításának harmadik üteme. Változik a forgalmi rend.
Az 1-es villamosvonal Indóház téri rekonstrukciója keretében szeptember 15-én, csütörtökön megkezdődik a felújítás 3. üteme, amely várhatóan október közepéig tart. Az Indóház tér teljes felújítása előreláthatólag novemberben fejeződik be. A Galamb utca egy része munkaterület lesz, ezért részben lezárásra kerül csak úgy, mint a csaknem teljes Indóház tér. Emiatt változik a forgalmi rend.

A Gőz utca újból járható lesz, de kizárólag a helyi autóbuszjáratok, az áruszállító- és építési járművek, a taxik és a lakók hajthatnak be a térre és a Szent Ferenc utcán távozhatnak. Ismét kétirányú a Bem utca Szent Ferenc utca és Borbás utca közötti szakasza. A Szent Ferenc utca is újra kétirányú lesz, azonban kizárólag a helyi autóbuszjáratok, az áruszállító-, építési járművek, a taxik és a lakók hajthatnak ki és be. A Galamb utcát nem zárják le, kétirányú marad, de a munkálatok miatt útszűkületre kell számítani.

A 11, 21, 83, 83A, 90 és 90F jelzésű helyi autóbuszjáratok, illetve az 1V jelzésű villamospótló autóbusz a Gőz utcán keresztül hajt be az Indóház térre. Leszállni az Indóház téren kijelölt ideiglenes megállóban lehet, felszállni pedig a Szent Ferenc utcai szakaszon kialakított ideiglenes megállóban.

A 83 jelzésű autóbuszjárat a Vadkerti tér végállomás felé a megszokott útvonalán közlekedik, azonban a Bem utcai megállóban áll meg.

A helyközi buszok átmeneti megállóhelye nem változik; a Boldogasszony sugárút Galamb utca és Szent Ferenc utca közötti szakaszán marad.

A taxiállomás a végleges helyére kerül, a téren a posta előtti parkolóba.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. .suhym. 2011. szeptember 15. 07:27
    „8. Sifka 2011.09.14. 07:04

    Próbáltál te már 22-23 kg súlyú bőröndöt kézben cipelni? Van olyan hely a világon, ahova ennyit lehet a repcsin vinni, és Ferihegyig is el kell jutni valahogy. A "hülye proli", akinek nincs autója, bizony vonattal megy.”
  • 24. ifj. Nagy Gábor 2011. szeptember 14. 22:09
    „21. klj_54
    "Számomra az nem világos, hogyha egy rusnya villamospályát indokolatlanul megépítünk (mert semmi nem indokolja a létét!) akkor miért is nem jár rajta villamos?"

    1. Ha ennek a létét nem indokolja semmi, akkor kíváncsi vagyok, hogy a többi szegedi villamospálya létét mivel indokolod. Akár neki is kezdhetsz villamosvonalanként...

    2. Talán emlékszel rá, egy villamostender elbukott, az okozott vagy fél év késést abban, hogy legyen győztes, aki elkezdheti gyártani. Gondolom te sem kezdted volna el azelőtt gyártani, mielőtt megtudod, hogy te nyered a tendert...”
  • 23. ifj. Nagy Gábor 2011. szeptember 14. 22:07
    „19. vári

    Ne akard meggyőzni, láthatóan a panaszkodás élteti...”
  • 22. ifj. Nagy Gábor 2011. szeptember 14. 22:05
    „11. Carlo
    "és az is nonszensz, hogy személygépkocsival nem lehet megközelíteni a nagyállomást"

    Meg lehet közelíteni.

    A falától öt méterre parkolni, na azt valóban nem lehet majd. Csak huszonöt-harmincra.

    A közelebbi területsávot megkapja a tömegközlekedés, mert egy villamos elvisz annyi embert, amennyi autó összesen oda tud állni... csak kicsit gyorsabban jön a következő villamos, mint ahogy újabb száz autó beparkolna!”
  • 21. klj_54 2011. szeptember 14. 19:26
    „20. dBrown 2011.09.14. 16:55
    Direkt a Te kedvedért kőrbe írom a miértet!
    Jó?
    Csak hogy tudd, közlekedő ember vagyok akinek szakmája és későbbi felsőbb végzettségei a közlekedéshez kapcsolódnak.
    Mivel érdekel a közlekedés ezért az átlagosnál jobban belemélyedtem a témába egészen a rendeletekig, azok magyarázatáig.
    Tehát számomra a miért kell vizsgálni a Pesa villamost nem kérdés!
    Gondolom ennyiből Te is rájöttél...

    Számomra az nem világos, hogyha egy rusnya villamospályát indokolatlanul megépítünk (mert semmi nem indokolja a létét!) akkor miért is nem jár rajta villamos?
    Miért nem lehetett a pályaépítés egyéves húzódására már ide cipelni és beüzemelni a szerelvényeket?”
  • 20. dBrown 2011. szeptember 14. 16:55
    „15! Miért lenne elgondolkodtató? Ez egy hivatalos procedúra, hogy megkapja a típusengedélyt, futnia kell 10 ezer kilométert a szegedi vágányokon. Ezt nem lehet kikerülni, ez a szabály. Ennyi. Máshol is ez van.”
  • 19. vári 2011. szeptember 14. 16:11
    „horvathi

    "Ezzel szemben Szegeden sikerült megvalósítani az "egyszerre és sokáig" kombinációját"

    Egen, de nehogy azt hidd, hogy ez szegedi specialitás...”
  • 18. horvathi 2011. szeptember 14. 15:12
    „16. vári
    Ezzel szemben Szegeden sikerült megvalósítani az "egyszerre és sokáig" kombinációját. Egyszerre van lerombolva a város és mindenütt sokáig....

    Hadd tudja meg az a Szegedre véletlenül ellátogató turista, hogy miként lehet valamit rosszul és hosszan megvalósítani. Hosszú ideig biztosan nem is akar majd visszajönni ide, mert a TB kártyája nem bírja a lövészárkokban elszenvedett bokatörés költségeit!”
  • 17. Bendegúz007 2011. szeptember 14. 14:15
    „Szerintem szép lesz a tér,bár én is meglepődtem hogy miért nem a sárga térburkolat került a járórészre.”
  • 16. vári 2011. szeptember 14. 13:52
    „horvathi

    "Tudod a világon bárhol másutt (keleten, nyugaton, északon, délen) nem úgy végeznek el egy nagy felújítást, hogy mindent egyszerre."

    Ha nem egyszerre, akkor meg az a baj, mert túl sokáig tart.
    Ha turistaszezonban van, akkor "miért most, amikor elriasztja a turistákat", ha ősszel, akkor "miért iskolakezdéskor, amikor amúgy is bedugul a város/visszajönnek a zegyetemisták", ha télen, akkor "miért hóban-fagyban, hogy még balesetveszélyesebb legyen" etc.”
  • 15. klj_54 2011. szeptember 14. 12:34
    „Az új "villanyosról" pár kép: http://iho.hu/hir/a-szegedi-pesa-elso-kepei
    Elgondolkodtató, hogy leghamarabb februárban lehet rajta utazni...”
  • 14. horvathi 2011. szeptember 14. 12:25
    „13. vári
    Tudod a világon bárhol másutt (keleten, nyugaton, északon, délen) nem úgy végeznek el egy nagy felújítást, hogy mindent egyszerre.

    Mert a Nagyállomás előtti bombázást (habár azt is lehetett volna mondjuk két részre bontva szakaszolni) még csak-csak elviselnénk, ha a városba tovább haladva nem újabb és újabb szőnyegbombázások nyomaival találkoznánk.

    A Szegedre érkező idegenek kénytelenek nyak- és bokatörő mutatványokkal átvergődniük a lövészárkokon, majd a szőnyegbombázott városon keresztül begyalogolni a központba. Ez ám a valódi túrista csalogató látványosság, el is maradtak az idegenek ebben a szezonban a városból.”
  • 13. vári 2011. szeptember 14. 12:02
    „horvathi

    Tudod, még Nyugaton, ahol kolbászból van a kerítés, se tudnak úgy felújítani egy nagy épületet/teret/akármit, hogy az ne igényeljen valamiféle korlátozást, terelést, lezárást. De ha megmondod, hogyan kell, kapsz érte valami díjat.

    A macskakő valóban nem volt túl jó ötlet...”
  • 12. dmonlájn 2011. szeptember 14. 11:23
    „8. Sifka 2011.09.14. 07:04 te meg soha nem utaztál vonattal, busszal stb.. cipeld te a bőröndödet.

    A járdáról meg annyit, hogy télen a síkosság mentesítés gyakorlatilag lehetetlen az egyenetlen felület miatt, na akkor lehet majd a törött végtagok, sérülések miatt kártérítést követelni, és nem attól, akinek a háza előtt történt, hanem a várostól mert ő volt, aki átvette a járdát!”
  • 11. Carlo 2011. szeptember 14. 11:19
    „és az is nonszensz, hogy személygépkocsival nem lehet megközelíteni a nagyállomást,, ilyen a világon nincs, , várod a vendéget, vagy épp viszed ki a vonathoz, és lehet szívni...”
  • 10. jq 2011. szeptember 14. 10:59
    „Régen udvariasabbak voltak az emberek, és hordárok is voltak...”
  • 9. Nagy11 2011. szeptember 14. 08:01
    „Ahhoz azért nem kell sok ész, hogy a tervező gondoljon arra, hogy az állomást az utazók használják, akik gurulós bőröndöt, utazó táskát használnak, amit sima felületen lehet húzni. Ha kiesik a kereke, hová lehet fordulni kártérítésért?
    Sifka meg feleslegesen poénkodik, hogy cipeljék a bőröndöket az utazók, cipelje ő. Én sokat utazom, elég a lépcsőn vinni, mert nem kapcsolják be a mozgó lépcsőt, vagy felemelni a vagonba.
    Ez egy állomás utasokkal, ahhoz kellene a tervezést, kivitelezést igazítani!”
  • 8. Sifka 2011. szeptember 14. 07:04
    „5. Lugas6 ,,... kézben kellett cipelnie" Lám-lám, akkor megtalálta a kézi fogantyúját, remek! Az ilyen és ehhez hasonló kritikák mindig tetszettek. Megnézném, hogy a vasúti kocsiba miként húzza fel a bőröndjét a görgőkön. Gyakran elnézem, amint szerencsétlenkednek fent a vágányokon keresztül is húzva, ahol mindig elakad a kerék. Megjegyzem a téglaburkolaton meg pattognak a kofferek, rendszeresen kifordulnak az oldalukra, de fel nem emelné a földről, még ha kétszer olyan lassan is halad e miatt! Régen is utaztak nők és idősek is és megoldották, amikor nem volt guruló bőrönd, amúgy az esetek többségében fiatalok, akik szenvednek ezekkel.”
  • 7. joy 2011. szeptember 14. 06:51
    „A macskakő szép, de járófelületre teljesen alkalmatlan.
    Nem sokat gondolkodhatott az utazók fejével, aki ezt a súlyos hibát elkövette!”
  • 6. horvathi 2011. szeptember 13. 23:30
    „Mikor áll már végre helyre a közlekedés Szegeden, ezen belül a Nagyállomáson?
    Meddig kell még elviselnünk egy eszement őrült ámokfutását?”
25 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Soma roma asszonyokon segít

Szeged - A hétesi, mélyszegénységben élő roma asszonyoknak tart foglalkozásokat Spitzer Gyöngyi,… Tovább olvasom