Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

December óta kész az 502-es út - a hatóságokra kell várni

Szeged - 2010. júliusában a SZEVIÉP csődje miatt állt le a Dorozsmát az 5-ös úttal összekötő 502-út építése. Decemberre végeztek a műszaki átadással, most a hatóságokon a sor.
2009. július 2-án közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), hogy átadták a nyugati elkerülő III. ütemének a területét a kivitelezőnek. A nettó 1,3 milliárd forint értékű beruházással kétszer egysávos út épült a kiskundorozsmai Szilva utca és az 5-ös út között, amely mellett kerékpárút is fut.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint a Szeged, A NIF tájékoztatása szerint a Szeged, nyugati elkerülő út III. ütem műszaki átadása 2010 decemberében lezárult. A forgalomba helyezési eljárást 2011. január 13-án indította meg a Csongrád Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége. A hatósági szemlét 2011. február 17-én tartották, a forgalomba helyezéshez 10 szakhatóságnak kell hozzájárulnia. A NIF reményei szerint 2011 márciusának második felében adhatják át az útszakaszt.

Az 502-es út - képek a kivitelezés közben és után. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Az 502-es út az 5-ös számú főutat, az 55-ösön és a Dorozsmai úton át köti össze az 5-ös úttal. Nem tévedés, nem elírás: az 502-es az 5-ös elkerülője, közvetlen összeköttettetést teremt a szabadkai kivezető és a budapesti bevezető között. Hétfőn délután az olvadó hótól vizes úton gurultunk végig, csak tábla és egy félrerakott betontömb tiltja a behajtást. A logisztikai központ után, az 5-ös útnál körforgalomban végződő 502-es a Dorozsmai úttól alig több mint egy perc – ugyanis a Szilva utcánál véget ér a lakott terület. A tervezők szerint azért épült meg az út, hogy a RO-LA terminálra érkező kamionok minél egyszerűbben elérjék a Dorozsmai úti indulást.


Az út kész van, járható, műszaki akadálya nincs az átadásnak, remélhetőleg valóban tartják a március közepi időpontot.


502-es nagyobb térképen való megjelenítése

A beruházás tartalma

1,3 km hosszú, 2×1 sávos elkerülő út terveztetése, építtetése és lebonyolítása egy körforgalmi csomóponttal és vasúti felüljáróval, illetve szerviz- és kerékpárúttal.
Főbb műszaki paraméterek:
– 1,3 km új elkerülő út épül 2×1 forgalmi sávval, továbbá egy vasúti felüljáró (a Cegléd–Szeged vasútvonal felett)
– kétsávos körforgalmú csomópont készül
– lejárók épülnek a Logisztikai Központ bekötő útjára
– kerékpárút és stabilizált földutak épülnek
Kivitelező: HSZ Konzorcium
Konzorcium vezetője: Hídépítő Zrt.
Konzorcium tagja: SZEVIÉP Szerkezet- és Vízépítő Zrt.
A kivitelezés szerződéses összege: 1 milliárd 318 millió 338 ezer 199 forint+áfa
A beruházás tervezett befejezése: 2010. negyedik negyedév

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. koborb 2011. március 09. 22:24
    „Figyelo hozzaszolasat folytatva: Azert az is lehangolo, hogy a megyei lap az altalad feltett logikus kerdeseket nem tette fel az illetekeseknek. Miert nem? A Delmagyar iroinak talan eppen ez lenne kotelessege, megkerdezni, hogy az illetekes szerint ez normalis-e, es ha normalisnak latja, megkerdezni a fonoket, hogy vajon az illetekes poszton valoban a megfelelo alkalmas szemely ul-e? Miert nem a lenyeget kerdezi az ujsagiro?”
  • 25. Füvesember 2011. március 09. 18:41
    „Ismét és e helyről is gratulálunk a mélységes mélyen tisztelt magyar hivatalnokoknak!
    Csak már ki ne kérje magának valamelyik...
    Különben szerintem rosszul csinálták. Ki kellett volna nyitni, k...ni egy 30-as táblát, oszt oda mehetnének a derék sünök fényképeszkedni meg szedni a lóvét.. Úgy még hozna is valamit vissza. Én eleve így adnék át minden új útszakaszt... (l.d bajai út, stb.). Csodálom, hogy ezt még valamelyik gyökér főember nem találta ki!”
  • 24. papsajt 2011. március 09. 18:23
    „90 nap nem elég a magyar bürokráciának.”
  • 23. Zsoltee0716 2011. március 09. 09:26
    „21. Figyelő 2011.03.09. 08:14

    Észre vételedet a szegedvaros.hu oldalon tedd közzé!
    http://www.szegedvaros.hu/sendmessage.html”
  • 22. Figyelő 2011. március 09. 08:20
    „A 21. hozzászólásomhoz:
    Nem tudom, hogy a megyei kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége miért nem gyorsítja fel az eljárást, nem tudom, hogy a szegedi, állítólag használati engedély nélküli villamospályákon végzett szolgáltatások esetében miért nem adja ki a szükséges engedélyeket ha azok a villamospályák és "körforgalom" elkészültek?”
  • 21. Figyelő 2011. március 09. 08:14
    „Különböző utakra különböző törvényi előírások vonatkoznak?
    A kérdés aktualitása:
    Ez, a cikkben szereplő út megközelítőleg KÉSZEN van, de az átadási és a használatbavételi engedélyezési eljárások miatt jelenleg nem használható, nem lehet rajta közlekedni.
    Szeged Belvárosában a "3" vonalszámozású villamos pályaépítése NINCS KÉSZ, nincs használatbavételi engedélye és közösségi közlekedési szolgáltatást végeznek azon a pályán!
    Az "1" pályaszámozású villamos vonal állítólag elkészült, volt is ideiglenes használatbavételi engedélye az ott épített "körforgalommal" együtt. Annak az ideiglenes engedélynek az érvényessége már rég lejárt, azonban - információ szerint - a mai napig nincs végleges használatbavételi engedélye, holott ezen a vonalon is végeznek közösségi közlekedési szolgáltatást!

    Ehhez tartozik, hogy abban a bizonyos "körforgalomban" HÓNAPOK ÓTA NEM MŰKÖDIK A FORGALMI SÁVOKAT JELÖLŐ IRÁNYFÉNY - egyébként nem kötelező, de jó a van - s ennek a kijavítására semmilyen intézkedés nem történt! Tudom, kell hozzá jó idő és forgalommentes időszak! Nos, jó idő már volt, a forgalmat meg ugye el lehet terelni, ha van rá akarat!
    Ugyanebben a "körforgalomban" csapadékos időben, nyálkás út esetén a forgalmi sávokat egymástól elválasztó útburkolati jelek nem láthatók, ami igen balesetveszélyes, s ebből már volt is ott baleset!
    Azt viszont nem értem, hogy ebben a "körforgalomban" miért nem alkalmaztak fényvisszaverő festéket az útburkolati jelek felfestésekor?! Van ilyen festék, sőt a megyében is - igaz, rövid szakaszon - alkalmazták már, Deszk és Klárafalva között, az ottani kanyargós szakaszon, ott jól működik még esőben is fluoreszkál!
    Tovább folytatva, a "körforgalom" burkoltat megy szét, ott ahol a villamos síneket keresztezi az úttest, úgy mint korábban! A javítására semmilyen intézkedés nem történt!
    Ugyanúgy nem intézkedtek a Kossuth Lajos sugárút-Nagykörút csomópontban a feltöredezett burkolat kijavítására!
    Botka úr!
    Nem díszburkolat kell ebben a városban, nem flancos füves villamospálya, hanem normálisan, jó minőségben elvégzett felújítások sora!
    Botka úr!
    Mikor intézkedik a fenti hiányosságok megszüntetésére?!
    Nem tudom, a városüzemeltetési tanácsnok, azon túl,m hogy felveszi a pénzt, ez ügyben mit intézkedett?!”
  • 20. ValakiaSOKKözül 2011. március 09. 07:35
    „19. libip 2011.03.09. 06:56

    Nem is lenne még nagyon bajom a hosszadalmas átvétellel, ha valóban mindent alaposan és szakmailag felelősen át is vizsgálnának....
    A valóság az, hogy átveszik, a "zsét" zsebre vágják, majd eltelik 1/2 -1 év és az út jól láthatóan elkezd tönkremenni.
    Már annak is örülni kell, ha néha még az amúgy is nagyon alacsony garanciaidő alatt kimegy az építő és elbogarászik valamin....
    A probléma az, hogy sajnos rövid idő alatt az az út is ugyanolyan szar lesz mint a többi.....”
  • 19. libip 2011. március 09. 06:56
    „A dátumokat figyeljétek!Hetek,hónapok vannak köztük!!!
    "nyugati elkerülő út III. ütem műszaki átadása 2010 decemberében lezárult. A forgalomba helyezési eljárást 2011. január 13-án indította meg a Csongrád Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége. A hatósági szemlét 2011. február 17-én tartották,"
    És sztem a legdurvább ez a szám: "a forgalomba helyezéshez 10 szakhatóságnak kell hozzájárulnia."
    Kell a "munka" a sok rohadt korrupt ingyenélőnek!”
  • 18. Mogyoró 2011. március 09. 04:25
    „Nem lehetne véletlenül az egész átadás-átvételt egyszerre lerendezni, tehát véleményem szerint minden átvevő egyszerre járná be a területet. Így tehát majdnem annyi ideig tart az átadás-átvétel mint maga az építés. brumm brumm”
  • 17. nagypappa 2011. március 09. 03:42
    „10. strangerrr 2011.03.08. 21:09

    Abban a törvényben az nincs véletlenül leírva, hogy hány cm nyomvályúnál közlekedésre alkalmatlan az úttest?
    Sok helyen az ember nyomja neki és egy előzésnél, sávváltásnál döbben rá, hogy mennyire mély a nyomvályú.
    Akkor meg bejön, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően vezette a gépjárművet.
    Domaszéknél a Rózsakert után megdöbbentő mennyire nyomvályús az út, de sorolhatnám.”
  • 16. Zsoltee0716 2011. március 08. 23:13
    „Ki kell menni meg kell nézni ennyi az egész. aztán el kell dönteni ez így jó, vagy nem. A fő célját nem teljesíti az pedig az lenne, hogy itt kellene közlekedniük elméletben. Nem pedig arra amerre most! Már aki vonatozni szeretne.”
  • 15. Zsoltee0716 2011. március 08. 23:10
    „http://kepfeltoltes.hu/view/110218/Picture01_421_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    http://kepfeltoltes.hu/view/110218/Picture01_425_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Jobb oldalt a korlát takarásába kellett volna építeni az utat,ill lentebb ahol saras a járda ott kellett volna, alá fordulni(jobbra le).

    http://kepfeltoltes.hu/view/110218/Picture01_427_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Kérdéses ezeket kijavították már?”
  • 14. Zsoltee0716 2011. március 08. 23:00
    „A RO-LA-hoz a fel ill lejáró nem készült el. Tudni illik azt a felüljáró alatt akarták elvezetni(lejárót.
    Akkor egy 18m hosszú jármű, hogy a francba kanyarodjon a bicaj út mellé. olyan ívet kellene leírnia ami a fél szántó földet elveszi! Illetve a felüljáró alatt a vízelvezető árok miatt nem biztos, hogy be tudnának kanyarodni.
    RO-LA-tól kifelé nem lenne gond, mert van egy kapaszkodó sáv csinálva neki.

    13.olvasonak ma a 2-es villamosnál kint volt két cseh érdekeltségü ember valamit méregettek a lézerrel.”
  • 13. barom 2011. március 08. 22:07
    „2-es villamos?”
  • 12. kalkutta 2011. március 08. 21:33
    „Minek kapkodni. Nem sokkal fontosabb, hogy újabb hivatalokat hozzunk létre a csókosainknak.”
  • 11. ivando 2011. március 08. 21:22
    „10. Köszönöm a tájékoztatást! Csak a kb 3 hónappal van gondom.... Nagyon hosszú idő...., mert mint írtam dec elején már ilyen állapotban volt az út. Most március közepe lassan, valami itt sántít nekem.
    Dolgoztam olyan építkezésen, ahol az egész építésre, engedélyekre volt összesssen 3 hónap. Megoldották.”
  • 10. strangerrr 2011. március 08. 21:09
    „8. Van egy közigazgatási eljárásokról szóló törvény és van egy jogszabály az utak engedélyezéséről, forgalomba helyezéséről.
    A Beruházó beadja a kérelmet de csak miután a műszaki átadást lezárták. A Hatóság kiküldi neki az eljárás díját, azt a beruházó átutalja. Ezután a hatóság kiküldi a szakhatóságoknak a levelet az eljárás megindításáról, és meghívja őket a szemlére. Ezután még van a szakhatóságnak joga hiánypótlásra, de ha nincs hiánypótlás akkor azt hiszem 21 vagy 30 napja a hozzájárulás megadásának.
    Ha mind beérkezik, és nincs külön gond akkor összeáll az engedély.”
  • 9. Logaritmus 2011. március 08. 19:52
    „A fideszes vezetésű kormányhivatalok ne hátráltassák a munkát, tegyék a leggyorsabban a dolgukat. Éppen elég, hogy a kormány tetemes pénzt vont el Szegedtől és több más várostól, legatyásodnak az egyetemek, fingjuk nincs a gazdaságról.”
  • 8. ivando 2011. március 08. 17:57
    „Szégyen -gyalázat, hogy hónapokig kell várni , a hatósági engedélyekre.......nem igaz, hogy nem lehet elővenni a felelőst, aki tudatosan ellehetetleníti az útátadást... Lustaság, szemétség magasiskolája, ami itt folyik...
    December eleje óta kész az út...., Szeretnék szemtől-szembe kerülni azzal a taggal, aki elmagyarázná, hogy milyen engedélyeket ír hónapokig......, vagy talán nem is foglalkozik vele???”
  • 7. dmonlájn 2011. március 08. 16:56
    „5. antikos 2011.03.08. 14:15

    ha rajtuk múlik, minden centimétert nagyítóval fognak végig nézni, nehogy jó legyen az ott lakóknak!”
26 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Szegedi Rendőrkapitányság rajzpályázata

Szeged - A Szegedi Rendőrkapitányság Belügyminisztérium által támogatott "Bajnok vagy elkövető?"… Tovább olvasom