Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 7°C Még több cikk.

Decemberben átadás, tavasszal már beköltözés

A szegedi logisztikai központ első raktárát és irodaépületét decemberben átadják a hatalmas telek sarkában. A 47 hektáros terület már nem repceföld, az olajos növényt és a kukoricát kitárcsázták. Az építkezés jövőre folytatódhat.
Az első épület a hatalmas telek sarkában. Fotó: Karnok Csaba
Három évvel ezelőtt, 2003-ban Medgyessy Péter miniszterelnök avatta fel azt a területet, amelyet már 1996-ban kijelöltek a beruházás számára. Majd csaknem három évig nem történt semmi. Erre azonban már megszületett a politikai válasz: nem három, hanem húsz év telt el eseménytelenül, amelynek fényében valóban eltörpülni látszik az utolsó, nehéz kezdetnek nevezett időszak.

Ami tény: 2003 után az M5-ös építése, egy darabka kisajátítása miatt szeplő keletkezett a földterület tulajdoni lapján, azt kellett a befektetők miatt szépítgetni. Erre másfél év ment el. Majd – mint ahogy azt Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elmondta –, nem jött jól, hogy a 2004-es uniós csatlakozással a vámügyintézés feladatai is megfogyatkoztak, és bezavart Románia közeli felvételének híre. Állítja: 1996-tól minden erővel a logisztikai központra kellett volna koncentrálni, akkor ma jóval előbbre tartanánk.

Délen Baja és Szeged áll a vártán

A hazai logisztikai fejlesztések 90 százaléka még mindig Budapest mellé települ. A vidék lemaradt, a „jegyzett" logisztikai központok közé legfeljebb Székesfehérvár, Győr, Sopron tartozik. Északon Miskolc és Tiszaújváros verseng, Debrecen Záhony visszaszorulásának előnyeit élvezi, a déli végeken pedig Baja és Szeged fejleszt. Labdába rúghatna esetleg Kecskemét és Békéscsaba is, hacsak nem tesz szert addigra behozhatatlan előnyre látványosan fejlődő 400 ezer lélekszámú romániai város, Temesvár.

Mindenesetre most már látszik valami: december közepére készül el az egybeépített irodaház és raktár – ezt Vörös Béla, a GlobalLog Kft. ügyvezető igazgatója közölte. A GlobalLog az a gazdasági társaság, amelynek a szegedi önkormányzat mellett a Masped Zrt., a Zollplatz Kft. és a MÁV Kombiterminál Kft. a tulajdonosa. A cég egyelőre csak alig 10 hektárt birtokol, a fennmaradó 37-re pedig vételi joga van. Tervei szerint a további hektárokat folyamatosan „hívja le".

Ennek a 10 hektárnak építik be tehát egy darabját közel egymilliárdért, a folytatás tavasszal következik. Meg a költözés is. A Szegedi Ipari és Logisztikai Központba (SZILK) 2007 elején négy cég már biztosan bebútoroz: Zollplatz Kft., az Eurosped Nemzetközi Fuvarozó és Szállítmányozó Zrt., a Finomöntöde Kft., amely befejezi tevékenységét a város közepén, és egy olasz tulajdonú, fémmegmunkálással foglalkozó cég, a Zinkve Kft. A kitelepülő szegedi cégek között említik a későbbiekben a Hansa-Kontakt Kft.-t is. A logisztikai központ első beköltözőitől 200 új munkahelyet remél a város.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gregor József érdemrendet kapott

Az 1956-os forradalom ötvenéves évfordulója alkalmából számos kitüntetést, elismerést adott át… Tovább olvasom