Délmagyar logó

2018. 04. 26. csütörtök - Ervin 14°C | 25°C Még több cikk.

Divatba jött a dongó elektromos utódja

Divatba jött az elektromos kerékpár Szegeden is. Használói áradoznak, a hagyományos kerékpárosok viszont azt mondják, balesetveszélyes. Főként az idősek körében terjed, hiszen negyedannyi idő alatt és erőfeszítés nélkül lehet eljutni ugyanarra a helyre a dongó utódjával, mint a hagyományos kerékpárral.
Hangtalanul suhanó járművek jöttek divatba. A szegedi kerékpárutakon egyre népszerűbbek az elektromos kerékpárok. A Petőfi Sándor sugárúti kerékpárúton kempingbiciklit hajtó Molnár Dezső szerint jó, hogy elterjedt ez a járgány, de ő nem venne ilyet, mert a kerékpár azért van, hogy hajtsák. – Senkinek nem árt egy kis testmozgás – mondta a középkorú férfi, aki naponta teker be „kisbiciklijén" Klebelsbergtelepről a városközpontba.

Ötven kerékpárból egy elektromos, vagyis akkumulátoros – állapítottuk meg a kerékpárúton tartott szemlénkből. Főként idősek használják a 30-40 kilométer/órás sebességgel haladó járműveket. Tánczos Pálné nyugdíjas azért váltott elektromos kerékpárra, mert fáj a lába, és már nem tesz jót neki a hajtás.

Nem kell engedély

Az elektromos kerékpár használatához nem kell vezetői engedély, bár felszereltsége kismotor jellegű. Még digitális műszerfala is van. Nem kell bukósisakot viselni, és kötelező felelősségbiztosítást fizetni. Bárhol leállítható, és ingyen parkolhatunk vele.

– El nem tudtam képzelni, hogy valaha ilyen masinára üljek. Aztán meglátta a férjem valamelyik üzletben, és azt mondta: „Anya, veszek neked ilyet." A Jézuska hozta, 75 ezer forintba került. Úgy gondoltuk, inkább erre költjük, mint gyógyszerre – mesélte a nyugdíjas nő.
A modern dongókat természetesen használhatjuk hagyományos kerékpárként is, de ekkor tekerni kell a pedált. Elektromos üzeme leginkább egy automata váltós robogóéhoz hasonlít, a gázmarkolat csavarásával növelhetjük a sebességet. A pedálrásegítéses változatok az előbbi funkción kívül egy gomb megnyomásával olyan üzemmódba kapcsolhatók, hogy a villanymotor érzékeli a pedálra ható erőt, és azt megduplázza. Ez az üzemmód különösen dombvidéken hasznos, ahol az emberi erő a motor erejével együtt küzdi le az emelkedőt – okosított ki Ferenczi Béla, aki három éve forgalmaz elektromos kerékpárokat. Úgy gondolja, a Kínából származó gépek az idén hódítják meg a szegedieket.

– Márciusban több ilyen járgányt adtam el, mint tavaly egész évben – árulta el a kereskedő. Hozzátette, egy jó kerékpár is belekerül 50-60 ezer forintba, míg egy elektromos bringa ára 75-90 ezer forint. Ez attól függ, hogy milyen a kivitele, és milyen erős akkumulátorral van felszerelve. Ez az ár ötöde egy új robogó árának.

Átlagban száz kilométert lehet feltöltés nélkül megtenni az elektromos biciklivel. Egy feltöltés ára húszezer forint.

Olvasóink írták

  • 2. Olympus 2011. augusztus 14. 21:37
    „Tisztelt Olvasók !
    Épp most készülök egy elektromos kerékpárt, vagy 300 W.-os robbanómotoros kerékpárt vásárolni. Ha valakinek van infója hol keressek ilyet Szegeden, kérem írja meg,vagy ha van eladó járgánya azt is. (hoho101@freemail.hu)
    Köszönöm:Olympus”
  • 1. kdavid 2008. augusztus 26. 21:01
    „"Egy feltöltés ára húszezer forint. "

    Már elnézést, de kétlem, hogy bárki is használná ezeket a járműveket, ha 100km megtétele 20ezer Forintba kerülne. Egy középkategóriás autó, a mai benzinár-viszonylatokat is figyelembe véve kb. 2000-2400Forintnyi benzint "eszik meg".
    Szerintem a reális árérték 20Ft.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem a legolcsóbb sonkát keresik

A vásárlók idén már nem az ötszáz forintos sonkát keresik. Minőségi árut ezer forint környékén lehet… Tovább olvasom