Délmagyar logó

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 15°C | 27°C Még több cikk.

Divatosak a századfordulós reklámok

Századfordulós reklámokat ötvöztek a modern kor vívmányaival egy nosztalgiaplakátokat bemutató szegedi üzletben. A régmúlt idők reklámjai hőmérő, ébresztőóra, hűtőmágnes és fém képeslap formájában köszönnek vissza ránk.
A régi szeszes ital és csokoládéreklámokkal konyhájuk falát díszítik az emberek Fotó: Schmidt Andrea
Egy kávéról vagy édességről szóló mai reklámra nem valószínű, hogy több évtizeddel később emlékeznek az emberek. De hogy konyhájuk falára nem tesznek majd ki egy csokiszeletet ábrázoló képet, az szinte biztosra vehető. Ezzel szemben az 1900-as évek reklámanyagai manapság reneszánszukat élik. Az egyik szegedi üzletben bárki megcsodálhatja a régmúlt idők letűnt reklámslágereit, és igazi ritkaságokhoz is hozzájuthat a nosztalgiázni vágyó.

– A vásárlók között akad ko moly gyűjtő, aki pontosan tudja, mit keres. Az Unicum „vizesembere" és a régi Törley-pezsgős képek a legnépszerűbbek. A fiatalok pedig azt a világot szeretnék viszontlátni otthonukban, amit nagymamájuk lakásában láttak kiskorukban – mondja Hodászi Rita irodavezető, utalva arra, hogy korosztálytól független a régi reklámok iránti vonzalom.

Az üzletbe betérőt igazi nosztalgiakiállítás fogadja. Van itt különböző régi szeszes italt, dohányterméket és csokoládét ábrázoló plakát, fém
Fotó: Schmidt Andrea
képeslap és hűtőmágnes is. Utóbbiból nemcsak reklámokat ábrázoló, hanem Brezsnyev és Honecker elhíresült csókját megörökítő kép is kapható. Aki pedig keverni akarja a régit a modernnel, annak a nosztalgiareklámos hőmérő és ébresztőóra jelenthet megoldást.

A plakátok közül van, ami olyan terméket ábrázol, amit már nem gyártanak. Így tesztelni sem tudjuk az „Erőt, egészséget ad a Szent István malátakávé" szlogennel reklámozott terméket – vajon tényleg fittebbek leszünk az elfogyasztása után?

De „marhának" sem kell érezni magunkat, bár egy másik plakáton ezzel a jelzővel szólítanak meg, amiért nem a Gottschlig rumot isszuk. Más plakátokból pedig még tanulhat is az ember: az Opel régen varrógépeket és bicikliket is gyártott. Állati nagy titkokra is fényt deríthet a vásárló, ha a Guinness sör évtizedekkel ezelőtti plakátjait vásárolja meg: a cég reklámarca a tukán és a teknősbéka volt.

Egyre többen keresik a nosztalgikus termékeket: konyhafalra, ebédlőbe vagy kocsmákba akasztják ki. Bánfi Csaba, a Borpatika tulajdonosa munkahelyére és otthonába egyaránt rendelt belőlük. A már említett brezsnyevi csókot ábrázoló kép a lakását, a régi unicumos és törleys képek a bárját díszítik.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kerestük, de nem találtuk a megyei adósokat

A gazdasági társaságok közül egy budapesti cég közel 10 milliárddal, egy celldömölki férfi pedig… Tovább olvasom