Délmagyar logó

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -3°C | 10°C Még több cikk.

Döntenek egy vasútvonal sorsáról

Csongrád megye - Ötödször is tárgyal a Szeged–Temesvár vasúti összeköttetéssel kapcsolatos ügyről ma a megyei közgyűlés. Ahhoz, hogy kiderüljön, érdemes-e megépíteni a vonalat, tanulmányt kellene készíttetni, ám ez is pénzbe kerül, a megye szerint sokba.
Mai ülésén ismét tárgyalni fog a megyei közgyűlés a Szeged és Temesvár közötti vasúti összeköttetésről. Ahhoz, hogy kiderüljön, mennyi pénzből, mekkora munkával lehetne ezt a kapcsolatot helyreállítani, tanulmányt kell készíttetni. Erre pályázati úton szerzett pénzt a DKMT Nonprofit Kft., de a munka elindításához, a saját erőhöz a kft.-nek szüksége lenne 80 millió forint tagi kölcsönre. A cég egyik tulajdonosa a Csongrád megyei önkormányzat, a másik érintett és tulajdonos, a Temes megyei tanács megszavazta a kölcsönt. A mi közgyűlésünk többször is tárgyalt róla idén nyáron, zárt ülésen. Legutóbb olyan döntés született, hogy Magyar Anna elnök megvizsgálja, az érintett települési önkormányzatok bevonhatók-e a projekt előfinanszírozásába. Egy hónappal ezelőtt nyílt ülésen Tóth Péter (Jobbik) azt mondta, a megye nem jó stratégiát követ, amikor nem adja oda ezt a tagi kölcsönt.

A Szeged–Temesvár vasút – és az ehhez tartozó híd – helyreállítása a közlekedéssel foglalkozó politikusok régi témája. A vonal a monarchia idején jelentős forgalmat bonyolított, aztán a trianoni döntés tönkretette. Az Unió bővülésével a közlekedésnek ez az iránya ismét fontossá válhat. Hozzáértők szerint azért lenne hasznos, ha a tanulmány elkészülne, mert végre eldőlne, érdemes-e ma komolyan foglalkozni ezzel a tervvel, vagy nem. Létezik olyan vélemény, hogy a kapcsolat ma nem állítható helyre ugyanott, ahol régen létezett, mert a szegedi nagyállomástól a valamikori vasúti híd irányába kanyarodó sínpár ívét a nemzetközi forgalomban használt vonatok nem tudják nagy sebességgel bevenni. Tehát a hidat délebbre kellene megépíteni, és egy új állomásra is szükség lenne.

Olvasóink írták

  • 3. klj_54 2011. október 14. 18:28
    „2. jt69 2011.10.14. 15:16
    Ezexerint bontsuk le a nagyállomást?”
  • 2. jt69 2011. október 14. 15:16
    „A Nagyállomástól a vasúti hídig hol gyorsulna fel a vonat olyan hihetetlen nagy sebességre? De ha mégis, hát talán ezt a pár száz métert meg lehet tenni lassabban is. Ha nincsen vasúti híd, akkor a Nagyállomás abszolút rossz helyen van; ha Rókuson lenne, a menetidő mindenhova 10-15 perccel lerövidülne.”
  • 1. klj_54 2011. október 14. 11:55
    „Most már kár vizsgálódni!
    Majd Orbán eldönti, hogy kell -e az a vasút Szegednek!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Idén biztos nem lesz körjárat Franciahögyön

Többször foglalkoztunk már a témával, és olvasóink is rendszeresen érdeklődnek, hogy mikor kapcsolják be a tömegközlekedési hálózatba Franciahögyöt és környékét. Tovább olvasom