Délmagyar logó

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 14°C | 24°C Még több cikk.

Dózsa Gábor: Az SZKT példamutatóan gazdálkodott az elmúlt nyolc évben

Szeged – "Gyimesi László sajtóközleménye valótlan állításokat tartalmaz, és azokat határozottan visszautasítom" – áll Dózsa Gábor szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Társaság korábbi igazgatója e-mailt küldött szerkesztőségünkbe, amelyben visszautasítja Gyimesi László bizottsági elnök állításait. A levelet szó szerint közöljük.

„A Szegedi Közlekedési Kft. vezetését 2003. május 15-én vettem át. A céget előtte – politikai alapon – részben privatizálták. Így kialakult egy érdekes cégcsoport – VIVAÉP Rt., Szepark Kft., Szebi Rt. – amely Fidesz közeli magáncég többségi tulajdonába került és amelyeket az SZKT jelenlegi menedzsmentje vezetett. Az SZKT a cégcsoport magántulajdoni részét még 2003-ban visszavásárolta és újra egyesítettük a közel 120 éves céget. Mint az a szegedi emberek előtt ismert, leromlott infrastruktúrával és műszaki háttérbázissal, rossz állapotú, korszerűtlen járműparkkal rendelkezett, amikor már csak a szükséges járműállomány felét tudták biztosítani a szegedi utasok számára, félóránként járó villamosokkal és trolibuszokkal.

Ennek megváltoztatására a 2003 előtti vezetőknek nem volt energiája, de 550 millió Ft hitel felvételére, és ebből egy milliárd forint értékű értelmetlen és kihasználatlan parkolóház építésére igen. Volt erőforrás 1,2 milliárd forint veszteség felhalmozására, több száz millió forint lejárt szállítói és adótartozás „kigazdálkodására". A cég szétverésére, a nyereséget hozó parkolási tevékenység kiszervezésére, valamint a cég hírnevének és a dolgozók jövőképének lerombolására. Érdekes, hogy ez akkor nem háborította fel a Fidesz–KDNP politikusait, akkor nem akartak feljelentést tenni.

2010. december 31-éig kollégáimmal ledolgoztuk az 1,2 milliárd veszteséget – amelyet az SZKT jelenlegi vezetése halmozott fel 2003 előtt – és 100 milliós nagyságrendű 2010. évi nyereséggel adtam át a céget. Vezetésem alatt 7 évig nyereséges volt a társaság, a pályázati pénzekből megvalósuló projekteken kívül, 2,5 milliárd forint fejlesztést valósítottunk meg saját forrásból, felújítottuk telephelyeinket, végállomásainkat, és több mint 60 járművet helyeztünk forgalomba. Ennek köszönhetően a korszerűtlen rozsdás járművek helyett ma TATRA villamosok és Mercedes trolibuszok járnak Szeged utcáin.

Gazdálkodásunkhoz Szeged Város Önkormányzata 2010-ben 100 millió forinttal kevesebb támogatást adott mint 2003-ban. A Szegedi Közlekedési Kft.-t hazánkban és külföldön is elismert céggé tettük. Felmerül a költői kérdés, hogy miként tudta mindezt a társaság vezetése megcsinálni, ha közben „száz milliókat dobott ki az ablakon", és hogyan lehet az, hogy az újonnan kinevezett, „sokkal racionálisabban gazdálkodó" cégvezetés százmilliós veszteséget tervez, miközben felére csökkenti a fejlesztésre fordítandó pénzeszközöket.

Gyimesi László által megfogalmazott vádak sem tényszerűségükben sem számszerűségükben nem valósak. A Szegedi Közlekedési Kft. nem 155 millió forintot költött villamos fejlesztésre, hanem vezetésem alatt megközelítően 1 milliárdot. Ebből az összegből 21 db villamos állt forgalomba, további 3 db modern villamos felújítása és átalakítása kezdődött meg. Nem igaz, hogy az SZKT telephelyén bármilyen használhatatlan villamos állna, csupán be kellene fejezni a folyamatban lévő munkákat.

Az aki azt állítja, hogy Szeged további villamosokat tudott volna venni a nagyprojekt keretében az egyáltalán nincs tisztában, és soha nem találkozott Uniós közlekedésfejlesztési projekttel. Meglepő ez a kijelentés attól a Fidesztől, amely eddig a drága villamosok beszerzését támadta.
Gyimesi László alapvető tévedésben van, mivel a Szegedi Közlekedési Kft. alapfeladata a városi kötöttpályás közlekedés korszerű járműparkjának biztosítása, amely a tulajdonos Szeged Város által jóváhagyott alapító okirat szerint történik.

Az SZKT által saját részre gyártott, teljesen alacsonypadlós, rozsdamentes karosszériájú, klimatizált csuklós trolibusz 164 millió forintba került. Ez 75%-a a piacon kapható ugyanilyen járműveknek. Az elkövetkező 7-8 évben Szegeden 20 darab csuklós trolibuszt kell ilyenekre lecserélni. Nem volt és nincs olyan pályázat amiből ezt meg lehetne oldani.

A külső megrendelésre végzett munkák nem veszteséget okoztak, hanem nyereséget hoztak a társaság számára, miközben a szegedi emberek precíz és lelkiismeretes munkájának hírét vitték a nagyvilágba. Az SZKT azért lesz veszteséges az elkövetkező időszakban, mert az új vezetés nem képes külső munkákat szerezni.

Nagyfokú szakmai hozzá nem értésről tanúskodik Gyimesi László cottbusi villamosokról tett kijelentése. Szeged város villamos pályáin ugyanis jelenleg is 5 db Cottbusból érkezett villamos közlekedik. A nyomtáveltérés egy nagyon könnyen megoldható probléma, legalábbis vezetésem alatt az volt.

Felháborító, hogy éppen a munkahelyeket ígérő, a magyar ipart „támogató" Fidesz ítéli el és nevezi feleslegesnek a magyar emberek értékteremtő munkáját. Az SZKT lelkes dolgozói büszkék arra, hogy alacsony költségen tudtak olyan értéket teremteni, mely kivívta a hazai és külföldi szakma, valamint a közvélemény elismerését. Ezek az értékek valóban hatalmasak, és sokkal nagyobbak mint amit a számok mutatnak, mert benne van a szegedi emberek alkotó munkája és a szegedi utasok mindennapi megelégedettsége. Nagy vagyoni és erkölcsi kárt az okoz, aki ezeket a fejlesztéseket nem fejezi be, és leblokkolja az eddig dinamikusan fejlődő közlekedési társaságot.

Dr. Dózsa Gábor

Olvasóink írták

48 hozzászólás
  • 48. Belváros 2011. június 03. 10:55
    „Ennek az EMBERNEK díszpolgári cím járt volna MINIMUM!!!!!”
  • 47. szpalika 2011. május 29. 21:54
    „kedves jozko:
    ha jól, olvastam a kezdeti cikket, akkor a 450 millioó ft-ból mintegy 190 millió ft a csuklós troli költsége. Ez jelenleg fut Szeged utcáin, és nagyjából ennyi pénzből lehetett volna megvenni is. Azaz maximum a teljes garancia hiánya lehet a hűtlen kezelés tárgya.
    A keskeny nyomtávú villamos kapcsán kérdés, hogy mennyi volt az ára, de az alacsonypadlós középrészes villamos használtan is 200-250 millió ft körüli ráfordítással szerezhető meg. Ami még mindig versenyképes ár, ha a forgóváz cserének is van költsége(ezwn villamos árát kb. 75 millió ft-ra teszik eddig)
    A koncepció villamos régi projekt, itt lehet leginkább megkérdőjelezni a szükségességet, de itt sem kapott kifutási lehetőséget, még annyira sem, mint a troli. Ez a villamos is a 200-250 millió ft-os árral becsülhető, ha már működőképes lenne. Mindaddig, amíg egy métert sem tett meg a saját lábán, addig veszteséget termel.
    Itt egy 150 millió ft körüli eddigi ráfordításról beszélnek, és a kérdés az, hogy milyen árszinvonalra lehetett volna leszorítani a költségeket. A piacon nincs nagyon eladó ilyen villamos. Aki alacspnypadlós villamost vesz, az sem ezeket, hanem még a magaspadlósat selejtezi.”
  • 46. macs 2011. május 29. 10:46
    „Figyelve mindazt, ami az elmúlt hónapokban a szegedi cégek körül, így az SzKT körül is történik, felmerül bennem a kérdés, megérjük-e valaha, hogy az önkormányzati cégeket nem kezelik szpáhi birtokként? Megérjük-e valaha, hogy nyílt, pontosan körülhatárolt feltételekkel pályáztatják a vezetőket? Megérjük-e azt, hogy a verenyszférában már jól bevált értékelési szisztémák alapján minősítik munkájukat? Megérjük-e, hgy nem nevetséges feltételekhez kötjük a prémiumot? Megérjük-e, hogy a FB tagjai nem csak felveszki a pénzüket, de dolgoznak is?
    Ezzel a cirkusszal, ami mostanában folyik csak azt fogják elérni, hogy magára, írnevére valamit is adó szakember messze el fogja kerülni ezeket a cégeket. Az pedig senkinek se lesz jó.”
  • 45. jozko 2011. május 28. 23:36
    „Kedves L !

    Hogy én mit tanultam az elmúlt 20 évben - meg az azt megelőző negyvenben- azt elég hosszadalmas lenne elmagyarázni.
    De Te azért még ne hagyd abba:
    Úgy mondják, nincsen az a rakott szekér, amire még nem fér!
    Biztosíthatlak:
    úgy látom, nálad még fér...

    Arra nem gondoltál, hogy vissza kellene hozni a Népköztársaság-beli Dózsa-képes bankót és
    újra kiadni, de már egy új Dózsa- képpel.
    Ezen már nem vastrónon ülne Dózsa, hanem villamosszéken,
    áramszedővel a fején - és ráírva, ezt tette vele a ronda Fidesz!

    Azt azért ugye nem gondolod komolyan, hogy az elmút években / 7, 20, 40 .../ csak Dózsa Gábor és az általa vezényelt SZKT dolgozott?

    Miért essek én kétségbe, ha egy politikai héttérrel megtámogatott igazgató szájáből kiesik az emlő-
    és ezen túl esetleg valami mást kell szívnia, mint sok, nem a politikai szférában, hanem a versenyszférában dolgozó vezetőnek vagy dolgozónak!

    Örülök, hogy a tömegközlekedés megfelel sok közlekedő igényének-és amikor a biciklim mellett álva megvárom, míg átrobog előttem a tuja, nem azon gondolkodom, hogy a támogatott tömegközlekedés utasai esetleg csak azért tudnak jegyet vagy bérletet venni, mert a nem tömegközlekedők adóforintjaiból is megtámogatják a tömegközlekedést.
    Tökéleltesen egyetértek azzal, hogy nem járhat mindenki biciklivel!

    Az viszont elgondolkodtat, hogy a támogatott üzem nyereséges -jelesül az SZKT- annak ellenére is, hogy éppen
    most félmilliárdnyi holt tőke hever darabban hagyott -nem tegnap óta félredobott- kísérleti "prototípusokban"

    Biztos egzisztenciával , jövedelemmel, premizálva , a támogatásokból talán más is tudna "nyereséges" lenni - közben bőkezűen pazarolva a közpénzt - ha nem is egy bantunéger barkácsműhelyre, de az eredményességét tekintve mégis gazdaságtalannak tűnő fejlesztési elképzelésre!

    Ha valaki ezt a saját költségére, kockázatára végzi-vagy közpénzből, de a tevékenységet megpályáztatva ,
    az másképpen esik a latba!
    Ha pedig ezeket a kiadásokat mésem költségvetési támogatásból, hanem a cég bevételeiből finanszírozták Dózsáék, akkor Nektek , fizető utasoknak kellene elsőnek megkérdezni, hogy miért kerül annyiba a jegy vagy a bérlet és mire költik az árát?

    Most, ha a jogi procedúrát nem sinkófálják el, akkor ez többé-kevésbé kiderül.
    Aggódni esetleg akkor kellene sok vezetőnek, amikor egy kis politikai hátszéllel kerül pozícióba -mert egyébként a munkaerő piacon elég nagy a nyüzsi.
    Ha akkor nem ragaszkodtak az esélyegyenlőséghez, most sem kellene akkora feneket keríteni
    a hoppon maradásnak!
    A büntető feljelentésért pedig csak kellett tenni /vagy mulasztani/ valamit!”
  • 44. L. 2011. május 28. 19:38
    „nem keltek én hangulatot, te szerencsétlen, abban te sokkal jobb vagy. egyszerűen azt próbálom elmagyarázni neked, hogy van egy ember, aki DOLGOZIK, és vannak irigyei, aki pártpolitikáról, sumákságról, privatizációról (amihez vajmi kevés köze van Dózsának) beszélnek, és csupa olyan dologról, ami nem érdekli az embereket. az embereket az érdekli édesapa, hogy ki mit tesz az asztalra. mert mivan ha tejfeles a bajsza? azt hiszed a másiknak nem az? te mit tanultál az elmúlt 20 évből? mitől és kinek lesz jobb? nekem? biztos nem. neked? lehet. de én beérem azzal, hogy nem ráz szét a virsli tuja a 3F vonalán, mert már nincs virsli tuja, és a 3-as vonal is szépen megújult. nekem sokkal üdítőbb azt látni, hogy itthon készült trolik róják az utakat, és nem a 40 éves kocka trolik szovjetunióból, amivel a bkv még simán agyoncsapatja az embereket. és ezért akarják a Dózsát kerékbetörni??? ez normális??? más országokban a kezét csókolgatnák, te meg a szigorú tényeket is kizárod csak azért, hogy beleköthess? tényleg nincs jobb dolgod? vájkálsz és összeesküvés-elméleteket gyártasz egy sikeres ember történetében, még az is hidegen hagy, hogy a megszokottól eltérően nem egy cég szétrablásáról beszélünk, hanem a felvirágoztatásáról. ez normális???? többszázmilliós hűtlen kezelésről beszélsz? mindezt egy nyereséges közlekedési vállalatnál? nem paradoxon kicsit? nem hát. nagyon....”
  • 43. jozko 2011. május 28. 18:25
    „Kedves L !

    Egy frászt sorolsz Te, nem tényeket!
    Nincs abban semmi rossz, ha Dózsa Úr mellett próbálsz hangulatot kelteni, láthatóan sok szimpatizánsa van:
    senki nem állította, hogy elvetemült gazaember!

    Egyébként meg nem olyan bonyolult ez a helyzet.
    Azok a cégvezetők, akiket politikai mentőöv véd a pozíciójukban, elfeledkeznek időnként a visszapillantó tükörbe is belenézni!
    A védettségük /vagy annak látszatának/ tudatában néha túllőnek azon a célon, amit egy ilyen védettséget
    nem élvező , vagy símán a versenyszférában , a farkastörvények között dolgozó vezetőnek nagyon
    komolyan kell vennie!

    A politikai mentőöv most lehollott.
    A pzícióváltásnak viszont nem kellene többszáz milliós nagyságrendű hűtlen kezelés gyanújával lezajlani.
    Márpedig ezt nem szóbeszédre hanem egy vizsgálat eredményére alapozzák!
    Úgyhogy Dózsa Úr valószínűsíthetően a szög feje mellé -is - kalapált.
    Ha nem -tisztázza magát.

    Az általad előadott védelemmel semmire nem megy.
    Annál még az én - sokkal kritikusabban előadott-okfejtésemben is több kapaszkodót talál.
    Már ha egyáltalán kell neki-de tartok tőle, nem egy kis hűlésről van itt szó!
    "Terhesség" ez inkább , ami előbb utóbb szüléshez vezet - akkor is , ha az "okozója" nem is lesz nevesítve.
    Az ő dolga, ki helyett viszi el a balhét.
    A politikai hátszéllel támogatott káderek sorsa többnyire ilyen.”
  • 42. macs 2011. május 28. 14:38
    „A világ boldogabbik felén a közösségi közlekedéssel foglalkozó cégek veszteségesek, pontosabban 0 szaldosók, de vannak nyereségesek is. Ez vagy úgy alakul ki, hogy azon költségeikre, melyekre nem nyújt fedezetet a bevétel állami kompenzációt kapnak, vagy vannak nyereséges üzletágaik.
    Szerintem az SzKT nyeresége a parkolási üzletágból származott.
    A TV-ben Keresztúri úr, arra hívatkozott, hogy több esetben olcsón vállaltak el munkákat. Ezt se értem, most mi a jó, ha ülnek az emberek és úgy kapnak fizetést, vagy ha alacsonyabb áron megszámított külső munkát végeznek?”
  • 41. L. 2011. május 28. 13:30
    „nem az volt a célom, hogy érvekkel szolgáljak, hanem tényeket soroltam fel. speciel nekem nem férne az arcomra az elvégzett munkája után Dózsának bármit is a fejéhez vágni. ezt meghagyom az irigyeknek, akiknek ez a lételemük. engem az elvégzett munka és a teljesítmény érdekel, a mögöttes pedig teljesen hidegen hagy.”
  • 40. jozko 2011. május 28. 13:03
    „39. L:

    Ez a Te véleményed.
    Szemmel láthatóan nem egyezik az enyémmel.
    Ami persze nem jelenti, hogy nekem van igazam.

    Meggyőzni nem tudtál!
    A jó vezető kritériumai mások az én szememben!
    Nem ragaszkodom rögeszmésen a véleményemhez.
    Érvekkel viszont nem szolgáltál.”
  • 39. L. 2011. május 28. 09:54
    „38: "Gyimesi -az én olvasatomban- az SZKT-nál folytatott, az ő megítélése szerint a tevékenységi körükön kívül eső, az Ön személyére nézve hatáskört meghaladó "barkácsolást", és az ehhez kapcsolódó félmilliárd
    forintnyi "alapanyag" beszerzést vette nagyító alá!
    Tekintettel az összeg /még a kimagyarázható részekkel is csökkentett/csökkenthető / nagyságára , valamint a beszerzések , dokumentálások "elnagyolására" és arra a nem elhanyagolható körülményre,
    hogy önkormányzati tulajdonnal bántak "nagyvonalúan" - a felmerült alapos gyanú miatt nem is maradt
    más választása, mint büntető feljelentést tenni!"

    hát ez a legszomorúbb és legmagyarosabb. amit te barkácsolásnak titulálsz, azt itthon is és külföldön is nagy elismerés övezi szakmán belül és a lakosság részéről. sőt ugyanez a barkácsolás tette nyereségessé a tömegközlekedési vállalatot, amit szerinted nem lehet. ja, mert a barkácsolás hatáskörön kívül esik... csak az irigy magyarnak nem elég a teljesítmény, a fejlődés, a szolgáltatás minőségének emelkedése, spórolás a városkasszának, hanem mindjárt azt kezdi el vizsgálgatni, hogy miből-mennyiért-kivel. hánynom kell! lehet a Dózsa Gábort szeretni, nem szeretni, és lehet hogy nem ő az álomfőnök egy beosztott számára, de az amit letett az asztalra "hatáskörön kívül" is, az mindennél előrébb mutató és minden tiszteletet megérdemel. dolgozott, fejlesztett, gyakorlatilag úttörő munkát végzett, nyereséggel zárt. és ezek után Vannak olyanok, akik úgy gondolják, hogy mindenképp le kell állni az eddigi munkával és el kell indítani egy személyes baxakodást Dózsa Gáborral... Mások szerint nem...”
  • 38. jozko 2011. május 28. 01:12
    „26. drdozsag :

    Tisztelt Dózsa Úr!

    Elolvasva az Ön és Gyimesi László sajtótájékoztatóját, az a benyomásom, hogy "elbeszélnek"
    egymás mellett.
    Pontosabban: Ön nem a Gyimesi által felvetett témára reagál -vagy esetleg csak érintőlegesen.

    Gyimesi -az én olvasatomban- az SZKT-nál folytatott, az ő megítélése szerint a tevékenységi körükön kívül eső,
    az Ön személyére nézve hatáskört meghaladó "barkácsolást", és az ehhez kapcsolódó félmilliárd
    forintnyi "alapanyag" beszerzést vette nagyító alá!
    Tekintettel az összeg /még a kimagyarázható részekkel is csökkentett/csökkenthető / nagyságára , valamint a beszerzések , dokumentálások "elnagyolására" és arra a nem elhanyagolható körülményre,
    hogy önkormányzati tulajdonnal bántak "nagyvonalúan" - a felmerült alapos gyanú miatt nem is maradt
    más választása, mint büntető feljelentést tenni!

    A gyanú még nem vád - ez alól tisztázhatja magát - ha a sajtótájékoztatójában közzétetteken túl -
    érdemi bizonyítékai is vannak !

    Ami személy szerint engem -mint ujságolvasót - érdekel:

    Az Ön nyilatkozata:
    " 100 milliós nagyságrendű 2010 évi nyereséggel adtam át a céget...
    Gazdálkodásunkhoz Szeged Város Önkormányzata 2010-ben 100 millió Ft-tal kevesebb támogatást adott.."
    Úgy tudom, szinte a világ egyetlen országában nem nyereséges a tömegközlekedés -támogatást igényel!

    Csak mint laikus kérdezem: hogyan mutatható ki nyereségük?
    /miközben az ellenőrzés szerint félmilliárd forintnyi pénz áll a kísérleti munkára szánt " prototípusokban"-
    és ekkora nagyságrendű önrész jelentős mennyiségű, EU támogatott jármű beugró önrészét
    fedezhette volna?
    És ha hinni lehet az ellenőrzés megállapításainak - ezeket a tevékenységeket és az összegeket az Ön/ök
    jelentései nem is igazán kristálytisztán terjesztették a tulajdonos Önkormányzat elé!?

    Ez még a magamfajta hozzá nem értő szemében is beárnyékolja az Ön/ök - sokak által dícsért!-
    szakmai munkáját!
    Az Ön személyes megítélését az én szemeben az alábbi kijelentése rontja le:
    "...az új vezetés pedig ezért nem lesz sikeres..."

    A mondat befejezése már majdnem mindegy.
    Sértődöttséget, kicsinyességet, előítéletet tartalmaz-olyasmit, amit egy a szakmai és vezezői
    ismereteiben biztos , akár egy, a Bíróság elé is tiszta lelkiismerettel odaálló ember nem sugallhat!
    Méltósággal illik elismerni, hogy bizony mindannyian pótolhatóak vagyunk!
    /Ez az én magánvéleményem, Önre nézve ez semmit nem jelent/

    Legyen szerencséje és bízzon abban, hogy az ítészei a számokat és a tényeket firtatják és az ilyen
    "ráutaló" magatartást, megnyilatkozásokat észre sem veszik!

    Ugyanezen alapon:
    Ha a hozzászólásomat válasz nélkül hagyja azon megfontolásból, hogy bármint tesz, ír, vagy mond-
    esetleg felhaszálható lesz Ön ellen-
    megértem a hallgatását.
    Legfelljebb egyesek félreértik.”
  • 37. rozator 2011. május 28. 00:18
    „Dózsa úrral nagyrészt egyetértek, munkájához gratulálok! A parkolási rendszer kultúrája, üzemeltetése, a kapcsolati irodán dolgozók tájékozottsága-arroganciája viszont sokat ront a képen!(pl: a vidékiek autóelszállítása, büntetése a klinikáknál, és a büntetések merev kezelése!)”
  • 36. szeti 2011. május 28. 00:11
    „28. így van! a nagy "nemzeti" pártunk fúrja a hazai dolgozók munkáját, gátolja a hazai ipar fejlődését. szééééép, mondhatom.”
  • 35. kalkutta 2011. május 27. 22:50
    „Sajnos nem így megy. A hozzáértés és teljesítmény errefelé ritkán számít. A korrupt politika minden kezdeményezést megöl. Dózsa szerintem jó munkát végzett.”
  • 34. L. 2011. május 27. 22:34
    „Senki sem vitathatja el Dózsa Gábor érdemeit, hiszen számtalanszor hozták fel az SZKT-t pozitív példaként máshol (pl BKV), és a hétköznapi emberek számára is szembetűnő fejlesztéseket vitt végbe. Munkát adott és nem utolsó sorban plusszossá tett egy erősen minuszos céget. ez fáj a taknyos gyimesinek? vagy mi? hát szegedi ez az ember? magyar egyáltalán? Dózsa tanár urat vissza az SZKT-hoz!!! amíg nem késő!!!”
  • 33. SP 2011. május 27. 21:16
    „"...nem olyan vészes."
    A bíróság eldönti.”
  • 32. macs 2011. május 27. 21:14
    „30. SP,
    egy kicsit konkrétabban, a Tatra villamosok úgy vannak tervezve, hogy forgóvázcserével átalakíthatóak 1000 és alatti, illetve 1000 fölötti üzemre.”
  • 31. macs 2011. május 27. 21:06
    „30. SP,
    nem olyan vészes. Átépíthető és a probléma megoldva. Állítólag még így olcsóbb, mint az új.”
  • 30. SP 2011. május 27. 20:45
    „"""nem passzol a villamos a sínhez""
    Kiderül, hogy minek kellett a füves pálya?”
  • 29. SP 2011. május 27. 20:41
    „""Hatalmas ciki Szegeden: nem passzol a villamos a sínhez.""

    ""Hetvenötmillió forintot költött
    a Szegedi Közlekedési Kft. egy olyan villamos vásárlására, mely fél méterrel keskenyebb nyomtávja miatt használhatatlan a villamospályán. """ :)

    http://www.mindennapi.hu/cikk/tarsadalom/hatalmas-ciki-szegeden-nem-passzol-a-villamos-a-sinhez/2011-05-27/3567”
48 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bőkezű ajándék gyermeknapra

A húszéves IKESZ Autó Kft. eddigi eredményeiből 1 millió forintot ajánlott fel a folyamatosan pénzhiánnyal küzdő Szegedi Újszülött Életmentő Alapítványnak. Tovább olvasom