Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Drágul a közösségi közlekedés januártól: 6200 forint lehet a felnőttbérlet

Szeged – December 10-én ülésezik a szegedi közgyűlés, ahol többek között a tömegközlekedés tarifáiról is döntenek.
Azt már megszokhattuk, hogy minden januárban szinte mindennek emelik az árát. 2011-ben sem lesz ez másképp: a közgyűlés elé beterjesztett indítványból kiderül, hogy a szegedi tömegközlekedés tarifái átlagosan 3,88 százalékkal nőnek, így a bevételarányosan súlyozott átlagos árnövekedés 4,68 százalék lesz.

Az elővételben váltott vonaljegy ára 10 forinttal, a tanulóbérlet 140 forinttal, a dolgozói havi bérlet ára 280 forinttal emelkedik. A közgyűlési előterjesztés arra is kitér, hogy „a közforgalmú közlekedés finanszírozásának forrása az utazóközönség, az állami támogatások és a megrendelői finanszírozás. Így amely bevétel az utazóközönségtől és a Magyar Államtól nem folyik be, annak a városi költségvetésből történő finanszírozása szükséges. A tarifák változatlanul hagyása az utazóközönségtől származó menetdíjbevétel arányának csökkenését eredményezi, amely egyúttal a közforgalmú közlekedés fenntartásához többlet forrásigényt generál az önkormányzati költségvetésben." Azaz annak érdekében, hogy a jelentős többletforrás-igény ne kizárólag a szegedi költségvetést terhelje, emelni kell a jegyárakat.

Az inflációval egyezően drágul a szegedi közösségi közlekedés. Fotó: Segesvári Csaba
Az inflációval egyezően drágul a szegedi közösségi közlekedés. Fotó: Segesvári Csaba

Ha összehasonlítjuk a vidéki nagyvárosok, és Budapest tömegközlekedési díjait, kiderül: ma még Szeged a legolcsóbb. Igaz „fillérekkel".

Tömegközlekedés tarifái.
Tömegközlekedés tarifái.

A helyszíni pótdíj – azaz a bliccelés „jutalma" – 6 ezer forintra, a 30 napon túli fizetés esetén 23 ezer 500 forintra nő. Közben azt sem szabad elfelejteni, hogy átlagosan 8 százalékkal kevesebben vettek menetjegyet 2010 első kilenc hónapjában 2009 hasonló időszakához képest.

Az áremelést az is indokolja, hogy a helyi közösségi közlekedés támogatására a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló törvényjavaslatban az előző évekhez hasonlóan idén is változatlan összeg – 35 milliárd 240 millió forint – szerepel, azaz jövőre az ideivel közel megegyező, de mindenképp az inflációt ellensúlyozni nem képes normatív támogatással lehet számolni. Az emiatt jelentkező többletteher 2011-ben 4,7 százalékos inflációval és változatlan összegű állami támogatással számolva mintegy nettó 81 millió Ft, amely az önkormányzati költségvetésre hárul.

Olvasóink írták

118 hozzászólás
  • 118. info 2010. december 01. 22:16
    „92. hozzászólás belladonna 2010.11.29. 20:55 -
    Ez már agyrém amit ez írogat, még beképzeli magáról, hogy ő soha nem lesz nyugdíjas. De ki fene mondta neki, hogy a nyugdíjasnak nem kell fizetni a bérletéért?
    Eszement gondolat amit leírt, én még nem láttam senkinek a homlokára írva, hogy nyugdíjas!”
  • 117. SP 2010. december 01. 20:19
    „BKV nem emeli az árakat 2011-ben.”
  • 116. ifj. Nagy Gábor 2010. november 30. 20:46
    „109. hozzászólás valoperes_zugugyved 2010.11.30. 12:55

    Miért is? Mert mondtam pár példát, amit te elképzelni sem tudsz? ez nem nekem égő. :-)”
  • 115. Morpheus_RexXx 2010. november 30. 17:01
    „114. SP 2010.11.30. 16:26
    A kismama bérlet eddig u.annyi volt, mint a diákbérlet. Szerintem u.annyit is fog emelkedni... (szegeden)

    113. PerryMason 2010.11.30. 14:58
    Némi + átszállással (esetenként kerülővel) szinte minden fontos pontra el lehet jutni trolival v. busszal v. villamossal és ezek kombinációjával...”
  • 114. SP 2010. november 30. 16:26
    „A feleslegesen épített (épülő) 2-es villamos árat valahol be kell hozni.

    A táblázatban nem látható a
    kismama bérletes összehasonlítás sem. Hol milyen arányban részesülnek eme kedvezményben etnikai hovatartozás nélkül a gyermekhez kötött kismamák.”
  • 113. PerryMason 2010. november 30. 14:58
    „.... hova emelik már az árakat? Villamos nincs. Az utakat lezárták. Nagy feldúrások az egész városban. Lassabban lehet eljutni mindenhová. Ezeken is el kéne gondolkozniuk. A fentiek csak ürügyek, hogy további pénzt szedjenek az átlagemberektől.”
  • 112. Morpheus_RexXx 2010. november 30. 13:06
    „:D ez nagyon jó... Látom ám amit nem látok...

    +segítség: Főként Operában (frissített), Chrome-ban (szintén), Safari-ban (szintén) és Fire-ben (szintén) Default beállításokkal jelentkezik. Expoorert nem használok csak tesztelésre, de abban nem is néztem...”
  • 111. valoperes_zugugyved 2010. november 30. 12:57
    „107. hozzászólás Morpheus_RexXx 2010.11.30. 12:42

    Üzenet a web"mestereknek":
    Jó lenne ha a cikkeknél a hsz-ek alatti jelenleg:"még nem késő" reklámot is betennétek valami értelmes divbe, vagy ellenőriznétek azt a ... style.css-est, mert valami nagyon idétlenül van benne paraméterezve.
    Több böngészőben is ha megnyitjuk a "Lássuk az összes hozzászólást!" linket, a reklám a lap tetejétől ugyanannyi px-elre marad bent és kitakarja elég zavaróan a hsz-ek 1 részét... THX.
    hagy rá
    neki k ez kinai
    kezdjük ott hogy egy szinvonalas oldalon
    alapbol csak egy nickkel lehet belépni-itt akár ezerrel is!
    gáz.
    egyet jelent:nem értenek hozzá.”
  • 110. Morpheus_RexXx 2010. november 30. 12:56
    „Greg <- Amúgy én is szeretlek testvírem. XD”
  • 109. valoperes_zugugyved 2010. november 30. 12:55
    „gabikka
    sorold
    csak magad égeted vele .”
  • 108. Morpheus_RexXx 2010. november 30. 12:55
    „<moderálva>
    Semmi gond a minimálbérrel, csak ne lenne annyira mini... de amíg a munkavállalók nagyobb része olyan minőséget ad ki a kezei közül amilyet, addig bizony nem lesz túl nagy fellendülés ebben sem... igaz a munkaadói piacot is meg kellene regulázni és bővíteni. De sajna elég sok a szakképzetlen és alulképzett munkaerő.

    Webm.: tévedtem! 168px-el lentebb megy... :)”
  • 107. Morpheus_RexXx 2010. november 30. 12:42
    „Üzenet a web"mestereknek":
    Jó lenne ha a cikkeknél a hsz-ek alatti jelenleg:"még nem késő" reklámot is betennétek valami értelmes divbe, vagy ellenőriznétek azt a ... style.css-est, mert valami nagyon idétlenül van benne paraméterezve.
    Több böngészőben is ha megnyitjuk a "Lássuk az összes hozzászólást!" linket, a reklám a lap tetejétől ugyanannyi px-elre marad bent és kitakarja elég zavaróan a hsz-ek 1 részét... THX.”
  • 106. Morpheus_RexXx 2010. november 30. 12:25
    „105. greg 2010.11.30. 12:15
    Jesszusúristen... akkor tedd szóvá az ingyentankönyvet és az államilag támogatott álltalános iskolát és felsőbb iskolai szakokat is, hogy miért ingyenes. Kb u.onnan megy rá a zs. És a diák/felnőttbérlet közötti különbözetről mit gondolsz? :) Szerinted a diákbérlet után ki és honnét fizeti ki azt?
    Persze minden a befolyt adókból jön le, de az adók nagyobb részét nem a jelenlegi munkavállalók dobják össze...”
  • 105. greg 2010. november 30. 12:15
    „Bezzeg az egyetemisták ingyen kapják a bérletet. Mért a népen verik a port?”
  • 104. DMagóg 2010. november 30. 12:08
    „Ha megérem a 65-öt, nem az ingyenességet tartom előnynek, hanem azt, hogy bármely városban, jegyvásárlási és jegyellenőri macera nélkül utazhatok. Ezért még szívesen is fizetnék a nyugdíjamhoz igazodó, egyszeri éves térítést. Akár helyi és helyközi megkülönböztetésben is.”
  • 103. stunde80 2010. november 30. 09:56
    „de jó hogy van biciklim!Nekem még a kisgyerekes szociális bérletre sem futja!Amúgy meg minek 15 perc alatt be lehet jutni a városba meg minden helyre!Mindent emelnek kivéve a gyest,gyt csp!A nyugdíjat persze igen!A gyereknek is van lába és megérti hogy miért nem szálunk fel 3 megállóra.Amúgy meg örüljünk hogy jár a busz,villamos és a troli mert vannak olyan helyek a világban ahol még ennyi sincs!És sok km kell megtennie gyalog hogy lejusson iskolába,melóba orvoshoz!DE komolyan itt senkinek sem jó hogy minden a fenekünk alatt van?
    nagypappa
    A 90 % díjmérséklésű jegyeknél meg az a gáz, hogy óriási összegű visszaélésre ad alkalmat. Mivel az Állam a különbséget állja, az ellenőröknek nem érdeke a visszaélés felderítése.De ezt Én cáfolnám mert amikor nem hiszi el az ellenőr hogy jogosan használom a 90% ot akkor menjen a búsba!ott ül mellettem a négy gyerek és belémköt hogy miért utazom én 90 % os jeggyel?Amúgy meg aki eddig megvette a bérletet ezután is megveszi!”
  • 102. ifj. Nagy Gábor 2010. november 30. 08:52
    „100. valoperes_zugugyved 2010.11.30. 04:56
    "szinvonalromlas?haha
    ez a honap vicce?
    van még lejjebb is?"

    Persze.

    Járhat feleolyan sűrűn...

    Járhat a 3-ason tovább a bengáli...

    Elmaradhatnak új jármű beszerzések...

    Ha feleolyan sűrűn jár, utána még ki is maradhat egy-kettő...

    Késhet is egy csomót...

    Emlékszel a vivaépes időkre, amikor hétköznap vasárnapi menetrendben jártak, mert annyira nem volt villamos...?

    Soroljam még?”
  • 101. Szemif 2010. november 30. 05:36
    „100. valoperes_zugugyved
    "szinvonalromlas?haha
    ez a honap vicce?
    van még lejjebb is?"

    CSAK lefelé van út innen, sajnos a többi nagyváros már rég mögöttünk van a tömegközlekedés tekintetében (talán még Győr tartja magát meg Pest is ha pusztán a járatsűrűséget nézzük, de sok tekintetben már ez a két város is mögöttünk van), ez amúgy egyáltalán nem érdem, amit például a debreceni tömegközlekedéssel műveltek az utóbbi két-három évben azt szavakkal leírni nem is lehet. Sajnos számokkal igen, kb. 20-25%-al csökkent utasszám, közel 30%-al csökkentett járműikilométer kibocsátás (ennyivel futnak kevesebbet a debrceni járművek, mint 2008-ban) és elszaladt, megvariált majd visszaállított bérletárak. kapkodás, értelmetlen járatátszervezések stb. Ja és nem azért írom Debrecent, mert ott Kósa a főnök, csak korábban az ország talán legszínvonalasabb közlekedését nyújtó város VOLT Debrecen, sok szempontból megelőzve Szegedet is, most meg lassan mindenkinek mi vagyunk a "bezzegváros" pedig nem javult ennyit a szegedi tömegközlekedés, csak a többiek romlottak le, méghozzá érezhetően.”
  • 100. valoperes_zugugyved 2010. november 30. 04:56
    „szinvonalromlas?haha
    ez a honap vicce?
    van még lejjebb is?”
  • 99. nagypappa 2010. november 30. 03:54
    „Amikor utoljára bérletet vettem 32.- Ft volt, arra viszont nem emlékszem, tanuló vagy dolgozó bérlet volt.

    A 65 éves kor fölötti ingyenes utazástatásnak nem vagyok híve. Abban a korban csalja ki az ingyenes utazás az embereket az utcára, mikor már a figyelmük kezd lankadni, mozgásukban egyre jobban akadályozottak.

    Erre van egy poénom: 70 fölött ingyen lehet átmenni a piroson, 75 fölött kötelező.

    A 90 % díjmérséklésű jegyeknél meg az a gáz, hogy óriási összegű visszaélésre ad alkalmat. Mivel az Állam a különbséget állja, az ellenőröknek nem érdeke a visszaélés felderítése.”
118 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Járókeretes férfit ütöttek el Szegeden

A járókeretet használó férfi nem a kijelölt gyalogátkelőhelyen akart átkelni az úttesten, amikor egy… Tovább olvasom