Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Dugó, buszsáv vagy tiltás

Buszsávokat javasol a Belvárosi híd újszegedi lábához egy dán közlekedéstervező cég. Az uniótól Szeged milliárdokat remél a közeljövőben közlekedésfejlesztésre, a tervezők szerint Újszeged közlekedési gondjaira a buszok gyorsítása lehet a megoldás.
Szeged legbosszantóbb dugója évek óta a Belvárosi híd környékén alakul ki. Az ok egyszerű, Újszeged tehetős lakói szívesen járnak autóval, de úti céljuk legtöbbször a folyó túlpartján található.

A reggeli kocsisor rövidítésére több megoldás adódhat. Legdrágább egy új híd lenne a nagykörút zárásaként – tízmilliárdokért. Egy dán tanácsadó cég buszsávokat javasol – 150 millió forintért. Legolcsóbb azonban egy behajtani tilos tábla lenne.

A déli közúti-vasúti Tisza-híd felépítésére egyhamar nem kerülhet sor. Szeged tömegközlekedésének fejlesztésére azonban már a közeli jövőben több tízmilliárd forintot várhatunk az uniótól. Az előkészítő munka zajlik most, a város a dán COWI tanácsadó cég magyar irodáját bízta meg a feladattal. A mérnökök szerint Újszeged közlekedését az javítaná, ha a buszok akadálytalanul jutnának át Szegedre. Ehhez szerintük egy intelligens jelzőlámpa rendszerre, és kamerával figyelt buszsávokra lenne szükség.

A hídra a rendszer kevesebb autót engedne föl, nem a folyó fölötti szakaszon vesztegelne a kocsisor, hanem Újszegeden. Ez leginkább a 71-es buszon segítene, hiszen a Népkert soron hosszú buszsáv is elfér, a járat a várakozó autókat ott előzheti. A 2-es csak a templomnál sorolhatna saját sávba, az 5-ös trolit jelzőlámpa segítené balra kanyarodni. A cég a városi közgyűlésnek átadott tervezetben 150 millió forintra becsüli a megvalósítás költségét.

Csak néhány KRESZ-tábla kell ahhoz, hogy a Belvárosi hídon csak troli, busz, bicikli és gyalogos kelhessen át. Az ötlet régi, mindig előkerül. Draskóczy István, a Tisza Volán helyi közlekedésért felelős vezetője is ezt emlegette legutóbb. Szerinte sokan most azért nem ülnek buszra, mert az lassan ér a belvárosba. De ha az autót választják, nagyobb lesz a dugó. Az ördögi körből a kiutat az jelenti, ha az autózást visszaszorítják a köz érdekében.

A végleges megoldás még messze van. Az önkormányzat eddig nem lépett ez ügyben. Amikor utoljára tervbe vették, hogy lezárják a Belvárosi hidat egy autómentes napon, az utolsó pillanatban akkor is visszatáncolt a város vezetése.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már régóta ingyen ügyelnek

Három hónapja nem kapnak fizetést a szegedi központi ügyeletet ellátó háziorvosok, valamint… Tovább olvasom