Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 32°C Még több cikk.

Egy óra alatt lebénult az útdíj rendszer - megtámadták

Szeged-Röszke - Éjféltől élőben követtük a röszkei határon, hogyan működik július elsejétől az elektronikus útdíj. Egy óráig bírta a rendszer, majd leállt. Az autópályakezelő túlterheléses támadásokról beszél - 10 óráig nem kell fizetni.

11.30 Az Állami Autópálya Kezelő Zrt., mint a HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszer díjszedője által hétfőn 07.30 és 10 óra között elrendelt üzemszünet véget ért, így 10 órától a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek számára a teljes díjköteles úthálózaton ismét kötelező a díjfizetés - közölte a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

10.30 Vége az üzemszünetnek - tudtuk meg az Állami Autópálya Kezelő Zrt-től.

09.00 – Hajnalban háromra ígérték, hogy elindul a HU-GO. Ehhez képest, jó, ha fél 5-kor ki tudtuk adni az első útdíjas igazolást – mondta az egyik benzinkutas az 5-ös úti kamionparkoló pénztárában. Reggelre rövid időre helyreállt az elektronikus útdíjfizetési rendszer, majd fél 8-tól 10 óráig újra leállították. A röszkei határátkelőhöz legközelebbi OMV kúton a két útvonaltervező kioszkból az egyik lefagyott, órákig szenvedtek a sofőrök a díjfizetéssel. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ellenőrző autója viszont már figyelte az útdíjfizetést: annak ellenére, hogy akadozott a rendszer.

További részletek hamarosan.

Lefagyott az E-útdíjrendszer. Fotó: Segesvári Csaba (képgaléria)

Korábban írtuk:

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ismét üzemszünetet rendel el hétfőn 7.30 és 10 óra között, így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják a teljes díjköteles úthálózatot - közölte a társaság hétfőn reggel.

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt., az elektronikus útdíjrendszer, a HU-GO üzemeltetője a rendszer leállítását nem indokolta, a törvény végrehajtásáról szóló kormányrendeletre hivatkozott, amelynek alapján 10 óráig a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják az úthálózatot.

Lefagyott az E-útdíjrendszer. Fotó: Segesvári Csaba (képgaléria)

Korábban írtuk:

- Az elektronikus útdíj informatikai rendszerét hétfő hajnalban túlterheléses támadások érték, ezért 1 és 3 óra között üzemszünetet rendelt el az ÁAK. Ez idő alatt a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók díjmentesen használhatták a teljes díjköteles úthálózatot. Az ÁAK tájékoztatása szerint a kijelölt és jogosult állami szervek megkezdték a támadások ügyében a vizsgálatot - írja az MTI.


03.00 Vasárnap este fél 12-kor érkeztünk a röszkei M5 autópálya határátkelőre, hogy megnézzük: július elseje éjféltől hogyan működik a használatarányos e-útdíj. Először a speditőröknél érdeklődtünk, miként fizethetnek a külföldiek a magyar autópályák használatáért. – Nem mondhatunk semmit, ez az utasítást – tudtuk meg egy férfitól. A magát az Állami Autópálya Kezelő Zrt. munkatársának mondó férfi alig 10 perccel éjfél előtt idegesen próbálta a HU-GO, elektronikus díjfizetésre kialakított rendszert feléleszteni, ezért továbbálltunk: a kamionosokat faggattuk az e-útdíjról.

Lefagyott az E-útdíjrendszer. Fotó: Segesvári Csaba (képgaléria)

A belépő oldalon egy vajdasági sofőr sietett segítségünkre, Németországba tartott, és ő is kíváncsi volt, hogyan működik az útdíj. Szerb kollégáit is megkérdeztük, akik ugyan hallottak a díjfizetésről, a részelteket nem ismerték. Kiderült: a speditőrök 150 euróért árulják a kamionosoknak szánt fedélzeti eszközt a Go-Boxot, a Hegyeshalomig tartó útdíjért újabb 120 eurót kérnek.


Míg a határátkelőn békésen fogadták az új rendszert, az első OMV kútnál már forrt a hangulat. Török sofőrök tucatjai szidták a július elsején éjfélkor indult útdíj rendszert, ugyanis a benzinkútra telepített útvonaltervező kioszk nem fogadta el az útvonalat, a kamionok felségjelét. – Egy órája itt álok. Ez az egész egy nagy szar – fakadt ki angolul egy török fuvarozó. Azt mondta, ő még egyszer nem jön Magyarországra, olcsóbban megússza az utat, ha Szerbián, Horvátországon és Szlovénián közelíti meg Ausztriát.

Lefagyott az E-útdíjrendszer. Fotó: Segesvári Csaba (képgaléria)

Az e-útdíj rendszer rövid idő alatt összeomlott: 1 óra 18 perckor az Állami Autópálya Kezelő Zrt. azt közölte, üzemszünetet rendelnek el hajnali 3 óráig.

Az útdíj működését reggel tovább követjük, friss részletekkel délelőtt szolgálunk.

Olvasóink írták

116 hozzászólás
  • 116. X_Y 2013. július 08. 15:45
    „93.kispacni 2013.07.01. 17:59
    "Szerintem seholsem vitattam az előkészületlenséget. Annyit tipplek, hogy ez egyszerűbb rendszer, és hamarább fog működni az üzemszerű használat. De ez tipp, és majd meglátjuk. De térjünk vissza először egy hónap múlva,"

    "Az a tippem, hogy már az 1hónapos tapasztalat is pozitív lesz"

    Hát marha pozitív: naponta esik-kel a rendszer és hüléyeségeket számláz:

    http://index.hu/gazdasag/2013/07/08/tragikusan_gyenge_az_uj_utdijrendszer/”
  • 115. mogyor 2013. július 04. 05:42
    „Normális helyen kipróbálják a rendszert, és a hibákat javítják, itt erre sincs esze az illetékesnek, hiába ez már orbanlandia, mi jöhet még ezután.”
  • 114. cruiser 2013. július 02. 22:10
    „A patkányok beindultak.”
  • 113. történész 2013. július 02. 11:07
    „Hurá a Rókusi krt veszettül be van állva. kamionok tömkelege araszol szegeden keresztül.Most jöttem Vásárhelyről 32 perc alatt értem a Rokusin végig.Hajrá.. A Vásárhelyi Pál u. szintén tömve kamionokkal teherautókkal minden sáv”
  • 112. szandokán 2013. július 02. 09:33
    „<moderálva>.Egy ilyen komoly rendszert hetekig tesztelnek minden normális országban,de mivel a mi országunk nem normális igy hát ez az eredménye.Itt látható a Kárpátmedence Északkoreája,egy <moderálva> kedves vezetövel az élen.”
  • 111. benq 2013. július 02. 09:01
    „ez így ebben a formában vicc az egész, ami nagyon drága is lehet....”
  • 110. X_Y 2013. július 02. 08:47
    „107.marigold 2013.07.02. 06:36

    " Az útdíj nem ésszerűen megemelt összeg, hanem pofátlan lehúzás "

    Amire sokan most döbbentek rá: a GPS-es rendszerrel sem használatarányosan fizet, hanem ugyanúgy "szakaszjegyeket´" von le a számláról. Tehát tök mindegy hogy egy 10 km-es "szakaszon" 100 métert vagy 10 km-t megy: a számláról ugyanannyit von le (vagy többet, mert előfordult már 1000 Ft/km-es levonás is).

    Tehát biztosabb szakaszjegyeket venni, mert az tuti annyiba kerül amennyit kifizet...Ha kell minden szakaszhatáron megvenni az újabb szakaszjegyet... Csak hát ebből megint egy galád DoS-támadás lesz :)”
  • 109. X_Y 2013. július 02. 08:43
    „"Annyit tipplek, hogy ez egyszerűbb rendszer, és hamarább fog működni az üzemszerű használat. De ez tipp, és majd meglátjuk. De térjünk vissza először egy hónap múlva, majd még 1x egy fél év múlva :-)
    Az a tippem, hogy már az 1hónapos tapasztalat is pozitív lesz"

    Mi ez vazzeg? Tipp-Mix?

    Tehát ha te a CBA-ban bevásárolsz, de az új pénztárgépes rendszer "tévedésből" a 40 deka párizsi helyett 40 kg lazacfilét számláz, akkor te "több is veszett Mohácsnál" felkiáltással azt tippeled, hogy majd nézzül meg a rendszert egy hónap múlva. Hopp, még akkor is a csirkefarhát helyett Pick-szalámit számláz, de sebaj, majd nézzük meg egy év múlva...

    Az hogy tippelgetéseid közepette tönegesen csődbe mennek a kisebb fuvarozó cégek, akik voltak olyan hülyék és becsületesen, előre felkészülve GPS-követőt vásároltak, milliókkal feltöltötték az útdíj-számlát - az neked apróság...”
  • 108. X_Y 2013. július 02. 08:36
    „101.Lehiggadt 2013.07.01. 20:47
    "Pajtikáim!
    Úgy látom, hogy fogalmatok sincs!
    Először is a rendszer megtervezésének az eredeti megbízottja "megfenyegetés" ürügyén visszamondta a megrendelést!?!"

    Az más kérdés hogy úgy tűnik kormányhoz közeli "vállakozóktól" jött a fenyegetés...:)”
  • 107. marigold 2013. július 02. 06:36
    „Márpedig aki tud biztosan kikerül minket. Az útdíj nem ésszerűen megemelt összeg, hanem pofátlan lehúzás - pont amit a fidesz az élet minden területén csinál. Ezt megint megérezzük a pénztárcánkon is, meg a gazdaság további lassulásában is.Döbbenet egy ilyen rendszert tesztidőszak nélkül bevezetni. Dilettáns banda!”
  • 106. +36 2013. július 02. 01:12
    „közeledik a rendszer összeomlása....”
  • 105. Lehiggadt 2013. július 01. 21:02
    „... ja Giró-Szász András szemrebbenés nélkül állította, hogy "sem gazdasági és sem technikai okok" nem indokolták a bevezetés elhalasztását!
    Meddig tart ez még? 2014-ig vagy 18-ig?”
  • 104. tom_peris 2013. július 01. 21:01
    „Elszánt kamionsoffőrök tulterheléses támadást indítottak... probáltak fizetni...”
  • 103. Juniper 2013. július 01. 20:56
    „Üdv mindenkinek!
    Engem sajnos eléggé érdekel hogyha a "törökök" és egyéb déli országok (szerb,bolgár,görög) fuvarozói kikerülik az országot, ugyanis a teherforgalomban dolgozom,és éppen a röszkei határon, tehát én belőlük élek. A Nyugat-Európába tartó tranzit kikerül, az import-export és akik egész egyszerűen nem tudnak kerülni, maradnak. Ez jelentős forgalomkiesést jelent azoknak, akik ebben dolgoznak, és jajjdejó nemjönnekatörökökésnembüdősítikazutakat!!! valaki másnak.Mindennek két oldala van. Egyik napról a másikra felemelni 8-9 szeresére a díjat, megfelelő és kipróbált technikai háttér nélkül (ezt volt szerencsém megtapasztalni tegnap éjjel kinnt a határon) ehhez nagy elszántság kell.
    Egyébként a Ro-La csúcsidőszakában is(ami jópár jópár évvel ezelőtt volt) ha jól tudom napi 5-6 pár vonattal ment, 20-24 kamionnal, tehát naponta maximum 288 kamiontól tudná tehermentesíteni az utakat. A végén már napi 2 pár vonattal járt. Nagyon nagy fejlesztésekkel, viszonylatbővítéssel, menetidő csökkentéssel, színvonal emeléssel és piacképes árképzéssel talán jó alternatívája lehetne egy környezetkímélő fuvarozási módnak.”
  • 102. Lehiggadt 2013. július 01. 20:50
    „"100. papsajt 2013.07.01. 20:18"
    T. Papsajt!
    Megelőztél egy hangyahímvesszőnyit! Más szavakkal ugyanazt írtad ide, amit én...”
  • 101. Lehiggadt 2013. július 01. 20:47
    „Pajtikáim!
    Úgy látom, hogy fogalmatok sincs!
    Először is a rendszer megtervezésének az eredeti megbízottja "megfenyegetés" ürügyén visszamondta a megrendelést!?!
    A vizsgálat - ha jól emlékszem - hivatalból megindult ugyan, de nagy a hallgatás körülötte! Az igazi ok azóta sem derült ki!?!
    A jelenleg bevezetett rendszert biztosan nem tesztelték kellő mértékben és minőségben üzemszerű körülmények között, DE a megrendelő ragaszkodott a határidőhöz! A megbízott meg nem merte bevallani, hogy még nem minden van rendben!
    Anno az ügyfélablak hibátlanul startolt, de ott a kellő idejű tesztelés időszakát nem felejtették ki!
    Ez a mostani, erőltetett bevezetés határidejét tartandó megoldás nagyon hasonlít - szerintem - az 1945. április negyedikéhez, amikor a szovjet tábornokok nem merték bevallani Dzsugasvilinek, hogy Magyarország még nem szabadult fel!...
    Itt a rendszer tervezője és megvalósítója nem merte bevallani, hogy ez a trágyadomb még bevezetésre alkalmatlan - mert például védtelen!?!...”
  • 100. papsajt 2013. július 01. 20:18
    „Igen komoly szakmai hibát vétett a kivitelező! Én kötbérrel súlytanám.
    A legkisebb hálózatot is tesztelni kell.
    "Stresszteszt:
    Olyan speciális műveletsor, amelynek lényege, hogy a számítógépet és annak minden részegységét a lehetőségekhez képest maximális terhelés alatt tartja hosszú időn keresztül."
    link:
    http://pcforum.hu/szotar/?term=Be%E9get%E9si%20teszt%2C%20Stresszteszt”
  • 99. Takavaka 2013. július 01. 20:07
    „http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/megszunik_a_ro-la_30_ezer_kamion_zudul_a_sztradakra/2302170/”
  • 98. nagyen 2013. július 01. 19:33
    „Tisztelt 94-es a politikai hozzászólásnak nem ez a cikk a megfelelő !
    tegnap az illetékes kormánybiztos örömmelpózolt minden állami TV Híradóban, hogy nem kell ide próbaidő, betanulás, bevezetjük az E-útdíjat és punk-tum.
    A valóság az,l hogy sem készüléket nem lehet beszerezni, sem a kezeléséről és próbájáról nem oktatták ki a felhasználókat.
    Mi történt ? Összeomlott a rendszer a mai napon .Ki a hibás ? Hecker támadás !
    Hazudunk éjjel nappal !Sajnos erről csak ez jut eszembe !Viktor nem a bútorokat kell lecserélni, hanem a lányokat!
    Ébresztő !
    Megszüntettük a ROLA Szállítást , nem gazdaságos ! Az M5 autópályán azóta a zsúvoltság elképesztő, sok a baleset, a kamionok vígan előzneknek 90 km/h-val, mögöttük torlódnak az autók.Pályarendőrséget nem is lehet látni , csak a támaszpontjaikat !”
  • 97. _csutak_ 2013. július 01. 19:00
    „Nem DOS támadás (rosszindulatú hekker támadás) áll a háttérben, hanem egy pökhendi, semmihez nem értő kormány munkájának a tükörképét láthattuk.
    Egy jól méretezett rendszernek ezt a terhelést ki kellett volna tudni szolgálni.
    Amellett ez a hiba gyakorlatilag az elmúlt 23 év összes kormányára igaz, sajnos :(”
116 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egymás üzletét rontják a szegedi szállodák

Öt évvel ezelőtt azt írtuk, kevés a nívós szálláshely Szegeden. Mára a 17 hotel több mint fele, 9 szálloda 4 csillaggal büszkélkedhet. Tovább olvasom