Délmagyar logó

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 12°C | 24°C

Egyirányú a Markovits és a Vitéz utca

Szeged - A szegedi 8-as trolivonal meghosszabbítása miatt péntektől megváltozik a forgalmi rend a Markovits és a Vitéz utcában.
Pénteken 17 órától a Markovits utca véglegesen egyirányú lesz a Semmelweis utcától a Boldogasszony sugárút felé. Az utcában parkolás tilalom érvényes. A kerékpárosok behajthatnak a forgalommal szemben is. A Vitéz utca is egyirányú lesz a Boldogasszony sugárúttól a Szentháromság utca felé. Parkolni csak a táblával kijelölt helyen, a belváros felőli oldalon lehet.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. sagan 2010. április 17. 23:38
    „27. hozzászólás schusti 2010.04.17. 11:40

    KerékpárSÁVnak hívják. Mitől lenne észrevehetőbb egy kerékpáros attól,hogy festenek valamit az úttest felületére??
    Itt a használati utasítás
    http://kerekparosklub.hu/tanuljuk-meg-kozosen-hogyan-hasznaljuk-a-kerekparosoknak-ket-iranyba-megnyitott-egyiranyu-utcakat”
  • 27. schusti 2010. április 17. 11:40
    „20. Ifj. Nagy Gábor: Ha jól tudom, a Károlyi utcán fel van festve a kerékpárút. A Vitéz utcán is fel lesz festve, ha jól tudom, de nem tudom, hogy a Markovits utcában ezt megoldják-e. Mert ha fel van festve a bicikliút, sokkal jobban észrevehető a szembejövő kerékpáros, mint felfestés hiányában. Őszintén szólva én kerékpárosként a Feketesas utcán sem kifejezetten szívesen közlekedtem a forgalommal szembe, még ha fel is volt festve.”
  • 26. CsImre 2010. április 16. 20:45
    „19. NTK:

    Ahogy Gábor is írta: igen, van kiegészítő tábla ott is.”
  • 25. CsImre 2010. április 16. 20:44
    „18. nagypapa:

    A keringés nem cél senkinél sem, de a biciklisnél kisebb helyigénye miatt jobban megoldható, hogy elférjen a keskenyebb utcákban mindkét irányban. + ha a bringásnak nem kell keringeni, az előny, és bringázásra ösztönöz, ami mg a városnak jó. Ha mindenki biciklizik, aki teheti, akkor az áruszállítóknak is jut parkoló. Így zárul be a kör.”
  • 24. vuk 2010. április 16. 15:41
    „1. hozzászólás rozator 2010.04.15. 19:52
    Mindig megy ez a szoveg, pl. a regihidrol lejovo sav meg a csongradin is, hogy ott verfurdo lesz. Aztan erdekes, hogy ezeken a helyeken meg senkit nem lapitottak ki, ellenben szeparalt kerekparuton keresztezodesben meg mar a sokadikat. "Pedig az milyen biztonsagos".
    Szoval erdemes elgondolkozni.”
  • 23. vuk 2010. április 16. 13:43
    „En csak rohogok, hogy milyen sokan nem kepesek felfogni ezt a "kiveve kerekpar" kiegesziteseket, es azonnal verfurdot vizionalnak.. Es ezeknek mind van jogositvanyuk. Megdobbento.”
  • 22. klj_54 2010. április 16. 09:23
    „KÉt dolog:
    1, a közlekedő méltóztasson rendeltetés-szerűen használni a szemét és ne a kifogásokat keresse!
    Azaz, lásson is ne csak a fejéből sasoljon kifele. Vegye észre a bringást, aki szintén emberből van:)

    2, sajnálom a betegeket, akiket majdan zavarni fog a targoncák (Trolik beceneve:) hajnali visítása. Az elhasznált hypoid fogazású szupport különös hangokat képes kiadni, ami roppant zavaró tud lenni.”
  • 21. ifj. Nagy Gábor 2010. április 16. 08:44
    „19. NTK 2010.04.16. 08:12
    "Valaki világosítson fel legyen szíves: az egyirányú utca szabad végén valamilyen kiegészítő tábla figyelmeztet arra, hogy szembejövő kerékpáros forgalom várható?"

    Felvilágosítás következik:

    1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

    17. § (1) bek. b) pont, 105/a. ábra

    Élőben hat éve megtekinthető a Feketesas utca minden sarkán.”
  • 20. ifj. Nagy Gábor 2010. április 16. 08:41
    „1. rozator 2010.04.15. 19:52
    "Majd amikor a szembejövő biciklist kilapítja a troli, fogadjunk megváltoztatják!"

    Két kérdésem van:

    A Károlyi utcában az elmúlt másfél évben hány szembemenő biciklist lapított ki a troli?

    Szerinted a trolivezetők vakok?”
  • 19. NTK 2010. április 16. 08:12
    „13. hozzászólás CsImre 2010.04.15. 21:50
    "Miért nem? Ha azt látja, hogy ott van a behajtani tilos vagy az egyirányú tábla, akkor azt is látja, hogy ott van alatta, hogy a kerékpárosokra az nem vonatkozik. "

    Valaki világosítson fel legyen szíves: az egyirányú utca szabad végén valamilyen kiegészítő tábla figyelmeztet arra, hogy szembejövő kerékpáros forgalom várható? Azt tudom, hogy a tilos végén van egy kis táblácska: Kivéve kerékpár. Ha viszont csak ez van kitéve, akkor kellemetlen meglepetések érhetik az autósokat mert a behajtani tilos táblát, alatta a kiegészítéssel már csak akkor látja, amikor kihajt az egyirányú utcából.”
  • 18. nagypappa 2010. április 16. 03:44
    „9. hozzászólás CsImre 2010.04.15. 20:58

    Én sem szeretek kocsival a boltokat árú terítés céljából felkeresve keringeni. De sajnos muszáj mert a KRESZ szerint kell közlekednem.
    Én is biciklizem sokat de a szabályokat a bringával is betartom.”
  • 17. tinsmith 2010. április 16. 00:15
    „Nem az a gond, hogy egyirányúsítva lett a két utca, hanem az a 84 db parkolóhely fog nagyon hiányozni, amit ezen a környéken megszüntettek. A Vitéz felújításáról egy kis csemege: március 1-én dobtak be értesítést, hogy 2.-tól munkálatok lesznek, várhatóan 3 HÉTIG. Most Április 16. van, és még mindig nincs kész. 2 utcával messzebbről cipelem a Tesco-s cuccokat! És mivel sok parkoló megszűnik, ez ezután is így lesz. Köszi az illetékeseknek.”
  • 16. török 2010. április 16. 00:08
    „6. Igazad van, de szerintem a Bokor nem nagyon kap, mert az nem megy ki a Petőfiig. A Batthyányi viszont kapni fog, mert az végigmegy.”
  • 15. rozator 2010. április 15. 22:24
    „CsImre! Sajnos nem érted, vagy nem akarod éretni miről van szó! Jó éjszakát mindenkinek!”
  • 14. sagan 2010. április 15. 22:00
    „10. hozzászólás szatyi 2010.04.15. 21:27

    Aki ezt a szituációt nem tudja feldolgozni, adja vissza a jogosítványát és ne vezessen gépjárművet.

    Ilyen is lehetne,de nálunk még a kerékpár csak megtűrt jármű.
    http://picasaweb.google.hu/saganbp/Frankfurt#5440012020818220514
    Feltételezhetjük,hogy a német sofőr fel tudja dolgozni ezt a szituációt? Felismeri,hogy jöhet vele szembe bringás? A válasz egyértelmű igen.
    A te álláspontod szerint a magyar sofőrök vagy hülyébbek vagy alkalmatlanabbak a német gépjárművezetőknél.
    Szóval nem kell a rinyálás.”
  • 13. CsImre 2010. április 15. 21:50
    „10. szatyi:

    "nem számíthat szembeforgalomra!"

    Miért nem? Ha azt látja, hogy ott van a behajtani tilos vagy az egyirányú tábla, akkor azt is látja, hogy ott van alatta, hogy a kerékpárosokra az nem vonatkozik. Ha ezt valaki nem képes feldolgozni, az adja le a jogosítványát, és járjon taxival, mert az nem képes vezeti.”
  • 12. CsImre 2010. április 15. 21:47
    „11. rozator:

    De. De a troli, a 3 Lada, a 2 Opel, és 20 db. motorkerékpár is szembemegy a kerékpáros forgalommal. (meg azonos irányba is haladhat vele, ha mondjuk a Ladák és az Opelek közt megy egy biciklis. Úgy mint a rendes, mindenkinek kétirányú utcákban.”
  • 11. rozator 2010. április 15. 21:29
    „Értelek én, de csak én! Ma már ne igyál többet! Tehát: Ha megy egymás után a troli, 3 Lada, 2 Opel, és 20 db. motorkerékpár, az nem forgalom? Azzal nem megy SZEMBE a bicajos?”
  • 10. szatyi 2010. április 15. 21:27
    „-CsImre-
    A KRESZben nincs olyan, hogy "ha úgy tetszik az utca kétirányú"!
    Értsd már meg: ha az autós,buszos, trolis egyirányú utcába fordul, nem számíthat szembeforgalomra!”
  • 9. CsImre 2010. április 15. 20:58
    „5. rozator:

    A biciklis nem a forgalommal szemben kerékpározik. Ő maga is a forgalom része. Ha úgy tetszik a Markovits utca kétirányú, de gépjárművek csak az egyik irányba használhatják. Ha ez a többi mindenkinek kétirányú utcában megy, akkor az ilyenekben is mennie kell, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy megy is. A biciklisek nem szeretnek keringeni, a lehető legrövidebb úton el szeretnék érni a céljukat, és ezt lehetővé kell tenni számukra.”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elbontották a volt múzeumi raktárt

Tovább bontják a volt Londoni körúti kendergyár megmaradt épületeit, hogy mielőbb elkezdődhessen az Árkád építése. Tovább olvasom