Délmagyar logó

2017. 03. 01. szerda - Albin 4°C | 12°C Még több cikk.

Egynapos jogsival rohant az árokba

Szeged - Betonároknak csapódott, majd kigyulladt egy autó tegnap reggel Szeged közelében. A sofőr semmire sem emlékszik a balesetből.
- Hogy van apukám? Hol a telefonom? Mi lett az autóval? – kérdezte tőlünk az a 17 éves mórahalmi fiú, aki tegnap kevéssel nyolc óra előtt szenvedett balesetet az 55-ös úton, Szeged közelében. A fiatalember vezette a Volkswagen Passat Combit. Valószínűleg szabálytalanul előzött, és miután visszatért a sávjába, az AGIP benzinkút közelében elvesztette uralmát az autó fölött, letért az útról, majd a betonároknak csapódott. Az ütközés következtében a jármű bal első kereke kiszakadt, majd az autó kigyulladt. A három férfi benne rekedt.

A baleset helyszínére két rohamkocsi és két mentőkocsi érkezett. Tűzoltók vágták ki a sofőrt és utasait a roncsból. A híresztelésekkel ellentétben senki sem égett meg. Az egyik sérültet, egy 40-50 év közötti férfit – aki feltehetőleg az autót vezető fiatalember édesapja – holtan emeltek ki, de aztán a rohamkocsi személyzete sikeresen újraélesztette. Életveszélyes koponyasérüléssel szállították a szegedi traumatológiai klinikára. A fiatalembert és másik utasát szintén oda vitték, agyrázkódást szenvedtek, de nem súlyosak a sérüléseik.

A baleset helyszínére két rohamkocsi és két mentő érkezett – tűzoltók vágták ki a sérülteket az autóból. Fotó: Karnok Csaba
A baleset helyszínére két rohamkocsi és két mentő érkezett – tűzoltók vágták ki a sérülteket az autóból. Fotó: Karnok Csaba

A fiútól megtudtuk: a másik középkorú férfi a kollégájuk. Mindhárman kőművesek, dolgozni indultak Szegedre. A sofőr semmire sem emlékszik a balesetből. Elárulta: egynapos jogosítvánnyal vezetett. Mindig beköti magát, most is ez mentette meg az életét. Az életveszélyes sérült állapotáról a család kérésére nem adtak információt.

A helyszíni szemle alatt félpályás útlezárás volt. A baleset körülményeit a Szegedi Rendőrkapitányság vizsgálja, a sofőr ellen büntetőeljárást indítanak.

Olvasóink írták

81 hozzászólás
  • 81. Mathiasking 2009. augusztus 05. 10:20
    „80. hozzászólás hitelesinfo 2009.08.04. 11:25

    <moderálva>
    A hír igaz, csak kissé sok a csúsztatás.

    Gratulálok illetve örülök, hogy egy ember volt aki tudja mi a kötelessége olyankor, amikor mások bajba kerülnek.

    Szerkesztőke!

    Jó lenne, ha az újságból nem csinálnának minden áron bulvárt. Talán a kolléga ezen nevelkedett, de jó lenne már ha legalább a "moderátora" nem tenné azzá!”
  • 80. hitelesinfo 2009. augusztus 04. 11:25
    „Segítek egy kicsit mindenkinek:

    1. A fiúnak nem egy napja hanem alig 2 hete volt jogosítványa!

    2. Nem előzött, hanem dúrdefektet kapott!

    3. Nem volt tűz csak az agip kútról hoztak egy poroltó még meg nem jönnek a tűzoltók!

    4. A harmadik személy maga száll ki az autóból mielött még valaki a helyszínre ért!

    5. A telefonjáról nem érdeklődött csak az apjáról, és mondani akart egy számot amin a családot utol lehet érni, az autó se érdekelte!

    6. Teljesen jogosan nem adnak ki infót a családtagok, látszik hogy egy 10 soros cikkben is mennyi elferdítés van, nem akarják, hogy csak a szenzációhajhászás menjen.

    Üzenet: Igazán szégyelhetné magát az az újságíró aki ott volt és ezt így merte leírni!

    Ott voltam, és nem fényképezni, hanem segíteni!”
  • 79. pvick 2009. augusztus 02. 21:45
    „Kedves THK és többiek,

    valóban 17 a korhatár, és bocsánatot kérek a hülyeségek terjesztéséért. A BC kategóriára vonatkozik a 18, a C kategória korhatára miatt. Az unióban még a B kategória korhatárai nem egységesek, de a közeljövőben ez változik majd. a http://volksgruppen.orf.at/magyarok/aktualis/stories/48161/
    szerint ez mindenütt 17 év lesz majd ha bevezetik.
    Hozzászólásaim többi részét viszont fenntartom, a cikket egy silány bulvárterméknek tartom.”
  • 78. pvick 2009. augusztus 02. 21:32
    „Logaritmus,

    pontosan igazad van, mások szabályszegése és deviáns magatartása nem addhat alapot szabálytalankodásra, én nem is szoktam különösen bosszankodni, nyugodt szívvel taposok bele a fékbe akkor is ha épp egy Volános busz jön mögöttem és direkt túl közel jön hogy eszembe se jusson a körforgalom előtt 60 ra majd 40re lassítani. Nos ha ezek után dudál akkor még a körforgalomba sincs olyan nagy kedvem bemenni, sajnos volt már rá példa.
    Érzésem szerint az egynapos jogsi még nem olyan veszélyes szülői felügyelet mellett mint mondjuk a kétéves jogsi saját autóval egyedül, hogy itt épp baleset történt az sajnálatos, de én mindenképp vitatkozni akartam azokkal akik kórusban bólogattak hogy hát igen, biztosan lottón szerezhet ilyen ember jogosítványt. Nekik az a véleményük, nekem meg ez. Az az idő amit a jogosítvány veeztéséhez eltölt az ember még kevés, de nem hiszem hogy ezentúl minden friss jogsisnak be kell rakni az igazolványt a szekrénybe és két évig nem vezetni.
    Véleményem szerint a friss járművezetők tudásszintje és vérmérséklete még sokkal közelebb van egymáshoz mint mondjuk az 5 éve vezetőké. Az emberből nem 1 nap után az apja mellett az apja autóját vezetve lesz állat. Mind a napszak, mind pedig a körülmények olyanok, amivel igazán minden kezdő vezetőnek gyakorolnia kellene, és hogy itt ez történt valóban elgondolkodtató, de a lehülyéző és a legyilkosozó hozzászólásokkal szemben úgy gondolom, hogy valóban kicsit el is kéne gondolkodni. És kicsit el is kellene gondolkodni magán a helyszínen, azon hogy ez egy közbeszerzési eljárással nagyon drágán megépitett autópálya hihetetlenül szakmaiatlan csomópontja, a tervezett kapacitásnál jóval nagyobb forgalommal, és én mondjuk javasolnék 60 as táblát az említett szakaszra fix fényképezőgépekkel melyek valóban működnek és villannak. Önmagában sem a tábla, sem a valóban veszélyes útszakasz nem elég hogy kellő óvatossággal vezessünk, és ezen a helyen ez szerintem a nagytapasztalatú sofőrökre is sajnos igaz.”
  • 77. THK 2009. augusztus 02. 21:15
    „ÉN utánanéztem már előzőleg is: változatlanul 17 év a korhatár...

    http://www.magyarorszag.hu/allampolgar/ugyek/okmany20050822/kozkozlokm20050822/vezeng20090617.html/ugyleirasjogi#paragr1”
  • 76. pvick 2009. augusztus 02. 21:12
    „és kedves THK, mielőtt ilyen szépen replikázol, nézz utána a dolgoknak, hiszen mint írod: hülyeséget nem kéne terjeszteni.
    Szerinted a cikk nem szenzációhajhász, szerintem viszont a tények elferdítése miatt az. A friss jogsi valóban fontos infó, és nem lett volna szabad kihagyni, hiszen mondjuk így lehet csak manapság nagy érdeklődésre számot tartó cikket írni, a problémám csak az, hogy nem lett figyelembe véve semmilyen mellékkörülmény, holott pont ilyen baleset esetén lehetne felhívni az emberek figyelmét egy egy balesetveszélyes útszakaszra, kereszteződésre, helyzetre. Ez itt érzésem szerrint túlságosan megmaradt a gyors cikkírásnál, és igenis, szerintem a cikket jegyző újságíró nem volt körültekintő, bíróságokat megszégyenítő gyorsasággal alkotott itéletet és vont le vélt tényekből következtetéseket, na meg a cikk elején lévő párbeszéd is bententességet próbál sugallani ami viszont az adatok hamis megdása miatt már eleve nem lehet valós. Ha Te ezt kioktatásnak véled akkor sajnálom, nekem ez a véleményem és szerintem a rossz újságírást meg kell különböztetni a jó újságírástól, ami persze szubjektív, nálam épp ilyen.”
  • 75. Logaritmus 2009. augusztus 02. 21:11
    „"A sok okostojásnak meg csak annyit üzennék, hogy valóban, fontos a rutin, de nap mint nap több éves rutinnal, cégautóval hajtó autósok zöme okozza a baleseteket,."

    A cégautósok egy része azért vezet kontroll nélkül, mert az autót nem félti, nem az övé, szabsértés esetén pedig a cég neve mögé bújva maximum a bírságot kockáztatja, a jogsit nem. Tehát a példát nem jó, és főleg nem értelmezhető: attól, hogy vannak akik 90-es táblánál 110-el akarnak menni is villognak rád, még nem kell hagynod magad szabálytalanságba hajszolni. Sőt!”
  • 74. pvick 2009. augusztus 02. 21:03
    „nem, nézz utána, 18 a jelenleg aktuális határ. Én még annak idején valóban 17 évesen kaptam jogosítványt, de az uniós jogharmonizáció miatt ez 18 év lett megint.
    a hozzászólásom nem volt kioktató, sajnálom ha nem tetszett. úgy gondolom, mivel a személy 18 és nem 17 éves, a sajtó itt hamisítást követett el.”
  • 73. THK 2009. augusztus 02. 19:19
    „hülyeséget nem kellene terjeszteni (pláne egy kioktató hozzászólásban...): már évtizedek óta 17 év a jogsi megszerzésének a korhatára!

    a cikkben pedig semmiféle szenzációhajhászás nincsen: egyszerű tény a friss jogsi, amit hiba lett volna kihagyni, mert lényegi információ az eset szempontjából - bármennyire fájó is ez esetleg a résztvevőket személyesen ismerőknek”
  • 72. pvick 2009. augusztus 02. 18:40
    „egy másik apróság egy korábbi hozzászólóhoz: a biztonsági övet nem csak mint sofőr, hanem mint utas is be kell kapcsolni. Így 18 évesen, friss jogsival is jogos a "mindig be szoktam kapcsolni az övet" mondat, főleg hogy itt életet is mentett, vagy sérülést csökkentett. Hátsó utasként sem szabad elbliccelni a dolgot, a sofőr felelőssége az övek bekötése, de az utasok kötelessége.”
  • 71. pvick 2009. augusztus 02. 18:32
    „Hello,

    próbáljatok már meg az említett szakaszon, vagy akár bárhol másutt a táblával jelölt sebességgel autózni! Engem épp ma tolt le majdnem (szerencsére sűrűbben nyomom a dudát mint mások) egy állat, mert nem birta a szabályszerű tempómat, és a szembejövő motorosok sem a megfelelő sebességgel jöttek. A lényeg hogy el lehet férni akár négyen is az uton, de nem jó érzés kipróbálni. Főleg hogy utána emlegetett kollégának állt följebb. (miután felkapcsoltam az összes villágtást és folyamatosan nyomtam rá a dudát) Könnyű dolog itt itélkezni, a fiú nem 17 éves volt hanem 18, hiszen a mai szabályok szerint 18 éves kor alatt nem kaphat a kezébe senki sem jogsit. Az apát nem kellett újraéleszteni, de gépek tartják életben. Mivel senki sem ült az autóban közülünk , nem tudni hogy milyen volt az előzés előtti fél perc, de a Délmagyar szenzációhajhász újságírójának ezúton is csak gratulálni tudok.
    A sok okostojásnak meg csak annyit üzennék, hogy valóban, fontos a rutin, de nap mint nap több éves rutinnal, cégautóval hajtó autósok zöme okozza a baleseteket, mi van ha itt is hirtelen kellett előzni egy hirtelen kikanyarodó, elsőbbséget meg nem adó autó miatt? Nagyon könnyű "egynapos jogsis" cikkeket írni, az újságírónak szerintem össze kellett volna szedni az elmúlt fél év baleseteit az említett szakaszon, a sebességkorlátozós táblák, a stoptáblás autópálya lehajtó forgalomnagyságát, az adott helyszínen az 5 (!) egymást követő kereszteződés elrendezését, a nyomvályúkat mind illett volna ismertetni. Természetesen a gyorshajtás elítélendő, az okultatás és a pedagógia bizonyos szempontból kivánatos, de emiatt csak a hatás növelése végett féligazságokat leirni és fontos körülményeket elhallgatni alapvetően újságírói hiba, vagy hírszerkesztői prostitúció. Színvonaltalansága miatt pedig a teljes cikk értékelhetetlen, hiszen egy cikk értékét is a leggyengébb eleme határozza meg. Remélem hogy hamarosan találkozunk a helyreigazításokkal, na meg hogy mindenki felépül. Ti meg az okoskodás és a vizsgabiztosok fikázása helyett gondolkozzatok el azon amikor először ültetek be apuka vagy anyuka mellé aki lehet hogy azt mondta, hogy nyomjad fiam, ebbe még beleférsz, vagy pedig: ha már kihúzódtál előzni akkor nyomjad neki, mert különben meghalunk. Ha mindez egy önálló baleset, mondjuk diszkó után, akkor sokmindent megértek a cikk hangvételéből, de itt a friss jogsis sofőr az apja mellett vezetett, ami önmagában sok hipotézist kizár. Nem illik bele a tipikus egynapos jogsis pedagógiai helyzetbe, emiatt a cikk következtetéseit, feltételezéseit elkapkodottnak, megalapozatlannak tartom. Ti pedig, kedves fórumozók, legyetek óvatosabbak, előzékenyek, és vezessetek okosabban mint a cikk szereplői vagy mondjuk mint én. A rendőrség meg majd kivizsgál és elitél ha kell, ez az ő monopóliuma.
    A cikkírót pedig külön üdvözlöm, íratkozzon be egy újságíró iskolába, és a szenzációhajhászat helyett tanuljon meg előremutató, tényfeltáró, adott esetben elgondolkodtató írásokat közölni, és ne felejtse el a körülmények vizsgálatát sem, mely lehet hogy sem a közútkezelőnek, sem pedig a város közlekedésmérnökeinek nem kellemes, de valahogy ezt még sosem vizsgálta senki..
    Délmagyarország, én így szeretlek!”
  • 70. TomeeFiesta 2009. augusztus 02. 17:11
    „héééj.. ha szegedre indúltak dolgozni akkor h a viharba keveredtek a benzinkút előtti árokba a Stop táblát kiütve?”
  • 69. gyongyi01 2009. augusztus 02. 16:42
    „Ennek a gyereknek se adtam vna jogsit!Felmerül ilyen esetben az a kérdés:
    Nem-e lefizetéses volt a dolog,hogy jogsit kapott?”
  • 68. morci 2009. augusztus 02. 12:31
    „1napos jogsival vezetett,és azt nyilatkozza,hogy mindig beköti magát...noh de könyörgöm...mikor?..a tanpályán?”
  • 67. varadipal 2009. augusztus 02. 11:48
    „62 Taxista. Meg a kékek is. Leülhetsz fiam, hülye vagy. A vörös utas lóvéja nem jó neked, csak a szőke, barna, fekete, és a vörösön kívül egyéb színre festetteké? Kapd le a szemellenzőt, megszűnik a csőlátásod is.
    A jogosítvány kiadást szabályozni kellene, teljesítmény- és sebesség korlátozással , amelyeket az évekhez kötnék. A motorosoknál már létezik.”
  • 66. flexsnake 2009. augusztus 02. 11:35
    „64. ,,Elmondhatom Csongrád megyében én ültem a legtöbb autóban"
    Aztán lesz egy verseny is hogy ki dugott meg több nőt?”
  • 65. flexsnake 2009. augusztus 02. 11:34
    „A tapasztalt sofőr is meg tud ijedni...”
  • 64. frakk 2009. augusztus 02. 09:59
    „Jöjjön egy másik megközelítés: Ahány autó -- annyi más vezetői stílus kell. Elmondhatom Csongrád megyében én ültem a legtöbb autóban, (kb 30E- 40E) és még azonos tipuson belül is óriási eltérések adódhatnak. Elég ha csak egy fék 30 % -s már elfordíthatja az autót. A fék hibás autó is , a futómű hibás autó is, de az eltérő gumitipus is más más stílust kíván. Egy előzést nem mind1 milyen fokozatban kezdünk , mekkora sebbeség különbséggel, tartalékkal,. Visszagondolva az elsőnapos jogsimra, életveszélyes lehettem én is. Félelmem volt az első előzésnél, sőt még sokáig. Ezt sajnos nem gyakoroltatják eléggé az oktatók. Tudok én is egy két nagyon pitiáner oktatóról , akik az üzemanyagtakarékosság végett szóban mesélik el a gépkocsivezetést. Minden tipust érezni kell, hiszen más a fékhatás, a kormányzottság, a nyomatékleadás. Sokszor egy átlagos vezetőnek is 2 hét kell egy adott tipusra való átállásra. Mit is várunk egy 1 napos jogsival, nyomvályús úton, ismeretlen autóval, bizonyítási vággyal?? Az oktatója biztosan nem tudatosította az első hónapokban betartandó fokozottan veszélyes szituációkra.”
  • 63. TomeeFiesta 2009. augusztus 02. 08:45
    „hát az a szakasz nagyon elvan átkozva! pár méterrel feljebb fél frontális karamból volt... egy peugeot 206 és egy Fiat Stilo rohant egymásba fél szemből! Mind2 az árokban volt. Személyi sérülés nem hiszem h történt az ilyedségen kívűl. A fiatnak a futóműve kiszakadt. Félpályás út zár volt a helyszinelés végéig! A baleset este 6 után történt pár percel. Én a kedves újságírók helyében felkeresném az út kezelőt mert vmi ott nagyon nem kóser azon a szakaszon. Ad1x a benzin kút után szeged felé halál az út annyira nyomvájús h lakadok néha a kocsival. ad2x elég gyökér módon van megoldva a kanyarodás a benzinkút fele ad3x meg a régi 55 szakasz megmaradt ami egy S kanyar féleség volt 60-as táblákkal. Elég sokan fordúlnak le a felüljáró előtt. Nem lehet hogy éppen az volt a baj h hírtelen fékeztek mert arra a szakaszra szeretett volna beknyarodni vmelyik és nem bírt megállni így át csapta a szembe sávba??? Horrorr egy út. Komolyan pár méterre volt a baleset mint ami csütörtökön történt.”
  • 62. taxista 2009. augusztus 02. 07:31
    „Az ut tulajdonosa is felelős.
    Bizalmi elv.
    Feltételezhető hogy........
    Ebbe az ut minősége is feltételezhető.
    Ott olyan szar az út hogy az alacsonyabb autok alja leér.
    Lesz még ott tragédia.
    Dehát a vörösök tudnak utata építeni.”
81 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tolvajok jártak a szegedi négyes ikreknél

Szeged - Háromtagú tolvajbanda fosztotta ki az éjszaka leple alatt Móravároson a Berecz négyes ikrek… Tovább olvasom