Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

Egyre kevesebb a kivilágítatlan biciklis - galériával

Szeged - A márciusi első felmérés 60 százalékához képest immár 67 százalékra nőtt a szabályosan kivilágított bicajosok aránya Szegeden – állapították meg a II. Országos Biciklilámpa-számlálásban városi kerékpárosok.
Egyik este 7 és 7 óra 20 perc között számolták a lámpával vagy világítás nélkül suhanó kerekezőket a Rókusi körút–Csongrádi sugárút, a Csillag tér–Budapesti körút, valamint a József Attila sugárút–Debreceni utca, a Petőfi Sándor sugárút–Moszkvai körút sarkán, valamint a belvárosban is több helyen. A lámpa nélküli kerékpárosok aránya a tavaszi 20 százalékról 12,2 százalékra csökkent. 2008-ban még minden második kerékpárról hiányzott a kötelező világítás, 2009-ben a biciklisek 40 százaléka volt csak az előírásoknak megfelelően kivilágítva.

Kivilágított és kivilágítatlan kerékpárosok Szegeden az Oskola utcában. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A KRESZ szerint a kerékpárokon kötelező tartozék a fehér színű első és a vörös színű hátsó lámpa, továbbá a vörös hátsó prizma. „Amennyiben kollégáink azt tapasztalják, hogy a kerékpáros kivilágítás nélkül közlekedik abban az időszakban, amikor a KRESZ szerint kötelező a lámpa használata, megteszi a rendőr a szükséges intézkedéseket" – közölte Jászai Linda, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense. Elárulta, a rendőr mérlegelése szerint a büntetés lehet figyelmeztetés, 3–20 ezer forintig terjedő helyszíni bírság, súlyosabb esetben szabálysértési feljelentés.

Olvasóink írták

61 hozzászólás
  • 61. vuk 2011. november 25. 10:23
    „59. alfoldi 2011.11.24. 23:33

    "Az egyirányú, de szembe beengedett kerékpáros út helyett a jövőben kedvezőbb lenne azt olyan kétirányú útnak nevezni, amelynél az egyik irányból nem hajthat be autó"
    Ugy nevezed, ahogy akarod... Gyakorlatilag valoban az. A tablazasnak ettol meg nem kell megvaltoznia.”
  • 60. vuk 2011. november 25. 10:22
    „59. alfoldi 2011.11.24. 23:33
    "A kerékpársáv, az egyirányú utcába behajtás lehetősége csak a legutóbbi idők óta engedélyezett."
    Nem igaz. A feketesas utcan miota is van az a forgalmi rend, ami van? :)
    Maradjunk annyiban, hogy regota. A lehetoseg mar az elott is megvolt.

    Egyiranyu ugyben tortent annyi valtozas, hogy mostmar engedhetik a visszairanyt ugy is, hogy nincs kerekparsav.”
  • 59. alfoldi 2011. november 24. 23:33
    „A kerékpársáv, az egyirányú utcába behajtás lehetősége csak a legutóbbi idők óta engedélyezett. Nem szabad úgy nézni a város "kerékpárútjait", mint már akkor a mai szabályok lettek volna, csak a tervező volt hülye.

    Más:
    Az egyirányú, de szembe beengedett kerékpáros út helyett a jövőben kedvezőbb lenne azt olyan kétirányú útnak nevezni, amelynél az egyik irányból nem hajthat be autó. Ez elvileg más!”
  • 58. CsImre 2011. november 24. 21:39
    „50. gubanc

    Nem, nincs rend, a fejekben nincs, és nem kimondottan a közlekedőkre kell gondolni.

    Elendur:

    Nem akarlak elrettenteni, én ilyen vagyok. :) Tavasszal várunk a számlálók közé!”
  • 57. ifj. Nagy Gábor 2011. november 24. 15:16
    „54. gubanc
    "Éppen ideje, hogy jónéhány beképzelt öntelt hólyagot megbüntessen a rendőr, mert akkor megtanulja a kreszt a professzor úr is."

    Pontosan ez kéne, az öntelt közlekedéstervező "professzor urakat" kéne elkezdeni keményen büntetni - láttam már jópár kerékpárutas tervet, amiben a KRESZ ismerete is erős hiányokat mutatott, az útügyi műszaki előírásról nem is beszélve -, aztán egy csomó itteni vita fel sem merülne...”
  • 56. ifj. Nagy Gábor 2011. november 24. 14:54
    „52. gubanc
    "Vörösrókácska! Aranyos a megjegyzésed. A belvárosban sétálni kell, nem pedig kerékpárversenyt rendezni!
    Van kerékpárút a belvárosban. Nem is kevés. "

    A te bejegyzáésed is aranyos. Jól mutatja, mennyire félre van csúszva a közgondolkodás a témában.

    Szerintem ugyanis túl sok kerékpárút van a belvárosban. Sokkal kevesebb is elég lenne, miközben ugyanakkor a tiltások mennyisége is csökkenne (az egyirányú utcák kerékpárosoknak is nagyrészt egyirányúak, egyes utakon megoldható lenne a kerékpározás, csak a tiltó tábláról kéne leszokni).

    Azt te például nem furcsállod, hogy a Kálária sugárúton három méter szélességű járdán gyalogolni és kerékpározni is kell, míg a négyszer ilyen széles Kárász utcán már veszélyes lenne a kerékpáros? Nem érzed ezt te kettős mércének? És miért csodálkozol, ha az egyik három méteres járda használatára táblával köteleznek, akkor a négy méteresen, ahol meg nincs tábla, esetleg ott is biciklizni fog az illető?

    Szabálytalan? Igen.

    Ésszerűtlen? Nem, mert maga a kerékpáros kettős kezelése ésszerűtlen, ez csak következmény.”
  • 55. vuk 2011. november 24. 12:59
    „54. gubanc 2011.11.24. 12:29
    Nem snassz tolni, de elvekrol beszelek. A varos egyik celjanak kene tenkinteni a kerekparos kozlekedes segiteset, osztonzeset. Ehelyett tiltas es jardara vezetes megy. Eredmeny? Jardazas.
    Ennyit akartam mondani, koszonomafigyelmet.”
  • 54. gubanc 2011. november 24. 12:29
    „Aranyos rókácska! Én kerékpározom és egyáltalán nem snassz tolni, ha az az előírás. Nem lehet beledögölni.
    Majd hozzád igazítják az utcát is? Ez az önteltség.
    Éppen ideje, hogy jónéhány beképzelt öntelt hólyagot megbüntessen a rendőr, mert akkor megtanulja a kreszt
    a professzor úr is.”
  • 53. vuk 2011. november 24. 11:38
    „52. gubanc 2011.11.24. 11:14
    Kerekparversenyrol nem volt szo, kozlekedesrol beszelunk. Es hogy miert vannak itt kitiltva a kerosok? Hogy lehessen "autoversenyt" rendezni :)

    "Van kerékpárút a belvárosban."
    Eleg baj az nekunk.. (egyebkent a TiszaLajoson nincs - igy ott jelenleg nincs alternativa kerekparral kozlekedesre)

    Az ontelt holyag szerepet jelenleg most te jatszod. A belvarosban a kerekparos kozlekedesnek tobb a letjogosultsaga, mint az autozasnak. Ezzel azert csak egyetertesz? A kerekparutak pedig foleg a gyalogosok teret veszik el, mintsem az autosoket. Tudom, hogy ott az oskola meg a feketesas, de nem mindig csak ekresztulmenni akar az ember a belvaroson (sot, tobbnyire nem). Toljam, mi? Toljad az autodat is akkor, es ne autoversenyezzz a belvarosban, nem arra valo.”
  • 52. gubanc 2011. november 24. 11:14
    „Vörösrókácska! Aranyos a megjegyzésed. A belvárosban sétálni kell, nem pedig kerékpárversenyt rendezni!
    Van kerékpárút a belvárosban. Nem is kevés. A Tisza Lajoson járda, a Kárász az nem a bicajosoké.
    Szálljon le és tolja, ahogy én is teszem! Ne csak nagy pofával hőbörögjön azon: "Már elébem is jönnek a barmok!" magas műveltséggel. Miért kell Tarján felé a Tisza Lajoson végigszáguldozni a járdán, amikor a Fekete sasban és az Oskolában a kijelölt kerékpárút még egyenesebb és rövidebb is.Hát azért, mert ott nincs meg az az élvezet, hogy ugráltatom a gyalogost.
    Sajnos a kerékpárosok között sok a kivagyok és mi vagyok, meg majd én megmutatom öntelt hólyag.
    Még a rendőrt is kiosztja.”
  • 51. vuk 2011. november 24. 10:32
    „50. gubanc 2011.11.24. 09:29
    Mondjuk sokat segitene, ha nem lennenek a fobb utvaonalakrol (tiszalajos, zrinyi u) kitiltva a biciklisek. Belvaros kozepen kerekparozni tilos... Noooooormalis?

    47. Elendur 2011.11.24. 07:41
    Koszonom a bokot :) de Ifj. Nagy Gabor a legkompetensebb ebben a kerdesben - lasd 48. (en pl. meg sosem vettem reszt a szamlalason, valahogy epp sosem ertem ra - tavasszal viszont megprobalok en is raerni).”
  • 50. gubanc 2011. november 24. 09:29
    „A rendőrség azzal is foglalkozhatna, hogy a Tisza Lajoson a járdán röhögve tépnek 20-al, harminccal.
    Ott van a Fekete sason a kerékpárút, de jobb a járdán rodeózni.
    Én is kerékpározom, de nincs pofám a járdán hajtani.
    Divat lett Szegeden.
    Csúcs az volt, amikor az egyirányú kerékpárúton a hídon futva szembe jött velem tanár vezetésével egy fiúosztály, meg egy nagypofájú naccsága kerékpárral.
    Nincs rend Szegeden?”
  • 49. Kapitalistapista 2011. november 24. 09:15
    „Azt a 7 százaléknyit ütötték el március óta.”
  • 48. ifj. Nagy Gábor 2011. november 24. 08:26
    „35. Elendur
    "Rendben, hol kell jelentkezni?"

    A számolás módszertana és az adatbeküldés módja itt elég részletesen le van írva:

    http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20111113/ii-nagy-orszagos-lampaszamlalas-jelentkezz-te

    Úgyhogy ha tavasszal figyelgeted a criticalmass.hu oldalt, akkor megtudod, hogy mikor lesz. Jelentkezni effektíve nem is nagyon kell, csak utána beküldeni az eredményt a cm-es oldalra a kért formátumban.

    Tavasszal én összesítettem a szegedi adatokat, és valóban voltak a városon belül is jelentős eltérések. A legjobb az Anna-kút volt (77% teljes világítás, 15% teljesen sötét), a legrosszabb a Csillag tér (43% kivilágított és 37% sötét).

    Az csak jó, ha neked köszönhetően a Makkoserdő sor környékéről is lesz tavasszal adat, még jobb, ha a későbbi számlálásokon is, mert akkor az ottani tendencia is látszani fog.”
  • 47. Elendur 2011. november 24. 07:41
    „Vuk ajánlatát, és stílusát elfogadom, de CsImre, kicsit gunyoros megjegyzése még el is tántoríthat!

    1 szó mint száz, CsImre, elmegyek segíteni számolni, korrektül, de kérlek beszélhessem ezt le inkább Vukkal, mint veled, mert így látatlanban, kicsit szimpatikusabbnak tűnik a stílusa és a hozzáállása is! (Aztán lehet tévedek, de az legyen az én bajom)

    Köszönöm az információt, a reg.gel kapcsolatban, majd nézem az oldalt!”
  • 46. terror 2011. november 23. 23:16
    „37. bzoli-41: Megmondom oszinten, hasonlo volt velem is, csak forditva. A hatso lampa osszehalta magat - nem az akksi, abbol mindig van pot -, ugyhogy az egyik elso lampat tettem hatra. Komolyan mondom, nem ereztem jol magam, de mit tudtam volna tenni? Meg ez is jobb, mint a (fel)ninjaskodas...”
  • 45. vuk 2011. november 23. 22:52
    „44. CsImre 2011.11.23. 22:34
    Kb. 3 eve megy. Semmi gond.
    A hatso az led, szoval az aligha romlik el, az elsohoz van tartalekom, de meg nem volt szukseg ra hogy kibontsam...”
  • 44. CsImre 2011. november 23. 22:34
    „43. vuk:

    Az izzók hogyan bírják?
    Milyen az elromlási gyakoriság? Javítható?”
  • 43. vuk 2011. november 23. 21:44
    „40. pirochatechin 2011.11.23. 21:10
    "A dinamós lámpával az a baj, hogy csak akkor világít normálisan, ha gyorsan mész - hátul még akkor se."
    Ez talan igaz is lehet a normal dinamora. Az agydinamos cucc (kerekagyba epitett dinamo) egeszen mas. Alig 10 km/h-nal mar majdnem teljes fennyel vilagit, hatul az alatt is rendesen. Kondenzatoros hatso lampaval megallaskor sem alszik ki (csak kb 10 perc utan). Az elso halogen pedig 15-20 km/h-nal mar megvilagitja az 50-100 meterre levo tablakat is.
    Mivel nincs surlodas (indukcios), ezert alig lassit (gyakorlatilag eszrevehetetlen, ezert is vilagitok ejjelnappal), es teljesen hangmentes.
    Egyetlen hatranya, hogy kicsit draga, ilyenne alakitani kb. 15ezer ft (anyaggal egyutt). Nekem nagyon megerte. Sot az osszecsukhato bringamat is at fogom szereltetni.”
  • 42. CsImre 2011. november 23. 21:32
    „20. booo:

    Nem a kemény büntetés, hanem az elkerülhetetlen büntetés segítene ezen a problémán. Azonban ezt a javulást is előidézi valami, és ebben benne van a rendőrök, a biciklis aktivisták munkája, és a sajtó témafeldolgozása is. (ld. még generális prevenció)

    24. eldorádó:

    Ez a kisebb településeken jellemző sajnos. A civil aktivizmus is gyenge ezeken a településeken.

    29. Elendur:

    Akkor válasszunk ki egy baktói mellékutcát, majd ha 3 biciklisből 1-nek nem volt lámpája, már el is mondhatjuk, hogy a harmada tök sötét. Nem véletlenül történnek a számolások számottevő útvonalakon, mivel a minta így jóval nagyobb. De ott számolsz, ahol akarsz.

    criticalmass.hu-n lehet majd jelentkezni jövő tavasszal.”
61 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bővül a mórahalmi bivalyrezervátum

399 ezer euróból bővül a mórahalmi Nagyszéksós-tónál található, három éve létesült bivalyrezervátum. Tovább olvasom