Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 8°C Még több cikk.

Éjfél: a kegyelem órája

Éjjeli tea, túra, olvasás és internetezés a TIK-ben. Az egyetemi könyvtár szerdán nyílt éjszakát tartott: vetélkedőket szerveztek, filmeket vetítettek, ingyen vették vissza a rég lejárt könyveket. Volt, aki bögréért jött, és volt, aki kegyelemért.
Mint nappal: éjjel is benépesült az egyetemi könyvtár. Fotó: Karnok Csaba
A világ könyvtárai éjszaka zárva tartanak. Persze, hiszen senki nem akar éjfélkor könyvet visszavinni vagy hajnali egykor kutatásokat végezni a sziámi macska történetéről. Általában. Szegeden mégis éppen ezt tették a TIK látogatói szerdán késő este az első könyvtári éjszakán.

Az Szegedi Tudományegyetem Egyetemi Könyvtára – mintha csak megirigyelte volna a múzeumok éjszakájának rendkívüli sikerét – este nyolctól hajnali kettőig várta a város minden polgárát. A kínálat: az olvasás, internetezés mellett lehetett filmet nézni, könyvtártúrán bejárni az épületet.

Ez utóbbit választottuk, a Nagy Túrára jelentkeztünk este 10-kor. De nem bizonyultunk ideális kirándulónak. A bevezetőn – ahol megtudtuk például, hogy a Dóm tér kétszer elférne a könyvtárban – még részt vettünk, de hamar elvonta a figyelmünket a teasarok. Vizet és pogácsát szereztünk az útra, és segítettünk megjavítani a melegvíz-adagolót. Mire felnéztünk, a csoportunk sehol – ezért csatlakoztunk egy másikhoz, mely a keleti gyűjteményt látogatta meg. Kínai, perzsa, arab, tibeti iratokat találtunk, és elszánt altajisztika szakos hallgatókat, akik tanulással töltötték a könyvtári éjszakát.

– Miért jöttél? – kérdeztük az egyik túrázót, aki rögtön három magyarázatot is adott: mert itt már fűtenek, mert érdekli a Könyv Útja Túra, mert bögrét akar nyerni. Nem tudjuk, melyik indok volt a legerősebb, de az biztos, hogy a bögréhez jól kellett kitölteni a túra-tesztlapot és a sorsoláson is szükség volt egy kis szerencsére. Az ajándékokra egyébként többen is hajtottak: a hangulatos, párnákkal, gombolyagokkal, plüsscicákkal dekorált macska olvasóban elszánt lányok keresték a válaszokat. Például arra, meddig él egy macska, és hogy hívják a Bulgakov Mester és Margaritájában felbukkanó fekete állatot.
– Most ehhez olvassam el az egész regényt? – kérdezte kétségbeesetten az egyik versenyző. Az egyébként nem ártana – jegyezte meg a könyvtáros, de azért segített a keresésben.

Itt tudtuk meg azt is, hogy a TIK-nek van saját macskája, Penge, a fekete cica, akit a könyvtár dolgozói etetnek, és aki erre az ünnepi alkalomra sárga nyakörvet kapott.

Ajándékra nem csak a macskáknál lehetett pályázni. A filmes vetélkedőn az nyert, aki meg tudta nevezni a 29 könyvtárral kapcsolatos filmet – például: A rózsa neve, a Harry Potter, a Holt költők társasága, a Múmia – melyekből az egyik olvasóban folyamatosan vetítettek részleteket.
Az első szegedi könyvtári éjszaka legnépszerűbb programja kétségtelenül a kegyelem órája volt. Éjféltől hajnali kettőig a régen lejárt határidejű könyveket díjtalanul vette vissza a könyvtár. Volt, aki egész stócot hozott, más az egy éve és egy hónapja kölcsönzött földrajzkönyvet adta vissza.
Háromezret spórolt.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Életeket is menthet a gázszerelő

Itt az újabb fűtési szezon. Kétévente célszerű átvizsgáltatni a ház kéményét, gázkészülékeit. Rossz… Tovább olvasom