Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Elbontották a fekvőrendőröket a Szent István téren

Szeged - Öt éve a Szent István tér felújításával megváltozott a környék forgalmi rendje. A napokban eltűntek a széles, nem csak autókat akadályozó forgalomgátló elemek. Újra szabad lesz az út?
2006-ban komoly felháborodást és értetlenséget váltott ki, hogy a felújított Szent István térre vezető Vidra utcába csak tömegközlekedési járművek és kerékpárosok kaptak behajtási engedélyt. A változtatás eredménye: a Csongrádi sugárútról a Tisza Lajos körútra igyekvők egy része a Sóhordó utcai 30-as övezetbe keveredett, mások a Bercsényi utcán próbálkoztak.

A napokban változott a helyzet: az autósok távoltartására épített, közel egy méter széles fekvőrendőröket elbontották. A forgalmi rend is megváltozik? – kérdeztük az önkormányzattól.

A Tisza Lajos körútról továbbra is csak kerülővel juthatunk el a Csongrádi sugárútra.  Fotó: Segesvári Csaba
A Tisza Lajos körútról továbbra is csak kerülővel juthatunk el a Csongrádi sugárútra.
Fotó: Segesvári Csaba

– Rengeteg érv szól a Vidra utca megnyitása mellett – és ellene is. Ha utat adunk az átmenő forgalomnak, a városrész autóterhelése jelentősen megnő. A Szent István tér lakói nem biztos, hogy örülnének, ha visszatérne a korábbi reggeli autóáradat. Komplex felülvizsgálat szükséges az átalakításhoz, hiszen a Vidra utca megnyitása komoly hatással lehet a Tisza Lajos körút forgalmára is – mondta Haág Zalán, a körzet önkormányzati képviselője. Úgy vélte, a kérdést a nagykörúti buszsáv megépítése után érdemes vizsgálni.

– A tér és a víztorony rehabilitációját megvalósító Phare-projekt ötéves utó-felülvizsgálati eljárása során a városüzemeltetési iroda a Vidra utcai sebességcsökkentő elemek bontását rendelte el, mert az elemek az alacsonypadlós trolibuszok közlekedését és egyes üzemeltetői feladatok elvégzését is nehezítette, például a hókotrást – tudtuk meg Pásztor Pétertől, a fejlesztési iroda fejlesztési referensétől. Hozzátette: a Vidra utca és a Szent István tér közlekedési rendjében nem történik változás, az érintett szakaszon továbbra is kizárólag tömegközlekedési járművek, kerékpárosok, valamint célforgalom közlekedhet. Az autósok elől elzárt szakaszt a Szent Mihály és a Madách utcánál keresztezhetjük, a Tisza Lajos körútról továbbra is csak kerülővel juthatunk el a Csongrádi sugárútra. A forgalmi rend betartását a szegedi rendőrség térfigyelő kamerákon is figyeli.

Olvasóink írták

39 hozzászólás
12
  • 39. Alsóváros 2011. október 20. 16:02
    „38. ifj. Nagy Gábor 2011.10.20. 14:51

    Akkor abban egyetértünk, hogy a lezárás több környezetszennyezéssel és szmoggal jár? Ebből következően pedig több lakó életét keseríti meg, mint amennyiét megkönnyíti?

    36. vuk 2011.10.20. 10:29

    Nincs az a tömegközlekedés, amit én jelen esetben választanék a kocsi helyett, ha be kell mennem a kiskörúton belülre. Se időben, se pénzben nem alternatíva. (nekem) Szerencsére ritkán kell arra mennem.”
  • 38. ifj. Nagy Gábor 2011. október 20. 14:51
    „25. Alsóváros

    Régen biztos így volt, de ha annyira kevesen akarnának ott autózni, akkor nem lenne ennyire téma a dolog, meg nem emlegetnétek annyit a szegény Sóhordó és Juhász Gyula utcát/utcaiakat... remélem érted. :)

    35. Alsóváros

    Jó, ha be akar menni, akkor menjen. Mehet a József Attila sgt-on (ott nem akadályozza a villamost), mehet a Kossuth Lajos sgt-on (ott sem akadályozza a villamost).

    Itt idővel biztosan akadályozná a trolit, ha a 10-es is erre fog járni, akkor még több embert. A 10-es meg nyilván részben azért is jön majd erre a József Attila sgt. helyett, mert ott nem fér el buszsáv, itt meg ki vannak zárva az autók - szóval vannak itt összefüggések, csak nyitott szemmel kell hozzáállni.”
  • 37. macs 2011. október 20. 12:39
    „"A Szent István tér lakói nem biztos, hogy örülnének, ha visszatérne a korábbi reggeli autóáradat."
    Kérdés, a Szent István téren lakók közül járnak autóval és ezáltal forgalmat generálnak a város többi utcáján? Csodálatos ez a skizofrénia, ha autóba ülök minden hová szabad behajtást és parkolási lehetőséget követelek, ha kiszállok az autóból, akkor csendet, nyugalmat, autómentes környezetet. Hogy is szokták mondani, a lehetetlent azonnal, a csodára, azonban várni kell. :-)”
  • 36. vuk 2011. október 20. 10:29
    „35. Alsóváros 2011.10.20. 08:35
    Persze hogy bemegy, csak lehet, hogy nem kocsival teszi, ha az tul maceras vagy idoben rosszabb. Maris eggyel kevesebb.”
  • 35. Alsóváros 2011. október 20. 08:35
    „30. CsImre 2011.10.19. 19:08

    A trolik bizony arra jártak akkor is. Bár nem egyezik a nyomvonal a mostanival 100%-ig, ez igaz. Az az autós, amelyiknek a kiskörúton belül van dolga, az bemegy a kiskörúton belülre. Valahol, valahogy, de bemegy. Márpedig, ha nem erre megy, akkor másfele. Az pedig neki kerülő, a környezetnek extra szennyezés, a városlakóknak pedig több szmog.”
  • 34. love 2011. október 20. 06:45
    „"A Szent István tér lakói nem biztos, hogy örülnének, ha visszatérne a korábbi reggeli autóáradat."akkor mi sem szeretnénk,hogy Úszegeden a Belvárosi híd előtt torlodjanak az autók!”
  • 33. eleonóra 2011. október 19. 22:00
    „A Szt.István téri orvosi rendelő kocsival megközelíthetetlen mozgássérült vagy beteg emberrel !A bejáratnál trolimegálló,bicikliút behajtani tilos,útszűkület, kukák,padok stb....Engem már megbüntettek ,pedig a jogos rokkantkártya ki volt téve . Igaz előre , de hátulról fotóztak a rend buzgó őrei.Én szeretném, ha behajthatnék .”
  • 32. Rotkiv 2011. október 19. 19:25
    „"A Szent István tér lakói nem biztos, hogy örülnének, ha visszatérne a korábbi reggeli autóáradat." Bátor kijelentés, gratula. Minden esetre sokan örülnénk, ha csak mi (mindenek előtt én) hajthatnánk be a saját utcánkban, a többiek ehhez a megoldáshoz hasonlóan kerülgessenek és szennyezzék a levegőt a szomszédban. Szerintem a fél város támogatná az ötletet és sok szavazatot lehetne nyerni.”
  • 31. CsImre 2011. október 19. 19:20
    „Nem helyes, hogy amikor a belvárosba autóval hajtásról szó van, akkor az autósok szabálykövetését szedjük elő. Nem ezen múlik, hogy van-e helye ezeknek a járműveknek a belvárosban. Hiába szabályosak az autósok, ha a járművük túl sok helyet foglal, és túlságosan szennyezi a környezetét, köztük az embereket. Ez független a szabályosságtól. (ahogyan a biciklis közlekedés szervezésénél is függetlennek kéne lennie, de nem az, és ez hatalmas kárt okoz a városnak)

    A Sóhordó utcán elenyésző a forgalom ahhoz képest, mintha egy sugárútnyi autó itt menne el, sőt, egészen konszolidált a helyzet. A sugárút bekötő szakaszának lezárása miatt a forgalom egy része elpárolog, és csak a maradék oszlik el a környező utcákban.

    Arra nem hiszem, hogy sokan gondolnak, hogy mi lenne, ha az autókat ide beengednék, és a kiskörutat egy lámpa nélküli kereszteződésben érnék el, nem messze egy másik lámpás csomóponttól. Villamos, kanyarodó trolik, és szemből jövő biciklisek sora játszana még be ebbe a csomópontba, és akkor a zebrán elsőbbséggel áthaladó gyalogosokról szó sem esett. Micsoda káosz lenne, ha 4 sávos Csongrádin felbátorított járműáradat a jó minőségű úton beviharzana a belvárosba, majd ott betorlódna a körútnál, persze blokkolva a trolibuszt is. Tévhit, hogy csak azok autóznának ott, akik most is autónak a mellékutcákban. Sokkal többen autóznának! Az alárendelt útról megpróbálnak majd betüremkedni a körúti forgalomba, a zebra miatt meg kell állniuk, blokkolják a körúton jövőket, közben a zöld az Anna-kútnál átvált pirosba, és ott marad egy bedugult kereszteződés.

    A Szent István téren 9-10 % biciklis, 47% tömegközlekedő, 22% gyalogos jól érezheti magát, és haladhat, fölösleges zaj, por, és egyéb szennyezéstől mentes téren. Egy igen szűk kisebbséget érint a korlátozás tehát.”
  • 30. CsImre 2011. október 19. 19:08
    „25. Alsóváros:

    Hogy mi dugó, és mi nem, az szubjektív, minthogy több, mint fél évtized telt el, ami alatt a forgalom megváltozott, ld. Dugonics tér. A trolit persze, hogy nem tartottad föl, hiszen nem is arra járt az átalakítás előtt.”
  • 29. PipiczGabor 2011. október 19. 19:03
    „Ilyen alapon minden utcaban lehetne fekvo rendor, mert az ott lakokat zavarja a nagy forgalom.Vannak egyenlok es egyenlobben, ugy latszik valaki vagy valakik nyugalmat zavarta. A forgalom optimalis szervezese meg csak duma.”
  • 28. Ebgondolat 2011. október 19. 17:47
    „Továbbá jó lenne, ha a hajléktalan-kérdést is megoldanák végre! Annyira elszemtelenedtek, hogy tegnap este már az Anna-kúti Tesco mellett végezte az egyik a dolgát! Olyan büdös az egész belváros miattuk, hogy az embernek felfordul a gyomra.”
  • 27. Ebgondolat 2011. október 19. 17:42
    „A városban közlekedők annak sem örülnek, hogy a Csongrádi sugárúton a( Szt István tér felé menet) a nagykörút kereszteződésénél napközben 3-4 másodpercig tart a zöld jelzés, így egy troli és két autó tud áthajtani rajta!
    Továbbá, biztosra veszem, hogy a Csongrádi sgt-nagykörút kereszteződésében (a Szt István tér felöl jövet) találkozásánál kialakított buszsáv még nagyobb értetlenséget okozott, mint a Szt István tér lezárása: ha a belső sávban megáll 4-5 autó (ami több, mint gyakori), akkor a mögöttük álló troli már nem tud beállni a teljesen felesleges buszsávba, ami így teljesen üresen áll! Ha nem lenne az a teljesen felesleges buszsáv, akkor a trolinak sem kellene megvárni a második, harmadik zöld jelzést. Egyszerűen nem tudom megérteni, hogy az illetékes miért ragaszkodnak annyira hozzá, amikor egyértelmű, hogy az a buszsáv megbukott!”
  • 26. Wacky 2011. október 19. 15:52
    „24. cyt 2011.10.19. 15:38
    éppenséggel lehetne, DE
    (ekkor jönnének a rendőrök szidalmazása...) csakhogy nem rajtuk múlik... mi is kell a jó rendőri munkához?? jó felszerelés, és elegendő pénz... mire kell a pénz?? mondjuk benzinre... lehet hogy tévedek de mintha nem is olyan rég azt olvastam volna a neten, hogy a szegedi rendőrök napi 20 km-t járőrözhetnek, mert erre van csak pénz, ebben benne van az is amikor kimennek egy helyre helyszínelni!!

    Ezek fényében, egy normál gondolkodású ember már nem is a rendőröket szidja... ennyi (nem rólad beszéltem!!)”
  • 25. Alsóváros 2011. október 19. 15:46
    „17. ifj. Nagy Gábor 2011.10.19. 10:06

    Bár nem sűrűn autóztam arra akkor sem, amikor még lehetett, de nem emlékszem olyanra, hogy dugó lett volna, és feltartottam volna trolit. És a híradásokban sem hallottam soha ilyesmiről anno. Cáfolj meg, ha nincs igazam!”
  • 24. cyt 2011. október 19. 15:38
    „Nem sok ertelme volt az akadalyoknak; akar voltak akar nem, egyesek meg a mai napokban is nyugodtan vegighajtanak a "mindket iranybol behajtani tilos" tablak ellenere. Vagyis meg 5 ev utan is SOKAN vannak olyanok, akik tudatosan megszegik a KRESZ-t. Naponta latok esetet. Vajon hogyan lehetne az ilyen "elemeket" kiszurni a forgalombol????”
  • 23. Wacky 2011. október 19. 13:54
    „19. TheAZ 2011.10.19. 11:13
    az a gond hogy csak egy részletet ragadtál ki a mondatkörnyezetből és így kérdezel rá, mely nem fedi a teljes valóságot...

    na szóval...
    1: a tömegközlekedés rendszer szerint megy
    2: a tömegközlekedés kis zajjal jár
    3: 1 tömegközlekedési eszköz sok embert képes vinni
    4: az autósok zajosak
    5: ha oda engedjük az autósokat, azon fognak pampogni hogy bedugul a Tisza Lajos krt. (jelzem: már most is ez van!! és a DM is cikkezett róla!!)
    6: ez a terület is becsatlakozott a város azon részébe mely kiszorítja az autósokat, és egy élhetőbb várost teremt!! (a saját véleményemként Nagyon helyesen!!)
    és még sorolhatnám, stb.stb.stb.”
  • 22. jordache 2011. október 19. 12:41
    „Szerintem is abszurdum, hogy a egy széles, kényelmesen járható, a központot az egyik fontos sugárúttal összekötő utat lezárnak, és a forgalmat szűk utcácskákba terelik, ahol a parkoló autók még további akadályokat is jelentenek. Több a kibocsájtott füst, több az idegeskedés. Ki kérdezte meg a Sóhordó vagy Juhász Gyula utcában lakókat, hogy mi a véleményük erről? Az út azért van, hogy közlekedjünk rajta. Egyébként az egész környék nehezen járható a sok össze-vissza egyirányúsított utca miatt.”
  • 21. ifj. Nagy Gábor 2011. október 19. 12:23
    „20. N.P.
    19. TheAZ

    Én annyi szakmai megalapozottságot azért látok, amit a 17-ben is írtam, vagyis a közösségi közlekedés előnyben részesítését.”
  • 20. N.P. 2011. október 19. 12:12
    „ifj. Nagy Gábor

    Véleményem szerint ennél a megoldásnál a szakmai érveket messze felülírták az szemben lévő házakban lakók érdekérvényesítő képessége. Ugyanezeket az indokokat a város hány területén fogalmazhatnánk meg, ahol senkit sem érdekel a dübörgő forgalom?”
39 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Halálra kínozták a 25 éves Rékát - fotókkal

A kínok kínjait kellett kiállnia tavaly nyáron bekövetkezett haláláig a 25 éves, kübekházi B. Rékának. Maradványai októberben kerültek elő egy battonyai családi ház udvarából. Tovább olvasom