Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Elindult a forgalom a 8-as troli vonalon

Elindult a forgalom szombaton az uniós támogatással felújított és meghosszabbított szegedi 8-as troli vonalon, ahol összesen nyolc jármű, köztük az első Szegeden épített trolibusz szállítja az utasokat.
Botka László (MSZP) polgármester az avatóünnepségen elmondta: 2011-ig közel 30 milliárd forintból - melynek nagy rész uniós támogatás - teljes egészében megújul Szeged elektromos tömegközlekedése.

Minden növekvő, fejlődő város számára a XXI. században az egyik legnagyobb kihívás az utas- és környezetbarát közösségi közlekedés feltételeinek megteremtése – hangsúlyozta a politikus, hozzátéve: Szeged is erre törekszik új villamos és troli vonal építésével, a meglévők felújításával és korszerű járművek vásárlásával.

Dózsa Gábor, az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) igazgatója közölte: a 31 éve létező szegedi trolibusz közlekedés az egyetlen részterület a helyi tömegközlekedésben, amely képes volt megtartani utasait, köszönhetően annak, hogy gyors, csöndes és a járművek sűrűn követik egymást.

Ünnepélyes átadó és kiállítás - elindult a forgalom a 8-as vonalon. Fotó: Frank Yvette (galéria)

A troli vonal bővítésének kivitelezője az áramellátási tender nyertese a Siemens Zrt. és VIV Zrt. alkotta Szeged SV 2009 konzorcium volt, amely 3 milliárd forintból meghosszabbította a 8-as troli vonalát és kiépíti a város legforgalmasabb buszjáratának nyomvonalán az új 10-es troli vonalat, valamint korszerűsít nyolc áramátalakító állomást és a kábelhálózatot.

A szegedi troli vonalak hossza a fejlesztések révén 30-ról 36 kilométerre bővül. A korábban a Körtöltés utca és a Dugonics tér között 4 kilométeren járó 8-as trolik ezentúl a Klinikákig 1.670 méterrel hosszabb utat tesznek meg. A két évvel ezelőtti utasszámlálási adatok szerint a 8-as vonalon közlekedő járművek naponta 9.430 utast szállítottak.

A 8-as vonalon közlekedik majd az első Szegeden épített SZKT-ARC márkájú trolibusz. Az alacsonypadlós, csuklós, klímatizált, 44 ülő és 80 állóhelyes járművet hároméves fejlesztőmunka eredményeként 170 millió forintból építették meg az SZKT munkatársai egy hazai buszgyártóval együttműködve.

Olvasóink írták

190 hozzászólás
  • 190. flexsnake 2010. augusztus 18. 09:10
    „186-189. ne spamelj”
  • 189. szegedimelós 2010. augusztus 17. 20:48
    „Miért kell eltűrnünk a városi közműdíjak drámai növekedését?”
  • 188. Kiabrandultbaloldaliszavazo 2010. augusztus 17. 20:47
    „Miért kell havonta 70 000 kamionnak átrobognia Szeged belvárosán?”
  • 187. Drakón 2010. augusztus 17. 20:47
    „Miért kell a fiataloknak elhagyni szegedet, hogy munkát találjanak?”
  • 186. Damokles 2010. augusztus 17. 20:47
    „Miért kell Szegeden minden utat egyszerre feltúrni?”
  • 185. flexsnake 2010. augusztus 17. 18:28
    „kár, hogy bevárják a trolik egymást, így a csongrádin, ahol mindegyik átmegy, 3asával közlekednek. Így a követési időköz se jó. A trolikon meg nincs klíma. Ilyen bérletár mellett szégyellje magát a vezetőjük és váltsák le. Klímát a közlekedési eszközökre!”
  • 184. daveedbrown 2010. augusztus 17. 16:25
    „182!
    Jajj hát ő a Fideszes kampánylakátoknak a szövegeit írja le ide! (Most láttam a makkosházi krt.-i OMV-nél a plakátot "Miért kell eltűrnünk a városi közműdíjak drámai növekedését?")”
  • 183. zoolii 2010. augusztus 17. 13:18
    „Ha 98 és 2002 között nem nulla kilóméter autópálya készült volna el, akkor most nem dübörögne ennyi kamion Szegeden...”
  • 182. Szemif 2010. augusztus 17. 10:12
    „181. Hát nézd az alaptaktika egyszerű, minden olyan cikket, amiben a városvezetés pozitív fényben tűnik fel, azt teleszemeteli, de őszintén megmondom, nem tudom ez kinek jó, mert csak a hülye nem veszi észre, hogy ez fizetett politikai hirdetés...
    Ja és amint látom a taktika lényege, hogy az átlagolvasó mindig ezeket a kommenteket lássa legfelül, több különböző nick alatt, így azt hiszik, hogy ez több különböző ember véleménye. A dolog egyébként egyre rosszabb lesz, mert ezzel szét lehet verni egy kommentfelületet. Ez kb. az obstrukció internetes formáj,a igaz ott legalább agyonbeszéltek egy kérdést, itt ő csak előre megírt szövegeket másol be.”
  • 181. daveedbrown 2010. augusztus 17. 09:12
    „jól van már attól hogy itt spamelsz több nickneven nem fogod megváltani a világot!”
  • 180. nandor0001 2010. augusztus 17. 07:06
    „Miért kell havonta 70 000 kamionnak átrobognia Szeged belvárosán?”
  • 179. szegedimelós 2010. augusztus 17. 07:05
    „Miért kell eltűrnünk a városi közműdíjak drámai növekedését?”
  • 178. Kiabrandultbaloldaliszavazo 2010. augusztus 17. 07:05
    „Miért kell munkahelyteremtés helyet látványberuházásokra költeni?”
  • 177. strangerrr 2010. augusztus 16. 21:53
    „-Miért kell Szegeden minden utat egyszerre feltúrni?
    Hogy teremccccsenek munkahelyet az építőiparnak:)

    -Miért kell havonta 70 000 kamionnak átrobognia Szeged belvárosán?
    Mert 5 év alatt a második autópálya (és főleg az új Tisza-híd) még nem készült el.

    -Miért kell munkahelyteremtés helyet látványberuházásokra költeni?
    Minden beruházás látványos, különben nem tűnnének fel a "feltúrások":) De visszakérdezek: mi az a látványberuházás?:)
    ((Megjegyzem egy piacgazdaságban sem az államnak sem az önkormányzatnak közvetlenül nem feladata a munkahely teremtés. Miért nem teremtesz mondjuk pl. Te?:))

    -Miért kell a fiataloknak elhagyni szegedet, hogy munkát találjanak?
    Szeged lakossága növekszik, tehát a kérdés feltételezése nem igaz.

    -Miért kell eltűrnünk a városi közműdíjak drámai növekedését?
    Na ezt nem tudom. De visszakérdezek melyik közműdíj az ami drámaian több mint a fővárosban vagy a hasonló nagyvárosokban?”
  • 176. zolee0001 2010. augusztus 16. 21:30
    „Miért kell eltűrnünk a városi közműdíjak drámai növekedését?”
  • 175. nandor002 2010. augusztus 16. 21:30
    „Miért kell havonta 70 000 kamionnak átrobognia Szeged belvárosán?”
  • 174. Drakón 2010. augusztus 16. 21:29
    „Miért kell a fiataloknak elhagyni szegedet, hogy munkát találjanak?”
  • 173. Damokles 2010. augusztus 16. 21:28
    „Miért kell Szegeden minden utat egyszerre feltúrni?”
  • 172. barkzso 2010. augusztus 16. 20:24
    „167. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.08.16. 18:59
    Gáborka, miért válaszolsz strangerr helyett? Talán egy helyen ébredtetek?
    No, egyébként nem igazán érdekel... :))”
  • 171. kabsij 2010. augusztus 16. 19:39
    „Miért kell eltűrnünk a városi közműdíjak drámai növekedését?”
190 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Sanghaji Expón a szegedi balett

Szeged - Eötvös Péter világhírű kortárs zeneszerző Atlantisz című művére Juronics Tamás által… Tovább olvasom