Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Elindult a forgalom az M43 autópálya teljes első szakaszán

Befejeződött az M43 autópálya első szakaszának kivitelezése a 47-es úti csomóponttal bezáróan. Az autósok a mai napon már birtokba vehették az érintett vonalat.
A mai napon ideiglenesen forgalomba helyeztük az M43 autópálya első szakaszát: a forgalom az 5. sz. főút és a 47. sz. főúti csomópont között indult el, enyhítve ezzel Szeged forgalmi terhelését.

Az M43 autópálya 5. sz. főút és 47. sz. főúti csomópont közötti szakasza továbbra is kivitelezési területnek számít, ahol a munkálatok befejezéséig az autósokra a főúton érvényes szabályok vonatkoznak. Az érintett útvonalon 90 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben, illetve Hódmezővásárhely irányába 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű gépjárművel nem lehet közlekedni.

Hamarosan...

A delmagyar.hu hamarosan videón mutatja be az új szakaszt. Végigautózunk, ameddig csak lehet...
Fontos tudnivaló, hogy az M43 autópálya első három kilométerét (az M5 autópálya és az 5. sz. főút között) a 3,5 tonna feletti teherjárművek csak díjfizetés ellenében használhatják, míg a most átadott 8 kilométeres pályarész minden járműkategória részére díjmentes. Az M43 autópálya első 11 kilométerén négy csomópont és egy egyszerű pihenő található:


Cím nélküli nagyobb térképen való megjelenítése

- M5 autópálya csomópont (0. km-szelvény – Budapest / Röszke)
- 5. sz. főúti csomópont (3. km-szelvény – Kistelek / Szeged-Rókus)
- Szegedi pihenőhely (5. km-szelvény)
- 4519. sz. úti csomópont (8. km-szelvény – Sándorfalva / Szeged-észak)
- 47. sz. főúti csomópont (11. km-szelvény – Hódmezővásárhely / Szeged-Felsőváros)

Az új szakasz üzemeltetési feladatait az Állami Autópálya Kezelő Zrt. látja el.

Köszönjük a közlekedők türelmét és megértését!

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Olvasóink írták

39 hozzászólás
12
  • 39. rozsi65 2010. október 17. 15:25
    „Valaki árulja már el, hogy miért csak 90-nel lehet menni ezen a gyér forgalmú, teljesen jó autópályán? És a kcsg rendőrök miérz itt mérnek, miért nem az új hídon, ahol a sok tahó román kamionos száguldozik a belső sávban?”
  • 38. strangerrr 2010. október 07. 14:02
    „37. Jól van, fejsimi. De most már menjén vissza szépen homokozni Pistike. Majd a felnőttek megbeszélik.”
  • 37. 620829 2010. október 07. 13:53
    „semmit sem ér...végre a sok kamionos húzzon már el a városból...de a mutyi banda lassan 2 éves késéssel sem tudja befejezni.....”
  • 36. frakk 2010. október 07. 13:08
    „Szerintem is ez a legjobb lehajtónév. Szeged Észak- I-II.- III
    Zárójelben esetleg Sándorfalva, v. Hmvhely”
  • 35. zero 2010. október 07. 12:45
    „Ez egy jó dolog”
  • 34. mezeinyuszi 2010. október 07. 12:15
    „A lehajtók neve lehetne: Észak -I.;-II.;-III.
    Az idegenek (más városból valók) nem hiszem, hogy ismernék bármely elővárosunk nevét!”
  • 33. THK 2010. október 07. 11:14
    „12,
    ha vmi tipikus itt, az a gondolkozás nélküli hőzöngés... :(

    Ha egyszer már a 47-es is fizetős nekik, tehát meg kellett vegyék a matricát, pakkor ugyan mi a túrónak jönnének be Szegedre a kamionok?!”
  • 32. mezopeti 2010. október 07. 11:12
    „mattil!

    A földeáki út nem bírná ezt a terhelést. akármilyen kelllemetlen is, de ki kell bírni ezt a "rövid" időt. ezért kár lenne tönkretenni azt a felújított utat.”
  • 31. rambla 2010. október 07. 10:42
    „Húha!
    Amíg az Algyő mellett épülő híd nem készül el, addig nem mehet arra a forgalom!
    Hiába van, lesz kész a túloldalon az autópálya! Ez nem politika!
    :-)”
  • 30. Húha 2010. október 07. 10:26
    „Ez a hír nagyon örvendetes. Tudomásom szerint kész van a teljes elkerülő út, ami Makót is elkerüli.
    Az többit mikor adják át? Ugye nem csinálnak belőle politikai kérdést???”
  • 29. mattil 2010. október 07. 10:19
    „Na végre!
    A fórumban már régóta szorgalmazom a megnyitását, és ha még nem is teljes, de már félsiker.
    Abban is megegyeztünk már, hogy a teherautókat Hódmezővásárhely felé kellene terelni, amíg nincs kész teljesen a híd.
    Tehát M5-M43-47-es főút-Földeáki út--Makói elkerülő. Vásárhelyig négysávos út, Vásárhely-Földeák között meg nemrég lett kiszélesítve.
    Remélem mihamarabb megengedik a teherforgalmat is és akkor mehetne erre a teherforgalom!
    Szerintem ez is megoldható lenne könnyen,csak akarat kérdése az egész.”
  • 28. NTK 2010. október 07. 10:18
    „"24. hozzászólás azigazitrebitsch 2010.10.07. 09:50
    Jó a buli,de azért a tisztelt tervező a körforgalmakat a 47-sen jól elcseszte.Keskeny és szinte derékszögű az íve,amit busszal,kamionnal nem lehet követni!Meg lehet nézni már kijárták a jobb szélét ahol csak föld van,s természetesen azt fel is hordják az úttestre."

    Én is csak lestem, hogy miként is néz ki már most az útpadka. Rázató köveket kellene oda tenni. Persze olyan alapozással, hogy egy hónap múltán a kamionok ne döngöljék bele a földbe. Valóban jóval nagyobb kanyarodó íveket kellett volna építeni. Elég lett volna lekoppintani az algyői spirál körforgalmat.”
  • 27. Léni 2010. október 07. 10:07
    „23. Antikos! Igen, mostantól a NEMZET fővárosába !”
  • 26. klj_54 2010. október 07. 10:05
    „Az este hazafelé jövet jót mosolyogtam a román közúti terroristákon!
    A régi lehajtónál (A régi ötös felé) egymásba álltak és tolattak, mert lövésük sem volt mi van.
    Kint maradt a sáv szűkület tábla, ami goromba hiba egy autópálya kivezetőn!”
  • 25. dave-id 2010. október 07. 09:54
    „7. Frakk
    22. NTK
    A csomópontok elnevezése relatív, itt azért lehetne kelet, mert az M43-as legkeletibb csomópontja az M43-47-es út... Általában így gondolkodnak az okosok”
  • 24. azigazitrebitsch 2010. október 07. 09:50
    „Jó a buli,de azért a tisztelt tervező a körforgalmakat a 47-sen jól elcseszte.Keskeny és szinte derékszögű az íve,amit busszal,kamionnal nem lehet követni!Meg lehet nézni már kijárták a jobb szélét ahol csak föld van,s természetesen azt fel is hordják az úttestre.
    Ez kérem ,még mielőtt elindul a szokásos pártszövegelés tipikus tervezői hiba.”
  • 23. antikos 2010. október 07. 09:43
    „Most már Lázár is majdnem autópályán tud felmenni Budapestre:)
    Jó ez így! Hamarabb kellett volna!”
  • 22. NTK 2010. október 07. 09:38
    „7. hozzászólás frakk 2010.10.07. 09:08
    NTK: Földrajzból nem valami jó osztályzatod lehett, vagy csak protekciód volt:)) A 47-es mióta Kelet?
    Nálam az kb Újszeged. Persze a politikát is ezért látod más térben.

    Kb. annyira kelet a 47-es, mint amennyire dél Újszeged. Attól függ leginkább, hogy hol húzzuk meg az észak-dél vonalat a városon keresztül és mit tekintünk központnak. A Google Earth-ben tegyél egy rácsot a képre, akkor nagyon jól látszik minden. A sándorfalvi úti Szeged-Észak a legpontosabb elnevezés.

    Az utolsó mondatod meg nem tudom hogyan jön ide. Én nem kevertem bele a politikát, csak a tényeket írtam.”
  • 21. csanyiv 2010. október 07. 09:34
    „Tökmindegy, a lényeget strangerrr már leírta a 16-os kommentjében.”
  • 20. ts 2010. október 07. 09:23
    „12. Ha kész lesz a Szeged elkerülő 3. szakasza, akkor a város közelébe sem jönnek a kamionok az említett Baja-Hmvhely útszakaszon, még akkor sem, ha az utolsó 3km-t nem használják az M43-ból.”
39 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szocialista polgármeste gratulál fideszesnek, és viszont

Nógrádi levelet szokott írni, Buzás inkább telefonál – de mindketten gratulálnak az ellentétes párt színeiben győzött kollégáiknak is. Tovább olvasom