Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Elírta a rendszámát - ezrekre büntették

Szeged - Véletlenül rosszul írta be kocsija rendszámának első betűjét a mobil parkoláshoz szegedi olvasónk. Hiába stimmelt a többi betű és a három szám, hiába érkezett meg a parkolási társaság visszaigazoló üzenete mobiljára a hibás rendszámról, pótdíjat fizettettek vele.
– Szemüveg nélkül írtam be a rendszámomat a mobiltelefonomba, miután az autómmal leparkoltam a belvárosban, és mobilon keresztül akartam parkolójegyet váltani. Elküldtem a rendszámot a kívánt parkolási idővel a közlekedési kft. számára, amelytől hamarosan vissza is érkezett a visszaigazoló üzenet a jogosultság megváltásáról – mesélte egyik olvasónk lapunk Csörög rovatának. A nő a parkolási idő letelte előtt néhány perccel érkezett vissza autójához, ahol nem várt „mikuláscsomagot" talált a szélvédőn.

– Ekkor néztem meg tüzetesebben az SMS-eket, amelyekből kiderült, hogy a rendszámom első betűjét elnéztem, és L-betű helyett J-betűt írtam be. Az összes többi betű és szám rendben volt. Azonnal bementem a közlekedési kft.-hez, hiszen úgy gondoltam, hogy egy szám elnézése bárkivel előfordulhat, a telefonomban még ott volt a visszaigazoló üzenete a cégnek, tisztázzuk a félreértést – mondta az asszony, aki az irodába menet küldött egy másik SMS-t is, immár a megfelelő rendszámra. Olvasónkat elmondása szerint hidegzuhanyként érte, hogy az irodában mégis parkolási pótdíjat kellett fizetnie. – A bírság összegét méltányosságból ugyan megfelezték, ami így is 2800 forintomba került. Annyira igazságtalannak érzem ezt az eljárást, hiszen nem léptem túl a parkolási időt, senki nem parkolt az általam hibásan elküldött rendszámmal a parkolóban, a cég igazoló üzenete is nálam volt, és csak a rendszámom első betűjét ütöttem be hibásan – mondta sírva olvasónk.

Elég egy beűt elütni a mobilon, és máris jöhet a büntetés. Fotó: Frank Yvette
Elég egy beűt elütni a mobilon, és máris jöhet a büntetés. Fotó: Frank Yvette

– Kollégáink csütörtökön ellenőrizték az említett gépjármű parkolási jogosultságát, amelyben nem volt kihelyezve parkolószelvény, parkolási igazolvány, illetve virtuális parkolási jogosultságot sem vásároltak erre a rendszámra, ezért pótdíjfizetési felszólítást helyeztek ki a szélvédő mögé. A jármű vezetője ezután kereste fel társaságunk ügyfélszolgálati irodáját. A parkolási rendszerünkben az adott időpontban egy másik rendszámra volt érvényes parkolási jogosultság váltva, amely azonban nem a szóban forgó gépjármű volt – tájékoztatta lapunkat a Szegedi Közlekedési Kft. ügyfélszolgálati irodája. Elmondták: mobil parkolás vásárlásakor az ügyfél visszaigazoló üzenetet kap a sikeres vásárlásról, amelyben fel van tüntetve a megvásárolt szelvény típusa, annak zónánkénti érvényessége, valamint az, hogy milyen rendszámra kérték a parkolási jogosultságot.

– Az ügyfél ezek alapján láthatta, hogy nem megfelelő rendszámra vásárolta meg a jegyet. Irodánkban a teljes körű tájékoztatást követően méltányosságból a kiszabott parkolási pótdíjat csökkentettük, amelyet az ügyfél elfogadott, így az összeg befizetésével jóváírtuk az esetet – közölték.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Végtelen ünnepre készülnek az emberek

Karácsonyi menühöz vásároltunk hozzávalókat a szegedi Mars téri piacon. Tovább olvasom