Délmagyar logó

2018. 08. 21. kedd - Sámuel, Hajna 20°C | 33°C Még több cikk.

Elit katonák fizikumáról írt könyvet a szegedi veterán - megjárta Koszovót, Malit, Irakot

Elit katonák fizikumáról írt könyvet a szegedi veterán - megjárta Koszovót, Malit, Irakot
Szeged - Veteranfit Training címen írt könyvet az elit katonák fizikumának eléréséről a szegedi Patonai Gergely, egykori hivatásos katona, aki megjárta Koszovót, Boszniát, Malit és Irakot.
– Ez csak a második melegítő sorozat – mutatta a 20 kilós rúdon lévő négy darab húszkilós súlyt Patonai Gergely a szegedi Madách utcában lévő funkcionális edzőteremben.

– Ez egy lazább technikázós nap – tette hozzá, majd belenyomott kettőt a 140 kilóba.

Az egykori hivatásos katona 17 évi szolgálat után szerelt le. Sorkatonai szolgálatát 2000-ben kezdte Egerben, majd főtörzsőrmesteri rangban századkiképző altisztként fejezte be katonai pályafutását. 2006-ban Koszovóban, 2008-ban Boszniában, 2014-ben Maliban, majd 2016-ban Irakban teljesített szolgálatot. Többször kitüntették a Békefenntartásért Szolgálati Jellel, számos verseny nyertese. Egyéni csúcsai közé tartozik a fekvenyomás 247,5, a guggolás 245 kilóval, illetve egy Škoda Octavia felemelése hússzor.

– Egy Volkswagen Polót hoztak, de mondtam a szervezőknek, hogy ne szórakozzunk már, ez nem egy általános iskolás sorverseny, ezért elővettem a saját kocsimat, és azzal csináltam meg az emelést – mesélt a versenyről a 38 éves veterán.
Közel két évtized katonai tapasztalatai alapján írta meg könyvét Veteranfit Training címmel a szegedi Patonai Gergely. Fotó: Frank Yvette
Közel két évtized katonai tapasztalatai alapján írta meg könyvét Veteranfit Training címmel a szegedi Patonai Gergely. Fotó: Frank Yvette
Gergely 17 év tapasztalatát felhasználva Veteranfit Training címmel írt könyvet arról, mi szükséges az elit katonák megfelelő fizikumához. – Nem az volt a tervem, hogy könyvet írok, egyszerűen csak kijött belőlem. A legtöbb hasonló szakkönyvvel az a baj, hogy körülbelül a harmincadik oldal után átváltanak marketingbe, és megpróbálnak eladni valami csodaszert vagy csodamódszert. Arra jöttem rá, hogy az alapelvek egyszerűek. A minimalizálás a cél, azaz a szükséges minimumot kell megtalálni. Egy héten három alkalommal 45 percet mindenkinek ki kell tudni szorítania az idejéből, ami bőven elég. Az egót ilyenkor félre kell tenni, a teremcsúcsoknak semmi értelmét nem látom – magyarázta a volt katona edzés közben.

– Nem egy tipikus fitnesz-edző vagyok, nem a kollektív tudatba égett régi dogmákat ismétlem vallásos meggyőződéssel. Az edzésem mindig teljesítményközpontú – tette hozzá.

A veterán katona úgy véli, minden sportban három alapképességet (maximális erő, állóképesség, kondíció) különböző arányban fejlesztik. – Vegyük például a súlyemelőket, akik nem fognak hosszabb távot lefutni, mint ahogy egy maratonista sem fog neki komoly erőedzésnek. Nekünk, katonáknak mindhármon kell munkálkodni egy időben, még akkor is, ha ezek tréningezése egymásra nézve kontraproduktív. Így nincs más választás, mint a kompromisszum. Katonai kiképzőként és teljesítményorientált versenyzőként egy célom volt: a lehető legnagyobb teljesítményt elérni a lehető legrövidebb idő alatt, a lehető legkevesebb idő- és energiaráfordítással – osztotta meg tapasztalatait.

Gergely hamarosan külföldre utazik dolgozni. Az a célja, hogy összegyűjtsön annyi pénzt, amiből saját vállalkozást tud indítani. Cégében fegyveres testületektől leszerelt veteránokat szeretne alkalmazni.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csapó Benő perspektívái - fotókiállítás nyílt a rektori hivatal épületében

Csapó Benő perspektívái - fotókiállítás nyílt a rektori hivatal épületében
Első önálló tárlata nyílt meg Szeged díszpolgárának, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi… Tovább olvasom