Délmagyar logó

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 20°C

Elkészült a Pulz utcai villamostelep 2,3 milliárdos fejlesztése

Szeged - A kivitelező AH Konzorcium képviseletében csütörtökön a remíz kulcsát Sal László vezérigazgató-helyettes adta át dr. Dózsa Gábornak, a Szegedi Közlekedési Kft. leköszönő ügyvezető igazgatójának. A 2,3 milliárdos beruházás a 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt részeként valósult meg.
Szegeden, csütörtökön Sal László vezérigazgató-helyettes, a kivitelező AH Konzorcium képviseletében átadta az elkészült Pulz utcai villamosremízt dr. Dózsa Gábornak, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatójának. a 2,3 milliárd forint értékű beruházást, amely a 29,5 milliárd forintos Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztés projekt része.

A Szegedi Közlekedési Kft. Pulz utcai remízét a nemzetközi közbeszerzési pályázaton nyertes AH Konzorcium újította fel és bővítette. A társulás tagjai: az A-Híd Építő Zrt. és a Hídtechnika Kft. A munkát a kivitelező tavaly június elején kezdte el; elbontott 1321 négyzetméter épületet és 497 négyzetméter épületrészt. A korszerűsítés főeleme a márciusban átadott 900 millió forint értékű, 4000 négyzetméteres új szervizcsarnok. A komplexumhoz kapcsolódik egy önálló 275 négyzetméteres műhely, egy 171 négyzetméteres veszélyeshulladék-tároló és egy 162 négyzetméteres fedett gépkocsibeálló. A konzorcium átépítette és bővítette a meglévő szerelőcsarnokot, amelynek alapterülete ezzel 3200 négyzetméteresre nőtt. Felújították a telepen belüli közműveket, utakat, valamint a vágány- és felsővezeték-hálózatot; az összesen 2894 méter sínpálya és a 48 kitérő újult meg.

Olvasóink írták

  • 18. greg 2010. december 17. 23:31
    „Mi meg fizetjük az uniót. A projekt pénzeket, meg a külföldi multik ismét kiviszik. Kétszeres pénzszivattyú.”
  • 17. nyomdasz63 2010. december 17. 16:55
    „Hát a Pisturi-port helyett jobb lenne .”
  • 16. CsImre 2010. december 17. 14:14
    „10. nyomdasz63:

    Ha már Rókus, akkor épüljön egy vasúti-autóbusz intermodális pályaudvar a mostani vasútállomás helyén és környékén.”
  • 15. majdénmegmondom 2010. december 17. 13:52
    „no
    nemtudtok Ti semmit......én itt ülök a TŰZ közelében..................
    ha akartok kérdezni akkor hajrá............”
  • 14. Kaccat 2010. december 17. 06:01
    „13. hsz ifj. Nagy Gábor:
    Nincsen semmi baj a beruházásokkal, azzal már inkább, hogy a felújítás valódi piaci értéke nem 2,3 milliárd Ft, hanem - normális körülmények között kb a feléből ki lehetett volna hozni, és akkor még lehet, hogy sokat is mondtam...

    de kár ezen vitatkozni, mert pár napja volt pont a DM-ben, hogy Szegedet eltilthatják a az uniós forrásoktól...
    akkor meg majd az lesz a baj, hogy nem fejlesztenek semmit.
    Mondjuk ez várható annak tekintetében, hogy szálka lettünk a szép narancs álom szemében, mindent meg is fognak tenni, hogy ezt megbánjuk...”
  • 13. ifj. Nagy Gábor 2010. december 16. 23:33
    „12. hozzászólás Lopland

    Igen, ezzel én is egyetértek, hogy az uniós pénz igazából egyfajta visszaosztás, viszont azokkal nem értek egyet, akik mondjuk sokallják a villamosremíz felújítására ezt a pénzt.

    Gondolom azt valahogy mindenki természetesnek veszi, hogy pl. egy mai autószervíz kicsit jobban felszerelt és többet kér, mint amelyik 40 éve egy Trabantot tartott karban. Na ugyanez van a közösségi közlekedésben is, a Trabant szintje ma már csak a fikázásra elég (lásd 3-as villamos elavult járművei), feljebb kell lépni, az meg pénzbe kerül.”
  • 12. Lopland 2010. december 16. 22:12
    „"az Európai unió fizette"
    Mi pedig mindannyian jól tudjuk, hogy az Uniónak a legyek hordták össze... Sikerült megérteni?”
  • 11. Lenry 2010. december 16. 21:38
    „1. hozzászólás Csirén 2010.12.16. 13:34

    legalább elolvasnád ezt a szerencsétlen cikket, mielőtt baromságokat írsz!

    idézek:
    "A 2,3 milliárdos beruházás a 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt részeként valósult meg."

    vagyis, figyelj: az Európai unió fizette.
    sikerült megérteni?”
  • 10. nyomdasz63 2010. december 16. 21:29
    „7. gubanc 2010.12.16. 19:56
    Megvolna a kombinált közlekedés ott is, a Rókusi p.u-t kellene kicsit fejleszteni. Ha a buszport a volánnal szemben lenne,csak a villamosremízek mellé kellene húzni egy sínpárt,és össze lenne kötve a busz a vasúti p.u-ral.”
  • 9. Belváros 2010. december 16. 21:00
    „VIVAÉP-es buli,szétszaggaták a sikeresen működő SZKT-t 2000-ben, akkor is a ?????!
    Mire 2003 tól minden vissza lett szervezve, hősies munkával, több milliárd forint ment veszendőbe!
    Ki adta el a telep egy részét a Modul-Bau nak ,,,,,???
    Kik voltak akkor az élén a két cégnek - megsúgom azok akik majd most is!
    Mi várható a jövőben - valami hasonló!
    A telephelyi átadáson ezek az emberkék már ott vigyorogtak!”
  • 8. macs 2010. december 16. 20:28
    „HÚ! Mi történt? Hol vannak a fanyalgok?
    Egyébként nagyon kellett már!

    gubanc,
    miért pont a Nagyállomás? A távolsági buszoknak nem kéne terhelni a várost.”
  • 7. gubanc 2010. december 16. 19:56
    „nyomdasz63 2010.12.16. 18:08
    Marhaság. Csak Szegeden nem ismerik a kombinált közlekedést.
    A Nagyállomás közvetlen közelébe kellene Szeged távolsági buszpályaudvarát rakni.”
  • 6. rozator 2010. december 16. 18:55
    „Elkészült!!!!!!! A többi meg le van sz.........!A fikázók is!”
  • 5. nyomdasz63 2010. december 16. 18:08
    „Én sokat jártam a régi/ek/ben,"becsempésztek",láttam az újakat is. Ráfért már.
    Még mindig az a véleményem,hogy mellé kellene buszpályaudvart építeni. El is férne.”
  • 4. jay_és_néma_bob 2010. december 16. 16:59
    „akkor ost már nem áll meg a villamos csak úgy?”
  • 3. szeti 2010. december 16. 16:30
    „2. :D Hát ja. A jegyárakat az infláció és a válság miatt kell emelni. Ha egyszer végre rendbe jön a gazdaság, talán majd lesz pénz a jegy- és bérletárak csökkentésére. Amúgy meg az időalapú jegy segít majd ezen valamelyest, ha lesz végre.

    Az meg más kérdés, hogy egy sikeres önkormányzati cég (mint az SZKT) sikeres ügyvezetőjét miért kell lecserélni csak azért, mert a fidesz pártkatonát akar oda is ültetni. Ennyit arról, hogy Szeged érdekeit képviselik. Akkor nem zsarolnák rendszeresen az önkormányzatot, nem csak a párt érdekeit hangoztatnák, és nem veszélyeztetnék Szeged lehetőségeit az eu-s források igénybe vétele terén.”
  • 2. ifj. Nagy Gábor 2010. december 16. 16:18
    „1. Csirén

    Ennyire jólfejlett demagógiával a Fideszbe is simán beférnél. :)

    De csak halkan mondom, egy olyan telep, ami az általad igencsak utált bengálik korszakában épült és azok karbantartására alkalmas volt, nem biztos, hogy alkalmas lett volna alacsonypadlós villamosok megfelelő karbantartására.

    És azért is te szólsz itt a fórumon legelőször, ha kimaradt egy villamos, namost ha nincs normális karbantartás, az bizony járatkimaradást is jelenthet. Esetleg emlékezz vissza a 2000-es évek elején a vivaépes bulira, amikor annyira nem volt kiadható villamos, hogy hévégi menetrenddel jártak munkanapokon is.”
  • 1. Csirén 2010. december 16. 13:34
    „Na, például ezért ( is ) kellett folyamatosan emelni a villamosjegyek/bérletek, és a parkolási jegyek/bérletek árát.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az éjszaka mérlege: 27 határsértő

Röszke, Ásotthalom - Összesen 27 határsértőt fogtak el a szegedi határrendészek csütörtökre virradó… Tovább olvasom