Délmagyar logó

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 7°C | 15°C Még több cikk.

Épülhet a központ

Aláírták a szerződést a szegedi logisztikai központ létrehozásáról. A Masped Rt. a Praelog Kft. 51 százalékos tulajdonosa lett, és 26 százaléknyi tulajdont szerzett a szegedi Zoll-Platz Kft. is. Az első ötezer négyzetméteres csarnok jövő év végére készülhet el az M5-ös autópálya mellett.
Legkésőbb jövő év végére, közel 1 milliárd forintos beruházással elkészül a szegedi logisztikai központ első üteme. Erről tegnap írt alá szerződést az önkormányzat nevében a polgármester és a részt vevő cégek. Ennek értelmében a központ fejlesztésére létrehozott Praelog Kft.-ben 51 százalékos tulajdonrészt szerez a Masped Rt., 26 százalékos részt a szegedi székhelyű Zoll-Platz Kft., az önkormányzat részesedése 15,2 százalék lesz, és kisebb tulajdonnal rendelkezik még a Duna–Tisza Regionális Fejlesztési Rt. és a MÁV Rt.

– A már megkezdett, illetve a közeljövőben induló fejlesztéseknek köszönhetően a szegedi logisztikai központ az ország egyik legjobb infrastruktúrával ellátott és legnagyobb ipari parkja lesz: az M5-ös és az M43-as autópálya mellett fekvő területet a nyugati elkerülő út köti össze a Ro-La terminállal és a repülőtérrel és várhatóan a tiszai kikötővel – mondta Botka László. A polgármester szerint a hatósági engedélyek megszerzése után, az M5-ös autópálya bevezető szakaszánál elterülő 45 hektáros terület első ütemén még idén elkezdődnek a munkálatok.

A polgármester a többi résztvevőt olyan stratégiai szövetségesként mutatta be, „akik már bizonyítottak". A Masped Rt. a legnagyobb hazai és magyar tulajdonban lévő szállítmányozási és logisztikai cég. A 42 társaságot összefogó csoport árbevétele tavaly 55 milliárd forint volt. Kautz István elnök-vezérigazgató elmondta: a szegedi logisztikai központ számukra a nagy kihívás, mert az általuk működtetett logisztikai központok közül ez a legnagyobb területű. Elsőként 5 ezer négyzetméteren építenek raktárat, és egy bővíthető irodát.

Csonka István a 26 százalékos tulajdonrészt szerzett Zoll-Platz Kft. tulajdonosai nevében elmondta: 140 fős cégük a leszálló ágban lévő vámügynöki tevékenység után egy hasonló ágazatba fektet be. Az eddigi működésük során megszerzett vagyont Szegeden kívánták befektetni, már régóta vártak a logisztikai központ beruházás indulására.


Krónika

A szegedi logisztikai központ területét Medgyessy Péter miniszterelnök adta át a szegedi önkormányzatnak 2003. május 19-én. A terület közművesítését a Prealog Kft. pályázaton nyert 9 millió forintból oldotta meg. A sztrádaépítés miatt a logisztikai központból az állam kisajátított egy darabkát, emiatt 2004-ben széljegy került a telekre a Nemzeti Földalap javára. Ez a befektetőket zavarta, és csak a telkek megosztása után jutott el odáig az ügy, hogy alá lehetett írni az adásvételi szerződést. A szegedi önkormányzat terveit módosítani kellett, mivel az uniós csatlakozás miatt az import tételek vámkezelése drasztikusan csökkent, így az első ütemben kisebb raktárt építenek. 

A Fidesz támogatja

Szőllősi Béla közgyűlési Fidesz-frakcióvezető: – Furcsák voltak a bizottsági előkészítés körülményei. A múlt héten összehívták a pénzügyi bizottságot, majd – mondván, a szerződés nem teljesen kiforrott –, nem tárgyalták a logisztikai központ ügyét. Tegnap két órával, illetve másfél órával a szerződéskötés előttre hívták össze a szakbizottságokat, észrevételeket nem vettek figyelembe. Mindazonáltal a logisztikai központ támogatandó dolog, de semmi garancia nincs a szerződésben arra, hogy a teljes logisztikai központ el fog készülni. Ahhoz, hogy kifejlődhessen teljes valóságában, még nagyon sokat kell dolgozni. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Százezret kaptak Karcsikáért

Százezer forintért segített kicsempészni az országból Mehmet Tüysüz Karcsikát a székesfehérvári… Tovább olvasom