Délmagyar logó

2018. 11. 16. péntek - Ödön 2°C | 12°C Még több cikk.

Érezni a városban a világesemény hangulatát

Ha nem is hirdeti minden utcasarkon a város, hogy mától sport világesemény helyszíne, egy délutáni Kárász utcai séta mindenkit meggyőzhet. A zsúfolásig megtelt kávézók, a sok külföldi turista és az evezőlapátok látványa árulkodik: ma kezdetét veszi a kajak-kenu világbajnokság.
A nyüzsgés tegnap délelőtt még átlagos volt: a padokon szünidejük utolsó napjait töltő diákok és nyugdíjasok élvezték a napsütést. Mintha nem is ma kezdődne a 35. síkvízi kajak-kenu világbajnokság.

Szurkoló, trikolórban

Az eseményre mindössze a Klauzál téri Démász-székházon látható, a világbajnokság kezdetéig visszaszámláló digitális óra, és a Kárász utca közepén kifeszített molinó figyelmeztetett.

Komolyabb forgalom mindössze az Oroszlán utcai IBUSZ-iroda előtt alakult ki: reggel kilenctől folyamatosan árulták a jegyeket az év sporteseményére. Éppen magyarok és norvégok vártak türelmesen sorukra.

Dél körül aztán, szinte észrevétlenül, idegen szavakkal telt meg a város. A sétálóutca kávézói benépesültek, a világbajnokságra érkezett szurkolók a szendvicsük mellé fagyit, sört, kávét kértek.

Ludasi Mónikával a korzón futottunk össze. Kezén a körmök piros-fehér-zöld színben pompáztak. A hölgy nem mondhatja magát elfogulatlan szurkolónak – édesapja a Kolonics–Kozmann kenupáros edzője. – A magyar szurkolók még csak szivárognak a városba, mi hétfő óta vagyunk itt. Már a 98-as szegedi világbajnokság is hatalmas élmény volt, az ideire a négyéves kislányomat is elhoztam. A családom az Anna fürdőben strandol, én a városnézés mellett döntöttem. Holnaptól „költözünk ki" a Maty-érre, ahol teli torokból szurkolunk majd a mieinknek – mondta Ludasi Mónika.

Natúr hús, zöldséggel

Ebédidőben igazi világbajnoksági hangulat uralkodott el a belvárosban: a reggeli tréninget befejezett sportolók evezőlapáttal a vállukon tértek vissza szállásaikra. Ausztrál, iráni, olasz és lengyel sportolók masíroztak végig az utcán a Royal Hotel felé. – Ha jó az idő, mindig kiülünk a barátnőimmel a Kárász utcára. Fagyizunk, beszélgetünk. Valószínűleg ma tovább maradunk – adott hangot elégedettségének Tóth Niki, a kajakosok mustrálása közepette.

Az ausztrál versenyzők eközben a Mediterrán teraszon költötték el ebédjüket, amit zsúrkocsikon, a Royalból vittek ki nekik a pincérek. Menüjük: natúr hús, nagy adag zöldséggel. Egy-két arra sétáló helybeli egyből fényképezőgépe után nyúlt, hogy megörökítse a „nagy zabálást".

A Dugonics téren német szóra figyeltünk fel. Günther Meyer és Herbert Sohmalz tegnap érkezett, kicsomagolás után egyből városnézésre indultak. – A 2002-es Európa-bajnokságon is itt voltunk. Szeged csodálatos, különösen a régi épületek tetszenek – mondták a kajakrajongó férfiak. Mivel a németek a mieink legnagyobb vetélytársai, tippelésre invitáltuk őket. – A Janics–Kovács kettőst nem lehet megverni. Natasát személyesen is ismerjük, nagyon kedves lány. Úgy véljük, a magyarok nyolc-tíz, mi nyolc aranyérmet szerzünk. Az éremtáblázat élén a magyarok végeznek majd – mondták az udvarias bajor férfiak, majd tekintetük az égre szegeződött, ahol Tokodi Béla papírsárkánya repkedett.

Tokodi, tanfolyammal

A férfi tíz perc alatt elsajátítható papírsárkány-tanfolyamot hirdetett. Segítői Janics, Storcz, Vajda, Joób és Haller voltak. Na nem személyesen. A férfi az ő arcképükkel díszített pólót viselt. – Mindenki megnézi a papírsárkányt, de amikor meghallják, hogy háromszáz forint a tanfolyam, odébbállnak – mondta. Pedig németül és angolul is hirdette vállalkozását, ha már egyszer ennyi külföldi jár a városban. – Talán nem eléggé rikítóak a színek, amivel felpingáltam – találgatott.

A szolid színek, a szerény városi hírverés ellenére délutánra már világosan látszott: Szeged világeseményre készül.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötven- és ötszázforintos 1956 tiszteletére

Újabb évfordulós emlékpénz kiadását jelentette be a Magyar Nemzeti Bank. Érméből hárommal,… Tovább olvasom