Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 2°C | 12°C Még több cikk.

Észak-Amerika után Ázsia: Pick szalámi a japánoknál

Szeged - A Pick a japán piacot is megdolgozza. A nemrégiben befejeződött tokiói élelmiszer-ipari világkiállításon a szegedi vállalat húskészítmények exportjáról írt alá szerződést.
Az idén 140 éves Pick Szeged Zrt. 2009-es esztendeje nem indult rosszul: Amerika után Japánban is sikerült szerződést aláírni húskészítmények exportjáról a nemrégiben befejeződött élelmiszer-ipari szakkiállításon.

Arról, hogy a 2004-es leállás után megint szállíthat téliszalámit az amerikai piacra a szegedi húsipari óriás, alig két hete számoltunk be. Noha csak jelképes mennyiségről van szó egyelőre – 12 tonna szalámiról –, de a nehéz piacnak számító Amerikában ennek a tételnek is nagy jelentősége van.

A cikk megjelenése idején Kovács László, a Pick Szeged Zrt. elnök-vezérigazgatója éppen Tokióban járt: a vállalat idén először részt vett a világ 3. legnagyobb élelmiszer-ipari szakkiállításán, a 34. FOODEX nemzetközi élelmiszer-ipari kiállításon. A japán piac meghódítása stratégiai cél a Picknél, ezért nyitottak már 2008-ban képviseleti irodát a Tokióban.

Szalámiüzem a szegedi Picknél. Egyre több országban piacképes a 140 éves múltú húsipari cég terméke. Fotó: Schmidt Andrea
Szalámiüzem a szegedi Picknél. Egyre több országban piacképes a 140 éves múltú húsipari cég terméke. Fotó: Schmidt Andrea

A japán húspiacban hatalmas lehetőségek rejlenek, a szigetország a világ legnagyobb sertésimportőre – nyilatkozta hazatérve Kovács László. – Japánban – ellentétben a nyugati világgal – ráadásul az egy főre jutó sertéshúsfogyasztás növekszik, a kereslet „amerikanizálódik", az étrendjükben egyre nagyobb szerepet kap a hús, így mindenképpen ígéretes piacnak számít.

A vezérigazgató kifejtette: sertéshúst már 10 éve szállítanak Japánba, mintegy 1000 tonnát évente. Az áttörés azonban az lenne, ha a japánok a Szegeden gyártott húskészítményeket is megvásárolnák. Természetesen olyan termékekről lenne szó, amelyek az ő étkezési kultúrájuknak is megfelelnek. A speciális grillkolbászkákkal már sikerült megjelenni az ottani üzletekben. A szakkiállításon aláírt szerződésben pedig már 40-50 tonna húskészítmény exportjáról szól: szeletelt bacont és snack kolbászkát rendeltek a japánok.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rárepülnek a feketefoglalkoztatásra

Szeged - Az APEH idén különösen nagy erőkkel üzen hadat a feketefoglalkoztatásnak. A bejelentés… Tovább olvasom