Délmagyar logó

2017. 01. 24. kedd - Timót -7°C | 1°C Még több cikk.

Extra hideg után több a kátyú is

Szeged - Feladják a leckét az utak kezelőinek az egyre-másra nyíló aszfaltrepedések, gödrök, kráterek. Ilyenkor csak hideg javítást végeznek, ez arra elég, hogy a balesetveszélyt megszüntessék.
A fagymentes november és december lassította az úthibák megjelenését. Az utóbbi hetekben az éjszakai fagyok és enyhébb nappalok azonban megtették hatásukat – szaporodnak a kátyúk. A szegedi Huszár Mátyás rakparton például napok alatt egy sorozat nyílt félméteres kerek gödrökből. Egymás után nyíltak a repedések a Felső Tisza-parton, kráterek éktelenítették az Aradi vértanúk terét és a Somogyi utcát.

Szegeden 190 millió, a megyében 371 millió forint jut javításra. Fotó: DM/DV
Szegeden 190 millió, a megyében 371 millió forint jut javításra.
Fotó: DM/DV

– A sós hólé befolyik az aszfaltrepedésekbe, éjszaka megfagy, nappal pedig kienged, a hőmérséklet-ingadozás miatt pedig rideggé válik és törik az aszfalt – tájékoztatott Marovszki Béla, az önkormányzati úthálózatért felelős Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. útügyi csoportvezetője. A burjánzás oka, hogy nagyjából egy hónapja kemény fagyok uralkodnak kisebb olvadásokkal. A társaság a honlapján elérhető kátyúbejelentőn keresztül naponta 10–15 újabb jelzést kap az úthibákról. Téli időszakban hidegkátyúzással foltoznak, ami ideiglenes megoldást jelent, általában csak a fokozott balesetveszély elhárítására alkalmazzák. Csütörtökön a rakparton, a Felső Tisza-part önkormányzati szakaszán és a Rózsa utcában dolgoztak, pénteken a Somogyi és a Jakab Lajos utcát, valamint a Kenyérgyári utat tették rendbe.

Idei költségvetése még nincs a cégnek, de útjavításra évek óta 130 millió forint áll rendelkezésükre. Ennek kell kitartania év végéig. Nagy felületű útjavításra már tavaly sem volt keret. A szakember kiszámolta: egy négyzetméter kátyú javítása 10 ezer forintba kerül. Hagyományos hengerelt meleg aszfalttal várhatóan április közepétől dolgozhatnak, mert akkor indulnak el az aszfaltkeverő üzemek.

A fagy az állami fenntartású utakat sem kíméli. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a napokban a szegedi Csongrádi sugárúton és a nagykörút Csongrádi sugárút–Petőfi Sándor sugárút közötti részén javít. Az állami útkezelőnek sincs még elfogadott költségvetése az idei évre – tudtuk meg Székely Tamás megyei igazgatótól. A terveket a tavalyi munkák alapján állították össze; abban 60 millió forint szerepelt 663 tonna aszfalt bedolgozására Szegeden. Az egész megyében 3500 tonna aszfaltot terveznek felhasználni javításra 241 millió forint értékben.

Olvasóink írták

  • 18. Kutya11 2012. február 27. 10:16
    „A lássuk be a kátyúzás csak ideiglenes eredményt hoz, átmenetileg hárítja csak el a személyi ill. műszaki sérüléseket. A Városi költségvetésben kb 5 éve nincs aszfaltozásra elkülönített forrás, aminek 2-300 milliós nagyságrendben illenék mozogni egy ekkora városban. Régebben ennyi is volt, plussz e fölött a kátyúkeret. A jelenlegi kátyúpénz csak a lukak tömögetésére elég. Ami egy folyamatos stabil állagromlást eredményez ahogy látható is. Egyébként a legnagyobb károkat a közműfelújításokhoz kapcsolódó bontások és visszaépítések okoztak. Ha bármilyen gondosan is van egy vágás mentén visszaaszfaltozva a folyamatosság megbomlik utána már a víz és a rezgés bevégzi munkáját. A szegedi francia kézben lévő közműcégek igy milliárdos károkat okoztak a városnak és annak nem volt ereje behajtani a kárt, sőt még gazsulálunk is nekik. Ők meg azt mondhatják h az iparüzési adóból telne, az meg mire megy el???”
  • 17. acidrain 2012. február 27. 08:40
    „A fotón jól látszik a várható eredmény is.....
    7.-nek igaza lehet.”
  • 16. azigazitrebitsch 2012. február 26. 18:54
    „7. abinya 2012.02.25. 19:10

    Ez a nyílt rágalmazás, átment a tisztelt Dm moderációján?
    Modi nem hiszem,hogy megdicsérnek, ha ez így marad és holnap a tulaj kap egy ügyvédi felszólítást!”
  • 15. Horthyszobor 2012. február 26. 17:39
    „7. Ezt én is így hallottam!”
  • 14. Horthyszobor 2012. február 26. 17:37
    „Kossuth Lajos sugarut is biztos ezért ilyen. Köszönjük a város vezetőjének, aki mindent meg tesz értünk.”
  • 13. spiler 2012. február 26. 12:34
    „7-ke PÉCSETT a belváros alatt és a város másrészein is rengeteg pincék vannak,több szintesek,ezeket 36 évvek ezelött a KÉV-METRÓ próbálta feltárni és betömedékelni -----nem lehetett mert a tömedékelő beton elfolyt...egyrészét feltárták,a feltárás során a Sallai utca végén került elő a TÖRÖK FÜRDŐ ROMJAI/amin a múzeológus neve is szerepel..aki találta,melósok és a művezető,neve nem szerepel akik valóban megtalálták....mivel nem tudtam mit találtunk ezért fordultam szakértöhőz/
    még rengeteg pince van.............kukás autó is”
  • 12. Thomas_Anders 2012. február 26. 08:45
    „úgy van... vizes lyukba tömjed a zsákos aszfaltodat..”
  • 11. Tormanek 2012. február 26. 08:37
    „Olyan sokat lecsípegetnek, mert ugye 3 vagy több cégen keresztül mennek a melók, hogy szerencsétlen, aki a gödröt ássa, annak jut a legkevesebb. Általában az anyagot a megrendelő adja, a vállalkozó beépíti amennyit kap, amit kap avval kell gazdálkodjon, és még a minőség rovására menő kivitelezésre szabott időt az órabérek miatt sürgetik, a szerződéses kiviteli határidő is nagyon rövid. Meg én sem melóznék 1000-rel, ha tom, hogy nem kapok sokat a hónap végén, mert a főnök sütkérezik az Antillákon.”
  • 10. varadipal 2012. február 26. 07:19
    „7., Abinya. Aki valamit pejoratíve bizonyítás nélkül állít valakiről, az rágalmaz, és hitelrontást követ el.. Ezért a rágalmazót be szokták perelni, amit az a hitelességével együtt el is veszít, és fizeti a hitelrontásért és rágalmazásért kiszabott bírságot. Vagy magadból indultál ki, vagy imádsz köpködés közben kotorászni más zsebében.
    Nem Botkának kell aszfaltozni, és valószínüleg van a vásosházának képviselőtestülete is, meg az utakért felelős illetékes osztálya. Ha nehezedre esik, akkor is próbálj meg gondolkodni, mielőtt fikázol valakit.”
  • 9. nyomdasz63 2012. február 25. 20:39
    „Van kátyútérkép Szegeden? Van!...akkor mi kéne még? Moziba ne vigy...?
    Áhh...”
  • 8. igazságkereső 2012. február 25. 19:16
    „Ha a szegedi Közútkezelő Kht olyan minőségben javít, mint ahogy azt eddig is tette, akkor nem sok jóra számíthatunk ez évben sem a javítás minőségét illetően! De miért nem tudnak Magyarországon utat javítani azt valóban jó lenne végre megtudni! #6. Carló hozzászólása tökéletesen felfedi a valóságot és az igazságot!”
  • 7. abinya 2012. február 25. 19:10
    „Jaj emberek!Szerintetek miért szakadt be Pécsen a kukás autó alatt az aszfalt?Pont ugyanezért,ami itt is van szegeden.Nagyon egyszerű a képlet,már sokszor leírtam.(b)otka kap pénzt út felújításra.Ennek a pénznek X %-a megy a zsebébe.Ami marad,az nem elég a javításokra,de megcsinálják úgy,hogy hiányzik az út anyagból a lényeg.Az van mondva,hogy"szakemberek" csinálták az utat,ennyit bír,nagy a forgalom./érdekes,Németországban nincs ilyen gond/Na már most nézzük (b)otka gondolkodását.:Jövőre szétmennek ez utak,nem baj,mert megint tudok pályázni,megint eltudok rakni belőle,és még hős is leszek,mert adok munkát az embereknek.Az idők végezetéig lehet ezt csinálni.Jöhetnek az ellenzék kommentjei,nem fogok rá reagálni.”
  • 6. Carlo 2012. február 25. 17:16
    „vizes aszfalton nagy hatékonysággal lehet kátyúzni, tartós, és kibír kb 2 hetet
    a nyugat nézhet bennünket”
  • 5. V42515 2012. február 25. 16:32
    „Kedves Dombai Tünde, örömömre szolgálna, ha utánanéznének, hogy az 1-2 éve teljesen újraaszfaltozott Szentháromság utca (Tisza Lajos krt és Bécsi krt közötti szakasza), hogy kerülhetett ennyi idő alatt olyan állapotba, ahogy ma kinéz...”
  • 4. Tormanek 2012. február 25. 16:24
    „Utána kellene nézzetek az útügyi szabványoknak, ez meleg és nem öntött aszfalt (zsákos) ideiglenes javításra. De a repedésre? A repedés a nem megfelelően teherbíró alsó réteg miatt van, ha abban belefagy a víz akkor az tovább repeszti.
    Az biztos, hagy a megfelelően épített utat nem készíti ki ENNYIRE a fagy.”
  • 3. varadipal 2012. február 25. 15:06
    „A hideg tél már csak ilyen. Leteszteli a tavaly végzett sz.r munkát, és mindjárt le is osztályozza. Előre gondolkodva a szőnyegezésre félre lehet tenni úgy a pénzt, hogy sorra kerüljön 10 évenként egy-egy forgalmas út. Csak nem hátramozdító politikai vita kell a városházán, hanem gondolkodás és építőjellegű munka. Ezzel még munkahelyeket is lehet teremteni, amiből adót is lehet szedni. A kontárokat és tolvajokat meg jó messzire el kell zavarni a húsosfazéktól.”
  • 2. CSorBA 2012. február 25. 14:30
    „"A sós hólé befolyik az aszfaltrepedésekbe" No de miért van aszfaltrepedés?!”
  • 1. spiler 2012. február 25. 13:40
    „technológiai sorrendet,minőségi anyagot és hozzáértő embereket,akkor igen jó hatékonysággal lehet dolgozni
    megfelelő müszaki ellenőr vegye át a munkát
    csak akkor fizessenek ha minden tökéletes
    öntött aszfaltot is használni majd ujra felhasználni ami ott marad és kilett réselve
    PÉCSETT ez már bevállt 36 éve,hogy most mi a helyzet azt nem tudom de anno igen,,JA ÉS AKKOR ILYENKOR MÉG hószolgálat volt...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

GPS-es földrajzverseny Jakucs László emlékére

Szeged - Négy országból 175 kétfős csapat regisztrált az első Jakucs László Nemzetközi Középiskolai… Tovább olvasom