Délmagyar logó

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Ezentúl drágábban utazunk

A belföldi menetrend szerinti vasúti személyszállítás díjai átlagosan 6, a helyközi autóbusz-közlekedés díjai pedig 5 százalékkal emelkednek október 15-étől. Ez a szegedieknek egy budapesti útnál oda-vissza körülbelül 200 forintos többletköltséget jelent, akár vonattal, akár autóbusszal utazunk.
Utasok a szegedi Mars téren. A magas üzemanyagárak is közrejátszottak a díjemelésben. Fotó: Gyenes Kálmán
A gazdasági és közlekedési miniszter hagyta jóvá azt a rendeletet, mely szerint a belföldi vasúti személyszállítás és a helyközi autóbusz-közlekedés tarifái október 15-étől átlagosan 6, illetve 5 százalékkal drágulnak.

A szaktárca díjrendelete szerint a hónap közepétől az intercity vonatokra érvényes pótjegy az eddigi 480 forint helyett – a helyfoglalás díjával együtt – 520 forintba kerül majd. Ezzel együtt valamennyi vonatjegy ára is változik. A teljes árú jegyek például 50 kilométerre, másodosztályon az eddigi 404 forint helyett 430 forintba, első osztályon 606 forint helyett 645 forintba kerülnek majd.

Az ennél hosszabb utazásra vállalkozóknak a 200 kilométerre érvényes jegyért másodosztályon már nem 1926, hanem 2030 forintot, első osztályon 2889 forint helyett 3045 forintot kell majd fizetniük. Egy budapesti út oda-vissza mintegy 200 forinttal drágul. (Körülbelül ugyanennyivel fizetünk majd többet az utazásért a távolsági autóbuszon is: most egy jegy oda-vissza 4340 forint, ami várhatón mintegy 200 forinttal emelkedik).

A diákigazolvánnyal utazóktól az 50 kilométeres vonatozásra jogosító havijegyért másodosztályon 1780 forint helyett 1900 forintot, első osztályon 2670 forint helyett 2850 forintot kérnek majd. A munkába járók által használt havijegyek is többe kerülnek majd. Az eddig 17 ezer 800 forintért megváltható, 50 kilométeres utazásra jogosító havijegyek a hónap közepétől 19 ezer forintba kerülnek. Ebből az összegből a munkavállaló az eddigi 2490 forint után már 2660 forintot, a munkáltató 15 ezer 300 forint helyett 16 ezer 340 forintot fizet.

Szeri István, a Tisza Volán Rt. vezérigazgatója a drágulás kapcsán elmondta, látszott, hogy az üzemanyagár-robbanás miatt emelni kell a díjakat. Idén január 1-jén, amikor 4,5 százalékos díjnövekedést tett lehetővé az árhatóság, még senki sem sejtette, hogy nyár végére 60-70 dollár is lehet egy hordó olaj ára. A társaságoknál a tevékenységek egy része veszteségessé vált, a Tisza Volánnál 150 millió forintos többletköltség keletkezett az idei, „pesszimista tervezéshez" képest is. A szakma ezt követően 7-8 százalékot tartott volna reálisnak, de a tárca az 5 százalék mellett döntött. A díjemelés valamit javít a társaság helyzetén, ám a többletköltségeket nem fedezi – mondta a vezérigazgató.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Anyakönyvi történetek

Az adószedéshez és katonaállításhoz, majd a hívek nyilvántartására vezették be az egyházi… Tovább olvasom