Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Ezt kérném karira! - A Nagy Nohab-könyv

Szeged – Rendes ajándékot vásárolni mindig nehéz. Épp ezért, hölgyeim, úgy döntöttem segítek önöknek. Karácsonyig minden napra kipécézek valamit, aminek egy férfiember örülne, ha ott lenne a fa alatt. A nyakkendő mellett, helyett.
Súlya van. Minden egyes szavának, képének. Biztosak lehetnek abban, hölgyeim, hogy ha ez a kötet ott lesz a fa alatt, akkor órákig, sőt napokig, hetekig csendben lesz a férfiember. És még csak vasútbarátnak sem kell lennie a teremtés koronájának. Viszont, ha eddig nem volt az, akkor tuti megkapta a vírust, de legalábbis ezt a mozdonyt örökre a szívébe zárta.

Az Indóház vasúti magazin munkatársai megint nagyot alkottak, pedig könnyen mellé is nyúlhattak volna. Mégsem tették: hatalmas szakmai igényességgel, gondossággal „gereblyézték" össze közel háromszáz oldalon hazánk Dízelmozdonyának, így, nagy dével, pályafutását. A gépről korábban már jelent meg egy összefoglaló album, ám az Ezüst Könyvnek becézett mű ma már fellelhetetlen, ha egy-egy példány felbukkan valamilyen online áruházban, az egekig licitálják az árát. Ez a kötet azonban koránt sem „rimék" (sic), sokkal több annál.

S mint minden rendes album, ez is többféleképpen forgatható: be lehet egyszerre falni, elejétől a végéig elolvasni, fel lehet ütni bárhol, bármikor, bele lehet feledkezni a képekbe, azaz foglalkozni kell vele. Mert a Nohab a mozdonyok Madonnája.

Ezt a borítót keressék a Tisza Lajos körúti könyvesboltban.
Ezt a borítót keressék a Tisza Lajos körúti könyvesboltban.


Ahogy a szerzők is írják ajánlójukban: „dicsőség és megannyi buktató övezte a Nohabok magyarországi pályafutását. Karrierjük sokkal ígéretesebbnek ígérkezett annál, hogy a húsz gépből mára csak hét maradjon, és ezeknek sem mindegyike üzemképes. Az M61-eseket lehet imádni, lehet gyűlölni. De közömbös iránta senki sem maradhat. Lehet legendákat és világpolitikát szőni köréje. Csak egy valamit nem lehet elvitatni: a Nohab volt mindig is a dízelkirály Magyarországon – ezt a gépet itthon és külföldön a csecsemőtől az aggastyánig mindenki ismeri. Minden jelentős vasútvonalon megfordult, és minden fontosabb vonatot elhúzott a villamosítás előtt, de még végnapjaiban is nehéz, kényes feladatot teljesített: a Balaton zsúfolt északi partjának forgalmát látta el."

Erdélyi akcióban a megmaradt gépek zászlóshajója, a Tizenhetes.
Erdélyi akcióban a megmaradt gépek „zászlóshajója", a Tizenhetes.


Szegeden a Tisza Lajos körúti MÁV-székházhoz közeli könyvesboltban lehet megvásárolni a könyvet. De ott drágáért, 11 ezer 990 forintért vehető meg. Viszont megrendelhető a kiadótól is, akkor „csak" 8000 forint, meg persze a postaköltség, de még így is jóval olcsóbb, mint a bolti ár.

Fotóösszeállítás a trollhättaniekről rock and roll zúzással

De ha a fővárosban „téblábolnak", ha tudnak, tegyenek kitérőt a szerkesztőség felé – Villányi út 76., a vasúti töltés (hol máshol?!) és a Karolina út között, sarokház –, és akkor személyesen is begyűjthetik az albumot.

Higgyék el, megéri!

Indulás Badacsonyból

Olvasóink írták

39 hozzászólás
12
  • 39. potter00 2010. december 19. 08:20
    „demeterkornel

    :) :) :)”
  • 38. daveedbrown 2010. december 18. 17:50
    „sajna a KÖVI cikkben LACI azt mondta, hogy a KARI marad -.-”
  • 37. Nórikám 2010. december 18. 11:47
    „Én meg azt kérném Garai Úrtól, a "kari" szó ? helyesbítésén kívül, intézzék már el ezt az őrületet, hogy 10 percenként kell bejelentkezni, ráadásul elég körülményesen, több ismerősöm is panaszkodik.Ez már lassan egy hónapja így van. Vagy így akarnak leszoktatni a kommentelésről bennünket?”
  • 36. Szemif 2010. december 18. 11:44
    „35.
    Ha még nem vitték el mind, (bát még hirdetik) akkor az SZKT Ügyfélszolgálati Iroda
    6720 Szeged, Deák Ferenc utca 31. alatt. 2008-as kiadvány 5000 forint, itt lehet kapni a szegedi trolibuszközlekedésről szóló könyvet is (30 éves a szegedi trolibusz).
    link:
    http://szkt.hu/page.fcgi?rx=&item=&nyelv=hu&menuparam3=77&type=3”
  • 35. messzegedi 2010. december 18. 11:13
    „34.: Én csak a budapesti villamosok 100 évéről láttam könyvet. Hol kapható a szegediről?”
  • 34. Szemif 2010. december 18. 11:01
    „Hát, a szerző biztos szereti az M61-eseket (ezzel nem is lenne baj) csak ez a cikk nagyon-nagyon reklámszagú így.
    Amúgy oké, legyen címlapon a nagy nohabos könyv, csak akkor az összes többi indóházas kiadványt miért nem reklámozzák? Vagy ha már ez egy szegedi lap, akkor az indóházas kiadványokkal azonos minőségű szkt-s könyvekről miért nem volt ismertető? Gondolok itt például a "100 éves a szegedi villamos"-ra. Mert "lehet" több embert érint vagy érdekelne a helyi villamosközlekedés története, mint egy a vasutas médiában erősen felülreprezentált mozdonyról szóló "képeskönyv". Kicsit olyan nekem az M61, mint a Ferrari az autók közt, hogy sok rajongója van, de kevés embernek van otthon. Mert őszintén a Nohabok közel sem játszottak akkora szerepet a MÁV életében, mint sok imádójuk állítja, a "mezei" mozdonyok mint a Csörgők, Szergejek, Bobók, Dácsiák, Szilik, vagy a szintén mindenki által ismert kis bézék és az Alföld egykori urai az MDmotok sokkal több utast és árutonnát mozgattak meg, mint amennyit ez 20 darab M61-es.
    Amúgy ez a mondat: "a Nohab volt mindig is a dízelkirály Magyarországon" meg erősen elfogult, ha dízelkirály és Magyaroszág, akkor egyértelműen Gyík (M63) és nem Nohab.”
  • 33. messzegedi 2010. december 18. 09:48
    „Végre! Ilyeneket szeretnék többet a DM-ben, hogy az ócska bulvár helyett értékekre hívja fel az olvasók figyelmét!!!!!

    A témához pedig álljon itt az örök igazság: "Minden kisfiú vasútbolondnak születik, akik közül néhány kevésbé szerencsés kinövi ..."

    A cím mellesleg tényleg lehetne rendesen Karácsony-nak írva.”
  • 32. AzthisziSzentFerencHogyFranzvon 2010. december 18. 00:46
    „31. hozzászólás macs
    Igen,igen!!!.)))))”
  • 31. macs 2010. december 18. 00:24
    „~FRANZVON~ ,
    rájuk gondoltál: NOHAB- GM Alapítvány? Ők vették meg 10-t. 2010. szeptember elején nyílt napot tartottak és lehetőség volt egy Budapest környéki különvonatozásra is.”
  • 30. ~FRANZVON~ 2010. december 17. 22:28
    „MÁV
    -301
    -328
    342
    -442
    -424
    -303
    ja:275,376,377,324,
    Ja: M40,M41,M63...”
  • 29. V42515 2010. december 17. 21:49
    „Akit a mozdony érdekel: www.nohab.hu

    A mozdonyok mozdonya. Az akarattyai alagúttól Keszthelyig nyaranta vasút"buzi" turisták hada követte a Nohab vontatta szerelvényeket. 2000. decembere óta ennek vége.

    Nem lenne egy nagyon apró rossz szájízem sem, ha ez az "ajánlás" nem a Délmagyar honlapján jelent volna meg... (x)”
  • 28. ~FRANZVON~ 2010. december 17. 21:19
    „27. hozzászólás klj_54
    A Legjobbakat Néked, s Kedves Családodnak egyaránt, s nagyon Jó Egészséget!!!
    Mindennek az alapja, hogy Maradjanak Jóérzésű Emberek-mint amilyen Te vagy!

    Látod-ezt meg tudtuk tenni így "fél" ismeretlenül is, akkor nincs is semmi baj!”
  • 27. klj_54 2010. december 17. 20:00
    „26. hozzászólás ~FRANZVON~ 2010.12.17. 19:40
    Semmi gond, már régen el van felejtve:)
    Ugyanis nem a személyem érte "támadás" hanem a mondanivalóm tárgyát!
    Én a rókusi állomásra járok orvoshoz (MÁV:) és ott értesültem pár kép kapcsán a Nohab "rehabilitációról". Nem nagyon tudjuk megbecsülni az értékeinket, gondolok a MIG21 flottára, Szu22-repcsikre és általában az emberi elme minden szép alkotására:(

    Azért ne add fel, bízom benne örömteli Karácsonyod lesz!”
  • 26. ~FRANZVON~ 2010. december 17. 19:40
    „25. hozzászólás klj_54
    Lám ez a nick mögé rejtőzés miket nem szül...
    A múltkor összeakasztottuk a bajszunkat valamelyik cikk kapcsán-lehet, kicsit durva voltam, ezért elnézésedet kérem-így "ismeretlenül?" is.
    Nagyon tisztelem a becsületes Sofőrembereket-Őszintén elnézést, ha megbántottalak.
    További jó egészséget: franzvon (most igen szar karácsonyom lesz,de hát ez van...:)

    A tizes Nohabot egyébiránt egy alapítvány most tette közlekedőképessé...”
  • 25. klj_54 2010. december 17. 18:52
    „23. hozzászólás ~FRANZVON~ 2010.12.17. 17:42
    Több, mint gondolnád:)”
  • 24. macs 2010. december 17. 18:49
    „Ami a könyvet illeti, kinek a pap, kinek a papné. Egyesek számára a fenti könyv örült ötlet, de én biztos nagyon boldog lennék, ha megkapnám. Sőt a környezetemben vannak legalább 5-en 6-an, akik hozzám hasonlóan éreznek.
    Van aki az autókat, repülőket, van aki a mozdonyokat szereti. Miért baj ez?
    I love Nohab!!!!”
  • 23. ~FRANZVON~ 2010. december 17. 17:42
    „20. hozzászólás klj_54

    Őszintén örülök, hogy van közös nevezőnk!:)))”
  • 22. becsei.sandor 2010. december 17. 16:59
    „Nincs ellenemre egy fizetett hirdetés egy remekül kivitelezett nyomdatermékről,de illik jelezni (x),
    hogy fizetett hirdetés. A könyv az egy másik kategória. ( Szerintem.) A véleményem lényegét a:11-es
    komment már,nállam sokkalta szellemesebben leírta.”
  • 21. eva45 2010. december 17. 16:49
    „Én örülnék neki, érdekesnek gondolom.
    Azért mert nő vagyok még érdekelhet az ilyen könyv.”
  • 20. klj_54 2010. december 17. 16:31
    „12. hozzászólás ~FRANZVON~ 2010.12.17. 11:37
    Aki a Nohabot szereti rossz ember nem lehet!”
39 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Víz alatt a vetés

Kritikus helyzet alakulhat ki a földeken - állapította meg a Magyar Agrárkamara. A belvíz miatt katasztrófát jósolnak a mezőgazdaságban. Tovább olvasom