Délmagyar logó

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -11°C | 0°C Még több cikk.

Fa ütötte az áramszedőt

Nem járműhiba, hanem megdőlt, a sínpályára belógó fatörzs okozta a múlt heti üzemzavarokat a szegedi 4-es villamos vonalán. A tűzoltóság tegnap eltávolította a „bűnösöket".
A szegedi 4-es villamos vonalán helyet csináltak az áramszedőnek. Fotó: Frank Yvette
Sorozatosan hibásodtak meg a 4-es vonalon járó villamosok áramszedői a múlt héten. Ütés érte ezeket, ám a szakemberek nem tudták megállapítani, hogy Szeged leghosszabb, 6,2 kilométeres villamospályájának mely szakaszán támadhat a baj. Mint szombati lapunkban megírtuk, mindig ugyanaz a probléma keletkezett: az ütés hatására nem szakadt el a vezetékrendszer, de az áramszedő felmondta a szolgálatot. A kocsik leállása csúcsforgalomban volt a leginkább kellemetlen, sokan a kényszerű gyaloglás után elkéstek a munkából.

A szegedi közlekedési társaság pénteken azt ígérte, a hét végén, amikor kisebb a forgalom, kiderítik, miféle rejtélyes ütésekről van szó.

Betartották az ígéretet: rájöttek, hogy a Petőfi sugárúton futó sínpár felé dől néhány fa a Batthyány utcánál és hozzáérhet az áramszedőhöz. A tűzoltókhoz fordultak, akik tegnap kivágták a kritikusnak ítélt szakaszokon a fákat. Némelyiknek a törzsén látszott is sérülés, ütésnyom, amit a villamosok áramszedőivel való „érintkezés" okozott.

Később az is kiderült, hogy pont ezen a szakaszon kisebb pályahiba is volt, emiatt a villamos is a fa felé közelített. Amíg a tűzoltók dolgoztak tegnap, a 4-es vonalon villamospótló buszok közlekedtek.

– Előfordult, hogy a sérült áramszedővel tovább tudott menni egy darabig a jármű, a vezető észre sem vette a bajt. Több esetben a pálya egész más szakaszán állt le a villamos, mint ahol a sérülés történt – magyarázta tegnap Dózsa Gábor, az SZKT igazgatója, miért nem találtak rá hamarabb a rejtélyes ütések okozójára. A cég vezetője hozzátette: egyetlen esetben sem járműhiba miatt kellett leállni, tehát nem a 4-es vonalon közlekedő Tatrák a bűnösek. Sem a csuklós legújabbak, sem a korábban, 1997–1998-ban vásárolt kisebb kocsik – amelyekből néhány még jár ezen a vonalon – műszaki állapotával nincs gond – hangoztatta az igazgató.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyarországon folytatnák a határsértő etióp futók

Maratoni futóknak vallották magukat azok a fiatal férfiak, akiket szombaton a határőrök fogtak el… Tovább olvasom