Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Farkasréti Mária a grófnét énekli

Szeged - Megjárta a mennyet és a poklot az elmúlt egy évtizedben Farkasréti Mária, a szegedi operatársulat egykor ünnepelt dívája, akinek betegsége után sikerült visszatérnie a pályára.
Farkasréti Mária sorra aratja a sikereket az Operaházban – és Almaviva grófné szerepében hamarosan újra hallhatja-láthatja a szegedi közönség a kisszínházi Figaro házasságában.

A kilencvenes évek második felében a szegedi operatársulat legígéretesebb szopránja volt Farkasréti Mária, akit Turandottól a Nabucco Abigéljéig sok főszerepben ünnepelt a közönség. Egymás után kapta a külföldi meghívásokat is, szinte egész Európát bejárta. Hamar jöttek viszont a bajok: 1998-ban Amelia szerepét énekelte volna a Dóm téri Álarcosbálban, de végül le kellett mondania a szabadtéris fellépést. Később hangszalagcsomóval műtötték a szegedi klinikán, majd hosszú rehabilitáció következett, és 2002-ben meg kellett válnia a társulattól.

Farkasréti Mária örül, hogy újra énekelhet Szegeden is Fotó: DM/DV
Farkasréti Mária örül, hogy újra énekelhet Szegeden is
Fotó: DM/DV

– Sokáig várt rám a színház, de nem sikerült rendbejönnöm. Közben férjhez mentem – a párom zenetanár –, 2000-ben megszületett a kisfiam, Dominik. Bekerültem az élet nagy körforgásába, call centerekben dolgoztam, és sokféle más munkát is kipróbáltam. Mindent újra kellett kezdenem, az ügyfélszolgálati munka mellett próbáltam énekelni. Egyáltalán nem bíztam abban, hogy sikerül összeszednem magam. Régi barátom, a Budapesti Operettszínház karigazgatója, Kéringer László, aki mellékállásban énekmester is, először elvitt a Szent Rókus Kórházba a neves gégészhez, Lichtenberger György professzorhoz. Amikor kiderült, hogy egészséges a hangszalagom, lépésről lépésre, ahogy egy baleset után újra járni tanul az ember, elkezdtem új technikával énekelni – meséli Farkasréti Mária.

2005-ben mert újra egy egész szerepet elvállalni: Simon Balázs Mozart Don Giovannijából DJ, avagy Az istentagadó büntetése címmel Zsámbékon rendezett alternatív előadást, abban énekelte Donna Elvirát. Lassan újabb felkéréseket kapott: Tosca szerepében Debrecenben aratott sikert, Kovalik Balázs Mozart-maratonjában pedig Despinát énekelte.
– Szerencsére volt elég időm, hogy fokozatosan visszaszokjak a színházi életmódhoz, az énekléshez. Beugrással megcsináltam két Turandot-előadást az Operaházban, majd az előző évadra is kaptam kettőt. Erre a szezonra már nemcsak Turandotnak hívtak, hanem két Aidát is énekeltem, tavasszal pedig A trubadúr Leonorájaként mutatkozom be. Végül mégiscsak sikerült visszakerülnöm a pályára. A legnehezebb az volt, hogy elhiggyem: van még keresnivalóm a színpadon – mondja a visszatérő díva, akit a kisszínházban láthat majd a szegedi publikum. Az Anger Ferenc rendezésében színpadra kerülő Mozart-operában, a Figaro házasságában a grófnét énekli – épp azt a szerepet, amellyel 2002-ben nem sikerült megbirkóznia.

Utálja az operát

– Mentünk valahova a kisfiammal, aki azt mondta: este majd előad nekem egy kabarészámot otthon, ígérjem meg, hogy megnézem. Azt feleltem: „De te sohasem jössz el a színházba megnézni engem!" Erre Dominik elgondolkodott, majd azt mondta: „Tudod anya, hogy mennyire utálom az éneklést, nem tehetnék érted inkább valami mást?" Annyira aranyos volt, összecsókoltam az utcán. Nem akarom olyasmire kényszeríteni, amit nem szeret, márpedig az opera nem tartozik a kedvencei közé, szerinte az éneklés túl hangos – meséli Farkasréti Mária.

Olvasóink írták

  • 1. Piki 2009. január 14. 14:29
    „Brutál egy arcberendezése van a művésznőnek.:)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bármilyen ruhát elad egy szép kirakati baba

Szeged - Hetente levetkőztetik, és új stílust kap. Szendén mosolyog, vagy kihívóan kacér – ha van arca. Szegeden a legtöbb kirakati baba kar, láb és fej nélkül kínálja az üzletek ruháit. Tovább olvasom