Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Fekete pénteken úsztak el az ajándékok

Szeged - Hatalmas, egynapos akciót hirdetett nemrégiben egy webáruház, tömegek vásároltak ott akkor műszaki cikkeket. Sokan azonban a mai napig hiába várják előre kifizetett rendelésüket, akik pedig megkapták, azok is sok esetben hibás vagy használhatatlan terméket vettek át.
Emlékeznek még az internetes áruházra, amely ritkán látott nagyságrendű akciót hirdetett Black Friday néven? Egyetlen nap alatt több hónapnyi forgalmat bonyolítottak le, és mindenki, akinek sikerült időben felkeverednie az oldalra, boldogan dőlt hátra: jó üzletet kötött karácsony előtt.

Ajándékcsomagolás helyett most sokan bosszankodnak. A cég Facebook-oldala hasonló forgalmat bonyolít, mint azon a bizonyos pénteki napon a webáruház: dőlnek a panaszok az „ünnepek alatti kiszállítás" link alatt.

 Gyanakodni kell

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata már korábban felhívta a figyelmet, hogy a határon átnyúló online vásárlásokkal kapcsolatban leggyakrabban olyan panaszok érkeznek, hogy a megrendelő nem kapta meg az árut, vagy a kereskedő hibás terméket küldött. A szervezet szerint gyanakodni kell, ha túlságosan kedvező áron, a piaci ár töredékéért kínálnak eladásra számítástechnikai és szórakoztató elektronikai termékeket, mobilkészülékeket, márkás ruházati termékeket.

– Én december 8-án rendeltem, a csomagkövetés szerint a pécsi depóban dekkol a cucc 4 napja. Ma estére kiderítették, hogy ez bizony mégsem indult el a cégtől. Annyit mondtak, nem sok reményt látnak a postázásra a közeljövőben, annyi a fennakadás – mesélte Tamás, aki 115 ezer forintos rendelését várja hiába.

Aki megkapta az árut, az sem biztos, hogy boldog. Az a legkevesebb, hogy a futár előzetes értesítés nélkül érkezik, de rengetegen panaszkodnak hibás termékre. Cserélni, visszaküldeni reménytelen: sokak tapasztalata, hogy a panaszlevelekre senki nem válaszol, az ügyfélszolgálatos telefonokat nem veszik fel, a visszaküldött áru helyett pedig se új, se pénz nem jön. Többen is panaszolják, hogy a hibás terméket visszavitték ugyan, azóta viszont semmit nem tudnak.

– Három hete náluk van a pénzem, termék sehol. Ha kiszámolom, hogy vissza kellett küldenem a csomagot és telefonáltam kétszer, nyolcvan forintos percdíjjal, miközben akár negyedórán keresztül sem fogadják a hívást, könnyen kiszámítható, hogy annyi pénzt költöttem a még meg sem érkezett termékre, amennyiért máshol is megvehettem volna – dühöngött Anita.

Van, aki arra tippel, hogy a cég a kiszállításokkal machinál. Olvasható olyan történet, hogy a Black Friday alkalmával megrendelt termékek ugyan megérkeztek, de volt, ami már láthatóan ki volt bontva előtte, hiszen csomagolóanyagok hiányoztak a dobozból, a tartozékok pedig csak úgy be voltak dobálva. Más termékeken ott volt a visszáru matrica.

Az üzemeltető cég romániai, így olyan panaszok is előfordulnak, hogy például a kiküldött mobiltelefonnak nincs magyar nyelvű menüje, vagy a termékhez csak román nyelvű használati utasítást mellékelnek. Több termékhez nem adtak garancialevelet, a vásárló pedig hiába kéri.
A webáruház honlapján semmiféle hivatalos cégadatot nem lehet találni, azt viszont most is büszkén hirdetik, hogy aki december 18-án rendelt, 23-án még megkapja a csomagját.

Az egyetlen elérhető e-mail címre elküldtük kérdéseinket, egy automatikus választ kaptunk, amelyben arról tájékoztattak, hogy „egyik tanácsadójuk válaszolni fog a legrövidebb időn belül, a helyzet kivizsgálása után".

Bár jóindulattal feltételezhetnénk, hogy csak saját, túl jól sikerült akciójával úszott el a cég, de webshopjuk értékeléséből korábbi bejegyzések alapján is lehet arra következtetni, hogy a mostani helyzet nem egyedi.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fű alatt a régi könyvből tanulnak

Ősz óta az állami iskolák az előírt tankönyvekből taníthatnak, de vannak renitensek. Ők fű alatt a régi könyvekből oktatnak Tovább olvasom