Délmagyar logó

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -7°C | 0°C

Felavatták az új szegedi villamosflottát

Szeged - Villamosparádéval avatták fel a város új Swing Szeged flottáját szombaton délután a Széchenyi téren. A 9 új alacsonypadlós járművet Jacek Jodda, a lengyel gyártó cég marketingvezetője adta át Botka Lászlónak, Szeged polgármesterének.
Villamosparádéval kezdődött szombaton délután Szeged új villamosflottájának ünnepélyes avatása. A múlt századot képviselő járműnemzedékek vonultak fel, élükön a nosztagiakocsikkal. Először a 12-es motorkocsi érkezett, majd a 313-314-es nosztagia ikerkocsi, ám az utóbbit már az M3-as karbantartó villamos tolta. Történt ugyanis, hogy a bíróság előtt - valószínűleg a nagy por miatt - füstölni kezdett az áramszedője, amit az SZKT munkatársai gyorsan lehajtottak, majd hátulról érkezett a segítség. Utánuk a tavaly forgalomból kivont bengáli, majd egy T6A2-es szóló Tatra és egy KTe-es csuklós Tatra következett. A sort a 21. századi technikát jelentő új Swing Szeged villamosok zárták.

Villamosok parádéja. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

A 9 új alacsonypadlós járművet a lengyel gyártó cég, a PESA Bydgoszcz SA képviseletében Jacek Jodda  marketingvezető adta át Dr. Botka Lászlónak. Szeged polgármestere ezután - stílusosan síppal és menesztőtárcsával - útjára indította a flotta legifjabb tagját. 

A város új villamosflottája határidőre megérkezett. Bemutattuk: az utolsó, kilencedik Swing Szeged 2012. május 22-én éjfélkor futott be Lengyelországból a Kossuth Lajos sugárútra. A flotta utolsó két tagja - a szükséges próbaút és műszaki vizsga után - rövidesen bekapcsolódik az utasszállításba a 2-es villamosvonalon.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. mag 2012. május 31. 13:57
    „TISZTELT EMBEREK! BOLDOGASSZONY SGT ESTE 8KOR MEGINT TÖRNEK ZUZNAK! ERRÖL AZ ESEMÉNYRÖL MIÉRT NEM IRNAK EZ MÁR IGEN: HAJRÁ FIUKKKKKK KAP E”
  • 25. Agáta 2012. május 29. 18:30
    „1./ Mi is fizetünk az Unio-nak, így tulajdonképpen a saját pénzünket kapjuk vissza, ha valaki ezt még nem tudná. Sőt, ahogy hallom a pénzügyes szakemberektől, többet fizetünk be, mnt amennyit vissza kapunk.
    2./ A tömegközelekedés nem fejlődött minden téren. A járművek ugyan jobbak, de este és hétvégén a nemrég megváltoztatott menetrend szerint rendkívül ritkán járnak. Hétvégén este az 1-es villamos már nem is közlekedik, a 2-es pedig 1/4 óránként, este 8-tól pedig mindössze 20 percenként. Iskolaszünetben (pl. nyáron is, amikor itt a sok ember a szabadtéri stb. miatt, mennek a Nagyállomásra, mert nem mindenki jár autóval) pedig már 19:35-től csak 20 percenként. Megjegyzem, az egyetemisták még június végéig jönnek-mennek a vonathoz, mert vizsgaidőszak van. A tavaszi ált.-és középiskolai szünetben volt "szerencsém" élvezni ezt a "csodás" menetrendet. Pénteken mentem ki az állomásra a 20:15-kor érkező vonathoz. Mire leértünk a villamoshoz, elment, a rengeteg ember 20 percet várt a következőre. Alig fértünk fel. Busz is kevés jár, így bizony tömeg van, pedig a rengeteg Pesten dolgozó fiatal és a diákok is ilyenkor jönnek haza hétvégére. Aki megváltoztatta a menetrendet, erre igazán figyelhetne!”
  • 24. CsengeleMSN 2012. május 28. 19:07
    „Szépek ezek a villamosok, de a kerékpár utak kiépítése azért egészségesebb lenne a szegediek számára, mivel a biciklizés sport, viszont a villamosozás nem sport így nem is egészséges! Ha biciklizünk van egészség, ha villamosozunk nincs egészség, mert nem mozgunk!”
  • 23. feri37szeged 2012. május 28. 14:18
    „hatalmas gratuláció a lengyeleknek! Követendő példa! Határidőre olyan műszaki dolgokat produkáltak, amit magyarországon már évtizedek óta nem tudnak megtenni, pedig megtudnánk!! Jó lenne nem csak sajnálkozni, és adókat kivetni, és a múlt örökségét felhánytorgatni, hanem a találékonyságunkat az ötleteinket, és a tudásunkat felhasználva előre haladni, és nem a múlton siránkozni!!!
    Gratula a lengyeleknek amit készítettek!”
  • 22. strangerrr 2012. május 28. 09:55
    „20. Nem. A tram-trainhez olyan jérmű kell ami tud közlekedni villamospályán és nyílt vasúti pályán is.
    21. A munkahely "teremtéshez" hozzá kellene a nyugdíj- az adó- és az egészségügyi rendszerhez plusz nem befektető ellenes politikát folytatni (l. Eltolcsy). Ha bármelyik kormány megpróbálna ezekhez hozzányúlni az kinyírja önmagát, mert a magyar társadalom mindezekről hallani sem akar.”
  • 21. dokmed 2012. május 28. 09:30
    „Tényleg nagyon sokat fejlődik Szeged, főleg a közlekedés- csakhát ezek egyike sem munkahelyteremtés.
    Anélkül meg csak a város(lakók) adóssága nő a fejlesztésekkel....”
  • 20. CsengeleMSN 2012. május 28. 00:30
    „Ezek a villamosok fognak majd Szeged és Hódmezővásárhely között is közlekedni?”
  • 19. Dr.Evazan 2012. május 27. 14:01
    „1. Nem szóló T6A2 ment a különjárati menetoszlopban, hanem csatolt T6A2
    2. Nem a flotta legifjabb tagját (a 108-ast), hanem a 101-est menesztette Botka Úr.

    A többi nagyjából stimmel”
  • 18. Bendegúz007 2012. május 27. 13:36
    „Épp most néztem a városi vtv-t,szkt vezetője 2013 év végére ígéri az új trolibusz első prototipusát,köszönjük nekik,igaz már 2011 év végére itt lettek volna.”
  • 17. cumania 2012. május 27. 13:09
    „5. balihoho 2012.05.26. 18:26
    Itt az alkalom, válasszatok egy jó polgármestert! :)”
  • 16. joy 2012. május 27. 08:42
    „Köszönjük mindazoknak, akik rendbetették Szeged romos elektromos közlekedési hálózatát, és emberi járműveket szereztek nekünk, városlakóknak úgy, hogy a pénz 4/5-ét az EU-tól kaptuk, minekünk csupán 20%-át kellett állnunk!!!

    Várjuk a 10-es trolik érkezését, a járat indítását!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 15. Bendegúz007 2012. május 27. 08:20
    „A 9 db pesa villamosból 8-at állt az unió,egyet fizetett ki a város,szerintem így elég baráti ár volt leosztva.
    :)”
  • 14. újratöltve 2012. május 27. 07:59
    „Debrecenben ezért örülnének! Bár ott is átadnak majd valamit a Nagyerdőben. Egyszer. Az biztos ajándék lesz, ugye? Ingyen?”
  • 13. okoskata 2012. május 27. 07:24
    „A szó hatalma itt = szemfényvesztés!, de legalábbis zsurnalisztikai csúsztatás.
    Adni, átadni ajándékot szoktak.
    A flottát nem ajándékként kapta a város, hanem kőkemény és nem forintalapú üzlet teljesítéseként.”
  • 12. szodaviz 2012. május 27. 05:28
    „És ki fizeti ezt mind ki????????????
    :D”
  • 11. macs 2012. május 26. 22:51
    „Ma olyan jó volt szegedinek lenni! :-)”
  • 10. atomboy 2012. május 26. 20:28
    „7. rodnás
    Eros tulzas a darabonkenti felavatas.
    Marciusban a 2. vonal atadasa kapcsan volt unnepseg, most a teljes flotta.”
  • 9. 1makói 2012. május 26. 20:25
    „valóban nagyon szépek ezek a villamosok! egyre barátságosabb, élhetőbb város Szeged - innen nézve legalábbis !
    gratula a lengyeleknek is.”
  • 8. Mike3 2012. május 26. 19:31
    „nagyon szépek ez tény! annak is nagyon örülök, hogy lengyel testvéreink ipara képes ilyen komplex gépek előállítására!
    azt viszont nem értem, miért kellett az SZKT-nak 200 millió Ft plusz üzemeltetési költség évente, amikor az utaslétszám ettől nem fog nőni. na de én nem értek hozzá”
  • 7. rodnás 2012. május 26. 19:30
    „Botka már csak úgy tudja ünnepeltetni magát, hogy darabonként avatja fel az új villamosokat?? Szomorú!”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bőrgyógyászati csoda a szegedi klinikán

Világviszonylatban is egyedülálló módon gyógyítottak meg egy szőregi férfit a Szegedi Tudományegyetem Bőrgyógyászati Klinikáján. Tovább olvasom