Délmagyar logó

2018. 11. 22. csütörtök - Cecília 4°C | 6°C Még több cikk.

Felemás vasútkorszerűsítés

Második vágányt épít a MÁV Városföld és Kiskunfélegyháza között a Cegléd–Szeged vasútvonalon, a munkák miatt sokat késnek a vonatok. Jövő év végére Szeged és Cegléd között 15 perccel csökkenhet a menetidő, de Félegyházáig így is csak 100-zal haladhatnak a szerelvények.
Az autópálya megépítése komoly kihívást jelent a vasútnak. Fotó: Karnok Csaba
Fél órákat késő vonatok, rajtuk fürtökben lógó diákok – péntek délután a beállványozott szegedi nagyállomáson. Bár szinte elviselhetetlen ilyenkor az utazás, legalább ott a vigasz: fejleszt a MÁV. A vonatok azért késnek, mert a pályát újítják föl, a konténerállomás pedig sokkal kellemesebb, tisztább, mint a régi.

A Cegléd–Szeged vasútvonalon Városföld és Kiskunfélegyháza között előkészülnek egy újabb sínpár építésére. A munkálatok az Európai Beruházási Banktól fölvett hitelből zajlanak, ebben az évben mintegy 3,4 milliárd forint értékben. A Cegléd és Szeged közötti egyvágányú pályán ez a 12 kilométeres szakasz volt a leghosszabb állomásköz. A második vágány megépítése után nem kell majd egymást bevárniuk a vonatoknak, az ellentétes irányba haladó szerelvények a két állomás között is találkozhatnak. A napokban 4 méterrel arrébb tették a meglevő sínpárt, így lesz hely az új vágány lefektetéséhez. Ezalatt az utasokat vonatpótló buszok szállították. A korábbi években készült el Cegléd és Városföld között az új pálya és az új biztosítóberendezés, a vonatok azon a részen 100 helyett 120 kilométeres sebességgel mehetnek.

Dolgoznak az építők a Cegléd és Budapest közötti szakaszon is, amely hivatalosan egy másik vasútvonal része. Mivel európai tranzitfolyosóról van szó, az unió által létrehozott ISPA-alapból korszerűsítik. A Vecsés és Szolnok közötti munkálatokat a Szeged–Budapest viszonylatban utazók is láthatják. A szegedi vonatok ugyan Cegléd és Kőbánya között nem állnak meg, de az elsuhanó vagonokból látható: Vecsés, Üllő és Monor állomások átépültek, már nem kell a vonatoknak jelentősen lassítani áthaladáskor. Befejeződött a Vecsés és Pilis közötti pályafelújítás, és átépültek a vágányok Albertirsa és Cegléd között is. Utóbbi szakaszon 140-nel mehetnének a vonatok, ha lennénnek a MÁV-nak erre alkalmas járművei. Cegléd állomás teljes átépítése is a projekt része, a fontos csomópont a közeljövőben megújul: aluljáró, széles peronok épülnek – tájékoztatott a MÁV Kommunikációs Igazgatósága.

Üröm az örömben, hogy Kiskunfélegyháza és Szeged között a MÁV csak úgynevezett emelt szintű karbantartást tervez. Ez azt jelenti, hogy visszaállítják az eredeti, 100 kilométeres óránkénti sebességet, azaz kijavítják a lassabb haladásra késztető hibákat.


Autópályán gyorsabb

Az M5-ös autópálya elkészültével Szeged határától a budapesti bevezető szakasz végéig úgy 70-80 perc lesz az út személyautóval. Szeged és Budapest között a vonatok Cegléd felé kerülnek, hosszabb utat kell megtenniük. A vasútfelújítás egyes ütemeinek elkészültével folyamatosan csökkent a két város közt a menetidő. Idén az intercityk 121 perc alatt érnek Kőbánya-Kispestre, 133 perc alatt a Nyugatiba. Jövő év végére a Ceglédig 15 percet le tudnak faragni, a Szolnok és Vecsés közötti felújítás nyomán pedig további rövidülhet az utazás időtartama. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felgyújtottak egy keresztet a volt Gyevi temetőben

Felgyújtottak egy fakeresztet a közelmúltban felszámolt Gyevi temetőben Szegeden - tájékoztatta egy… Tovább olvasom