Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Felértékelődött a nyugati elkerülő út

Nagyobb a forgalom a szegedi nyugati elkerülő úton az év eleje óta: azzal, hogy fizetős lett az M5-ös sztráda Szeged mellett elhúzó szakasza, felértékelődött a vele párhuzamos, szinte nyílegyenes út.
– Jó a nyugati elkerülő út minősége, van is rajta forgalom, a taxisok főleg a Vásárhelyi Pál utcai nagy forgalmat tudják kikerülni, ha azon haladnak – mondta Bobkó Attila, a Taxi 3 ügyvezetője. – Különösen azok tudnak kényelmesen eljutni a város egyik végéből a másikba, akik Kecskésről Dorozsmára szeretnének utazni.

2004–2011 között adták át, torzó maradt

Az elkerülő út első ütemét a déli 5-ös számú főút és az 55-ös számú főút között 2004-ben, a második ütemet az 55-ös számú főúttól a Dorozsmai útig 2006-ban, az utolsót, amely az 5-ös útba torkollott, 2011-ben adták át. Az elkerülő összesen 5,8 kilométer hosszú. Hogy a félkörív mikor zárul be a másik végén, a szerb határ felé vezető 5-ös út és a Tisza-kikötő között, azt még mindig nem tudni.

A kiskundorozsmaiak jártak a legjobban a nyugati elkerülővel: ahhoz, hogy elérjék az 5-ös főutat vagy az 55-öst, lassan 10 éve nem kell bemenniük Szegedre. Az autópálya-matricával spóroló kisteleki, balástyai autósok pedig bejöhetnek az 5-ös úton Szegedre, majd rámehetnek a nyugati elkerülőre, ha Mórahalom felé utaznak. 2015. január 1. előtt még az ingyenes M5-ös szakaszt választották.

Amikor 2004-ben a nyugati elkerülő első szakaszát átadták, sokan azt mondták: minek ide egy, a sztrádával párhuzamos út. Ismert: az M5-ös 2005 decemberében érte el Szegedet, a Röszkéig tartó mintegy 15 kilométeres szakaszt pedig 2006 tavaszán avatták.

– Mindenképpen szerencsés, hogy van egy, az autópálya-csomópontoknál több csatlakozási lehetőséget jelentő út Szegedtől nyugatra: ez nemcsak a Szegeden lévő belső utakat tehermentesíti, de a kistérségi kapcsolatrendszer szempontjából sem mellékes. És ahogy látszik, lett is rajta forgalom, tehát volt rá reális igény – mondta Nagy Sándor, Szeged városfejlesztési alpolgármestere. – Nincs értelme nagyon örvendezni: sajnos amikor épült, nem láttuk előre, hogy egyszer a magyar kormány a civilizált országok közlekedésfejlesztési elveit felrúgva az elkerülő utakat fizetőssé teszi.

Arra a kérdésre, a „feltáró út jelleg" megvalósult-e, Nagy Sándor így válaszolt: – Csak részben: a logisztikai központ végső elérhetőségét innen tudtuk biztosítani. A későbbiekben szerintem lesz még az út mellett kialakítható fejlesztési terület.

Az új útdíjfizetési rendszer legnagyobb vesztesei a Szegedre tartó vajdaságiak, akik eddig díjmentesen autópályázhattak. Nekik nem segítség a nyugati elkerülő, mivel már a határtól fizetniük kell.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megtalálni a példát és a pillanatot

A mindenkit elvarázsoló Sena Dagadut, az Irie Maffia zenekar frontemberét a március 20-i boldogság… Tovább olvasom