Délmagyar logó

2017. 05. 01. hétfő - Fülöp, Jakab 5°C | 20°C Még több cikk.

Felfüggesztett fogház a balesetet okozó tűzoltónak

Szeged - Nem jogerősen egy év felfüggesztett fogházra ítélték azt a tűzoltót, aki tavaly július 4-én laktanyába vonulás közben balesetet okozott az ópusztaszeri úton. A balesetben egy tűzoltó meghalt, többen megsérültek.
– Nehéz feldolgozni, sajnos már nem tudok mit tenni, ez megtörtént – mondta az utolsó szó jogán Szabó Péter. A Szeged Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság állományába beosztott tűzoltót tegnap egy év, végrehajtásában egy évre felfüggesztett fogházra ítélte a Szegedi Járásbíróság. Szabó Péter vezette azt a tűzoltóautót, amely 2012. július 4-én egy baksi avartűztől hazatérőben az Ópusztaszer és Sándorfalva közötti úton egy kettős kanyarban megcsúszott, majd oldalára borult. A balesetben elhunyt a 26 éves Ungi Péter törzsőrmester, aki Szabó Péter mögött, az ablaknál ült, hárman 8 napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedtek, egy tűzoltó súlyosan megsebesült.

A Szegedi Járásbíróság szerdán meghallgatta a 24 éves Szabó Pétert, az ügyben kirendelt Szőke Zoltán igazságügyi szakértőt, majd azokat a tűzoltókat is, akik tavaly a szerencsétlenül járt gépjárműben Szegedre tartottak. – Részben bűnös vagyok – vallotta Szabó Péter. – Én vezettem a tűzoltóautót – folytatta elcsukló hangon. A baleset időpontjában a 2009 óta tűzoltóként szolgáló férfi még csak néhány hónapja rendelkezett tehergépkocsi vezetéséhez szükséges jogosítvánnyal, a tűzoltóknál gépkocsivezető-jelölt volt. – Megkérdeztem, hogy vezethetek-e visszafelé, a típusvizsgát már megszereztem a tűzoltóautóra. Parancsnoki engedéllyel indultunk vissza a laktanyába. Szerettem volna nagyon megfelelni a beosztásomnak, mindig is tűzoltó akartam lenni – fogalmazott Szabó Péter.

A baleset előtti pillanatokról elmondta, az ópusztaszeri kettős kanyar előtt ötödikből visszaváltott negyedik sebességbe, legfeljebb 60-nal hajtott be a kanyarba. – Amikor kezdtem volna kijönni a kanyarból, egy huppanást éreztem, majd megijedtem. Próbáltam ellenkormányozni a megcsúszott autót, de az megállíthatatlan volt – folytatta. – Beleálltunk a földbe, a teherautó alá szorultam. Azért nem fulladtam meg, mert egy vízelvezető árokba estem. Miután kiszabadultam, fel-alá járkáltam a tűzoltóautó körül, sírtam – mondta elcsukló hangon Szabó Péter. A tűzoltó társaival Ungi Péter segítségére sietett, de már nem tudták bajtársukat megmenteni.
Szabó Péter könnyeivel küszködve mesélt társa tragédiájáról, majd a balesetet követő hónapokról. A vádlott is súlyos sérüléseket szenvedett, és a történtek lelkileg is megviselték, több hónapig pszichológushoz járt, és a tűzoltói szolgálatot is csak januárban kezdhette meg újra. Juhász Zsuzsanna bírónő többször felajánlotta Szabó Péternek, hogy tartsanak szünetet, de a férfi ezt visszautasította.

A bíróság a vádlott tűzoltó után meghallgatta Szőke Zoltán igazságügyi szakértőt, aki a védőügyvéd kérdésére kijelentette: nem lehet kétséget kizáróan bizonyítani, hogy Szabó Péter gyorshajtott. A tanúk közül Szabó egyik bajtársa azt vallotta, a balesetet Szabó rutintalansága, relatív gyorshajtás okozta. – 50-60-nal vezethetett, de rosszul választotta meg az ívet. Amikor felnéztem, azt láttam, már rég kanyarodnunk kellene, de a tűzoltóautó még mindig egyenesen megy – mondta az egyik tanú. Elhangzott, a tűzoltóautó először lesodródott az útról, majd a korrigáló manőverek ellenére felborult.

Juhász Zsuzsanna bíró az ítélet indoklásában elmondta, a vádlott rutintalansága, figyelmetlensége eredményezte a balesetet. C kategóriás jogosítvánnyal korábban alig vezetett, a balesetben érintett típusú tűzoltóautó volánja mögé pedig ekkor ült először. A bíróság a vádlottat előzetesen mentesítette a büntetett előélethez fűződő joghátrányoktól, így ha elöljárói is úgy látják, folytathatja a tűzoltói munkát. Az ítéletet a vádlott és védője tudomásul vette, az ügyész három nap gondolkodási időt kért. – Szeretnék tűzoltó maradni – mondta az ítélet kihirdetését követően Szabó Péter. Hozzátette: nem akar már vezetni. A tárgyalást végigváró tűzoltók azt mondták, ma is félnek, ha kocsira kell szállni. Nem szeretnek ablak mellé ülni.

Olvasóink írták

  • 14. ráérő 2013. október 18. 08:18
    „A buzát szét szóró tgk vezetője biztosan akarattal tette!
    Direkt hibázott!?
    Nem játszhatott közre műszaki hiba netán az utak csodálatos "minősége"?
    Még a jogsi is ugrott négy honapra...
    Szerettem volna ha 8 éve a "szakértő"és biró ilyen kegyes itéletet hozzott volna az én részemre...”
  • 13. Roland1000 2013. október 17. 22:45
    „Csutak! Ez a tűzoltó nem direkt hibázott..., a halakat direkt fogták ki...”
  • 12. aby28 2013. október 17. 17:03
    „5. SunCityZs

    Hol szerezze meg a rutint, ha nem vissza felé úton? Nincs vezetés gyakorlat (nincs pénz üzemanyagra), akkor miről beszélünk?
    Elég bűntudata van neki, nem fog soha megfeledkezni róla, de azok sem akik kimentek segíteni aznap!
    Minden elismerésem az Övé/Övék, mert csak a pénz miatt tényleg nem megy senki tűzoltónak!”
  • 11. Óperenciás 2013. október 17. 12:45
    „A rutintalanság az oka a sok rendőrautó balesetnek is.
    Drága az üzemanyag, kevés a pénz, mit lehet ez ellen kitalálni?”
  • 10. Kritikus 2013. október 17. 08:34
    „Nem mentve a gépkocsi vezetőjét, azért kíváncsi lennék arra, hogy a bíróság vizsgálta-e tűzoltóautó általános állapotát. Itt arra gondolok - mint azt egy tűzoltó ismerősöm elmondta, - hogy ez a gépjármű igen-igen farnehéz. Egyenlőtlen a súlyelosztása. (Állítólag alig egy-kétszáz kilóval van alatta a hátsó tengely a megengedett legnagyobb tengelyterhelésnek.) (A többi autójukra ez nem jellemző, csak erre az egy típusra.) Úgy néz ki mintha fel akarna szállni. Ebből adódóan pedig hajlamos arra is, hogy kisodródjon a hátulja. Ha ehhez társul még a rutintalanság, akkor már kész is a baleset.”
  • 9. horvzsuzsi 2013. október 16. 23:10
    „Ne itélj,hogy ne itéljenek!”
  • 8. heinerg 2013. október 16. 21:38
    „Gyakran járok arra. Amikor megjelent az első kátyú a kanyar előtt, mondtam, hogy ebből baj lesz. A baleset után néhány nappal úgy-ahogy kifoltozták azt a bizonyos kettős kanyart...”
  • 7. Misi72 2013. október 16. 21:08
    „Ne itélj,hogy ne itéljenek!”
  • 6. _csutak_ 2013. október 16. 20:04
    „Itt ember halt meg, de a tegnapi HVG szerint pár ponty miatt meg hat hónap végrehajthatót adtak.
    Justizmord!”
  • 5. SunCityZs 2013. október 16. 19:12
    „3. kivia ???
    Mi az, hogy nem büntetés kell??? Mert tűzoltó?
    Minden tiszteletem a tűzoltóké, de....
    <moderálva> . Nem vonulás volt, így semmi oka nem volt gyorsan hajtani.
    Milyen alapon dönt a bíróság? Ez akkor lett volna korrekt ítélet, ha nem hal meg ott senki.
    Ha vonulás lett volna, akkor aláírom, baleset, mert ugyebár akkor sietniük kell, de nem ez a helyzet.
    Miért engednek fiatal <moderálva>, zéró rutinnal az országútra? Adjunk hálát, hogy pont akkor nem közlekedett szemben senki....”
  • 4. vasi 2013. október 16. 16:45
    „Bőven sok büntetés neki a sorstól, hogy azzal a tudattal kell leélnie az életét, hogy meghalt egy társa.”
  • 3. kivia 2013. október 16. 15:34
    „A fiatal tűzoltónak támogatás és segítség kell, nem büntetés. A munkáját végezte (valószínűleg hivatástudatból és nem pusztán a fizetéséért), és az ő munkájában egy hiba ilyen következményekkel járhat. Szerintem ez van.”
  • 2. ötös 2013. október 16. 15:29
    „Részvétem neki is.”
  • 1. szalmaszal 2013. október 16. 12:57
    „Rezesovát meg fel fogják menteni, figyeljétek meg. A bíróság-ügyészség meg csodálkozik, hogy a lakosság nem bízik meg bennük.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sport és jóga ovisoknak

Őszi kavalkád néven sportos egészségnapot tartottak Szegeden, a Boros József utcai óvodában. Tovább olvasom