Délmagyar logó

2017. 01. 24. kedd - Timót -7°C | 1°C Még több cikk.

Félmilliós görög rémálom

Tenger helyett étteremre néző szoba, fekália a pálma alatt, rozsdás nyugágyak és hangyák az üdítőben. Többek között ezeket a „szolgáltatásokat" tartalmazta az a zakynthosi all in-
clusive utazás, amelyre két szegedi család is befizetett. A balul sikerült vakáció több mint egymillió forintjukba került. Most kártalanítást követelnek az utazást szervező fővárosi irodától.
– Számoltuk a napokat, már annyira vártuk, hogy Zakynthosra érkezzünk. Az utazás előtti estén felvetődött, hogy a közeli étteremből görög pizzát rendelünk, de végül mást választottunk. Mivel all inclusive – egész napos, korlátlan étel- és italfogyasztás, a szálloda összes szolgáltatásának korlátlan használata – utazásra fizettünk be, úgy gondoltuk, tíz napon át különlegesebbnél különlegesebb görög fogásokat kóstolhatunk végig. Tévedtünk – beszélt a várva várt vakációról Pomázi Adrienn. A zakynthosi nyaralásra egy másik családdal indultak: a pénzt egy szegedi irodán keresztül fizették be a fővárosi Aeolus iroda számlájára. Szállásuk a háromcsillagos Arkadianos szálloda lett. A július végi utazás családonként félmillió forintba került.

Prospektus és valóság

– A prospektusban leírtak nem voltak köszönő viszonyban a hotelbeli állapotokkal. A medence vize olyan sötét volt a piszoktól, hogy belemenni sem mertünk. Az alkalmazottak a tisztítást úgy oldották meg, hogy minden este egy vödör klóros vizet öntöttek bele, amitől a medence közelében elviselhetetlen lett a szag. A hotel pálmafája alatt fekália volt. A külön tízezrekbe kerülő tengerre néző szobából a szálloda éttermét láttuk – dühöngött Adrienn.

– Már az odaérkezéskor gyanús volt, hogy amíg az összes tavernában telt házat láttunk, a mi szállodánk éttermében csak ketten ültek – beszélt a megérkezés pillanatáról. A menüről elmondta, húst alig láttak a tíz nap alatt, a gyros gumihoz hasonlított, a görögdinnyét romlottan szolgálták fel. Az üdítőben és más ételekben hangyákat találtak, a sör pedig szénsavmentes, ihatatlan volt.

Étel fölött éhesen

Még mindig ajánlják

Többen is panaszt tettek az utazási irodánál az Arkadianos szállodára, ahol több mint negyven vendég betegedett meg. A laboratóriumi vizsgálatok szerint a szállodai medence vizéből, az ivóvízből és az ételekből vett minta mind negatív volt. A két szegedi családot a betegség szerencsére elkerülte. Mivel az iroda magyarországi képviselője tegnap egész nap Szlovákiában tartózkodott, csak annyit sikerült megtudnunk, hogy ezeket a reklamációkat kivizsgálják, és „lesznek olyan utasok, akik visszakapják a befizetett pénzük egy részét". De hogy milyen utasokról és mennyi pénzről is van szó, nem sikerült megtudnunk. Az egyik dolgozó még annyit árult el: tavaly nyáron is szerződésben álltak az Arkadianos hotellel, és egy évvel ezelőtt egyetlen panasz sem érkezett hozzájuk az étellel, valamint a szolgáltatással kapcsolatban. Kérdésünkre elmondták, a szálloda élén az elmúlt nyár óta nem volt tulajdonosváltás. Az iroda honlapján a szállással kapcsolatban még mindig ez olvasható: „Véleményünk: kiváló szálloda, magas színvonalú, all inclusive szolgáltatások. Saját tippünkként ajánljuk".
– Azonnal felkerestük az Aeolus ottani irodavezetőjét, aki csak annyit mondott, hogy hangyák mindenhol vannak, és egyébként is mit várunk félmillió forintért? Már ekkor kitöltöttük a reklamációs papírt, hiszen más szállást nem tudtak nekünk felajánlani, mondván, mindenhol telt ház van. Érdekes, hogy egy nevesebb utazási iroda azonnal talált jobb hajlékot ügyfeleinek – dohogott Adrienn. – Ahogy teltek a napok, csak ültünk az olykor megállapíthatatlan fajtájú ételek fölött, és éhesek voltunk. Annak az ezer eurónak a háromnegyedét, amit ajándékokra és kirándulásra szántunk, ételre és italra kellett elköltenünk – mondta dühösen. Beszélt még a szintén külön pénzért bérelhető nyugágyakról, amelyek olyan rozsdásak voltak, hogy féltek, összedőlnek alattuk.

– A bárpultos félmeztelenül szolgálta ki a 170 szobás szálloda vendégeit. Kedvenc időtöltése volt, hogy késével a szőrt vágta le a lábáról. Az italokba a jégkockát ezután puszta kézzel tette bele – beszélt a balul sikerült vakáció másik gyomorforgató pillanatáról Adrienn.

Verekedős szlovákok

A két család a hangyák és a szőrös kezű alkalmazott mellett a turisztikai rendőrséggel is megismerkedett. Igaz, a hatóságot nem rájuk, hanem egy szlovák különítményre hívták ki, mivel azok túl hevesen reklamáltak a minősíthetetlen ellátás miatt, és kilátásba helyezték, hogy megverik az utazási iroda vezetőjét.

– Írásos panaszunkat már eljuttattuk az Aeolushoz. Teljes kártalanítást szeretnénk, hiszen tönkretették az egész vakációnkat. Eddig nem reagáltak. Ha harminc napon belül nem történik semmi, elgondolkodunk azon, hogy bírósághoz fordulunk.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megint kevesen voltak a képviselők

Ismét határozatképtelen volt a szegedi ellenzék kezdeményezésére tegnap reggelre összehívott… Tovább olvasom