Délmagyar logó

2017. 12. 15. péntek - Valér 6°C | 13°C Még több cikk.

Félpályás útzár és dugó a Szabadkai úton

Szeged - Az új Szabadkai úti körforgalom aszfaltozása miatt szerda reggel 7 órától egy hétre lezárják a körforgalom lakópark felöli oldalát. A lakóparkba a büfénél lehet behajtani.
Lámpák irányítják a forgalmat a Horgosi út felöl és az 5-ös főúton mindkét irányba – kaptuk a tájékoztatást a kivitelező Colas–Debrecen Zrt.-től.

Szerda reggel a Szabadkai úton mindkét irányban több száz méteres kocsisor araszolt. A körforgalomnál felváltva engedik az átmenő autóforgalmat. A lakóparkba a büfénél lehet behajtani.

Aki teheti, kerülje el a Szabadkai utat, és autózzon a Bajai út felé.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. maci52 2008. augusztus 17. 17:15
    „x.y.z.Ezt a körforgalmat a Nagyeszű Botka és udvartartása ZSAROLTA ki a lakóparkosoktól,Real Hungary, kb,egy éve közölték velük,csak akkor kapnak használatba vételi engedélyt a lakásokra ha ezt megcsinálják saját pénzükből.Nagyra is nyílt a szemük e levél láttán illetékeseknek,de ha nem így van cáfoljátok meg.”
  • 20. ifj. Nagy Gábor 2008. augusztus 16. 18:17
    „18. x.y.z 2008.08.16 11:06:
    "Hol fog elférni az a sok autó, amikor 2szeres sorompó lesz? beállnak a körforgalomba? Mindenesetre csak gratulálni tudok annak, aki kitalálta ezt...szerintem hozzám hasonlóan sokan díjazzák az ötletet...végülis....a 76-os busz nem késik csak átlag 15 percet így is...és ezután mi lesz?"

    Ha lámpa lenne körforgalom helyett, sorompó esetén nem torlódna fel a sor??”
  • 19. ifj. Nagy Gábor 2008. augusztus 16. 18:16
    „17. Csak_nyugi 2008.08.15 13:50:
    "Az a "felszíni kezelés" kb. ugyanekkora felfordulást okozott, kb. ugyanennyire kellett felbontani az egészet."

    Te azt hiszem, nem láttad az akkori beavatkozást, így nem tudod, hogy miről beszélsz...

    Mert ha szerinted több méter mélyen ki volt ásva a kereszteződés, és előtte-utána jó száz méteres hosszban, új sínek lettek berakva, új váltók, egy új kanyarív, ami előtte nem is létezett, új felsővezeték, troli felsővezeték, akkor veled itt nem lehet erről értelmesen vitázni...”
  • 18. x.y.z 2008. augusztus 16. 11:06
    „Miután végigolvastam az összes kommentet, gondoltam én is hozzászólok, mert mindenki csak arról beszél, hogy így szar meg úgy szar autóval közlekedni...belegondoltatok már, milyen lehet 80 fokban a buszon ülni, 10-15 percet egyhelyben állni?? Nem tudom, ki volt ez a nagyokos, aki kitalálta azt a körforgalmat a lakóparkhoz...nem lett volna egyszerűbb egy zebrás, jelzőlámpás részt kialakítani? Szerintem olcsóbb lett volna, nem lenne ekkora felfordulás...tudom, hogy azért építkeznek, mert volt egy pár baleset...de egy körforgalom mire megoldás? Hol fog elférni az a sok autó, amikor 2szeres sorompó lesz? beállnak a körforgalomba? Mindenesetre csak gratulálni tudok annak, aki kitalálta ezt...szerintem hozzám hasonlóan sokan díjazzák az ötletet...végülis....a 76-os busz nem késik csak átlag 15 percet így is...és ezután mi lesz? 6kor el kell indulni munkába, hogy 8 ra beérjek? Alig 8 km-ről? NEVETSÉGES....”
  • 17. Csak_nyugi 2008. augusztus 15. 13:50
    „Az a "felszíni kezelés" kb. ugyanekkora felfordulást okozott, kb. ugyanennyire kellett felbontani az egészet. Ráadásul már akkor is megvolt a tömegközlekedés fejlesztési projekt terve. Annak egy eleme csak az Anna-kútnál lévő kereszteződés, azt meg lehetett volna csinálni előre rendesen. Persze akkor nem kellett volna kétszer felbontani...

    Olyan ez a város, ahol képes azon síránkozni a helyi lap, hogy a felújított Szent István téren a 150000 forintba keülő köztéri padot megrongálták. A rongálás persze baj. Viszont azt elfelejtették megkérdezni, mi kerül egy köztéri padon ennyi pénzbe. Talán aranyozták? Vagy pl. mibe került a Csillag téren a kispiac, amikor megépítették? Mi került rajta több, mint 30 millióba?...”
  • 16. ifj. Nagy Gábor 2008. augusztus 15. 13:29
    „Az Anna-kutat két éve azért kellett "felszíni kezelni", hogy ne essen szét teljesen.

    A tömegközlekedésfejlesztési projekt, amikor most több nagyságrenddel nagyobb beavatkozást végeznek, csak most kezdődött el. A kettő nem egy kategória.”
  • 15. Csak_nyugi 2008. augusztus 15. 09:52
    „Hmmm... Talán nem pazarlás kétszer felbontani ugyanazt az csomópontot ilyen rövid idő alatt?

    Nem az lenne a városvezetés dolga, hogy - ha már ilyet előír - összehangolja a munkálatokat? Helyette pedig mossa kezeit, mint a stratégiai alpolgármester. De arról egy szót sem szól, kivel tárgyalt annak érdekében, hogy ne legyen kétszer felfordulás.
    Egyik beruházás sem ment közpénzből? Vagy csak az egyik nem? De akkor a másik mégis lehet pazarlás.

    Akkor kíváncsian várom, hogy az Anna kútnál mi is a helyzet. Lehet ám többet is hozzászólni, s megmagyarázni miért jó kétszer feltúrni, felforgatni a belvárost, amikor jó tervezéssel egyszer is elég lehetne...”
  • 14. csanyiv 2008. augusztus 14. 20:49
    „Óriási pazarlás az, hogy hülyeséget írsz be, mielőtt utánanéznél valaminek. Egyik beruházó sem állami cég és az építkezés nem közpénzből megy! A város írta elő a Móravárosi Bevásárlóközpont Kft.-nek és a Zöldövezeti Lakópark Kft.-nek a körforgalom megépítését és a környező utak felújítását, illetve gyalogátkelőhelyek létesítését. A szerződés a város honlapján is fent van, majdnem egy éve nyilvános a dolog...
    A belvárosi példával (gondolom az Anna-kútra célzol) is tévedsz, de hely hiányában talán nem világosítanálak fel, inkább kérdezz meg magad valaki kompetensebbet a témában, hogy miért kell...”
  • 13. Csak_nyugi 2008. augusztus 14. 09:18
    „Óriási pazarlás, mind pénzben, mind időben, hogy az előző lezáráskor nem végezték el ezt a munkát is! És ez a pazarlás - természetesen - a közpénzek terhére megy!

    Ki az a naív, aki ne gondolná, hogy ez is a korrupció egy formája? Hiszen valakik jól járnak ezzel...

    De van erre belvárosi példa is! Miért kell pár éven belül ugyanazt a csomópontot kétszer teljesen felforgatni? Hát pénzért... Közpénzért...”
  • 12. gondolat 2008. augusztus 13. 21:08
    „Mi lenne ha a gazdaságtalanul működő vasutat szüntetnék meg?
    Ami van teher forgalom járhatna éjszaka.Hátha nem a vasúti átjáróban robbanna le a vonat sztrájk idején."Hattyasi átjáró"
    Délutáni csúcsban.”
  • 11. Sziszkó2 2008. augusztus 13. 20:44
    „A lejtő vége pedig lehetett volna a mostani körforgalomnál.”
  • 10. Sziszkó2 2008. augusztus 13. 20:41
    „Akár merről is nézzük, ez a körforgalom bizony kicsi erre a szakaszra, ahoz, hogy a sorompó miatt ne duguljon be, egy un. pihentető sáv kellett volna azoknak akik Kecskés felé mennek, mert addig ameddig a kicsi körforgalomba vesztegelnek majd az autósok, addig sajnos minden felől be fog dugulni a körforgalom, már csak azért is, mert akik a Horgosi út felől Kecskés felé akarnak majd menni, azok is be fognak állni a körforgalomba és ezzel teljesen el fogják majd zárni a közlekedést azok elől akik a város felé szeretnének menni.
    Jobb megoldás lett volna a jelzőlámpa, de ezen már sajnos nem lehet változtatni, az biztos, lesznek itt feldühödött sofőrök és nagy dugók és rengeteg elégedetlen autós, főleg miután forgalom növekedéssel is lehet majd számolni a nyitó áruházak miatt.
    A lakóparkban élőket is csak sajnálni tudom a káosz miatt.
    Ami pedig a felüljárót illeti, igen is jó megoldás lenne, csak a lakóparkba való bejárást kéne megoldani. Mielőtt belekezdtek a város ezen szakaszának a felforgatásába, jól át kellett volna gondolni ezt az egészet!”
  • 9. gondolat 2008. augusztus 13. 19:37
    „A felüljáró jó gondolat de milyen magas lenne a vasúti töltésen?
    Megoldható lenne a környező utcákba a kanyarodás?
    A kulturált lejtő vége hol lenne?”
  • 8. HUmgor 2008. augusztus 13. 17:04
    „Megpróbálom összefoglalni a mai helyzetet:

    1 Ha valaki Röszke felöl jött:
    Már a vasúti átjárótól torlódott a forgalom a városba befelé. Itt - a büfénél már nem lehetett bekanyarodni balra, mert egy szigetet csináltak. A körforgalomnál megint csak nem lehetett a lakóparkba behajtani, hanem tovább a lámpáig. Itt balra kamyarodva egésuen a másik körforgalomig el kellett menni, ahol viszont az épülő TESCO és OBI parkolóján keresztül lehetett menni, de ott viszont útfestés volt, ezért kvázi több helyen megakadt a forgalom. Még egy lehetőség lett volna, egy új bejáró, amely a Kálvária felöl jövő forgalmat engedi be az épülő TESCOhoz, de mivel oda is szigetet építetettek ezért, ott a Szabadkai útról nem- csak a KÁlvária felöl lehetett behajtani.
    2 Ha valaki a "Szabadkain" a belvárosból jött:
    A benzinkút után tudott először jobbra fordulni, de hamnarosan találkozott az útfestőkkel, akik mellett tudott elosonni. Vagy ha tovább ment, akkor a delmagyar.hu-n megjelent információkkal ellentétben be tudott menni a büfénél.....
    3, Ha valaki a Kálváriáról jött, akkor vagy a TESCO felé tudott behajtani, az útfestőkhöz...vagy a büféig elküzdötte magát (amely a delmagyar.hu szerint le van zárva)

    A legszebb pedig kijutni a lakóparkból:
    1, A büfénél nem lehet kihajtani
    2, A Szabadkai-körforgalomnál nem lehet kihajtani
    3, A benzinkútnál lévő kihajtónál (a PICK-kel szemben) miután az útfestőkön átment, csak jobbra fordulhat egy szeget miatt
    4, Ha a TESCO másik végén ment rá az útra, ismét probléma, mert egy sziget miatt ott is csak jobbra lehet kanyarodni, a szbadkai felé vissza. Jelzem a Móravárosi körút Petőfi sgt felé balra kanyarodó lámpájá minden második nap elromlik. Egyszerűen nem vált zöldre (már többször beszoltam a rendőrségre) Ma is csinálta ezt egy párszor.
    5,Maradt a lakóparki kijutáshoz az épülő TESCO és az útfestőkön keresztül.

    Nemrégen 1 hétre lezárták a vasúti átjárót, ill a jégpálya környékét is..........Akkor ezt nem tudták megtennim vagy megvárni ezeket a munkákat.

    MInden építkezés felfordulással jár, és nekünk is türelmesnek kell lennünk.

    De ez....”
  • 7. gyöngy 2008. augusztus 13. 16:33
    „Mértnem lehett ezt akkor megcsinálni amikor a vasuti átjárót ujjitották fel!Igaz ,az ugy tulegyszerű lett volna.”
  • 6. 10 2008. augusztus 13. 09:34
    „szia Maci!
    tényleg kellene a horgosi-szabadkai út kereszteződésében felüljáró? Nahát!
    Kár, hogy a kivitelező a Colas-Debrecen Zrt, s nem a Szeviép, ahogy te állítod.”
  • 5. Fánika7 2008. augusztus 13. 09:21
    „Talán inkább terelőtáblákat kellene kihelyezni a kivitelezőnek, hogy merre tudnának kimenni az autósok, mielőtt még lezárnák bármelyik utat. Ugyanis a Kenguru közbe, ami zsákutca (persze ez sincs ám jelezve táblával), ma reggel egymás után hajtottak be az autósok és utána rögtön jöttek is ki. Azt írja, hogy "bemenni a büfénél" lehet, de ott is csak a városból jövőknek. Aki Ságvári felől jön, az hol menjen be, mivel már oda is terelőszigetet csináltak?
    A Panda tér és a Teve utca meg kész balesetveszély, mivel tele van parkoló autókkal, így csak úgy fér el két autó, ha lemegy az útról, ha van hova. Még aki itt lakik sem tud eligazodni a közlekedésen, nemhogy aki keres valakit. De majd csak kibírjuk ezt az egy hetet, legfeljebb addig az is megismeri a lakóparkot, aki a másik felén lakik.
    Bocs, ezt csak viccnek szántam, nem bosszantásnak az autósoknak!”
  • 4. maci52 2008. augusztus 12. 20:43
    „Nagy eszű Botka-Szentgyörgyi-SZEVIÉPES köcsög,oda nem körforgalom kell,ekkora városnak egy kulturált felüljáró dukálna ennyi év után,ez is addig működik míg valaki be nem szorul a sorompó közé,mivel az 3-5 percenként le van zárva.Nem Kínába kellene az olimpiára járni,magyarázni hogy miből.no,de semmi baj elvtársak,közeleg a vég,és akkor viszlát.”
  • 3. Ful 2008. augusztus 12. 20:05
    „Gyurcsány a hibás... :-)”
  • 2. csanyiv 2008. augusztus 12. 18:13
    „Kellene tenni egy kis nyáresti sétát másnak is, aki nem érti a közlekedési rendet. Ha nem kapkod az ember és megnézi, hogy melyik tábla mit is mutat, akkor talán világosabb a dolog. Egyes remek példányoknak sikerült már a szemem láttára szembemenni egymással a körforgalomban - pedig a forgalmi rend megváltozását előjelző tábla mellett az elsőbbségadás kötelező, a körforgalom és a kötelező haladási irány is ki van táblázva. Legalább a múlt hét eleje óta.”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mégsem adják vissza a hordókat

Szeged - Egyelőre mégsem kell visszaadnia a rendőrségnek azt a 116 hordónyi ecetsav-anhidridet, amit… Tovább olvasom