Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Felújítják a trolimegállót: 13 milliós beruházás a nagypostánál

Szeged - A szegedi nagyposta oldalánál elkezdték felújítani a trolimegállót. A beruházás 13 millió forintba kerül, a Szegedi Közlekedési Kft. 426 ezer eurós támogatást nyert a Trolley – Promoting Electric Public Transport programban az elektromos tömegközlekedés népszerűsítésére és fejlesztésére.
A Széchenyi téri építkezés várhatóan másfél hónapig tart, kivitelezője a Magyar Aszfalt Kft. A megálló régi aszfaltját klinkertégla burkolatra cserélik, amelybe speciális sávot építenek a vakok és gyengén látók közlekedésének segítésére, valamint akadálymentes le-, illetve felszállást biztosító peronszegélyt alakítanak ki. A felújítás idején a Híd utcában megmarad a kétszer egysávos forgalmi rend, a trolik le- és felszállóhelye továbbra is a Széchenyi téri buszmegálló marad. A posta melletti járdát lezárják, a gyalogosokat a Híd utca másik oldalára terelik.

Olvasóink írták

  • 13. drdozsag 2011. november 08. 21:06
    „Tisztelt Hozzászólók!
    Tekintettel arra, hogy a terveket én hagytam jóvá, a szerződést még én írtam alá, megszólítva érzem magam. Ráadásul büszke vagyok erre a projektre, mert egy jelentős nemzetközi elismerés.
    A projekt célja a trolibusz-közlekedés, mint környezetbarát közösségi közlekedési eszköz népszerűsítése és fejlesztése az Európai Unióban.
    Kiemelkedő célkitűzés az Unió nagyvárosaiban a fenntartható fejlődés és a magas életminőség biztosítása.
    Az országok közötti együttműködés erősítésével kívánjuk a projektet megvalósítani.
    A pályázati program célja a területi kohézió erősítése, a nemzetközi együttműködés ösztönzése és a környezetbarát közösségi közlekedés versenyképességének növelése.
    A pályázatot a ,,A fenntartható és biztonságos mobilitás támogatása" c. prioritásra került benyújtásra.

    A szegedi projekt elemei:
    Híd, Vár utca, Deák Ferenc utcai felsővezeték átépítése - (70-80 millió Ft)
    Korszerű megállóhely kialakítása a legnagyobb utasforgalmat lebonyolító megállóhelyen
    Meglévő trolibuszvonal meghosszabbításához kapcsolódó tervek készítése
    A trolibusz közlekedés népszerűsítése különböző PR módszerek segítségével.
    Szakmai együttműködés és találkozók szervezése.
    Szakmai rendezvények, fórumok, nyílt napok lebonyolítása
    Kiadványok és szakmai anyagok elkészítése
    Dózsa Gábor”
  • 12. szeti 2011. október 23. 22:07
    „gyanítom, nemcsak a burkolat lesz új, hanem a zöld megállótábla kerül oda is, talán még utastájékoztatóval együtt is. meg hát ti is tudjátok, hogy pályázatnál mindenki drágábban dolgozik, mivel később ér be a pénz.”
  • 11. Morpheus_RexXx 2011. október 23. 21:20
    „9. dBrown 2011.10.21. 20:21

    Ha csak a 13 millát nézem vállalkozói szemmel is, akkor is 3 megállóra elég...”
  • 10. Tralala 2011. október 23. 10:35
    „13millió egyetlen megálló???....az laza...”
  • 9. dBrown 2011. október 21. 20:21
    „7 meg a többiek!
    Senki nem mondta, hogy a megállóra nyerték a 426000EUR-t.
    Senki nem mondta, hogy abból a pénzből csak azt finanszírozzák.”
  • 8. Szecskamester 2011. október 21. 19:25
    „Örülnék ha láthatnék egy kimutatást, hogy mire megy el itt a 13 millió forint... Abszurdum! (persze, nem csodálkozom, csak újra és újra felháborodok az ilyesmin)”
  • 7. Morpheus_RexXx 2011. október 21. 16:33
    „Hát ez már a pofátlanság netovábbja...
    1. Egyetértek küzsuval.
    2. Gézával is (2ik hsz). Ez az összeg nem, hogy 1 megállóra, de 6-ra is elég lenne, feltételezve a 3kézen átment kivitelezést. Ennyiért már nem, hogy megállót, fedett megállót lehet építeni mosdóval. A szennyvízcsatorna és vízvezeték is ott az orruk előtt, csak rá kell kötni, tehát még komolyabb csőhálózat sem kellene hozzá... nem igaz, hogy ezt csak így lehet ebben a már félresikerült országban...”
  • 6. dBrown 2011. október 21. 15:58
    „Jajj, csak ne az legyen, mint a túloldalon, a Kerek Perecnél. Emlékeztek?”
  • 5. deszkás 2011. október 21. 14:16
    „Mi ebbe a csoda? Ez kérem a nálunk 1.2 milliárd/ km forintba kerülő autópálya diját feltételezi. 1 méter= 1.2 millió ft azaz 13 : 1.2 = 10.8 méter (ez kb egy megálló hossza)”
  • 4. macs 2011. október 21. 12:24
    „Most nagyon undok leszek, mi kerül 13 mFt-ba?
    Ha az elektromos közösségi közlekedés népszerűsítése alatt, azt értjük, hogy a járművek tiszták, pontosak lesznek, a blicelőket keményen lekapcsolják, akkor semmi kifogásom.”
  • 3. geza 2011. október 21. 10:40
    „426 ezer eurós támogatást nyert a Trolley - Promoting Electric Public Transport
    Ha jól számolom, a 426.000 euro kb 120 millió forint. Ebből 13 a megálló a többi meg?! a Népszerűsítsük az elektromos közlekedést nevű propagandára megy el??
    <moderálva>”
  • 2. igazságkereső 2011. október 21. 10:02
    „Azért fejlődünk, ha lassan, nagyon lassan is!!”
  • 1. küzsu 2011. október 21. 09:39
    „HÁT EZ JÓ, NEM LEHETETT VOLNA EZT ÖSSZEHANGOLNI ,HOGY EGYSZERRE LENNE KÉSZ AZ EGÉSZ. FEJETLENSÉG AZ MEGY! SOSEM LESZ ENNEK VÉGE???”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Éhségsztrájkol száz egyetemi hallgató

Éhségsztrájkba kezd ma 18 órától Szegeden közel száz hallgató a tervezett felsőoktatási törvény elleni tiltakozásul. Tovább olvasom