Délmagyar logó

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 8°C | 18°C Még több cikk.

Felújított tömegközlekedési csomópontot adtak át Szegeden

Szeged - Átadták a felújított Hont Ferenc utcai tömegközlekedési csomópontot kedden Szegeden; a beruházás uniós támogatással mintegy 240 millió forintból valósult meg.

Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Kft. vezetője elmondta: a Dél-Alföldi Operatív Program pályázatán elnyert 180 millió forintos támogatásából és a kft. 60 millió forintos saját forrásából készült el a beruházás.

A projekt során javították a közösségi közlekedés színvonalát és megszépült a csomópont környéke és több trolimegállót is felújítottak. Egy korszerű „multimodális csomópont", azaz különböző járművek végállomása jött létre a tavaly augusztusban kezdődött beruházás során - magyarázta a szakember. A végállomás teljesen akadálymentes, korszerű forgalmi épületet építettek, ahol a járművezetők megfelelő körülmények között tudnak pihenni. Emellett kihelyeztek egy webterminált, melynek segítségével a látás- és hallássérültek is biztonsággal tudnak tájékozódni a szegedi közlekedésről. A digitális és akusztikus tájékoztató konzolból egyébként hármat helyzetek ki a városban.

Kialakítottak egy P+R parkolót, ezzel biztosítva lehetőséget, hogy a gépkocsival közlekedők letegyék járművüket és közösségi közlekedéssel haladhassanak tovább a belváros felé. Parkosították a területet. Bővítették a végállomás kapacitását is, mert ott több ezer utas száll át naponta. A végállomáson ezentúl tíz autóbusz és tíz trolibusz tud egyszerre várakozni.

Az országban először állítottak fel olyan bérlet- és jegykiadó automatát, melynél a bankkártya ugyanúgy használható, mint a készpénz. Emellett a terminál szintén alkalmas az utasok tájékoztatására - mondta el Dózsa Gábor.

Olvasóink írták

  • 17. Busdriver 2010. december 15. 20:53
    „A probléma az, hogy makkosházán csak csuklós buszok vannak(szinte), és ha többnek egyszerre van kiállása vagy épp csak pár perc szünete, akkor telítik a helyet, és alig lehet elférni. Napi szintű probléma ez.
    Sztem addig, amíg itt van a 2es, 83as, vissza kellene helyezni a megállót a korábbi helyére. Mást már úgyse lehet tenni. MEgjegyzem azt se tartom jó ötletnek, hogy pont a helyiség bejárata előtt van a megálló, azt át kell vágni a tömegen..”
  • 16. Szemif 2010. december 15. 16:12
    „15. ifj. Nagy Gábor
    "Azt azért kicsit nehezen fogom fel, hogyha a leírás igaz és 10 busz fér el egyszerre a végállomás területén, akkor hogy az égbe nem lehet ott a tartalék???"

    Hát erről szerintem Busdriver tudna mesélni, csak gyanítom már nem néz vissza ehhez a cikkhez.
    Meg 10 busz? 10 milyen busz? mert mondjuk midibuszból 25 is beférne oda. (amúgy a trolis rész sokkal nagyobb, tehát vagy a 10 busz a túlzás, vagy a 10 troli a tévedés ebben a cikkben)
    Egyébként pusztán a az aszfaltos rész mérete alapján simán beférne 10-nél több busz is, csak akkor vazelinnal kellene kenegetni a Conectokat...
    Így is van buszos tetrisz Makkosházán.
    Azt amúgy laikusan is meg lehet mondani, hogy elég szerencsétlen lett a buszok helye, és ezek a tolócsuklós kocsik kevésbé mozgékonyak, mint egy Ikarus 280. Szerintem egyszerűen azért kell külön lennie a tartaléknak, hogy nehogy beszoruljon mondjuk a "sorfalba", illetve ne foglaljon el helyet és manőverezési lehetőséget a "pörgő" kocsiktól. De, ez csak ötlet, lehet valami egész más oka van.

    "Azért a "mindenki egyetért", az akármilyen síkon is nézem, igen erős túlzásnak tűnik."

    Nézzük mondjuk politikai oldalról, a volt ellenzék és a mostani többség, eddig mindig a nagyprojekt és a 2-es villamos mellett tette le a VOKSÁT. Ezt most szó szerint értem, tehát lehet nagy szájuk van, meg tüntetést szerveznek ellene, de a sem a 2-es villamosnak, sem a nagyprojekt egyéb részének nem mentek eddig neki, csak szavakkal. Még a kivitelezővel sem akarták felbontani a szerződést, pedig nem buktunk volna rajta sokat, jövő szeptember előtt ebből semmiféleképpen nem lesz villamos. (jó a pálya persze így elkészül tavaszra, csak a többi pl. belvárosi pályarekonstrukció miatt itt nem fogunk 2-es villamost látni még egy jó hosszú ideig.”
  • 15. ifj. Nagy Gábor 2010. december 15. 14:23
    „11. Szemif

    Azért a "mindenki egyetért", az akármilyen síkon is nézem, igen erős túlzásnak tűnik.

    12. Szemif

    Azt azért kicsit nehezen fogom fel, hogyha a leírás igaz és 10 busz fér el egyszerre a végállomás területén, akkor hogy az égbe nem lehet ott a tartalék???”
  • 14. maradando 2010. december 15. 14:19
    „13.klj_54
    A 83-as,és a 2-es megszűnésével úgy is egy nagy "illemhely" lesz az egész létesitmény.”
  • 13. klj_54 2010. december 15. 13:13
    „Hogy adhatnak át egy ilyen létesítményt 2010-ben nyilvános WC nélkül?”
  • 12. Szemif 2010. december 15. 09:44
    „8. Busdriver

    Az a tartalék tényleg elég röhejes helyen van így,..régebben ELS-403 olyan szépen elfért ott "hátul". Amúgy az optimális az lett volna, hogyha a 2-83-83A a régi megállóban marad, míg a 84-es kapta volna az újat. Mert az elég problémás, mikor a 2-es és 84-es csúcson kívül egyszerre tolakszik a megállóba, míg csúcsban a 83-83A-84 játszik ugyanilyet. Amúgy ha a 2-83-83A kikerülne a régi megállóba, akkor a tartalék "lakhatna" a trolikkal, és csak akkor kéne keringőznie ha épp 84-esre ugrik be.”
  • 11. Szemif 2010. december 15. 09:29
    „10. Figyelő
    "A MAKKOSHÁZI VÉGÁLLOMÁSRÓL TOVÁBBRA IS FOGNAK INDULNI A KETTES VALAMINT A NYOLCVANHÁRMAS ÉS ANNAK PER "A" MELLÉKVONALA."

    EZ ÍGY IGAZ! Legalábbis, addig, míg nem veszi fel a forgalmat a 2-es villamosvonalon az SZKT...

    "Az, hogy a Dózsa korábban mit akart, az, hogy a Nagy Sándor és a Szentgyörgyi a Botkával nagy egyetértésben mit akartak, az történelem lapjára került, annak is a rossz hírek oldalára!"

    Erre azért ne fogadj nagyobb összegben, például Tóth Úrnak, még akkor is folytatnia kell a közlekedésfejlesztési nagyprojektet, ha nem akarná. De mivel a nagyprojekt azon kevés dolgok egyike, amiben mindenki egyetért a szegedi politikai palettán, hát...”
  • 10. Figyelő 2010. december 15. 07:55
    „A MAKKOSHÁZI VÉGÁLLOMÁSRÓL TOVÁBBRA IS FOGNAK INDULNI A KETTES VALAMINT A NYOLCVANHÁRMAS ÉS ANNAK PER "A" MELLÉKVONALA.
    Az, hogy a Dózsa korábban mit akart, az, hogy a Nagy Sándor és a Szentgyörgyi a Botkával nagy egyetértésben mit akartak, az történelem lapjára került, annak is a rossz hírek oldalára!”
  • 9. ifj. Nagy Gábor 2010. december 14. 22:19
    „A hozzászólásokat olvasva úgy tűnik, ez pont arra van tervezve, amikor már csak a 84-es indul majd onnan.”
  • 8. Busdriver 2010. december 14. 21:18
    „Borzalmasan rossz lett. A buszoknak alig van hely, a troliknak meg kb 2szer akkora.. Gyakorlatilag nem lehet normálisan leállni, ha sok busz van ott. Továbbá a megállót is elég elcseszett helyre tették: nem lehet rendesen ráállni, nesze neked kerekesszék.. 3 járatnak van 1 megállója.. Sztem a régit meg kellett volna hagyni, és onnan indítani továbbra is. Így most az van, hogy ott parkol a tartalék, és ha menni kell, akkor meg kell kerülje a tömböt..
    A közösségi helység nagyon kicsi, az SZKTé jóval nagyobb.
    Egyébként meg mi a ...ért ez a mitugrász Dózsa adja át? Nem az SZKT építette saját pénzből, hanem a város mindenféle támogatásokból nem?”
  • 7. Zsoltee0716 2010. december 14. 21:03
    „1! Még az is lehet, hogy új járat indítása is lesz innen, nem csak a 84-es.

    Meg még egy jó évig biztos meg lesz az 2-es, 83-as!

    4. hozzászólás daveedbrown 2010.12.14. 18:08

    Ez így azért nem igaz. Volt egy pályázat azt erre lehetet költeni a pénzt! Steged kúlturáltabb tömegközlekedését szolgálja ez a terület, dolgozok munka körülményeit javítja!”
  • 6. jozko 2010. december 14. 20:29
    „Ezzel az őszi választások előtt, mint elkészült létesítménnyel egyszer már dicsekerett a körzet /szocialista/ képviselője!
    Egy rókáról 2 bőrt?
    Vagy még többet?”
  • 5. a84esbusz 2010. december 14. 20:02
    „Szerintem az egész egy kalap sz.... Hogy miért? Mertha szakértő csinálta volna a tervezést vagy netalán megkérdezte volna az ott dolgozókat akkor rájött volna hogy ez igy nem jó. A közösségi épületet inkább a két buszperon közé raktam volna hogy ne legyen a trolisoknak átjárás a buszok között ami balesetveszélyes!”
  • 4. daveedbrown 2010. december 14. 18:08
    „1! A felújítás az SZKT-nak készült, nem a Volánnak.”
  • 3. queenmargareth 2010. december 14. 16:59
    „és a vértói megállót Makkosháza felé, miért tették 25 m-el arrébb, nem is megállóhely, csak egy tábla, ott szorongunk, ha villamos lesz a túloldalon?”
  • 2. jozko 2010. december 14. 16:18
    „Nemsokára?

    Nem!
    Sokára!!”
  • 1. pandababa 2010. december 14. 14:49
    „Minek kellett bővíteni a kapacitását a végállomásnak, ha nem sokára nem ott lesz a 2-es és a 83-as végállomása!! Ezt magyarázza el nekem valaki??!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Minden tizedik lakó adós a közös költséggel

Szeged - Minden tizedik lakó adós a közös költséggel
Átlagosan 200–400 ezer forint közös… Tovább olvasom