Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Fenéken is lehet reklám

Szeged - Bár a divat a sportruházatra is hat, a mezek tervezésénél elsősorban a praktikumot tartják szem előtt. Egy jó dressz kényelmes, elnyűhetetlen, és nem utolsósorban nagyon jó reklámhordozó is. Néhány szegedi cég több tízmillió forintot fizet azért, hogy logója a Pick Szeged férfi kézilabdacsapat játékosainak pólóján szerepeljen.
Előfordul, hogy a sportolók olyan ruhákat kapnak a szponzoroktól, amelyek annyira újak, hogy még piacra sem dobták a gyártók. Ez történt például két évvel ezelőtt a Pick Szeged férfi kézilabdacsapat játékosaival, akik az Adidastól kaptak olyan sportcipőket, amiket rajtuk teszteltek. A világhírű cég tervezi a játékosok mezét is, amelyből háromféle színvariáció – kék-fehér, piros-fehér, fekete-fehér – készült. Ebben léphetnek a pályára – tudtuk meg Rea Attilától, a klub marketingmenedzserétől. A kézilabdadresszek egyik legfontosabb tulajdonsága a szakítószilárdságuk, hiszen az ellenfelek a meccseken gyakran rángatják a pólókat. Az is fontos, hogy olyan speciális anyagból készüljenek, amely kiválóan szellőzik.

Amellett, hogy a mez rendkívül kényelmes viselet, még egy fontos tulajdonsága van: a reklámértéke. Egyes szegedi cégek több tízmillió forintot is fizetnek a klubnak, hogy emblémájuk, nevük a játékosok pólójára kerüljön. A viselet legértékesebb felülete elöl a mellrész, hátul pedig a lapocka magassága, az utóbbi időben pedig a pólók ujját is „hirdetőtáblának" használják. De az sem meglepő, ha a nadrág hátuljára kerül a reklám. Egy algyői focimeccsen például az egyik csapat tagjainak tomporán díszelgett a „Faház söröző" felirat.

A szegedi kosarasok, Lengyel Dalma és Desiré Almind maguk mossák a mezüket. Fotó: Segesvári Csaba
A szegedi kosarasok, Lengyel Dalma és Desiré Almind maguk mossák a mezüket.
Fotó: Segesvári Csaba

Cégek emblémáiból akad bőven a Szeviép-Szeged kosaras lányainak mezén is. A kék-fehér, Saller márkájú trikóhoz és rövidnadrághoz – divatozó nőkhöz híven – mindannyian egyedi kiegészítőket passzítanak. – Mostanában a legtöbb lány hosszú szárú zoknit visel a meccseken. Amellett, hogy jól néz ki, praktikus is, hiszen a vádlit is melegíti – magyarázta Lengyel Dalma, aki csapattársához, Desiré Almindhoz hasonlóan azt szereti legjobban a sportoláshoz használt ruhában, hogy amikor kimossa – különleges anyagának köszönhetően –, nagyon hamar megszárad.

Armaniban a focisták

Külföldön a neves divattervezők szinte versengenek azért, hogy egy-egy patinás focicsapat formaruháit elkészíthessék. Ezek azok az öltönyök, amelyeket a játékosok a mérkőzések előtt, után és a különböző reprezentatív eseményeken viselnek. A spanyol Real Madrid focistái például a német Hugo Boss öltönyében feszítenek. Giorgio Armani a brit válogatottnak tervezett formaruhát. A szicíliai Dolce & Gabbana tervezőpáros pedig a világbajnok olasz játékosokat látta el öltönyökkel.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Versenyeztek az óvó nénik

Szeged - A tökéletes óvó néni kedves, szeret játszani és sportolni. Az igazi terep a játékos… Tovább olvasom