Délmagyar logó

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 35°C Még több cikk.

Fodor Jenő mellett elsétált a halál

Klárafalva - Először szólalt meg a nyilvánosság előtt Fodor Jenő, aki tavaly februárban hetedmagával szenvedett közúti balesetet az angliai Grantham környékén. A magyar munkások közül csak ő élte túl az ütközést, aminek emlékeitől a mai napig nem tudott megszabadulni.
– Emlékszem, hogy az egyik srác elordította magát. „Húzzál innen, mert itt..." És vége volt. Azonnal meghalt – beszélt lapunknak először az az egykor hegesztőmunkásként dolgozó férfi, aki tavaly februárban hetedmagával ütközött frontálisan az angliai Grantham közelében egy szembejövő kamionnal. Mikrobuszukkal éppen egy másik kamiont próbáltak megelőzni, amikor megtörtént a tragédia. Az ütközésben, mint arról beszámoltunk, négy magyar és két portugál férfi vesztette életét. A klárafalvi Fodor Jenő azonban élve szállt ki a roncsok közül.

– A rakteret a hátamra túrta az a tanker, amit az ütközés előtt megelőztünk. Ötven milliméterre állt meg mögöttem. A tető lerepült, fejbe vágott, és elájultam. Máig úgy érzem, hogy ekkor elment mellettem a halál, de aztán valahogy még az autóban magamhoz tértem. Az előttem ülőket a biztonsági öv szó szerint átszakította, másnak a nyakát rántotta be úgy, hogy csak a bőre tartotta a fejét. A rendőrök is rosszul lettek a látványtól – beszélt a frontális ütközést követő pillanatokról a férfi, aki csodával határos módon végül apróbb gerincsérüléssel és ujjficammal úszta meg a balesetet. Kórházban mindössze két napig volt, mivel a tragédia pillanatában ottani biztosítási számmal még nem rendelkeztek.

Sokkoló táblákat szeretne

Mivel Fodor Jenő közvetlen részese volt egy szörnyű közlekedési balesetnek, sokkal mélyebben érintik a hírek azokról a halálos balesetekről, amelyek például az M43-ason is történtek. – Olyan táblákat szeretnék látni a halálutak mentén, amelyek megfelelő színükkel és méretükkel arra figyelmeztetik a sofőröket, hogy az utakon bárki bárkinek okozhatja a halálát. Ha egy hipermarket aktuális akcióit el tudjuk olvasni vezetés közben, talán egy kirakott sokkoló táblának, például egy kocsit vezető csontváznak is lehetne pozitív hatása.

– Négy hónapig feküdtem a munkásszállón. Pénzt attól a portugáltól kaptam, aki szintén a kocsiban ült, és karcolások nélkül úszta meg a balesetet – beszélt. Hazajönni nem akart, mert azt tanácsolták neki, hogy a bírósági tárgyalás lezárásáig és az orvosi szakvélemények elkészültéig maradjon Angliában. – Ezután egy öntödében vállaltam munkát, ahol fémtárgyakat köszörültem. Néhány hónap után azonban innen is elküldtek, mert a gerincem nem bírta a terhelést – beszélt Fodor Jenő.

Az angliai bíróság decemberben megállapította, hogy mind a mikrobusz, mind a velük szembejövő kamion sofőrje vétkes volt, de fizetnie a biztosítónak kell. A férfi így idén tavasszal érkezett vissza Klárafalvára – dolgozni azóta sem tud, fájós gerincét pedig Makón kezelteti –, de a balesettel kapcsolatban még mindig rémálmok gyötrik.

– Az egyik legfélelmetesebb, amikor az egyik halott társam arcát látom, ahogy felém néz. Már attól is összerezzenek, ha leesik egy kanál, nemhogy annak a több száz kamionnak a dübörgésétől, amelyek itt hajtanak el a 43-ason, néhány méterre a házunktól – mondta. A férfi a baleset óta ugyan már ült autóba, de a biztonsági övet mindig görcsösen markolja. Azt mondta, ha szembe jön vele egy kamion, mindig azt a csattanást hallja, amit a balesetkor. Az angol bíróság által számára megítélt kártérítésről annyit mondott, pont elég lesz arra, hogy egy házat vásároljon magának a település egy csendes szegletében, távol a kamionok zajától.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Digitális R-tanú a szabálysértők ellen

Szeged - A szegedi kapitányságon egyelőre még csak tesztelik azt a rendőrautóba szerelhető kamerát,… Tovább olvasom