Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 2°C | 8°C Még több cikk.

Fogynak a szegedi parkolók

Szeged - Megcsappannak 2011-re a belvárosi parkolóhelyek Szegeden. A mostani 2600-ból összesen 300 fizetős parkolóhely szűnik meg a Dugonics és Árpád téren, a Tisza Lajos körúton, a Gutenberg utcán, a Boldogasszony sugárúton és környékén.
Szokatlan lesz a szegedi belváros új közlekedési rendje azoknak, akik úti céljukhoz legközelebb, a korzótól lépésnyire szerettek parkolni. A 2600 szegedi fizetős parkolóhely száma ugyanis drasztikusan lecsökken, főleg a város szívében. Hosszú keresgélés helyett ajánlatos lesz a Tisza Lajos körúton kívül hagyni az autót, és besétálni a city-be. Megszámoltuk tegnap délben, hány gépkocsi zsúfolódik össze egyszerre.

A Kölcsey utca kiskörútra vezető részéről, a Gutenberg utcából és a REÖK előtti térről is eltűnik majd összesen 100 parkolóhely, hogy díszburkolatnak, növénynek adja át a helyét.

Gyalogosoké lesz a terep, mert kizöldítik 2011-re a Dugonics tér két szélét. A Kárász utca felőli oldalán egyszerre 27, szemben, az egykori BÁV előtt 30 sofőrt érint érzékenyen a parkolók felszámolása. Az egyetem Dugonics téri épülete renoválás után visszakapja az oldalsó és a háta mögötti helyeket, és a Jókai utca sem változik. Az Árpád térről viszont ugyancsak száműzik a kocsikat, amikből 27 foglalta el tegnap a flasztert.

Az Árpád térről is száműzik az autókat. Fotó: Segesvári Csaba
Az Árpád térről is száműzik az autókat.
Fotó: Segesvári Csaba

Kiszorulnak az autósok a Tisza Lajos körút két pontjáról; a Honvéd téri templom oldalán a 8-as trolivonal új megállójára cseréli az önkormányzat a 9 parkolót. Ugyancsak új troliöböl miatt szűnik meg a Gödör étterem előtti 4 hely. Tavaszra szintén a troli szorítja ki a Markovits utca parkoló autóit, 24 hely szűnik meg. Folytatásként a Vitéz utcában két sor parkolóból csak egy fér el, az mínusz 21 autó, a Szentháromság utcai bekanyarodáshoz megint el kell venni a parkolóhelyekből. A tervek szerint a Boldogasszony sugárút Vitéz utca és Hősök kapuja közötti részén is eltűnnek a fizetőparkolók, összesen 35. Gyökeresen megváltozik a klinikák előtt a Semmelweis utca élete. Parkosodik, új terekkel bővül, miután felépül az új klinikai tömb; a létesítménnyel együtt 70 parkolót is kialakítanak, de az átrendezésnek áldozatul esik a Jancsó-kollégium előtt legalább 25 hely.

Mélybe és az emeletre

Parkolni a nagy belvárosi átalakítás után is kell. A megállást az autómentes city peremén akarja megoldani az önkormányzat. Ezért kötelezik a Honvéd téri saroktelken építő magánberuházót emeletes parkolóház építésére 150 városi parkolóval. Mivel időközben kétszer egy év haladékot kapott, jövő őszre kell átadnia. Ugyancsak parkolókat terveztet jövőre az önkormányzat a kis Dugonics tér alá, a Domus régi helye elé. Erről a mélygarázsról még nem tudni, városi pénzből vagy üzleti vállalkozásban épülne.

Olvasóink írták

  • 20. man 2009. november 19. 15:10
    „Szüntessék csak meg nyugodtan, legfeljebb a kevesebb helyre több rokkantkártyás fog jutni... apropó, a kevesebb hely olcsóbb parkolást is jelent?? :) :) Hiszen nem kell annyi helyet "fenntartani"... :) :)”
  • 19. bélás 2009. november 19. 13:24
    „éljen éljen”
  • 18. Szecskamester 2009. november 18. 20:20
    „Egyébként a honvéd téren elkezdek alapoz(gat)ni...”
  • 17. Moon 2009. november 18. 17:03
    „Szép gondolat ez az autómentes övezetesdi. De miért van az hogy kicsiny hazánkban előszőr felszámoljuk, megszüntetjük majd ezek után elkezdünk gondolkodni azon, hogy az így keletkezett problémát miként kellene megoldani? Fordítva nem egyszerűbb lenne? Ha már parkolóházak sokasága sorakozna akkor én lennék az első aki kiabálná, hogy vesszenek az autósok. Jelenleg egyetlen parkolóházzal rendelkező városban baromi nehéz úgy kitiltani autókat, hogy senki nincs aki megmondaná, hogy hol parkoljon a polgár. Mert hát mégis csak az az igazi, hogy fizessen a polgár na de akkor védjék is az autót (parkolóház). A Honvéd téri parkolóháznak (aminek csak egy része lessz parkoló) ugye mert iroda kell ide de dögivel, sajnos még megfeszített tempójú építkezésének nyomait nem igen vélem felfedezni. Nem egyszerű ez az autómentes övezet kérem!”
  • 16. vuk 2009. november 18. 14:18
    „Vegrevegre!”
  • 15. Szecskamester 2009. november 18. 14:14
    „makákó!
    Egyetértek Veled!
    A városvezetés mutathatna egy kis példát...tömegközelekedés használatból, biciklizésből...meglehetősen kevesen alkalmazzák ezeket!

    Amúgy támogatom az ötletet, csak olyan távolinak tűnik az egész, hogy csak na...
    Amúgy meg a Jókai utcában is volt tervezve díszburkolat...ott most akkor mégsem lesz, vagy vegyesforgalmú lesz a járás...?”
  • 14. rozator 2009. november 18. 14:08
    „A Novoteltől a klinikákig kb.800 méter! Nyugodtan ki lehetne tiltani az autós forgalmat, kiv.tömegközlekedés! Eygébként autós vagyok!”
  • 13. makákó 2009. november 18. 14:00
    „Miért nem kezdik a Széchenyi téren a Polg.hiv.előtt a parkosítást? Ott is jól mutatna a zöld, és legalább példát mutatnának gyaloglásból!:))))))
    Ha az Árpád teret feltúrják, miért nem az alá építenek mélygarázst, amit a NagyÁ alatt lehetne megközelíteni a Tisza Lajos felől?
    Nagyobb is a hely, mint a Tesco előtt, és fákat se kéne kivágni, mert alapból nincsenek.”
  • 12. török 2009. november 18. 14:00
    „cselac: ja, belváros, nem idióta city!
    rozator: az már tényleg kéne, a nagykörút déli összekötése, de mindig tolódik.”
  • 11. ifj. Nagy Gábor 2009. november 18. 13:13
    „klj_54

    A vezetésnek akkor van esélye egy ilyenbe nem belebukni, ha a megválasztása után egyből nekiindul és következetesen végigcsinálja.

    A kezdeti felháborodás után ugyanis néhány évvel később már az előnyök is erőteljesen látszanak, amivel pedig akár még meg is nyerhetik a következő választást.”
  • 10. rozator 2009. november 18. 12:40
    „Ha egyszer egy akármilyen szinű-valószinű kormány megépítené a déli hidat fele ekkora lenne a belvárosi forgalom. A Tisza Lajos (lenin) köruton belül simán kitilthatnák a tömegközlekedésen kivüli forgalmat!”
  • 9. demeterkornel 2009. november 18. 12:40
    „Teljesen félrevezetett a cím. Szóval akkor mégsem a parkolók fogynak, hanem a parkolóhelyek. Mert ugye a parkoló az, aki parkol. Nem hiba ugyan, mert így is hívjuk a parkolóhelyet, csak teljesen másra gondoltam a cikk címe alapján.”
  • 8. atomboy 2009. november 18. 12:17
    „YoDa, nemcsak kornyezetszennyezes miatt szeretnenek kiszoritani a varosbol az autokat, hanem a zsufoltsag miatt.”
  • 7. YoDa 2009. november 18. 12:02
    „Európa többi hasonló méretű városában is működik az ehhez hasonló rendszer. A cél ugyanaz. Környezetvédelem, tiszta levegő... stb. mind szép és jó... és támogatom is az ötletet...

    Bár a cél ugyanaz, az oda vezető út gyökeresen más...

    Míg NY-Európában a tömegközlekedést és a parkolóházakat úgy alakították, hogy alternatívát jelentsen az autóval való közlekedés és az utcán parkolással szemben, addig nálunk jó magyar szokás szerint belekényszerítik az autósokat a tömegközlekedés használatába ill. a parkolóházalásba... [ egy új szó :) ]

    Busszal fogsz járni, ha megdöglessz is alapon....

    pl.: Graz-ban amikor építették a parkolóházakat, akkor még jó ideig meghagyták az utcai parkolókat is (így a parkolóhelyek száma nőtt!), de fele annyiba került az őrzött, bekamerázott parkolóházban állni, mint az utcán és hibrid, vagy gáz üzemű autóval a PH-ban ingyen lehetett parkolni. Mindenki átszokott a PH-ra és amikor már csak egy-két autó állt az utcán, akkor megszüntették az utcai parkolóhelyek egy részét, de nem mindet...

    NA EZ A KÜLÖNBSÉG

    IGEN IS TESSÉK INGYEN PARKOLTATNI A HIBRID ÉS A B+G- ILLETVE A CSAK GÁZÜZEMŰ AUTÓKAT!!!”
  • 6. kilo 2009. november 18. 11:40
    „Jó. Hurrá!
    Én ugyan sokat járok autóval, de nem esik le a lábam, ha mondjuk leparkolok a nagykörúton és elmegyek gyalogilag két utcával beljebb (3 perc, húha). Esőben sem, hóban sem.
    Minden ellenérvet kilőttem? Ja neeem, ha kaputelefont akarnék szerelni, akkor gond lenne és monnyonle... :D:D”
  • 5. kis_vakond 2009. november 18. 11:34
    „a terv szép csak éppen mondja meg nekem valaki, ha ügyet intézek a belvárosban, mert hát a bankok nagy része ott van, és több tucat dossziét, és mi egymást kell magammal vinni, akkor kapok majd magam után húzható kiskocsit, vagy hogyan képzelték el, én pl csak ilyen esetekben megyek a belvárosba autóval. De ez így vicces lesz.
    Plussz, a Bécsi krt-as rész után már így is a saját házunk előtt is képtelenség megállni, mert sokan ott parkolnak, és úgy mennek be a városba, csupán az ott lakókkal nem foglalkoznak, hogy bakker valahogy ki is kell állni a házunkból.”
  • 4. cselac 2009. november 18. 11:29
    „Mi a Zisten az az autómentes city...? A jóóó <moderálva>!

    BELVÁROS.”
  • 3. geza 2009. november 18. 10:56
    „Véleményem szerint egy szeged nagyságú vároban feleslegesek a parkoló házak. Max a belvárosban lakók vennék igénybe. A legjobb megoldás lenne, ha az egész széchenyi tér alatt lenne egy nagy mélygarázs, és nem a földfelszíne felett egy ronda beton építmény.”
  • 2. atomboy 2009. november 18. 10:54
    „A cimet olvasvan maris kitalaltam, ki mas irhatta a cikket, mint az autobolond Tundi...”
  • 1. klj_54 2009. november 18. 10:51
    „Az idea szép, a megvalósításban nem hiszek!
    Ebbe bármilyen pártállású városvezetés belebukik...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Házat az orvosoknak!

Szolgálati lakásokat kínál a hiányszakmákban dolgozó orvosoknak a szentesi kórház, hogy a városba csábítsa őket. Tovább olvasom