Délmagyar logó

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 14°C Még több cikk.

Fölszántották a teherautók a rákóczitelepi utat

Szeged - Hullámosra dúrták, szétmorzsolták az M43-ast építők teherautói a 4413-as utat. Az algyői tanyavilág köldökzsinórjának számító mellékutat idén tavasszal javítják, még aszfaltszőnyeget is kap.
– Egy éve szinte járhatatlan a személygépkocsik számára a községünkhöz tartozó, Rákóczitelepnek nevezett volt téeszközponthoz vezető út, pedig a Tiszán túli tanyáink közül legalább 40 lakott. De erről közelíthető meg a Farki réti földterület, a nagyfai büntetés-végrehajtási intézet és a Szeged-Tápéhoz tartozó tanyavilág egy része is – jellemzi a helyzetet Piri József. Algyő polgármestere hozzáteszi: szinte folyamatosan leveleznek a közúthálózatot kezelő Közlekedési Koordinációs Központtal. De a 4413-as út teljes újjáépítését csak 2013 utánra, a déli autópálya tervezése utáni időszakra ígérik.

– Heti 10 százalékkal romlott az út állapota tavaly tavasztól őszig. A mezőőrök szerint egyes napszakokban 5–10 másodpercenként haladtak rajta a földdel rakott teherautók – számszerűsít Fróman Gábor, az algyői polgármesteri hivatal műszaki előadója. Nemcsak az autópálya-építés beszállító útvonalába tartozó Batida–Rákóczitelep közötti szakasz ment tönkre, hanem az algyői hídtól a gátőrházig tartó, a Tisza-gát tetejére terített út is. Az egyik a trélerek, a másik a talajviszonyok miatt.

Kráter az aszfaltban. Létkérdés a Tiszán túli rákóczitelepieknek, hogy járható maradjon a négy számjegyű út. Fotó: Schmidt Andrea
Kráter az aszfaltban. Létkérdés a Tiszán túli rákóczitelepieknek, hogy járható maradjon a négy számjegyű út. Fotó: Schmidt Andrea

– Amint az időjárás engedi, elkezdjük a kátyúzást, útmarást, a kisebb-nagyobb úthibák kijavítását az régi algyői hídtól a Batidai kereszteződésig tartó szakaszon – nyugtat Székely Tamás, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízott területi igazgatója. – A következő, a 8 és 12 kilométerszelvény közötti rész újjáépítését viszont az M43-as közeli szakaszát építő, a Szeviép Zrt. vezette konzorcium vállalta. Az autópálya-építéssel érintett szakaszok rendbetételére velük aláírt 40 millió forintos keretszerződés a valós költség alapján módosítható. Áprilisban kezdik e mellékút általuk használt szakaszának újjáépítését. A nagyjából egy hónapig tartó munka eredményeként az út minősége jobb lesz, mint volt.

Napi 3 busz a világ

– Járható a 4413-as út, de egyes szakaszokon 20 kilométer/órás óránkénti sebességgel, így a menetidőt nem mindig sikerül tartani. Tavaly sokszor panaszkodtak a rákóczitelepieket szállító 3 buszjárat pilótái: többször is attól tartottak, fönnakadnak a hullámosra dúrt úton – mondja Mező István. A Tisza Volán Zrt. Csongrád Megyei Közlekedési Közszolgáltató Divízió igazgatója elismeri: a járatritkítás is szóba jött. Ám az önkormányzattal tárgyalva kiderült: az ott élők számára létkérdés a reggel, délben és délután az Ady-majorig járó autóbusz. Az Algyői Általános Iskola diákjai közül 16 Tiszán túli: Rákóczitelepről 5, a tápai réti tanyavilágból 5, a nagyfai területről 6 gyerek ingázik autóbusszal.

Menekülés Makó felől

A helyismerettel rendelkezőknek menekülési irányként is szóba jött korábban a 4413-as, négy számjegyű mellékút. Ha baleset miatt bedugult a 43-as főút, akkor Makó–Maroslele–Rákóczitelep érintésével eljuthattak az algyői Tisza-hídhoz.

Olvasóink írták

  • 7. Neszemetelj! 2010. január 23. 02:22
    „2. azigazitrebitsch!

    Sándorfalvi utat...? Hol csinálták meg, és mikor?
    Érdemes elmenni Sándorfalváig..., nem tudom ki csinálta meg, de ami ott van az kritikán aluli. Tele kátyúkkal, és 15-25 cm-es mélységű úthibákkal.
    Nem is tudok olyan szakaszt mondani, ami érintetlen és ép lenne.
    A pályaépítéshez a Sándorfalva külterületéről hordták nyáron a 16 tonnás kamionok a homokot, és a sódert hónapokon át!
    Azóta életveszélyes nyomsávok alakultak ki, a lyukakról nem is érdemes említést tenni, mert senkit nem érdekel!
    Toldozgatják-foltozgatják...., de nem veszik észre hogy adnak a szarnak egy pofont, mert még rosszabb a minősége. Arról nem beszélve, hogy a foltozgatás 2 hétig bírja, olyan jóminőségű az "anyag", és persze jó magyar szokás szerint szakadó esőben, és fagyban csinálják! Gratulálok!!!!

    Nagyon kíváncsi leszek ugyan mikor fogják teljesen felújítani ezt a szakaszt, mert szinte már félelmetes rajta közlekedni!!!”
  • 6. sagan 2010. január 22. 17:24
    „Múlt hétvégén jártam arra. A minőséget úgy jellemezném,hogy bizonyos szakaszokon az út megsemmisült.Volt olyan rész ahol kerékpárral épp el lehet menni egy keréknyomni ép aszfalton. Először nem értettem a hirtelen minőségromlást,de aztán eszembe jutott az M43.”
  • 5. ifj. Nagy Gábor 2010. január 22. 15:46
    „CID: :-))

    Akkor most 2,5 utat kell megépíteni, hogy újra legyen egy út. ;-)

    Nyilván a 100-90-81-73-66-...-8 lenne a helyes számsor, de talán még az is túlzás (nem jártam arra, lehet hogy igaz), mert az azt jelentené, hogy az út felületének 8%-a maradt meg, minden más már szét van esve.”
  • 4. Walaky 2010. január 22. 13:23
    „Én orosházi lévén csodálkoztam a Rákóczitelepi hivatkozáson.
    Úgy láttam a cikkből, hogy "kapós" a név:)”
  • 3. CID 2010. január 22. 12:57
    „favágó : Látom a művészetekben jobban otthon vagy mint a matematikában :)”
  • 2. azigazitrebitsch 2010. január 22. 12:15
    „Nem beszélve arról,hogy előtte sem volt egy jó minőségű ez az út.
    Ha vége a bulinak majd megcsinálják,mint ahogy megcsinálták a csengeleit,a balástyait,+a sándorfalvit is.
    Addig türelem és No Para!”
  • 1. favágó 2010. január 22. 11:41
    „Heti 10 % tavasztól öszig! Durván 25 hét X 10% = 250%-os út romlás! Barokkos túlzás!! Jó az 50 %nak is! Az is rengeteg!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csúszik a villamosvonal és a körforgalom átadása

Az 1-es villamosvonalnak február végére, a rókusi csomópontnak március végéig kell elkészülnie. Tovább olvasom